El parche 1.2 ha introducido un par de bugs, uno de ellos sólo para vista. Problemas y solución (en inglés):
Audio Problems:
A select number of Vista users are reporting that all sound in the game is no longer audible after patching to 1.2. We will be including a permanent solution in our 1.3 patch. In the mean time, a work-around fix has been discovered:
Method A:
# Right-click on the Volume icon in the taskbar (next to the clock, looks like a speaker)
# Select ‘Playback Devices’
# Right-click on your preferred playback device (i.e. Speakers, Headphones, etc.)
# Select ‘Properties’, then click the ‘Advanced’ tab
# Set the Default Format here to ‘16bit,44100Hz(CD Quality)’
Note: You may reach the same menu in Method A through Control Panel > Sound.
Method B - Advanced users only (perform at your own risk!):
# Right-click on My Computer and select ‘Manage’
# Select Device Manager and expand ‘Sound, video, and games controllers’
# Uninstall listed Audio Drivers then reboot the computer
# Vista will now auto-reinstall the on-board sound
# Default Format is now set to ‘16bit,44100Hz(CD Quality)’ automatically
Please note that setting your audio quality to 16-bit will not impact your Call of Duty: World at War gaming experience. The game will sound just as good as it did before, as our sounds are mixed at 16-bit.
Mod Problems:
While HTTP Redirect is fixed (so you can download custom maps + mods from the web, in-game) it appears some mods may no longer be functional after patching to 1.2. At first glance this would appear to be a new bug, but after some digging we determined this problem is actually with the mods themselves, and here is why:
In the process of addressing issues for Patch 1.2, we had to add new DVARs to the game for development purposes. Modders, you know what we mean when we say DVARs. =) There is a hard limit to the number of server DVAR’s that can be used, for network latency (lag) reasons. So when you run a mod, the game DVAR’s load first, then the mod DVAR’s come second. If the additional mod DVARs exceed that hard limit, it will not load. That was the problem in a nutshell with today’s 1.2 compatibility. Since we added additional DVAR’s, the mods spilled over that max limit.
The solution for modders – use server DVAR’s sparingly. When possible, set client DVAR’s. There is no guarantee we won’t add more DVAR’s in the future as these are a core component to our development process, so you want to prune down your DVAR’s as much as possible to avoid future compatibility hassles. We support and maintain our mod tools – however, we are not able to maintain compatibility with mods, nor is this our responsibility. By definition, a mod is user-generated content and must conform to the technical limits of the game.
Y ya de paso comentar que pretenden sacar el mes que viene un pack de 3 mapas multiplayer más una pantalla para el modo co-op en modo zombie con algunas mejoras:
Fuego nocturno
El escenario de Fuego nocturno es la ciudad de Berlín bombardeada, y constituye un intenso escenario de batalla para jugar partidas en equipo a escala grande o intermedia. Los edificios bombardeados y las ruinas de la ciudad proporcionan cobertura en las calles asoladas por la guerra, y los incendios iluminan al enemigo que corre por la noche. Lucha por sobrevivir y recuerda que este campo de batalla en llamas podría convertirse pronto en tu tumba.
Estación
Este mapa es una Estación de ferrocarril subterránea llena de vagones de metro destruidos, corredores ocultos, plataformas de carga y miradores desde el primer piso. Se trata de un mapa de tamaño intermedio perfecto para las partidas de Capturar la bandera y otros modos de juego por equipos, y proporciona una amplia gama de opciones de combate, desde puntos estrechos para combatir a corta distancia a escondites para francotiradores.
Hasta las rodillas
Este mapa se ubica en la isla de Peleliu, en una antaño tranquila aldea que se ha convertido en un caótico centro de mando japonés. El objetivo de las tropas es conseguir la valiosa información que hay en el puesto de mando, así que deben luchar por el río con el agua hasta las rodillas y ocupar posiciones de batalla en los búnkeres fortificados para asegurar este importante centro de comunicaciones. Es ideal para todos los escenarios de combate y está diseñado para grandes partidas por equipos y de objetivos.
Verrückt (manicomio zombi)
El modo de juego zombis nazis para cuatro jugadores, uno de los favoritos de los aficionados, regresa con "Verrückt", un terrorífico manicomio zombi a las afueras de Berlín. El mapa divide a los cuatro jugadores por parejas y desafía a los dos equipos a encontrarse para sobrevivir. Con más armas, ventajas que se obtienen con máquinas de expendedoras de refrescos, defensas de electrochoque y la interminable horda de zombis nazis, "Verrückt" te llevará al borde de la locura.
Un saludo