oconnell_2k4 escribió:drknss escribió:Toca't els ous i balla...que m'hagin de dir ARA que tinc el mateix nivell de català que un niñato que s'acaba de treure la ESO, despres de pringar dos p**** anys fent català a batxillerat.
Així anem en aquest país, els paletos que es treuen la secundària pelada o en escola-taller poden acreditar el mateix nivell que els que pringuen a batx i a la sele.
Doncs si ho dius per mi jo sóc universitari i català de tota la vida, així que no només porto dos p**** anys fent el català. Per cert, vaig fer primer de BAT i el català és el mateix de la universitat, excepte perquè a BAT a nosaltres ens feien apendre els dialectes
. El meu nivell és, per lo menys, el mateix que el teu i no sóc un niñato perquè tinc 25 anys (26 aquest mes que be). Ara bé, amb el que si que estic en desacord és en que li donin a gent que no en té ni fava de català, per exemple companys o amics meus que no l'han parlat en la seva vida. Un exemple: un bolivià que va estudiar la carrera amb mi, no en té gaire idea però com que ha fet el BAT aqui a Catalunya li han donat.
Si jo manés faria tot quisqui l'examen de nivell, fins i tot la gent que estudia BAT xDD.
A veure, no he acabat d'entendre per què m'estic ficant amb tu (no en tenia intenció, apart de que ni et conec ni en tinc motius).
A mi el que em molesta és que algú acabat de sortir de secundària tingui el mateix nivell de català que una persona que apart de la secundària, ha fet batxillerat. O sigui, que en el teu cas (i en el meu), portes sis anys fent català i el teu nivell a l'hora d'entrar en unes oposicions/feina en que demanin un nivell concret és el mateix d'algú que només n'ha fet durant quatre anys (tenint en compte que el temari no és el mateix per secundària que per batxillerat).
I si he fet el comentari aquí és perquè m'ha semblat millor que fer-ho a l'esquina del picado. Ara, si tant et molesta, em poses a llista d'ignorats i punt, o el que consideris més oportú.
Que tu consideris que tothom ha de passar per la prova doncs d'acord, és una opinió, però ja que el batxillerat a l'hora de buscar feina no el demanen enlloc (que jo sàpiga) a mi no em molestaria que em comptéssin com un "extra" (digue'n com vulguis) que hagis estudiat una mica més la teva llengua, igual que es compten els cursets de llengues/oposicions/tècnics/etc.
Per cert, respecte al teu amic, jo tinc senyores grans al barri on visc jo que porten 40 o més anys aquí i de català ni fava. Que no li hagi donat la gana d'aprendre, és un altre tema. Quan li demanin català parlat i escrit, ja en parlarem. Això no vol dir que estigui d'acord amb que li donguin el nivell, però ja és opinió meva, jo parlo de gent d'aquí, no de casos en que una persona ha vingut de fora i tal. Si ens posem en aquests temes, conec persones que van venir aquí, han après català (parlat) i s'han molestat a fer cursets/exàmens per obtenir el nivell.
Ah, per cert, jo també sóc universitària i soc més jove que tu (no he entès a què venia això), o sigui que o tu no m'has entès el comentari o jo no t'he entès on volies anar a parar amb el teu.