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oagtcsport escribió:Pero entonces si tenias la versión ps4 y lo pasaste a la ps5 no puedes jugar con tu progreso que ya tenias de la ps4 en la versión ps5? Tengo que empezar de nuevo.
Otros juegos de ps4 que no tienen actualización a ps5 si que me cargan las partidas que ya tenia
Carlos2Santos escribió:La verdad el tema del soporte para consolas de este juego da mucha pereza, dos años esperando soluciones que hasta el más optimista duda que lleguen... Entre la escasez y precios abusivos de Ps5, como está el tema de juegos de conducción en consola, no descarto que un día se me cruce el cable y acabé comprando un PC en vez de una Ps5. Gastaras más pero visto lo visto para tener la mejor experiencia en juegos de conducción va a ser lo mejor, porque al final en consola estamos esperando poco menos que milagros.
Dadydadielo92 escribió:@Carlos2Santos
Pues ahora que han bajado bastante los precios de las gráficas, no veo una mala oportunidad.
De verdad que no hay color, y el mito de que es todo muchísimo más complicado de configurar, no es tanto como lo pinta...
Carlos2Santos escribió:Dadydadielo92 escribió:@Carlos2Santos
Pues ahora que han bajado bastante los precios de las gráficas, no veo una mala oportunidad.
De verdad que no hay color, y el mito de que es todo muchísimo más complicado de configurar, no es tanto como lo pinta...
Después de estar casi convencido de cambiar a PC, me autoconvenci de seguir en consola por lo que juego, pero viendo el panorama de consolas y juegos de conducción actualmente, he estado viendo algo de PCs por encima asesorado y casi he vuelto a la postura inicial. Ni loco voy a pagar 800€ por una consola porque no los vale, y más cuando por algo más de dinero puedo conseguir un PC medianamente decente que me tiré con títulos que me llaman bastante y ni existen en consola.
Dadydadielo92 escribió:Carlos2Santos escribió:Dadydadielo92 escribió:@Carlos2Santos
Pues ahora que han bajado bastante los precios de las gráficas, no veo una mala oportunidad.
De verdad que no hay color, y el mito de que es todo muchísimo más complicado de configurar, no es tanto como lo pinta...
Después de estar casi convencido de cambiar a PC, me autoconvenci de seguir en consola por lo que juego, pero viendo el panorama de consolas y juegos de conducción actualmente, he estado viendo algo de PCs por encima asesorado y casi he vuelto a la postura inicial. Ni loco voy a pagar 800€ por una consola porque no los vale, y más cuando por algo más de dinero puedo conseguir un PC medianamente decente que me tiré con títulos que me llaman bastante y ni existen en consola.
Tampoco te creas que yo juego todos los días, pero es que no todo es medirlo en horas brutas sentado frente al volante...
Me explico, igual no es lo mismo jugar 1 hora a ACC en PC que jugar 2 horas a ACC en PS5... Porque seguramente esa hora en PC está mejor invertida ya que el juego permite más opciones, está más actualizado, etc. y te lo pasas mejor.
Ojo, que no vengo a este hilo a revivir el eterno debate de si consolas o PC, pero es que leo a gente aquí que ya ni juega porque no les apetece por el nivel de dejadez que hay con el juego. Y eso es una pena.
Y luego es lo de siempre, que hay que hacer bastantes números, porque yo ya dejé de pagar los 50 euros anuales de la suscripción... Eso en 5 años, son 250 euros que puedes inventir en hardware.
Otro ejemplo es el precio de los juegos... Si os digo lo que pagué por un pack de AC, ACC, rF2, AMS2 y 3 meses de iRacing, os echáis a reír.
De verdad que es para pensárselo... Ahí tienes a la gente de AMS2, currando que da gusto. Pero es que el otro día sacan un comunicado diciendo que retrasan un mes la salida de la gran update que se viene, porque tienen problemas, hay cosas que no les gusta cómo han quedado y que perdón por las molestias pero hasta que no vaya todo fino, nada de nada. Joder, es que así de gusto hombre. En consolas últimamente todo eran mentiras o medias verdades, ya sea por parte de Kunos, la familia Bell o quien sea.
Carlos2Santos escribió:Dadydadielo92 escribió:Carlos2Santos escribió:
Después de estar casi convencido de cambiar a PC, me autoconvenci de seguir en consola por lo que juego, pero viendo el panorama de consolas y juegos de conducción actualmente, he estado viendo algo de PCs por encima asesorado y casi he vuelto a la postura inicial. Ni loco voy a pagar 800€ por una consola porque no los vale, y más cuando por algo más de dinero puedo conseguir un PC medianamente decente que me tiré con títulos que me llaman bastante y ni existen en consola.
Tampoco te creas que yo juego todos los días, pero es que no todo es medirlo en horas brutas sentado frente al volante...
Me explico, igual no es lo mismo jugar 1 hora a ACC en PC que jugar 2 horas a ACC en PS5... Porque seguramente esa hora en PC está mejor invertida ya que el juego permite más opciones, está más actualizado, etc. y te lo pasas mejor.
Ojo, que no vengo a este hilo a revivir el eterno debate de si consolas o PC, pero es que leo a gente aquí que ya ni juega porque no les apetece por el nivel de dejadez que hay con el juego. Y eso es una pena.
Y luego es lo de siempre, que hay que hacer bastantes números, porque yo ya dejé de pagar los 50 euros anuales de la suscripción... Eso en 5 años, son 250 euros que puedes inventir en hardware.
Otro ejemplo es el precio de los juegos... Si os digo lo que pagué por un pack de AC, ACC, rF2, AMS2 y 3 meses de iRacing, os echáis a reír.
De verdad que es para pensárselo... Ahí tienes a la gente de AMS2, currando que da gusto. Pero es que el otro día sacan un comunicado diciendo que retrasan un mes la salida de la gran update que se viene, porque tienen problemas, hay cosas que no les gusta cómo han quedado y que perdón por las molestias pero hasta que no vaya todo fino, nada de nada. Joder, es que así de gusto hombre. En consolas últimamente todo eran mentiras o medias verdades, ya sea por parte de Kunos, la familia Bell o quien sea.
Yo depende de la temporada, tanto ni tiempo tengo o el poco que me queda ya ni me apetece, como en otros momentos tengo de sobra. Pero al final es verdad que lo del tiempo ni excusa es si te va a dar una mejor experiencia.
Me ate tambien para seguir en consola a las licencias compradas por Motorsport Games, pero viendo el fiasco con el primer lanzamiento que es un bug con patas, cero confianza en los siguientes. Y de lo que ya había nada nuevo en el horizonte, y el soporte de este Competizione sigue siendo malo por lo que se ve. Si aquí había gente que estaba ilusionada con el lanzamiento de la versión Next Gen y tras esperar meses a que saliera, pues casi 6 meses después siguen esperando soluciones .
Yo le voy a dar una vuelta, también me da algo de pereza que no me entero mucho en esa plataforma, pero al final será hacerse como con todo. Y desde luego hay títulos que si que me gustaría mucho probar, como Raceroom que tiene DTM y WTCR o todos los que han mencionado y alguno más.
marvicdigital escribió:
A esto es lo que me refiero con el tema de el PC, mira que hay unos mods increíbles en AC y ahora me entero que en PC2 tambien, es que la ventaja en esa plataforma es enorme, creo que ire ahorrando para cuando ya este bien conduciendo contra la IA en su maximo ajuste es cuando quisiera jugar al online.
Saludos.
Dadydadielo92 escribió:@Donnced
Yo es que igual soy pesimista, pero no le veo buen futuro a la versión de PS5, y a la de PS4 ya ni hablemos, que recuerdo que prometieron intentar meterle mano.
Date cuenta que tras la 1.8, suponiendo que arreglen todo (lo dudo), aún les quedaría por meter el Challengue Pack, y otra vez a rezar para que no tenga errores. Y luego estaría el DLC de circuitos americanos (no lo he catado aún) y el DLC con la GT2. Y seguro que por medio sale algún arreglo.
Teniendo en cuenta que es prácticamente imposible que salga todo redondo y sin errores, y que ya están moviendo recursos para AC2, yo no tendría buena espectativas.
Cada vez los recursos van a ir pasando a AC2, de hecho, yo creo que con los GT2 se cerrará el desarrollo de ACC. Si estimamos AC2 para 2024, estamos a año y medio/dos años vista, tiempo suficiente para acabar de desarrollar el nuevo simulador y tiempo de vida también suficiente para cerrar el ciclo de ACC.
Veremos qué noticias hay para la nextgen en cuando a AC2 y veremos qué pasa, por ejemplo, con AMS2. Ese si me cuadraba en PS5 pero no veo mucho movimiento... Y para mi hubiese sido el sucesor natural de PC3 en consolas y la bandera de los simuladores en nextgen.
brolylobezno escribió:Tengo un problema en las carreras de resistencia, siempre me descaliquican. Acabo la carrera primero y en la tabla aparezco DSQ. Es algún bug? Porque en teoría se hace el cambio de pilotos en cada stin y todo eso
fbetes escribió:brolylobezno escribió:Tengo un problema en las carreras de resistencia, siempre me descaliquican. Acabo la carrera primero y en la tabla aparezco DSQ. Es algún bug? Porque en teoría se hace el cambio de pilotos en cada stin y todo eso
¿Antes de hacer el cambio de piloto, te sale en verde (VALID) los MANDATORY que tienes que hacer?
En este vídeo, a partir del minuto 13, te lo explican muy bien cómo hacerlo:
https://youtu.be/OrVVZ6SztVs
De todas formas, es probable que esté bugueado, porque el juego tiene bastantes fallos…
Xterno50 escribió:Se sabe algo de la lluvia? en el clip donde lo anuncian (https://twitter.com/AC_assettocorsa/sta ... 3t8Ej6V0tQ) se puede ver en el segundo 32. Es como en PC? tengo tiempo sin darle en PC pero diría que no, viendo ese frame.
fbetes escribió:Xterno50 escribió:Se sabe algo de la lluvia? en el clip donde lo anuncian (https://twitter.com/AC_assettocorsa/sta ... 3t8Ej6V0tQ) se puede ver en el segundo 32. Es como en PC? tengo tiempo sin darle en PC pero diría que no, viendo ese frame.
Son imágenes reutilizadas del trailer de la v1.8 para PC de hace 9 meses.
PATCH NOTES
1.8.0
GENERAL:
– Added Fanatec GT World Challenge Europe 2021 season as bonus content with all entries, liveries and drivers and championship season.
NOTE: certain entries are subject to DLC ownership.
– Added all-new BMW M4 GT3 as bonus content as part of the 2021 season.
GRAPHICS:
– Updated global lighting and exposure on all tracks.
– Revision of various track-related shaders.
– Revision of various car-related shaders.
– Skybox revision.
– Improved blurred wheel rim shader.
– Improved car spray effect, especially in light/medium wetness situations.
– Improved raindrop effect rendering logic to follow the updated spray effect.
– Improved rainfall shader appearance in external cameras.
– Car headlight shadow bias tweaks to prevent lights from penetrating walls at close distance.
– Updated track HLODs.
GAMEPLAY:
– Added Open season, merging all game content into a “sandbox” season featuring grid customization.
NOTE: individual official seasons remain playable with no change to their earlier functionalities.
– Added opponent grid mixing option to Custom Race Weekend and Quick Race game modes in the Open season.
Use the grid mixing sliders to set car group prevalence in the grid.
GT3 car group has an additional setting for the preferred generation of opponent cars (all, pre-2019 or new-gen).
– Added Open series championship mode with grid (car groups) and track lineup customization.
– Automatically generated custom cars are now grouped into teams both in single-make custom mode and Open series championship.
– Reworked driver assignment system to support custom-generated grids and various driver count requirements.
– Removed entry duplication between the 2019 GTWCH and IGT seasons.
– Tweaked AI logic for strategic decisions reacting to weather changes.
– Improved AI genome at Bathurst, Barcelona, Laguna Seca and Kyalami to reduce the chance of unforced driving errors.
– Improved weather model: variability (=randomness in MP) now affects the variation and frequency of weather cycles:
Higher variability will now produce larger variation and less predictability in the length of individual weather cycles (time between peaks).
High variability might produce both fast changes or prolonged weather spells (or both combined) within the same weekend simulation.
Low variability will produce more even weather cycles, akin to the pre-update model.
– Revised pit speeding thresholds that were often too permissive, both on pit entry and pit exit.
– Fixed invalid lap being eligible for personal and session fastest (purple) lap in race sessions (also in Multiplayer results).
– Added measures against irregular driving before the green light in Hotlap and Hotstint game modes.
– Replay: revised replay tyre rotation matrix calculation to avoid misalignment between tyres and rim (and reduce disk space).
The improvement is backwards-compatible, while newly saved replays should occupy less disk space than before.
UI:
– Revised season selector header in Single Player menu.
– Added GTWCHEU 2021 season selection in Single Player.
– Added Open series selection in Single Player.
– Added coloured session labels in the Replay menu.
– Added session fastest (purple) lap holder indicator in standings, leaderboard and timer widgets.
– Added pitstop indicator and session fastest lap on the leaderboard HUD overlay.
PHYSICS:
– Physics engine optimizations: variable component tick frequency, optimized multithreading.
It results in smoother single-player performance with a high number of AI and fewer spikes due to overloading single cores on heavy calculations (such as simultaneous collisions).
Might not result in outright maximum fps gain, but a significantly lower single-thread occupancy and late steps can be expected, particularly with larger grids.
– 400hz physics refresh rate.
– Improved tyre flex.
– Improved camber simulation, especially on high positive camber values.
– Improved Outside, Mid, and Inside tyre heating relative to camber.
– Improved Outside, Mid, and Inside tyre wear relative to camber.
– Improved camber gain simulation, affecting slip angles and forces. Evident with high camber values over kerbs and longitudinal bumps.
– Improved surface flash temperature tyre simulation. A wider range of heat generation.
– Improved heat generation in extreme conditions (burnouts, doughnuts).
– Improved heat generation relative to tyre pressure.
– Improved core temperature retaining. Tyres dissipate heat significantly slower now, no need to wait right until the last moment to go to the grid.
– Completely revised and improved combined grip simulation.
– Completely revised and improved tyre vibrations at high speed and high slip angles.
– Improved slip angle/ratio simulation relative to cold and overheating tyres.
– New viscoelastic rubber friction model.
– Improved dynamic tyre characteristics in various temperature conditions.
– New rubber bump stops damping simulation.
– Implemented bump stops damping values for all cars.
– Improved engine throttle simulation.
– Improved launch control.
– Improved rev limiter behaviour (soft limiters on some cars).
– Improved traction control simulation.
– Improved brake ducts heating influence simulation.
– Improved rain tyres behaviour (note: not necessarily easier).
– Improved the simulation of brake efficiency and power.
– Improved track grip simulation on and off the racing line.
– Improved ambient vs. track temperature delta.
– Added a condition that simulates mist and dew during the night in certain temperatures.
– Improved certain track condition simulation, including the speed of puddle formation.
MULTIPLAYER:
– Revised car groups, merging the CUP and ST groups into a single GTC group for matchmaking and server filtering.
Note that CUP and ST remain represented as separate subgroups on the track map, leaderboards and results.
– Stats: revised and merged grouping of statistics per race track.
Note that tracks are only separated per season whereas an older season might produce faster lap times due to higher track grip (such as the fresh asphalt on Silverstone 2018).
– Multiplayer track seasons are now deprecated and all track configurations point to the Open series (currently matching the latest, 2021 season, see Physics notes).
Note for admins: the old season suffixes in the server configuration will remain there for legacy functionality, but they will no longer create a difference in the track/BOP version!
Server track configuration (event.json) should use the non-suffix version in continuation, e.g. “Misano” instead of “misano_20XX”.
Note for users: no matter the server config, Multiplayer will always use the latest Open series configuration from Single Player.
– Further revised final corner penalty thresholds with the widget formation type when the back of the field is likely to receive the green light inside or coming out of the final turn.
– Ratings: fixed an issue that could erroneously produce 100 (or 00) CC ratings at Spa.
– Protocol change – old server versions are obsolete and will not register on the backend.
- Improved car spray effect, especially in light/medium wetness situations.
– Improved raindrop effect rendering logic to follow the updated spray effect.
luCCIni escribió:Buenas!
@er185 gracias!- Improved car spray effect, especially in light/medium wetness situations.
– Improved raindrop effect rendering logic to follow the updated spray effect.
Pensais que con esto por fin tendremos la misma lluvia que en la version 1.0(que manda narices esto). Yo no lo veo claro, pero lo mismo hay suerte por fin.
er185 escribió:Notas del parche 1.8 que sale mañana.PATCH NOTES
1.8.0
GENERAL:
– Added Fanatec GT World Challenge Europe 2021 season as bonus content with all entries, liveries and drivers and championship season.
NOTE: certain entries are subject to DLC ownership.
– Added all-new BMW M4 GT3 as bonus content as part of the 2021 season.
GRAPHICS:
– Updated global lighting and exposure on all tracks.
– Revision of various track-related shaders.
– Revision of various car-related shaders.
– Skybox revision.
– Improved blurred wheel rim shader.
– Improved car spray effect, especially in light/medium wetness situations.
– Improved raindrop effect rendering logic to follow the updated spray effect.
– Improved rainfall shader appearance in external cameras.
– Car headlight shadow bias tweaks to prevent lights from penetrating walls at close distance.
– Updated track HLODs.
GAMEPLAY:
– Added Open season, merging all game content into a “sandbox” season featuring grid customization.
NOTE: individual official seasons remain playable with no change to their earlier functionalities.
– Added opponent grid mixing option to Custom Race Weekend and Quick Race game modes in the Open season.
Use the grid mixing sliders to set car group prevalence in the grid.
GT3 car group has an additional setting for the preferred generation of opponent cars (all, pre-2019 or new-gen).
– Added Open series championship mode with grid (car groups) and track lineup customization.
– Automatically generated custom cars are now grouped into teams both in single-make custom mode and Open series championship.
– Reworked driver assignment system to support custom-generated grids and various driver count requirements.
– Removed entry duplication between the 2019 GTWCH and IGT seasons.
– Tweaked AI logic for strategic decisions reacting to weather changes.
– Improved AI genome at Bathurst, Barcelona, Laguna Seca and Kyalami to reduce the chance of unforced driving errors.
– Improved weather model: variability (=randomness in MP) now affects the variation and frequency of weather cycles:
Higher variability will now produce larger variation and less predictability in the length of individual weather cycles (time between peaks).
High variability might produce both fast changes or prolonged weather spells (or both combined) within the same weekend simulation.
Low variability will produce more even weather cycles, akin to the pre-update model.
– Revised pit speeding thresholds that were often too permissive, both on pit entry and pit exit.
– Fixed invalid lap being eligible for personal and session fastest (purple) lap in race sessions (also in Multiplayer results).
– Added measures against irregular driving before the green light in Hotlap and Hotstint game modes.
– Replay: revised replay tyre rotation matrix calculation to avoid misalignment between tyres and rim (and reduce disk space).
The improvement is backwards-compatible, while newly saved replays should occupy less disk space than before.
UI:
– Revised season selector header in Single Player menu.
– Added GTWCHEU 2021 season selection in Single Player.
– Added Open series selection in Single Player.
– Added coloured session labels in the Replay menu.
– Added session fastest (purple) lap holder indicator in standings, leaderboard and timer widgets.
– Added pitstop indicator and session fastest lap on the leaderboard HUD overlay.
PHYSICS:
– Physics engine optimizations: variable component tick frequency, optimized multithreading.
It results in smoother single-player performance with a high number of AI and fewer spikes due to overloading single cores on heavy calculations (such as simultaneous collisions).
Might not result in outright maximum fps gain, but a significantly lower single-thread occupancy and late steps can be expected, particularly with larger grids.
– 400hz physics refresh rate.
– Improved tyre flex.
– Improved camber simulation, especially on high positive camber values.
– Improved Outside, Mid, and Inside tyre heating relative to camber.
– Improved Outside, Mid, and Inside tyre wear relative to camber.
– Improved camber gain simulation, affecting slip angles and forces. Evident with high camber values over kerbs and longitudinal bumps.
– Improved surface flash temperature tyre simulation. A wider range of heat generation.
– Improved heat generation in extreme conditions (burnouts, doughnuts).
– Improved heat generation relative to tyre pressure.
– Improved core temperature retaining. Tyres dissipate heat significantly slower now, no need to wait right until the last moment to go to the grid.
– Completely revised and improved combined grip simulation.
– Completely revised and improved tyre vibrations at high speed and high slip angles.
– Improved slip angle/ratio simulation relative to cold and overheating tyres.
– New viscoelastic rubber friction model.
– Improved dynamic tyre characteristics in various temperature conditions.
– New rubber bump stops damping simulation.
– Implemented bump stops damping values for all cars.
– Improved engine throttle simulation.
– Improved launch control.
– Improved rev limiter behaviour (soft limiters on some cars).
– Improved traction control simulation.
– Improved brake ducts heating influence simulation.
– Improved rain tyres behaviour (note: not necessarily easier).
– Improved the simulation of brake efficiency and power.
– Improved track grip simulation on and off the racing line.
– Improved ambient vs. track temperature delta.
– Added a condition that simulates mist and dew during the night in certain temperatures.
– Improved certain track condition simulation, including the speed of puddle formation.
MULTIPLAYER:
– Revised car groups, merging the CUP and ST groups into a single GTC group for matchmaking and server filtering.
Note that CUP and ST remain represented as separate subgroups on the track map, leaderboards and results.
– Stats: revised and merged grouping of statistics per race track.
Note that tracks are only separated per season whereas an older season might produce faster lap times due to higher track grip (such as the fresh asphalt on Silverstone 2018).
– Multiplayer track seasons are now deprecated and all track configurations point to the Open series (currently matching the latest, 2021 season, see Physics notes).
Note for admins: the old season suffixes in the server configuration will remain there for legacy functionality, but they will no longer create a difference in the track/BOP version!
Server track configuration (event.json) should use the non-suffix version in continuation, e.g. “Misano” instead of “misano_20XX”.
Note for users: no matter the server config, Multiplayer will always use the latest Open series configuration from Single Player.
– Further revised final corner penalty thresholds with the widget formation type when the back of the field is likely to receive the green light inside or coming out of the final turn.
– Ratings: fixed an issue that could erroneously produce 100 (or 00) CC ratings at Spa.
– Protocol change – old server versions are obsolete and will not register on the backend.
https://acc.505games.com/assetto-corsa- ... tch-notes/
El American Track Pack y el Challengers Pack saldrán el 10 de noviembre.
suburbano escribió:@fbetes sabes si ya se puede cambiar el nombre del jugador? No he podido probar la actualización. Ojalá hayan corregido lo de las sombras fantasma. Hay algún cambio en la luz durante la noche? Saludos.
suburbano escribió:@fbetes sabes si ya se puede cambiar el nombre del jugador? No he podido probar la actualización. Ojalá hayan corregido lo de las sombras fantasma. Hay algún cambio en la luz durante la noche? Saludos.