[HO] SHENMUE III

A mi es que me dicen que van a cancelar la versión de PS4 para sacarlo en Dreamcast y me parece hasta bien.
Ya queda poco supuestamente para que cierren la encuesta de sega: http://sgiz.mobi/s3/a6153476587f
Por si alguien no la ha hecho aún todavia esta a tiempo.
Se sabe cuando vamos a elegir la versión que nos mandan? Al final la de ps4 que va a ser 1080p 30 fps no?
demasiado pronto para ambas cosas, aunque en ps4 si, ese es el objetivo, no da para más y supongo que cuando este cerca su lanzamiento sabremos ambas cosas.
En el E3, fijo que muestran algo parecido a una demo. [angelito]
dav8921 está baneado por "Troll"
Gromber escribió:demasiado pronto para ambas cosas, aunque en ps4 si, ese es el objetivo, no da para más y supongo que cuando este cerca su lanzamiento sabremos ambas cosas.

Pues es curioso ver a muchos quejarse de que el juego no tiene buenos gráficos cuando la ps4 no es capaz de jugarlo a más de 30fps de forma estable, o el juego está mal optimizado o realmente técnicamente es un buen juego.
Molonator69 escribió:En el E3, fijo que muestran algo parecido a una demo. [angelito]

Que va, si acabaron hace poco con la planificación y ahora deben estar sólo picando código. Creo que el tío Suzuki publicó hace unos meses la planificación del proyecto justo cuando acabaron de definir el guión todavía. Lo poco que han mostrado es para ir entreteniendo a los del Kickstarter pero eso es poco más que una demostración conceptual. Lo que será el juego al final aún no está hecho y demo por supuesto que no habrá.

Títulos de las canciones que están hechas:
Imagen
Tema principal
0015-007 - Shenhua Caja de Música
0023-020 - Shenhua Dizi (*Flauta tradicional china)
0028-004 - Shenhua Jazz

Combate
0016-004 - Combate
0021-010 - Combate

Guilin
0031-018 - Lijiang (*río de Guilin)
0034-002 - Pueblo rural
0034-012 - Pueblo rural
0013-030 - Aldeano tirando de vacas
0013-028 - Mujer del campo
0013-025 - Pueblo en calma

Otros
0001-021 - Maestro de Nanquan (*estilo de KungFu)
0001-014 - Capital ancestral
0003-008 - Golpe inicial del enemigo
0004-015 - Explotación minera
0004-017 - Narcisos y luciérnagas
0005-011 - Espiando en el baño
0006-009 - Entrenando KungFu
0006-011 - Investigando en Choubu
0006-023 - Amanecer en la cabaña del carbonero

Música de shenmue 15 años después, quiero escuchar ésta mierda.
tiene que ser mierda de la buena jajajja
ganas la verdad XD
Ni demo ni trailer para el E3 de momento dijeron.
005-011 - Espiando en el baño

La cosa promete xD
Entrevista traducida en shenmuedojo

Yu Suzuki interview by Journal du Japon
http://www.journaldujapon.com/2016/03/1 ... a-shenmue/

Journal Du japon : Hello Mr. Suzuki... The world has finally found out the Shenmue 3 project since the kickstarter launch by Shibuya Productions. How have you met Cédric Biscay and when the idea of that production has born?
Yu Suzuki : To be honest, I don't remember how I met him (laughs). I only remember that he was the person who loved games and mangas.

Has the Shenmue 3 project been initiated by Cédric Biscay or was it already planned?
No, it's not his initiative. I've already the project in mind but Ryan Payton and Mark Cerny are the ones who advised me. They're pretty famous people in the gaming world.

The Shenmue saga is famous for its gameplay innovations. Is still an objective for Shenmue 3?
Yes, I would like to bring new things. I think it's necessary to move the game forward. If I don't, my creator role makes no sense. I always want to renew everything but if I make a game where everything is different, people will be unable to follow. Shenmue 3 will keep its identity while adding new elements.

Martial arts hold an essential part in this saga. What are your references?
In 1992, I made a trip to China for Virtua Fighter 2, I studied martial arts there. I also entered Shaolin monk temples. I wanted to study blocks and the way to deal with an attack. To do so, I visited several Shaolin schools in order to study with them how to do blocks because their specificities didn't really stand out visually..
note : Yu Suzuki stands up to show us how to do a block. With his gestures, he explains us that slow training was useless, and that being said, he had to practice for real to reproduce this in Shenmue II. He even harmed himself several times, he admits with laughs

Do you plan to introduce other martial arts like Bajiquan in Shenmue 3?
I would like to put Hanken and Heishunken (note : martial arts from the South of China) to do fights on a boat for instance.

In an interview, you said being influenced by cinema rather than games. Your references?
No films especially influenced me but at Shenmue time, there was not really "cinematographic" games yet. What I especially took from the cinema were the staging techniques : the view angles, the way to put the dialogues forward and goes on. To make my speech clearer, at old-time Hollywood, the storyboards were long and very well written while today, they have to pack a film into two hours. That leads to action scenes and scene changes being way too fast. In games, there's no such problem, it's like the old movies (those I prefer!). It affords a better scene and character development, thus you can add depth and taste to your game. About the emotions you can perceive from the character faces, I like to watch Pixar, they're very good about that.

Today a lot of games have also the purpose to be an "interactive movie" very scripted, strengthening the immersion at the cost of player freedom. What's the best balance for you ?
If a story is always telling the same thing, I don't think it will be interesting. If possible, I would like to progress in a "multi-story" with several interesting branches to play because making a game which is not funny and without branching paths, I can do it right now (laughs). But it's more difficult to make a game like this.

I think the next big evolution will come up when the AIs manage to analyse the phases by themselves to create their own dialogues. A lot of new technologies like synthetic voice or voice recognition have appeared now. I said earlier that making a game with multiple paths was difficult but if we continue to get technologies and be able to put them together little by little, all of this can perfectly become possible and affordable.

About new technologies, a lot of games invent new things since Shenmue 2. What's the most significant one for you?
I already worked a lot on new technologies during Shenmue 2 and I will follow this direction. The biggest difference with today is the computing speed. This is beyond compare. Thanks to this, without going into details, I would like to do all the things I was not able to achieve in the past.

About the game localization, do you plan to include the Japanese voices?
We're thinking about it.


About the release date, what could happen to change it? Apparently, the game is planned for the end of 2017, is still the case?
If Shenmue 3 is delayed, a bug will be the cause. As you read the end of 2017 as release date, I will try hard to reach that goal (laughs). However, I think we could make a better game if we can spend more time on it. Currently I have to take charge of the management besides the game, so I have less time to devote to Shenmue. If possible, I would like to devote more time to the direction, so more time to the game and lesser to the staff.

Good luck for the remaining work so!

Credits : Romain Lapi (author), Laurence Gauthier, Kenji Kojima (translator), Olivier Benoit.


http://shenmuedojo.net/forum/viewtopic. ... 0#p1131657
Gromber escribió:Entrevista traducida en shenmuedojo

Yu Suzuki interview by Journal du Japon
http://www.journaldujapon.com/2016/03/1 ... a-shenmue/

Journal Du japon : Hello Mr. Suzuki... The world has finally found out the Shenmue 3 project since the kickstarter launch by Shibuya Productions. How have you met Cédric Biscay and when the idea of that production has born?
Yu Suzuki : To be honest, I don't remember how I met him (laughs). I only remember that he was the person who loved games and mangas.

Has the Shenmue 3 project been initiated by Cédric Biscay or was it already planned?
No, it's not his initiative. I've already the project in mind but Ryan Payton and Mark Cerny are the ones who advised me. They're pretty famous people in the gaming world.

The Shenmue saga is famous for its gameplay innovations. Is still an objective for Shenmue 3?
Yes, I would like to bring new things. I think it's necessary to move the game forward. If I don't, my creator role makes no sense. I always want to renew everything but if I make a game where everything is different, people will be unable to follow. Shenmue 3 will keep its identity while adding new elements.

Martial arts hold an essential part in this saga. What are your references?
In 1992, I made a trip to China for Virtua Fighter 2, I studied martial arts there. I also entered Shaolin monk temples. I wanted to study blocks and the way to deal with an attack. To do so, I visited several Shaolin schools in order to study with them how to do blocks because their specificities didn't really stand out visually..
note : Yu Suzuki stands up to show us how to do a block. With his gestures, he explains us that slow training was useless, and that being said, he had to practice for real to reproduce this in Shenmue II. He even harmed himself several times, he admits with laughs

Do you plan to introduce other martial arts like Bajiquan in Shenmue 3?
I would like to put Hanken and Heishunken (note : martial arts from the South of China) to do fights on a boat for instance.

In an interview, you said being influenced by cinema rather than games. Your references?
No films especially influenced me but at Shenmue time, there was not really "cinematographic" games yet. What I especially took from the cinema were the staging techniques : the view angles, the way to put the dialogues forward and goes on. To make my speech clearer, at old-time Hollywood, the storyboards were long and very well written while today, they have to pack a film into two hours. That leads to action scenes and scene changes being way too fast. In games, there's no such problem, it's like the old movies (those I prefer!). It affords a better scene and character development, thus you can add depth and taste to your game. About the emotions you can perceive from the character faces, I like to watch Pixar, they're very good about that.

Today a lot of games have also the purpose to be an "interactive movie" very scripted, strengthening the immersion at the cost of player freedom. What's the best balance for you ?
If a story is always telling the same thing, I don't think it will be interesting. If possible, I would like to progress in a "multi-story" with several interesting branches to play because making a game which is not funny and without branching paths, I can do it right now (laughs). But it's more difficult to make a game like this.

I think the next big evolution will come up when the AIs manage to analyse the phases by themselves to create their own dialogues. A lot of new technologies like synthetic voice or voice recognition have appeared now. I said earlier that making a game with multiple paths was difficult but if we continue to get technologies and be able to put them together little by little, all of this can perfectly become possible and affordable.

About new technologies, a lot of games invent new things since Shenmue 2. What's the most significant one for you?
I already worked a lot on new technologies during Shenmue 2 and I will follow this direction. The biggest difference with today is the computing speed. This is beyond compare. Thanks to this, without going into details, I would like to do all the things I was not able to achieve in the past.

About the game localization, do you plan to include the Japanese voices?
We're thinking about it.


About the release date, what could happen to change it? Apparently, the game is planned for the end of 2017, is still the case?
If Shenmue 3 is delayed, a bug will be the cause. As you read the end of 2017 as release date, I will try hard to reach that goal (laughs). However, I think we could make a better game if we can spend more time on it. Currently I have to take charge of the management besides the game, so I have less time to devote to Shenmue. If possible, I would like to devote more time to the direction, so more time to the game and lesser to the staff.

Good luck for the remaining work so!

Credits : Romain Lapi (author), Laurence Gauthier, Kenji Kojima (translator), Olivier Benoit.


http://shenmuedojo.net/forum/viewtopic. ... 0#p1131657

Pues yo la veo en inglés [sonrisa]

... aunque supongo que en japonés entendería todavía menos [jaja]
pues eso XD
pd: Relato de uno de los afortunados que puso bastante pasta, como para pasar un finde con Yu Suzuki https://medium.com/@MoosaviAmir/a-weeke ... .pg3dt0jiv

edit: entrevista a yu suzuki https://www.youtube.com/watch?v=NjgvJp8LDhU

edit: a comenzado el motion capture, de momento probando los sistemas.

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PD:
Motion Capture Shenmue
https://youtu.be/YbrSmqnegIk?t=20m
reliquia calidad pesima: https://www.youtube.com/watch?v=hNdab9DcOnY
carmelero escribió:https://www.youtube.com/watch?v=Mpnc23uyH4w&feature=youtu.be


Genial, thx por el aviso. Va para la wiki.
carmelero escribió:https://www.youtube.com/watch?v=Mpnc23uyH4w&feature=youtu.be


[tadoramo] [tadoramo] [tadoramo]
Pequeño offtopic que me a echo gracia, pobre yu suzuki... los subs imagino que seran bastante fakes.

https://www.youtube.com/watch?v=CqIAY1oluc4
Orto2 está baneado por "Saltarse un ban con un clon"
Por cierto hay comunidad de Shenmue España en las comunidades de ps4, ahora que hay busqueda, unios si quereis.
Canciones que no se utilizaron en el shenmues 2 y que es posible que alguna salga en el 3, ni el mismo yu en la conferencia sabia cuales se habian utilizado jajaja,

Estas canciones estan sacadas explorando el contenido de los discos de dreamcast https://www.youtube.com/watch?v=AyoLZPNXhBU

Para potenciar un poco la imaginación XD
carmelero escribió:https://www.youtube.com/watch?v=Mpnc23uyH4w&feature=youtu.be


[tadoramo] [tadoramo] [tadoramo] [tadoramo]

Orto2 escribió:Por cierto hay comunidad de Shenmue España en las comunidades de ps4, ahora que hay busqueda, unios si quereis.


Yo estoy dentro, pero hay pocas actualizaciones.
Orto2 está baneado por "Saltarse un ban con un clon"
melovampire escribió:
carmelero escribió:https://www.youtube.com/watch?v=Mpnc23uyH4w&feature=youtu.be


[tadoramo] [tadoramo] [tadoramo] [tadoramo]

Orto2 escribió:Por cierto hay comunidad de Shenmue España en las comunidades de ps4, ahora que hay busqueda, unios si quereis.


Yo estoy dentro, pero hay pocas actualizaciones.


actualizaciones de que? [+risas] las comunidades son para hablar y poner lo que quieras, no es un blog para q el autor informe de todo no?
Nueva entrevista sacada de la Magic Monaco 2016
https://www.youtube.com/watch?v=a-_kR2fnYKc

Subtitulada al castellano

Articulo: Yu Suzuki habla sobre Shenmue III, el papel de los desarrolladores, y el futuro de los videojuegos:
http://shenmuedojo.net/forum/viewtopic. ... 8#p1132388
日本語の記事はこちらです。

Hello Everyone,

Before getting into the main part of the update, we would like to respond to two issues brought up by the community—the Shenmue III logo and voice audio options.

First for the Shenmue III logo. There have been many comments from Shenmue fans wanting the logo to match the original logos from Shenmue 1& 2. We have heard your calls and will of course put it on the to-do list. This particular issue will take some time, however, as game development is currently taking a front seat to other design issues. Designers and other parties will also need to be consulted with, so before we can give a more definite answer, we would ask you please give us some time.

The second issue receiving a lot of attention concerns the voice audio options. Many people have asked for there to be an option to switch between Japanese and English voicing. We understand how strongly people feel about this feature, and it is something we would like to include as well, but the inclusion of a dual audio option will ultimately come down to budgetary limitations. Whether it will be added or not, will need to be decided as development progresses.

Thank you very much everyone for your input! Please keep contacting us here at Kickstarter with your ideas, comments and suggestions!

And now on to our inside look for April…

Manabu Takimoto, Environment Architecture Designer for the Shenmue series and resident in-world character, is now fleshing out all the different set pieces that will become the backdrop for Shenmue III. If you missed his profile update during the campaign, the link is HERE, or catch his interview video below:

https://youtu.be/L2N2_9Z2dpg

Let's drop by the office to see what he is up to!

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Manabu Takimoto at the drawing board.

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In a meeting session with Yu, Manabu puts form to the ideas on the spot.

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The coloring process. Here the soil of Guilin gets tilled, giving the land that “lived-in” feeling.

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In a matter of hours, a page in the world of Shenmue takes form on the desktop.


Resumen:

- Han visto la preocupación de los fans por recuperar el logo clásico y ponen este tema en la lista de cosas por hacer, no obstante ahora mismo es prioritario el desarrollo, de modo que necesitan tiempo. Además, hay que consultar a diseñadores y otros.
- Han visto también la preocupación de los fans por la posibilidad de incluir una opción de dual audio inglés/japonés. Esto es algo que dependerá de las limitaciones presupuestarias y que decidirán a medida que el desarrollo del juego avance.
- Presentan el trabajo de Manabu Takimoto, arquitecto que diseña los edificios de Shenmue. Para quien se perdiera el vídeo de la campaña, también es un NPC del juego, haciendo lo mismo que hace en la vida real, mirar planos y dirigir obras. En una quest de Shenmue III interactuará con Ryo.
Gromber escribió:Nueva entrevista sacada de la Magic Monaco 2016
https://www.youtube.com/watch?v=a-_kR2fnYKc

Subtitulada al castellano

Articulo: Yu Suzuki habla sobre Shenmue III, el papel de los desarrolladores, y el futuro de los videojuegos:
http://shenmuedojo.net/forum/viewtopic. ... 8#p1132388


Interesante entrevista. Me ha parecido entender que podremos manejar a Ren? [babas] Por cierto, el propio Yu confirma que el juego se podrá adquirir en las tiendas en versión física, algo que no estaba confirmado al 100%.
Bueno, al menos los que lo financiemos tendremos una versión exclusiva.
Menuda mierda de newsletter éste mes.
Hadesillo escribió:Menuda mierda de newsletter éste mes.


El del mes pasado tampoco fue gran cosa. Supongo que se estarán guardando material para el E3, y si no, deberían, para relanzar la campaña e intentar llegar a los 7M.
bueno, hace nada tuvimos conferencias con videos y fotos. Podrían a ver subido dichos videos a buena calidad.
Que ganas de E3, fijo que muestran algo. [angelito]
Si no recuerdo mal lei que para el E3 no habria ningun trailer. O quizas fue para algun TGS y me estoy equivocando, no lo se.
Ryuji Iuchi (Compositor Shenmue 3)
This is purely a personal demo piece. The image I had in mind is of a village and waterside in the forest. I've been experimenting composing practice pieces to evoke the sound of "that game".


https://www.youtube.com/watch?v=3bwCZIOlvPQ

https://soundcloud.com/ryujiiuchi/
Gromber escribió:Ryuji Iuchi (Compositor Shenmue 3)
This is purely a personal demo piece. The image I had in mind is of a village and waterside in the forest. I've been experimenting composing practice pieces to evoke the sound of "that game".


https://www.youtube.com/watch?v=3bwCZIOlvPQ

https://soundcloud.com/ryujiiuchi/


ME ENCANTA!

Ojalá salga un juego a la altura joder, Yu Suzuki por Dios, no defraudes.
No es normal que con los años que tengo algo de shenmue como simple musica me ponga el culo pesicola. que maravilla [tadoramo] [tadoramo] [tadoramo] [tadoramo] [tadoramo].

Joder, que ganas de meterle mano, me veo llorando al tenerlo entre manos [facepalm] [angelito] [beer] [flipa] ratataaaa [buuuaaaa]
SEGA Central responde con una respuesta "generica" ya conocida a los supuestos remasters de shenmue 1 y 2, que no es tan sencillo, pero que estan investigando el asunto.
#AskSEGA


https://youtu.be/elvoX2kb2X0?t=1m55s


PD: Twitter que se me paso y he visto hoy de Yu Suzuki: https://twitter.com/yu_suzuki_jp/status ... 7332455426

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Ya empieza a sonar el "río" del Shenmue I&II HD, a ver si nos dan una alegría en el E3 XD XD
Sinceramente, más que una versión HD, lo que quiero es un remaster, como el Yakuza 1, bien currado, por que para jugar el juego en 16:9 y HD, ya está el emulador.
A ver si es verdad que se deciden a hacer los dos en HD, pero ya que los hacen que lo hagan bien y nos lleguen traducidos.
Natsu escribió:Sinceramente, más que una versión HD, lo que quiero es un remaster, como el Yakuza 1, bien currado, por que para jugar el juego en 16:9 y HD, ya está el emulador.


Completamente de acuerdo, si hacen algo que sea mínimo un remaster (o remake si nos ponemos serios) pero una versión HD como hacen con los ports de PS2 en la store, para eso mejor tirar de emulador que sale gratis y se verá incluso mejor.
Sabeis la campaña de reservas si tiene un plazo o hasta cuando se puede reservar ?? porque veo que en cualquier momento puedes hacerla, que la van a dejar abierta hasta el final ??
un remaster a lo yakuza 1 seria la bomba, mucho mejor que un simple hd.. yo pienso que para el e3 anuncian lo que haran definitivamente si remaster o conversiones , pero pinta a que seguro que saldran ya que seguro que venden bien y sega necesita $ cosa que no consigue con sus nuevos juegos a dia de hoy ni para atras [+risas]
me parece a mi que lo mas probable que ocurra es que los pongan HD y listo, sobre todo si lo quieren tener a tiempo o antes de que se lance shenmue 3, teniendo en cuenta que aun ni han empezado porque aun estan gestionando si lo hacen.
Yo prefiero los juegos de siempre en HD panoramico, no quiero que toquen diseños, modelos, ni nada que los de los juegos originales son cojonudos. Aunque los del passport sean mejores, si se ponen a tocar fijo que sale algo peor. Como la aberracion del FFX HD.
Yo, sinceramente, prefiero una versión HD antes que un remake. El ejemplo a seguir debería ser Okami HD. Con aumentar la resolución de las texturas, incluir trofeos y adaptarlo bien al formato de tv 16:9 (siempre que no alteren las proporciones y sólo abran el campo de visión) me parece ideal para rejugarlo.

Un remake está bien, pero no es (ni debe ser) igual al juego original. Y en el caso de Shenmue prefiero rejugarlo sin que se altere ni un ápice de lo que tuvimos en Dreamcast.
Sí, está Sega como para sacar un remake del Shenmue ... ¬_¬ Dejar de haceros pajas mentales anda, que si sacan las versiones HD ya nos podemos dar con un canto en los dientes.

Y para los que decís que sacarlas en HD es tontería teniendo el emulador... en serio? [facepalm]
gokussgod escribió:Yo prefiero los juegos de siempre en HD panoramico, no quiero que toquen diseños, modelos, ni nada que los de los juegos originales son cojonudos. Aunque los del passport sean mejores, si se ponen a tocar fijo que sale algo peor. Como la aberracion del FFX HD.


Que hay de diferente entre los FFX SD y HD? me refiero en aberración.
supongo que se refiere a las caras y sus animaciones del nuevo.
Exacto, las nuevas caras son feisimas y les quita toda la personalidad y expresion a los personajes.
OscarKun escribió:Sí, está Sega como para sacar un remake del Shenmue ... ¬_¬ Dejar de haceros pajas mentales anda, que si sacan las versiones HD ya nos podemos dar con un canto en los dientes.

Y para los que decís que sacarlas en HD es tontería teniendo el emulador... en serio? [facepalm]


En serio.

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Natsu escribió:
OscarKun escribió:En serio.



Muy bonitas si... ahora dime donde puedo comprar la versión física. :-|
Natsu escribió:Sinceramente, más que una versión HD, lo que quiero es un remaster, como el Yakuza 1, bien currado, por que para jugar el juego en 16:9 y HD, ya está el emulador.

Si te refieres al Kiwami eso es un remake, ahi hay bastante más trabajo que en un remaster.

Natsu escribió:
OscarKun escribió:Sí, está Sega como para sacar un remake del Shenmue ... ¬_¬ Dejar de haceros pajas mentales anda, que si sacan las versiones HD ya nos podemos dar con un canto en los dientes.

Y para los que decís que sacarlas en HD es tontería teniendo el emulador... en serio? [facepalm]


En serio.
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Que emulador es ese? No hay problemas de rendimiento ni nada?
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