nuevo update de bungie :
http://www.bungie.net/News/content.aspx ... &cid=27328El holograma es habilidad, apuntas a un emplazamiento X y pulsas ¿LB? y el holograma recorrera el camino hasta el punto que tu le has señalado , estará activo hasta que el disparen y el maten , te maten a ti o pasen 10 segundos.
Luego responde a preguntas del foro.
Bungie escribió:Some of the things I have heard from people at Bungie lately:
1) This is the best friendly AI driving we have seen in a Halo game.
2) (In a three player co-op game with multiple skulls on) Nearly every Elite kill requires teamwork with baiting, flanking and assassinating. It’s really interesting.
3) My Wife was incredibly invested in that character. (one of the engineers playing at home in co-op with his wife)
4) Goddamn this game is a lot of fun.
5) Cable's little tweak where the suicide Grunts get an upwards impulse before the grenades go off is a nice touch.
6) Where the *blam* did that Elite go?
Los elites parece que al final vuelven más duros que nunca.
Bungie escribió:Keeping the story on one planet (Reach) goes a long way towards solving this issue. By keeping it about one planet and one conflict we are able to spend less time telling the player where they are, and more time with the characters in the story. Not having to explain where the player is and why they are there before every mission helps to allow every line of dialog to be about the who, and not the where or the why. Add to that mix some really talented writers and story tellers in our writing group, you get the chance to make every moment count.
Preguntan acerca de como vana narrar la historia del equipo , cuando reach es parte de una batalla mucho mayor que al que se realiza en el planeta, bungie responde mas o menos que se centrarán en al historia de lso personajes , quienes son , no por qué están ahí que también.
Bungie escribió: We went into some missions with the intent to capturing the feeling specific missions from previous Halo games. We also talked a lot about what experiences and emotions we wanted to capture from the previous games. A great example of that isare the senses of wonder and the sense of exploration from Halo 1. You don’t need to necessarily recreate a situation to make that happen, but understanding what created that feeling from those missions is important if we want to recapture it.
Le preguntan acerca de la influencia de los anteriores juegos en el diseño de las campañas, y confirma que en algunas misiones buscaban que se pareciese a anteriores , y que en otras simplemente les salio así. Un remake de cartografo silencioso sería muy bien recibido , por lo menos por mi.
http://www.youtube.com/watch?v=OLrmKOFXbLQ Que grande es esa misión.
Bungie escribió:"The Alpha Elite" asks: “How is Halo Reach’s campaign meant to feel in relation to ODST? ODST had a very somber, lonely feel and I’m wondering if anything from ODST has influenced the atmosphere in Reach?
Chris: If we did our job right, Reach will feel heroic in the face of tragedy. We definitely learned a ton from ODST. It showed us that players can get behind a Halo story that is not about the Master Chief, how to build the big ambient moments in a mission, what a city (or planet) under siege might feel like, and Firefight!
La influencia de odst sobre reach más sombrío... Y dice que si lo han hecho bien , reach será heroico pero de una forma trágica, que han aprendido con odst que los jugadores pueden zambullirse en la historia de halo sin la necesidad de que la historia trate acerca del Jefe Maestro, como contruir los puntos algidos de las misiones , como debes sentirte en una ciudad o planeta en estado de sitio... y el modo tiroteo...
Vamos que el juego sera más oscuro , tipo odst.
Bueno , en la web hay más cosas interesantes como la entrevista de los foreros completa (bueno la cuarta parte que han públicado) y algunas imagenes sobre personalización avatares... (acabo de ver que las han puesto justo antes mientras escribía esto
)
PD: Perdonad sino la pongo completa , pensaba poner lo más destacado bajo mi punto de vista, ysi algunas traducciones son muy libres o erróneas disculpadme de antemano no soy un experto en estás lides.