És veritat que la "pressió social" a capitals fa que a voltes un acabo fart.
Vaig viure a València uns quants anys, i sempre vaig parlar valencià, i menos algun moniato que a totes bandes hi ha, la gent no tenia cap problema encara que ells parlaren castellà: és més, algun castellano-parlant dia que si els que parlem valencià sempre ho ferem, ells i tot se llançarien a la piscina.
Si la gent del teu entorn s'ha castellanitzat.... tú erre que erre a vore si els tornes a portar al cubil
.... ja voràs que al final van tornant alguns.
Si comencem en el que és útil o inútil, viure és inútil també perqué fem el què fem anem a morir... però què collons, per mí és un orgull saber i parlar la llengua dels meus pares, i dels pares dels meus pares... un orgull i una satisfacció.
Parlo valencià, i sé castellà, anglés i francés.
O siga, que no per saber i parlar valencià he sigut més burro ni més listo ( al contrari, tens més rang fonètic per parlar llengues extrangeres ).
A mí me la suen els polítics, i si hagués de fer cas del que fans els demés... com va dir un mestre meu: "si diez mil moscas dicen a comer mierda, ¿ vamos todos a comer mierda? ".
P.D.: Canal9 és un crim contra la humanitat
.
P.D.2: Reconec que fa uns anys que pareix que des de la Generalitat, certs Ajuntaments ( el de Castelló... mare meua ), pareix que han perdut molta força en promocionar el valencià com cal.