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Sef1r0t escribió:juan19 escribió:LOL en místerXmedia dicen que ONE tendrá 3 GPUs y 4` 8 Tflops o algo así
Y un teseracto.
wabo escribió:Franky_el_Punky escribió:Quien dice esas cosas??? si hace poco salió esta noticia:
Cada Xbox One podría dar un 'pequeño margen' de beneficios
1- De Vandal no me creo "na".
3- Ahí probablemente se incluyan los gastos de marketing
4- Falta el punto 2
5- Lo acabas de comprobar
triki1 escribió:gynion escribió:triki1 escribió:Nada nuevo, gente hablando sobre especificaciones tecnica y hardware cuando no tiene ni idea de lo que habla. Lo mas sorprendente de todo es que esas fuentes de sabiduria nunca las ves luego discutir por GAF o Beyon3D sobre el tema, que desperdicio, con lo bien que dejarian el pensamiento hispano por otras tierras.........
Pero... tanto dato y tanta teoría de superpotencia con nosecuantas gpus... ¿Para qué?
Hombre, son fanboys, no intentes buscar una explicacion razonable porque no la hay
A few days ago Japanese talent and model Ayana Tsubaki dropped hints on the possibility of the unveiling of the platform for the upcoming spin-off of the Yakuza series Ryu ga Gotoku Ishin on the 9th. Legendary Yakuza Producer Toshihiro Nagoshi just made a statement on his personal blog saying that indeed hear more information on that date, which is the same day of the conference in which Sony Computer Entertainment Japan and Asia is expected to unveil the local release date of the PS4.
The venue of the Olympic Games will be determined Sunday, but Monday we’ll give you some super up-to-date information on Ryu ga Gotoku Ishin!
What will that “super up-to-date” information be? Most probably he’s indeed talking about the still unannounced platform on which the game will run, and the fact that the info will come on the same day as Sony’s PS4-focused conference can pretty much mean only one thing. We’ll have to wait for Monday to hear a confirmation, of course, but I would say the possibility is quite solid.
Sony’s press conference is scheduled to kick off on Monday, September the 9th at 3 PM Japan Time (2 AM EDT).
Mr.Threepwood escribió:Flops, millones de transistores, arquitecturas.... Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
Mr.Threepwood escribió:Flops, millones de transistores, arquitecturas.... Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
Mr.Threepwood escribió:Flops, millones de transistores, arquitecturas.... Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
juan19 escribió:El productor de yakuza confirma que daran informacion en la conferencia de sony en el TGS.A few days ago Japanese talent and model Ayana Tsubaki dropped hints on the possibility of the unveiling of the platform for the upcoming spin-off of the Yakuza series Ryu ga Gotoku Ishin on the 9th. Legendary Yakuza Producer Toshihiro Nagoshi just made a statement on his personal blog saying that indeed hear more information on that date, which is the same day of the conference in which Sony Computer Entertainment Japan and Asia is expected to unveil the local release date of the PS4.
The venue of the Olympic Games will be determined Sunday, but Monday we’ll give you some super up-to-date information on Ryu ga Gotoku Ishin!
What will that “super up-to-date” information be? Most probably he’s indeed talking about the still unannounced platform on which the game will run, and the fact that the info will come on the same day as Sony’s PS4-focused conference can pretty much mean only one thing. We’ll have to wait for Monday to hear a confirmation, of course, but I would say the possibility is quite solid.
Sony’s press conference is scheduled to kick off on Monday, September the 9th at 3 PM Japan Time (2 AM EDT).
http://www.dualshockers.com/2013/09/07/ ... onference/
juan19 escribió:copio y pego un post de donal duck de hypebeyon sobre drive club.He visto los dos vídeos en HD 1080p en la PS3. Los he bajado en el ordenador, los he pasado a un disco externo y los he visto en la consola.
Hay cosas que resultan prematuras en lo que he visto. El refresco es 30 inestable y en un par de ocasiones he apreciado tearing. No lo he visto fluido. Si esto tiene que ver con la captura o con el juego imagino que podrá averiguarse. Digo lo que he visto.
La IQ del juego a día de hoy dista de ser óptima fundamentalmente por los jaggies. Los tiene y apreciables, tal vez no sean dolorosos a una distancia prudencial (desde el sofá) pero si haces una imagen fija y te acercas son claramente visibles.
Sigue existiendo pop-in, en ciertos elementos del escenario. El pop-in ocurre tanto en vista externa como interna. Sucede fundamentalmente en las zonas previas a una curva -en rectas largas no tanto- y no sé si será una cuestión de LOD para mejorar el framerate o bien una cuestión de carga de elementos. Si los quitan serán porque en memoria no pueden retenerlos o bien porque la consola no puede pintarlos en esta fase del desarrollo. Afea el resultado aunque sólo aparecen en dos puntos de manera apreciable.
Finalmente, existen transiciones entre los mapas de sombra conforme se mueve la fuente de luz. Las transiciones duran apenas un frame o dos pero el salto se aprecia, al menos en uno de los vídeos.
Ahora lo bueno.
El juego, en sí, descontando estos defectos de presentación, es el más denso, poblado y "profuso" de la generación nueva. Tiene una cantidad de vegetación no igualada, hay una variedad y cantidad de assets en los aledaños de la carretera de impresión. La vista externa y las texturas y materiales son de primerísimo nivel, trabajadas y con efectos de relieve.
Las reflexiones son de muy alta calidad y la distancia de visionado enorme. La calidad de la luz y su tratamiento son sobresalientes.
Los modelos de los coches me parecen de muy alta calidad.
Resumiendo: El juego a día de hoy aún no lo considero ni terminado ni presentable. Le falta optimización (para el refresco que elijan, considero que tiene que ser más estable) y la IQ tiene que mejorar (parece que han añadido el AA). El pop-in pienso que si es posible deberían mejorarlo, o trabajarlo más; no es masivo pero sí hay puntos en los que se ve (sobre todo en vídeos sin comprimir) y eso debería tratarse. Luego hay cuestiones de diseño por clarificar (el hud me parece malísimo).
Si se consigue mejorar la IQ y hacerlo estable pienso que estaremos ante el juego más vistoso del arranque de la generación sencillamente porque parecen haber elegido la vía de no tomar prisioneros en cuanto a la representación del mundo: hay una cantidad insana de objetos y lo que se dibuja poligonalmente y se texturiza es de una densidad máxima. O sea que la base me parece extraordinaria, pero a día de hoy hay que optimizarlo, añadir AA y a ser posible gestionar algo mejor el pop-in que efectivamente sigue apreciándose en un par de puntos de la pista.
Un saludo.
Mr.Threepwood escribió:Flops, millones de transistores, arquitecturas.... Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
realbrucest escribió:Mr.Threepwood escribió:Flops, millones de transistores, arquitecturas.... Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
Blast Processing, el cerebro de la bestia, mi cartucho tiene más megas que no sé para qué sirven pero tiene más megas, pues la mía mueve más polígonos, la mía hace modo 7 ...
Esa memoria histórica ...
realbrucest escribió:Mr.Threepwood escribió:Flops, millones de transistores, arquitecturas.... Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
Blast Processing, el cerebro de la bestia, mi cartucho tiene más megas que no sé para qué sirven pero tiene más megas, pues la mía mueve más polígonos, la mía hace modo 7 ...
Esa memoria histórica ...
realbrucest escribió:Mr.Threepwood escribió:Flops, millones de transistores, arquitecturas.... Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
Blast Processing, el cerebro de la bestia, mi cartucho tiene más megas que no sé para qué sirven pero tiene más megas, pues la mía mueve más polígonos, la mía hace modo 7 ...
Esa memoria histórica ...
Mapache Power escribió:realbrucest escribió:Mr.Threepwood escribió:Flops, millones de transistores, arquitecturas.... Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
Blast Processing, el cerebro de la bestia, mi cartucho tiene más megas que no sé para qué sirven pero tiene más megas, pues la mía mueve más polígonos, la mía hace modo 7 ...
Esa memoria histórica ...
Exacto. Incluso en los tiempos del Spectrum, Amstrad, C64 y cia ya había "piques" entre los colegas (entonces no había internet) para ver quien tenia la mejor versión de X juego. Que si el mio tiene mas colores, que si el mio va mas rápido ...
Vamos, que las discusiones técnicas entre sistemas son tan antiguas como los propios videojuegos.
sanosukesagara escribió:Mr.Threepwood escribió:Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
Es que ahora sino van a 1080p y a 60fps, ya ni son juegos, ni son divertidos parece. Y añado que ni propuestas de calidad, porque con lo que he leído en las últimas páginas del hilo tela, pero marinera.
Newport escribió:wabo qué versión es?
wabo escribió:Newport escribió:wabo qué versión es?
Por la calidad diría PS360, pero saberlo, saberlo, lo que se dice saberlo, no lo sé.
juan19 escribió:Fotos de la producción en masa de ps4.
Perdonad por no poner las imágenes , estoy desde el tablet.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=671749
El que ha posteado las imágenes comenta que esta factoría produce sobre 1 millón de consolas al mes , y no es la única donde se produce.
juan19 escribió:Fotos de la producción en masa de ps4.
Perdonad por no poner las imágenes , estoy desde el tablet.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=671749
El que ha posteado las imágenes comenta que esta factoría produce sobre 1 millón de consolas al mes , y no es la única donde se produce.
juan19 escribió:Fotos de la producción en masa de ps4.
Perdonad por no poner las imágenes , estoy desde el tablet.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=671749
El que ha posteado las imágenes comenta que esta factoría produce sobre 1 millón de consolas al mes , y no es la única donde se produce.
Mr.Threepwood escribió:Flops, millones de transistores, arquitecturas.... Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
ludop escribió:Mr.Threepwood escribió:Flops, millones de transistores, arquitecturas.... Qué tiempos cuando todo esto iba de videojuegos y pasarlo bien delante de la pantalla!
No se yo eh, recuerdo que entre nintendo y sega habia piques por que juego tuviera mas megas o mas colores por lo que para el caso viene a ser lo mismo solo que ahora es mucho mas tecnico. Tambien metían unos que si el chip FX los otros que si el SVP y los niños todos contentos.
Yo creo que esto de las especificaciones para ver que cacharro es mas potente es tan viejo como los propios videojuegos.
Arlgrim escribió:Franky_el_Punky escribió:juan19 escribió:LOL en místerXmedia dicen que ONE tendrá 3 GPUs y 4` 8 Tflops o algo así
En realidad dentro de cada Xbox One hay un agujero negro que conecta con otra dimensión, y de ahí pilla en poder infinito... al final es que le tenian que haber puesto Xbox Infinity
Quien dice esas cosas??? si hace poco salió esta noticia:
Cada Xbox One podría dar un 'pequeño margen' de beneficiosLa consola no se vendería por debajo de su coste.
http://www.vandal.net/noticia/1350642074/cada-xbox-one-podria-dar-un-pequeno-margen-de-beneficios/
Que cada uno saque sus conclusiones... que cuando uno explica sus razonamientos, encima lo llaman troll
Solo digo que lo habitual es tener pérdidas con cada consola vendida...
Dinerosoft , regalando? has vuelto a los actimeles de panceta? , esa gente se gasta menos que un chupachups de marmol.
pabloc escribió:Pues si Franki, un bioshock en Psvita tiene que ser flipante.
Espero que lo hagan tarde o temprano.
Franky_el_Punky escribió:pabloc escribió:Pues si Franki, un bioshock en Psvita tiene que ser flipante.
Espero que lo hagan tarde o temprano.
Supongo que tanto Take-Two como EA y otras Third Partys le habrán dicho a Sony que hasta que no consigan un número determinado de consolas vendidas (pongamos 10 millones), no empezaran a mirar otro tipo de acuerdos.
Yo tengo bastantes esperanzas de ver un Bioshock y un GTA, más que nada por que además de que se ha empezado ya a negociar, un juego como Borderlands 2 que también es de Take-Two (como GTA y Bioshock), ya ha sido anunciado para PS Vita.
Yo creo que la consola va despacio pero que al final le irá bastante bien, estoy convencido de ello. Pero lo que es una tontería es mirar lo bien o lo mal que le va compararando las ventas con la 3DS (o 2DS ), al igual que me parecia una tonteria comparar las ventas de Wii con PS3, por que están destinadas a públicos diferentes.
gynion escribió:
Pero el Borderlands 2 tengo entendido que lo desarrolla la propia Sony a través de un grupo de desarrollo que han creado específicamente para PSVita, ¿no es así?
Franky_el_Punky escribió:Me da igual si los hace Take Two (o la que toque) o le ceden a algún estudio de Sony las herramientas para hecerlo, pero quiero: GTA, Bioshock, Mass Effect y Fallout, entre otros en PS Vita!!!
MarkAstur escribió:Franky_el_Punky escribió:Me da igual si los hace Take Two (o la que toque) o le ceden a algún estudio de Sony las herramientas para hecerlo, pero quiero: GTA, Bioshock, Mass Effect y Fallout, entre otros en PS Vita!!!
Uff esos juegos en vita serían el despegue que merece esta máquina, faltarína los exclusivos que Sony debería sacar si o si: God of War, Infamous, algo de Quantic Dream (una reborn de Farenheit me encantaría). Y ya meten un Elder Scrolls y lo petan
Franky_el_Punky escribió:MarkAstur escribió:Franky_el_Punky escribió:Me da igual si los hace Take Two (o la que toque) o le ceden a algún estudio de Sony las herramientas para hecerlo, pero quiero: GTA, Bioshock, Mass Effect y Fallout, entre otros en PS Vita!!!
Uff esos juegos en vita serían el despegue que merece esta máquina, faltarína los exclusivos que Sony debería sacar si o si: God of War, Infamous, algo de Quantic Dream (una reborn de Farenheit me encantaría). Y ya meten un Elder Scrolls y lo petan
Hacer un spin-off de GTA con la Liberty city de GTA IV,
otro de Mass Effect con Garrus, por ejemplo y reciclando escenarios de la trilogía,
uno de Fallout con una historia alternativa a Fallout 3 en el mismo Yermo-capital
un Infamous con la historia de Kessler en una Empire City alternativa...
Pues no creo que fueran muy descabellados ni costosos de hacer, espero que Sony sea capaz de conseguirlos
Franky_el_Punky escribió:gynion escribió:
Pero el Borderlands 2 tengo entendido que lo desarrolla la propia Sony a través de un grupo de desarrollo que han creado específicamente para PSVita, ¿no es así?
UFF!! pues no he leido nada de eso, la verdad. Puedes poner algún enlace? Me da igual si los hace Take Two (o la que toque) o le ceden a algún estudio de Sony las herramientas para hecerlo, pero quiero: GTA, Bioshock, Mass Effect y Fallout, entre otros en PS Vita!!!
Franky_el_Punky escribió:gynion escribió:
Pero el Borderlands 2 tengo entendido que lo desarrolla la propia Sony a través de un grupo de desarrollo que han creado específicamente para PSVita, ¿no es así?
UFF!! pues no he leido nada de eso, la verdad. Puedes poner algún enlace? Me da igual si los hace Take Two (o la que toque) o le ceden a algún estudio de Sony las herramientas para hecerlo, pero quiero: GTA, Bioshock, Mass Effect y Fallout, entre otros en PS Vita!!!
SCEA’s Gio Corsi has announced the formation of a new group within the company called Third Party Production which works with publishing partners to bring third-party IPs to PlayStation platforms. This news coincides with the announcement of exclusive content from 21 publishers coming to PlayStation 4.
The Third Party Production sector will handle new IP’s, ports, and localized products in addition to content from partners which are currently in production. The group will help these companies strengthen the development process, ensuring quality and consistency on all Third Party projects.
The recently announced Vita version of Borderlands 2 is part of the program, and as mentioned above, there are 21 companies creating exclusive content for PS4, according to an announcement from SCEA’s group manager of retail training and advocacy, Sean Coleman.
Speaking during a presentation at the GameStop Expo in Las Vegas, Coleman said Sony has “forged great third-party partnerships with some of the biggest developers to bring exclusive game content,” to the PlayStation brand.
Coleman said that when comparing PS4 visuals” side by side with any other gaming console, PlayStation 4 will look better every time.”
He also reiterated that the $60 camera – sold separately – will support voice commands, facial recognition, and body movement tracking.
This list, posted below, contains publishers such as Activision Blizzard, Atlus, Level-5 and Rockstar Games.
Activision Blizzard – Diablo 3 content
Atlus
Bethesda Games – The Elder Scrolls Online exclusive PlayStation 4 beta
Bluepoint Games – “Bringing a Sony classic to current game systems”
Bungie – Destiny content
Capcom – Deep Down
Disney Interactive
EA
Insomniac Games
Konami
Level-5
Nordic Games
Rockstar Games
Sanzaru Games
Sega
Square Enix
Sumo Digital
Take-Two
Ubisoft – Assassin’s Creed IV: Black Flag content, Watch Dogs content
Warner Bros. – Batman: Arkham Origins content
Zindagi Games
A video of the stage presentation was posted by NeoGAF, but it is inaccessible at press time.
After E3, the picture couldn’t be clearer. PS4 is your next console, we declared, but several months and Microsoft u-turns later, the next gen console race looks very different.
Yesterday, Microsoft confirmed that Xbox One will launch in 13 key territories on November 22. Now we can look to November’s face off with a far more detailed view of the contenders, their strengths, weaknesses and how each platform holder sees the next generation.
Firstly, let’s not read too much into those dates. PS4 will arrive before Xbox One in the US and Xbox One will debut first in Europe, but both will likely be sold out by then anyway. It’s difficult to imagine anyone basing their purchasing decision on something as arbitrary as which one comes out a few days before the other – they are each expensive pieces of technology and the proliferation of cross-gen games have blurred the line between the existing boxes and the successors. Greater competition from PC and mobile, plus broader problems with the economy mean that this generational shift will be slower than any we’ve encountered before.
Hardcore players will be the ones with a new Xbox or PlayStation underneath their televisions this Christmas, and these early adopters will likely have made their decision long before the end of November – and many will simply be buying the new version of the console they have already.
“This console transition differs from previous generations due to the fact that users are now far more connected and engaged with their Microsoft and Sony consoles,” says director and head of games at analyst IHS Piers Harding-Rolls. “That suggests that there will be less consumers sitting on the fence ready to change allegiance this time round.”
Nonetheless, coming out of E3 it was clear that PS4 had won over plenty of Xbox owners with its lower price, focus on games and more sympathetic approach to DRM. Since E3, Microsoft has bravely, and very publicly, revised its previous policies in order to show it means business, as Games Investor Consulting’s founder Nick Gibson notes. “Microsoft clearly needed to do a fair amount of catching up following the missteps around its unveiling and DRM policies and it has set about achieving this with an almost frantic determination,” he tells us. “Its exclusive triple-A software line-up has, rightly, been shoved to the fore but the multiple tweaks to the hardware spec at such a late stage is an unusual move that suggests Microsoft is very much up for the fight.”
Edward Woo, senior research analyst at Ascendiant Capital Markets, agrees – but still sees one format ahead of the other. “The race has turned from PS4 favour to nearly balanced after Xbox One backtracked on the internet requirement and used games DRM,” Woo says. “The free offer of FIFA in Europe helps close the gap considerably. I think price will still turn the favour to PS4, though.”
At Gamescom, with the free FIFA deal and its Call Of Duty bundle, Microsoft’s intentions were clear – it wants the average joe, guns-and-football market. A dozen whimsical indie games can’t sell a console, but FIFA and COD certainly can; Games Investor’s Gibson describes the pre-order offer as “a great sales incentive and way to reduce the perceived price disparity between the two consoles.” IHS analyst Harding-Rolls says that “Sony’s strength across continental Europe, the weaker financial position of the EU consumer and the need to provide additional bundled value” prompted Microsoft to make the move, adding that “consumers in Europe see less value from entertainment services, the new interface and Kinect usage than those Xbox users in the US.”
It’s interesting to note that there’s no such pre-order incentive in Xbox’s US heartland. Indeed, the FIFA deal was announced at Gamescom when the US was asleep, with no livestream on Xbox.com and relatively little fanfare, given Microsoft’s track record for spectacular press events. One could suggest that Microsoft didn’t want its US fanbase to find out that European players will be getting a better deal. Could we see a free game giveaway with the US console? It’s still a possibility, says Woo. “Xbox One preorders are selling very well, so I don’t think they will yet. If sales are slow or if PS4 has the upper hand, then yes, I think they will do the same.”
And what of Japan? Sony launched PS3 in Japan first, and Microsoft launched 360 there within weeks of its US debut, later making big investments in games like Blue Dragon and Lost Odyssey to win over Japanese players. A generation later, we’ve no firm plans for a Japanese launch for either console just yet; perhaps Tokyo Game Show will give us answers on PS4 later this month, but Microsoft seems to have completely given up in the territory.
Software will, of course, be most important battleground after hardware pricing. Judged purely on profile, Xbox One’s exclusives Dead Rising 3, Ryse: Son Of Rome, Forza Motorsport 5 and Killer Instinct feel more substantial than its rivals’ offering. Sony aficionados might argue that PS4’s own day one exclusives DriveClub, Killzone: Shadow Fall and Knack will be supplemented by the plentiful, PlayStation-exclusive indie games Sony had focused on so effectively at Gamescom, but let’s not forget that Xbox One has its share of smaller titles, too – Crimson Dragon, Peggle 2 and LocoCycle flesh out Microsoft’s lineup with something more immediate to download when the Xbox One’s digital storefront opens for business.
Ultimately, neither console has a headline-grabbing launch exclusive on the scale of a Halo or Uncharted. Respawn’s mech shooter TitanFall could have been that game for Xbox One, had it been ready for release sooner. “Xbox One has a better line-up, especially with TitanFall to come as an Xbox exclusive,” says analyst Woo, and while Games Investor’s Gibson agrees that Xbox One has the bigger blockbuster titles, the differences between the two will shrink over time.
“Microsoft clearly wins on exclusive triple-A releases, Sony clearly wins on exclusive indie titles,” he tells us. “However, Sony claims to have lots of unannounced triple-A titles in development and Microsoft claims it is starting to win over indie developers. Exclusives from third parties have the potential to sell consoles, but are financially difficult to maintain beyond the launch period as the third party needs to be compensated for the ‘lost’ revenue it could have received by making the game available on the other console. As the installed bases grow, so does this opportunity cost. The end result will inevitably be the sort of near parity that exists between PS3 and Xbox 360 now, with major exclusives mostly from first party developers.”
And let’s not forget the power of marketing. As Microsoft discovered after E3, it’s important to define your console in the eyes of the consumer as clearly as possible; how each console is advertised to the mainstream consumer – the vast majority that don’t gobble up every NeoGAF thread or conference livestream – will play its part. Whatever Sony does to sell PS4, Microsoft will likely just outmuscle its rival through its sheer spending power. Fortunately for Sony it’s not all down to platform exclusives and marketing. PS4 will, of course, also play host to FIFA 14 and Call Of Duty: Ghosts and both consoles will have Assassin’s Creed IV Black Flag, Battlefield 4 and Watch Dogs at launch.
Whilst many will consider Xbox One the stronger prospect in terms of games, its higher price, and the reason for that premium, Kinect, could count against the console in the short term. Ascendiant’s Edward Woo doesn’t believe that Kinect “adds enough value.” “Most hardcore gamers don’t care much for Kinect,” he tells us. Games Investor’s Nick Gibson agrees, but notes that Microsoft’s motion-tracking add-on is likely a long term play. “For most early adopters, who are most likely male core gamers, Kinect will add little value,” he says. “As Xbox One’s price comes down and it gains more Kinect titles, it will open up to the sort of family demographic for whom Kinect will hold much greater interest.”
All that considered, then, which console do our analysts consider to be leading the next gen race? Games Investor’s Gibson warns against early assessments. “Judging a race before it has begun is somewhat foolhardy,” he tells us. “PS3 suffered a relatively poor start and was even written off by some commentators, but has eclipsed Xbox 360 in pretty much every major territory bar the USA and UK and its global installed base is now larger than 360’s. Despite being seven years old, PS3 and quite possibly Xbox 360 still have many years in them left, so while one console may hold a perceived lead at this stage, there is absolutely no guarantee that it will hold it in the far more important longer term.”
IHS’ Harding rolls agrees – November represents the first shots fired in a console battle that’ll consume many years to come. “For those that are still considering the pros and cons of the offer, pricing, content exclusives and console availability will all be key deciding factors,” he says. “Neither Xbox One or PS4 has a clear advantage across all these areas, so there is still a lot to be battled over.”
Ascendiant’s Edward Woo, however, is backing Sony’s console. “I think PS4 is still ahead,” he adds. “They had the momentum since early in the year and I believe it is benefiting from Microsoft’s initial confusion with its console. It also helps that they are at a lower price.”
korchopan escribió:
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