0m3gA escribió:A mi tot això de la independència o no, de que només es parli català o no... ja em fa fàstic.
En fils i vídeos com aquest sembla que tots volguem això, però jo ho tinc ven clar, el dia que es doni l'independència a catalunya o que s'obligui a parlar català seré el primer a marxar, i ho tinc ven clar.
Per a mi el català es la meva segona llengua, ja que els meus pares son andalusos, com la gran majoria de la meva familia, per lo tant a casa sempre es parla castellà, però no tinc cap inconvenient de parlar català, es més, m'agrada perquè domino 2 llengues des que soc petit i es un avantatge xD
Jo com a cataloparlant no estaria d'acord en obligar el catala, axio si que fos la primera llengua, pero que la segona fos el castella i se seguis com ara.
Tampoc ni ha per tant, si s'aconseguis la independencia l'unic que pasaria es que ens ho contralariem tot desde aqui i no desde madrid, tindriem mes diner per invertir en el pais, tindriem seleccions esportives i poca cosa mes, tampoc ni ha per fugir del pais xDD
El que em fotria seria el barça...
A mi, sincerament, si deixesin mes autogovern, com per exemple gestionar el aeroport del prat, no hi haguesin els desajustos economics que hi han en el qual el que mes aporta resulta que es el que menys en rep i despres els ciutadans de a peu ens hem de fotre, i ens deixesin tenir seleccions catalanes, a mi el que menys m'importa es la frontera i esta dintre de un tot que es digui espanya o com si es vol dir camerun, total som "europeus".
Amb una republica federal espanyola estaria content i jo em seguire sentin catala, com ara o com si fossim independents, i per mi la meva nacionalitat sera sent catalana i no espanyola(com posa al dni)