http://blog.mag.com/blog/2010/MAG Patch v1.01
The latest patch notes can always be found on the official MAG Blog.
Gameplay
· Added ability for player to use knife during a reload animation.
· Applied significant tuning adjustments for all weapons and armor.
· Increased sprint duration before tiring by 30%.
· Lowered XP requirements for levels 2 thru 4.
· Lowered level-entry restrictions for Sabotage from Level 3 to Level 2.
· Lowered level-entry restrictions for Acquisition from Level 5 to Level 4.
· Lowered level-entry restrictions for Domination from Level 10 to Level 8.
· Enabled proper level requirements for unlocking headgear, facegear, and uniforms.
· Fixed problem with recoil/firing animation that kept playing for a few seconds after the player fires an automatic gun and uses knife swipe simultaneously.
Interface
· Fixed bug where incapacitated players’ nametags would occasionally disappear.
· Repositioned onscreen weapons for improved field of view.
· Armory items (facegear/ headgear/ uniforms) reordered.
· Removed helmets from “Loadout 3” for all factions.
Graphics
· Made significant increase in framerate during player-heavy games.
· Changed light settings for all environments.
· Polished recoil effect for better realism.
· Fixed offset muzzle flash effect.
· Tuned camera to shake more realistically when hit by bullets.
· Adjusted “blur” effect for both normal sights and iron sights.
· Added alternate reload animation.
· New “light scatter” treatment for all skies.
· Repaired various “weapon clipping” issues.
· Enacted several particle fogging adjustments.
Audio
· Switched first-person weapon sounds to true stereo.
· Moved first-person character interactions and weapon switches to true stereo.
· Tweaked sounds effects relating to landing on surfaces.
Technical
· Added error display and queue panel updates to notify player when they’ve encountered a “join game” failure.
· Made various server stability fixes and tweaks.
Sony explica las diferencias entre la beta de MAG y la versión final del juego
Entre las mejoras destaca el aumento de la tasa de imágenes por segundo y el lanzamiento de un parche para solucionar ciertos aspectos del título.
Sony explica las diferencias entre la beta de MAG y la versión final del juego
Muchos son los jugadores que después de probar la beta 5.0 de MAG pensaron que el videojuego tenía ciertas lagunas en varios aspectos. Sony, ha querido despejar todas esas dudas y ha publicado en el blog oficial del videojuego, todas las mejores que tendrá la versión final.
Estas son las novedades más destacadas de la versión final:La beta solo tenía seis mapas y dos modos, en la versión final hay 15 mapas y cinco modos de juego.
Inclusión de un modo offline de entrenamiento.
Armaduras únicas.
Cinemáticas nuevas.
Galerías de arte.
Trofeos.
El popular modo veterano que nos permite empezar de nuevo con una bonificación XP permanente.
La capacidad de cambiar la facción después de llegar al límite de nivel.
Mejoras gráfica y de audio, como el aumento de la tasa de imágenes por segundo o el mejor trato de la luz ambiental.
Ajustes significativos para todas las armas y armaduras.
Se permite esprintar más tiempo.
El jugador puede usar el cuchillo mientras recarga las armas.
Lanzamiento de un parche v1.01 con varias mejoras en la jugabilidad, en la interfaz, en los gráficos, en el audio y en ciertos aspectos técnicos. El parche estará disponible el mismo día que el videojuego.