NMansell92 escribió:aim_dll escribió:En este caso yo tomaría muchas reviews con pinzas porque el juego es para una comunidad de nicho y muchos analistas no van a saber disfrutar el juego
Relacionado con esto, el otro día leí un comentario en los foros de Forza de un usuario acerca de las reviews de prensa, que me pareció bastante acertado y me apetece compartir:
El hilo venía a discusión de que un un usuario de la comunidad de Forza preguntaba por la pérdida de opciones del modo foto respecto a por ejemplo FH5 (por si alguien lo desconoce, la comunidad de Forza dedicada a la fotografía es muy activa desde la época de 360):
There will be no mixed or negative reviews of FM. Mainstream media doesn’t care about details like photography and the like. They will just repeat like a parrot what was in the official marketing campaign (“from the ground up, caRPG, progression system, raytracing”) without true unique opinions or critique. They’ll get a “review guide” from Microsoft as to what to pay attention to (spoiler: photography opportunities are not among them), and they’ll just write their pieces in that spirit. Most columnists in mainstream media are a) laypeople, not hardcore racing fans, and b) overburdened with reviews to write on deadline. So they’ll take the official information and build their articles on that, adding some personal impressions here and there. None of them are going to deep dive into the nitty-gritty. Metacritic 86-92 guaranteed.
Mainstream media is just that for a reason. Predictable, risk-free influencing with a wide reach, basically part of the game publishing process. Most big publishers even predict where their games will land in terms of score, and outliers are crucified by the audience itself anyway.
In the case of FM, reviews will have little effect anyway. The game has a big marketing campaign behind it, it’s day 1 on Game Pass, so you can be sure that “X million players in a day” style assets will be posted on social media. Copies sold is not even important anymore, what’s important is to brag about the number of players (which is more like number of downloads, not active players, but who cares right?).
Estoy bastante de acuerdo en la exposición y en este sentido me fío más del criterio de usuarios que están todo el día jugando a juegos de coches, que hacen incluso comparativas de las diferencias de cómo se sienten diferentes volantes en el juego y que conocen bien la saga (heikki, Jimmy Broadbent, SuperGT, Hoki Hoshi...) que de medios tradicionales patrocinados como Vandal, IGN o Meristation (este último está más que muerto ya desde hace tiempo)