[HO] Stardew Valley

OKGARCIA escribió:Lo jugáis en español? Da problemas el parche? Porque avisan de que puede joderte la partida, crasheos y demás. Eso he leído. Como lo jugáis?

Estoy pensando en pillarlo... Pero no estoy seguro.


Me interesa esta pregunta lo he pillado en las ofertas de steam, y lo pille mas que nada porque vi traduccion,,,, aunque de momento es un juego que no voy a empezar porque quiero dedicarle todo el tiempo necesario (porque estos juegos me atrapan) y ahora solo puedo dedicar el tiempo jugon a cosas mas "livianas"
Electronoa escribió:
OKGARCIA escribió:Lo jugáis en español? Da problemas el parche? Porque avisan de que puede joderte la partida, crasheos y demás. Eso he leído. Como lo jugáis?

Estoy pensando en pillarlo... Pero no estoy seguro.


Me interesa esta pregunta lo he pillado en las ofertas de steam, y lo pille mas que nada porque vi traduccion,,,, aunque de momento es un juego que no voy a empezar porque quiero dedicarle todo el tiempo necesario (porque estos juegos me atrapan) y ahora solo puedo dedicar el tiempo jugon a cosas mas "livianas"

Cada dia en el juego son 15min reales creo recordar y guarda cada vez que te acuestas, asi que se le puede dedicar un ratillo diario sin problemas
Respecto a la traducción aun esta un poco verde. Les quedan bastantes cosas por pulir y sinceramente no recomiendo jugar con ella aún.

Sin embargo, si no tenéis suficiente ingles (que es bajisimo el requerido para este juego), podéis jugar con ella perfectamente pero hasta donde sé, necesitareis editar vuestros saves si ya habíais empezado una partida.
Alguien podria decirme alguna manera eficaz de pillar carbon?? encuentro poquisimo
biohazard100 escribió:Alguien podria decirme alguna manera eficaz de pillar carbon?? encuentro poquisimo


Creo que lo más eficaz es comprarlo a Clint, el herrero. A menos que andes muy pelado de pasta. En ese caso, en la mina (no hace falta bajar mucho, en las primeras plantas) o fabricando una carbonera y usando madera en ella (necesitas un nivel determinado en alguna habilidad para poder hacerlo).
Yo creo que este juego lo he aborrecido en apenas año y medio cumplido.
Tengo a casi todos los amigos a 10 corazones, salvo un par que por no tirar de wiki (la idea era no tirar, pero m es imposible saber los gustos de todos de memoria, así también como algunas expresiones que dicen algunos personajes parecen más de no gustarles que gustarles...) me sale 8 corazones y 2 oscuros como si fueran de odio y que parece que no los puedo recuperar o algo.
Sólo me falta hacer más grande mi casa y los establos y tal. Y conseguir los logros que practicamente consiste en farmea y mata. Todo lo de joja company desarrollado (la mitad de las cosas un timo).
A este juego le falta una actu que lo convierta un poco más en terraria, tienes 2 buenas minas para explorar y podrías hacer terrenos más grandes para explorar.
Y la verdad, creo que el tema de que llegue un domingo y tener que perder casi todo el día recogiendo cultivo, y yendo a complacer a los amigos me ha acabado aborreciendo mucho.

Al usuario del carbón las formas son:
En la mina caen random de algunas rocas, las vagonetas también tienen, a partir del lvl 40 de profundidad salen unos monstruitos negros que no paran de saltar que dropean también carbón, mediante el item de transforma 10 de madera en carbón o comprandole a Clint, pero imagino que si estás en el principio del juego ahora mismo estás en modo rácano total.
Hoy empece este juego, apenas llevo 4 dias, pero vamos es de los que a mi me gustan, me esta costando encontrar a las ultimas 5 personas de "conocer gente" pero por lo demas me estan encantando todo el entero. Creo que le voy a dedicar bastantes horas... algun consejo para esta noob ?? [Alaa!] [sonrisa]
@Electronoa Pues el consejo que me habría gustado oír a mi te lo doy a ti XD

No construyas el recinto para animales, no recuerdo ahora como se llama, te lo dan como misión al principio los primeros días/semanas... pide mucho oro, luego tienes que comprar los animales que es todavía más oro... un despilfarro, me arruiné con eso [+risas] si lo hubiera invertido en plantar coliflores y patatas iría muchísimo más desahogado.

Evitando eso creo que irás bien [carcajad] tampoco soy un experto, estoy por el verano del primer año... he remontado un poco el desastre ese. Yo los días de lluvia me dedico a ir a la mina (se abrirá pronto si aún no la tienes) y poco más: recolectar, plantar, pescar... de todo un poquillo.

La verdad que el juego es muy muy entretenido, igual cuando lo sabes ya todo es un poco más royo, pero ahora me vuelvo loco buscando los peces o las cosas que pide la gente, entretiene mucho.
Muchas gracias por tu consejo lo tendre en cuenta para no malgastar el dinero, le puse la tradu y estoy disfrutando que da gusto, mañana le dare un poco mas a ver que cosas nuevas descubro...
¿que cultivo es el mas rentable respecto al tiempo de plantacion y el beneficio que da?
Como se preñan los animales? Me sale que puedo permitirselo o no pero no veo a la hora de comprar que sea hembra o macho y no creo que sea por el nombre que le ponga xD
@Electronoa según mis cálculos la coliflor en primavera... en verano aún tengo que ver como crece y que beneficios dan las cosas.

Después de la coliflor yo plantaría patatas, da más beneficio por día que el resto y puede soltarte varias patatas a la vez por lo que aumentaría si tienes suerte... en mi caso planté unas habichuelas a principio porque vi que después seguían dando... no me fue nada mal a pesar de que "despilfarre" bastante dinero. Si quieres algo rápido las parsnip esas XD que supongo que serán algo parecido a nabos, no se la traducción [+risas] yo las he plantado a final de la estación (día 22-23) para apurar la primavera y que no se me queden colgadas.
Noumaios escribió:Como se preñan los animales? Me sale que puedo permitirselo o no pero no veo a la hora de comprar que sea hembra o macho y no creo que sea por el nombre que le ponga xD


Se preñan de forma espontánea. Si hay hueco suficiente en el establo, tras un tiempo te encontrarás que alguno de tus animalejos ha decidido tener descendencia, y verás aumentada la familia sin tener que hacer nada más.


@Electronoa @seaculorum Al principio creo que lo más conveniente es tratar de aumentar los niveles de experiencia en el cultivo y tala, para conseguir nuevas "recetas" de artefactos útiles (aspersores y espantapájaros son fundamentales, así como colmenas de abejas, una fuente de ingresos segura) y para actualizar las herramientas (hacha y pico creo que son las prioritarias).

Con tiempo y un poco de organización le iréis pillando el punto. No os preocupéis por falta de chicha, que el juego tiene historia para aburrir XD (aunque os confieso que después de unos cuántos años y ya con todo bastante rodado la partida pierde sentido y conviene empezar otra para probar cosas distintas).
¿Algún sitio para pillarlo por menos de 14 lereles? :-?
@Willzaccon en kinguin lo tienes a unos 10-14€ (10€ pero contando impuestos, metodo de pago... varia) en g2a esta por 10€ que se te quedara en 14 y existe un descuento de 5€ por compras superiores a 10€ en este link, vale para cualquier juego

https://www.g2a.com/oferta

los precios en este tipo de web varían, tu mira a ver en que precio se te queda al final en cada pagina activando o no el shield mas el iva y el método de pago, decir que las dos webs son fiables y por lo menos ami no me han dado ningún problema y he comprado muchos juegos
Si lo compras en GOG a través de proxy/vpn y la tienda rusa, te sale bastante más económico aún.
El juego engancha y esta bueno, pero no es tan completo y profundo como un Rune Factory, una lastima.

Pero de este genero en pc es de lo mejor que hay, asi que animo a todos a probarlo.
Actualización 1.1

https://www.youtube.com/watch?v=xf9e3c-nMRA


Lista de cambios

Changelog
Shane and Emily are now available to marry. They each have new events, music, and more!
Spouses now have a unique outdoor area and behavior on the farm.
You can now choose from 5 different farm maps at character creation. Each map is focused on a different skill area.
Standard Farm - The original Stardew Valley farm.
Riverland Farm - Lots of water, good for fishing.
Forest Farm - Foraging opportunities and a unique weed that always drops mixed seeds.
Hill-top Farm - Has a small mineral deposit from which ores spawn, including a unique geode-bearing ore.
Wilderness Farm - Monsters spawn at night.
"Shed" building... An empty room that can be decorated, filled with kegs, etc.
"Mill" building... Can be used to turn wheat into flour and beets into sugar overnight.
A new quest that can be started after the Community Center or JojaMart quest arc is complete. The new quest results in a new "magical construction" feature available from the Wizard's Tower. The new quest is triggered when you enter the Railroad area.
Added several new locations that are related to the above quest. "Junimo Hut" building (Magical Construction). Junimos will harvest crops within a certain distance of the hut, instantly transporting the harvest back to the hut for you to gather at your convenience.
"Earth Obelisk" building (Magical Construction). A permanent warp totem to the mountains.
"Water Obelisk" building (Magical Construction). A permanent warp totem to the beach.
"Gold Clock" building (Magical Construction). Prevents weeds from spawning and fences from decaying on your farm.
You can now move your buildings via Robin's construction menu.
New house upgrade from Robin that adds a cellar to your house and teaches you the "cask" crafting recipe. In the cellar, you can use Casks to age cheese and alcohol, increasing their quality.
"Iridium-star" level quality is now attainable for goods, fruit, and forage items (if you have the botanist perk). Iridium-star level items have twice the value of normal items.
NPC's now appreciate quality level in gifts, but it only has an effect on gifts they "like" or "love".
Added Coffee, a spring/summer crop, and Coffee Bean. The bean acts as the produce and the seed, similar to sunflowers.
5 Coffee beans can be added to a Keg to make coffee.
Honey can be placed in a keg to make mead.
Void eggs can be placed in mayonnaise machines to make void mayonnaise.
2 new fish, "Void Salmon" and "Slimejack"
You can now choose to color your chests with one of 20 color options.
Evil Shrines, where you can make offerings in exchange for dark magic.
Divorce. You can file from a little book in mayor's house.
You can now wallpaper the little hallways in your upgraded house.
When you beat Journey Of The Prairie King, you can now start over in a harder mode, keeping your upgrades and coins.
2 new "Lost Books"
Krobus now sells a "Return Scepter"... a tool which acts as a permanent warp totem to the farm.
Giving someone a gift on their birthday will never make your spouse jealous.
Pierre now sells a "Catalogue" furniture item that can be used for unlimited free access to all wallpapers and floors.
Robin now sells a "Furniture Catalogue" furniture item that can be used for unlimited free access to nearly all furnitures.
If you’ve found the Galaxy Sword, you can now buy another from Marlon.
You can also buy the Galaxy Dagger and Galaxy Hammer.
Slime balls have a chance to drop petrified slime
Added a graphics option to display “sharper” stack number digits.
You can once again plant fruit trees around the edge of the Greenhouse interior.

Balance changes:
All animal products are increased in value by 25%
The Rancher profession now increases the value of animal products by 20%, up from 10%
The Artisan profession now increases the value of Artisan goods by 40%, down from 50%
The Blacksmith profession now increases the value of metal bars by 50%, up from 25%
The value of Blueberry is now 50g, down from 80g
The value of Starfruit is now 750g, down from 800g
The value of Cranberry is now 75g, down from 130g
The value of Ancient Fruit is now 550g, down from 750g
Cranberry Seeds now sell for 60g, down from 120g (The price to buy them from the store is the same)
Fences take twice as long to decay

Bug Fixes
Wild plums are now labeled as fruit.
Grandpa's Shrine should now always properly give the reward for reaching 4 candles.
Fixed issue where gathering an item with the "botanist" profession would fail if the inventory was full, even though the gold-level item was present in the inventory.
Slime charmer ring should now protect against giant slimes
You can no longer tap a stump
Fixed Joja Warehouse graphic issue in winter
"Check action"-mapped keys should now work to attach bait to a rod.
Rain ambient sound should no longer play in Sandy's Oasis under any conditions.
Your baby should now be properly born, even if you pass out in the mines on the eve of the birth.
Moonlight Jellies engagement crash
Galaxy sword should now be truly unloseable
You can no longer lose hay to a hopper because you have no silo.
You can no longer plant fruit trees off the farm.
“Attack” foods now properly give an attack buff.
Clay can no longer always be found one tile above a previously discovered clay spot.
Blue Jazz flowers in the refrigerator are now properly consumed in cooking recipes.
Fruit that drops when you chop a tree now properly stacks with fruit that drops when you shake a tree
Worm bins no longer continue to produce worms every 10 minutes after midnight
Jack-o-lanterns properly glow
Torches and other light sources held by player are now properly lit after saving/reloading
You will now see the final Joja cutscene if you switched to Joja after starting with the community center.
When retrieving the cave carrot for Marnie, she will only take one from you.
Fixed strange behaviors when picking up certain items with a full inventory.
When a bomb is placed and then the player leaves the area, the resulting debris will no longer erroneously appear in the new area.
Watering a trough in a slime hutch will now have no effect on the troughs in other slime hutches.
Using the rain totem and then quickly entering your house no longer causes you to become stuck in the wall.
The stone floor now look correct in any configuration.
Numerous minor bug fixes.
Typo fixes

Note: The new balancing changes correct the values of a few outlier crops that were far more valuable than all others by a huge margin. I don't want Stardew Valley to make players feel "forced" into one particular way of making money. I think it's a lot more fun to feel like there are many different options for success. However, I do understand that growing blueberries and making ancient fruit wine is part of the Stardew culture at this point, so I've made sure that they are still very lucrative options. But these changes should help players feel like they have a few more options.

I hope you enjoy the new update!

-Ape
SQpower escribió:Actualización 1.1

https://www.youtube.com/watch?v=xf9e3c-nMRA


Lista de cambios

Changelog
Shane and Emily are now available to marry. They each have new events, music, and more!
Spouses now have a unique outdoor area and behavior on the farm.
You can now choose from 5 different farm maps at character creation. Each map is focused on a different skill area.
Standard Farm - The original Stardew Valley farm.
Riverland Farm - Lots of water, good for fishing.
Forest Farm - Foraging opportunities and a unique weed that always drops mixed seeds.
Hill-top Farm - Has a small mineral deposit from which ores spawn, including a unique geode-bearing ore.
Wilderness Farm - Monsters spawn at night.
"Shed" building... An empty room that can be decorated, filled with kegs, etc.
"Mill" building... Can be used to turn wheat into flour and beets into sugar overnight.
A new quest that can be started after the Community Center or JojaMart quest arc is complete. The new quest results in a new "magical construction" feature available from the Wizard's Tower. The new quest is triggered when you enter the Railroad area.
Added several new locations that are related to the above quest. "Junimo Hut" building (Magical Construction). Junimos will harvest crops within a certain distance of the hut, instantly transporting the harvest back to the hut for you to gather at your convenience.
"Earth Obelisk" building (Magical Construction). A permanent warp totem to the mountains.
"Water Obelisk" building (Magical Construction). A permanent warp totem to the beach.
"Gold Clock" building (Magical Construction). Prevents weeds from spawning and fences from decaying on your farm.
You can now move your buildings via Robin's construction menu.
New house upgrade from Robin that adds a cellar to your house and teaches you the "cask" crafting recipe. In the cellar, you can use Casks to age cheese and alcohol, increasing their quality.
"Iridium-star" level quality is now attainable for goods, fruit, and forage items (if you have the botanist perk). Iridium-star level items have twice the value of normal items.
NPC's now appreciate quality level in gifts, but it only has an effect on gifts they "like" or "love".
Added Coffee, a spring/summer crop, and Coffee Bean. The bean acts as the produce and the seed, similar to sunflowers.
5 Coffee beans can be added to a Keg to make coffee.
Honey can be placed in a keg to make mead.
Void eggs can be placed in mayonnaise machines to make void mayonnaise.
2 new fish, "Void Salmon" and "Slimejack"
You can now choose to color your chests with one of 20 color options.
Evil Shrines, where you can make offerings in exchange for dark magic.
Divorce. You can file from a little book in mayor's house.
You can now wallpaper the little hallways in your upgraded house.
When you beat Journey Of The Prairie King, you can now start over in a harder mode, keeping your upgrades and coins.
2 new "Lost Books"
Krobus now sells a "Return Scepter"... a tool which acts as a permanent warp totem to the farm.
Giving someone a gift on their birthday will never make your spouse jealous.
Pierre now sells a "Catalogue" furniture item that can be used for unlimited free access to all wallpapers and floors.
Robin now sells a "Furniture Catalogue" furniture item that can be used for unlimited free access to nearly all furnitures.
If you’ve found the Galaxy Sword, you can now buy another from Marlon.
You can also buy the Galaxy Dagger and Galaxy Hammer.
Slime balls have a chance to drop petrified slime
Added a graphics option to display “sharper” stack number digits.
You can once again plant fruit trees around the edge of the Greenhouse interior.

Balance changes:
All animal products are increased in value by 25%
The Rancher profession now increases the value of animal products by 20%, up from 10%
The Artisan profession now increases the value of Artisan goods by 40%, down from 50%
The Blacksmith profession now increases the value of metal bars by 50%, up from 25%
The value of Blueberry is now 50g, down from 80g
The value of Starfruit is now 750g, down from 800g
The value of Cranberry is now 75g, down from 130g
The value of Ancient Fruit is now 550g, down from 750g
Cranberry Seeds now sell for 60g, down from 120g (The price to buy them from the store is the same)
Fences take twice as long to decay

Bug Fixes
Wild plums are now labeled as fruit.
Grandpa's Shrine should now always properly give the reward for reaching 4 candles.
Fixed issue where gathering an item with the "botanist" profession would fail if the inventory was full, even though the gold-level item was present in the inventory.
Slime charmer ring should now protect against giant slimes
You can no longer tap a stump
Fixed Joja Warehouse graphic issue in winter
"Check action"-mapped keys should now work to attach bait to a rod.
Rain ambient sound should no longer play in Sandy's Oasis under any conditions.
Your baby should now be properly born, even if you pass out in the mines on the eve of the birth.
Moonlight Jellies engagement crash
Galaxy sword should now be truly unloseable
You can no longer lose hay to a hopper because you have no silo.
You can no longer plant fruit trees off the farm.
“Attack” foods now properly give an attack buff.
Clay can no longer always be found one tile above a previously discovered clay spot.
Blue Jazz flowers in the refrigerator are now properly consumed in cooking recipes.
Fruit that drops when you chop a tree now properly stacks with fruit that drops when you shake a tree
Worm bins no longer continue to produce worms every 10 minutes after midnight
Jack-o-lanterns properly glow
Torches and other light sources held by player are now properly lit after saving/reloading
You will now see the final Joja cutscene if you switched to Joja after starting with the community center.
When retrieving the cave carrot for Marnie, she will only take one from you.
Fixed strange behaviors when picking up certain items with a full inventory.
When a bomb is placed and then the player leaves the area, the resulting debris will no longer erroneously appear in the new area.
Watering a trough in a slime hutch will now have no effect on the troughs in other slime hutches.
Using the rain totem and then quickly entering your house no longer causes you to become stuck in the wall.
The stone floor now look correct in any configuration.
Numerous minor bug fixes.
Typo fixes

Note: The new balancing changes correct the values of a few outlier crops that were far more valuable than all others by a huge margin. I don't want Stardew Valley to make players feel "forced" into one particular way of making money. I think it's a lot more fun to feel like there are many different options for success. However, I do understand that growing blueberries and making ancient fruit wine is part of the Stardew culture at this point, so I've made sure that they are still very lucrative options. But these changes should help players feel like they have a few more options.

I hope you enjoy the new update!

-Ape



Muy nais!
Lo de elegir tipo de granja mola mucho, cada una tiene sus particularidades y cosas exclusivas.

Una pena que finalmente no haya incluido la traducción a otros idiomas como anunció. Habrá que seguir esperando...
ditoseadio escribió:
SQpower escribió:Actualización 1.1

https://www.youtube.com/watch?v=xf9e3c-nMRA


Lista de cambios

Changelog
Shane and Emily are now available to marry. They each have new events, music, and more!
Spouses now have a unique outdoor area and behavior on the farm.
You can now choose from 5 different farm maps at character creation. Each map is focused on a different skill area.
Standard Farm - The original Stardew Valley farm.
Riverland Farm - Lots of water, good for fishing.
Forest Farm - Foraging opportunities and a unique weed that always drops mixed seeds.
Hill-top Farm - Has a small mineral deposit from which ores spawn, including a unique geode-bearing ore.
Wilderness Farm - Monsters spawn at night.
"Shed" building... An empty room that can be decorated, filled with kegs, etc.
"Mill" building... Can be used to turn wheat into flour and beets into sugar overnight.
A new quest that can be started after the Community Center or JojaMart quest arc is complete. The new quest results in a new "magical construction" feature available from the Wizard's Tower. The new quest is triggered when you enter the Railroad area.
Added several new locations that are related to the above quest. "Junimo Hut" building (Magical Construction). Junimos will harvest crops within a certain distance of the hut, instantly transporting the harvest back to the hut for you to gather at your convenience.
"Earth Obelisk" building (Magical Construction). A permanent warp totem to the mountains.
"Water Obelisk" building (Magical Construction). A permanent warp totem to the beach.
"Gold Clock" building (Magical Construction). Prevents weeds from spawning and fences from decaying on your farm.
You can now move your buildings via Robin's construction menu.
New house upgrade from Robin that adds a cellar to your house and teaches you the "cask" crafting recipe. In the cellar, you can use Casks to age cheese and alcohol, increasing their quality.
"Iridium-star" level quality is now attainable for goods, fruit, and forage items (if you have the botanist perk). Iridium-star level items have twice the value of normal items.
NPC's now appreciate quality level in gifts, but it only has an effect on gifts they "like" or "love".
Added Coffee, a spring/summer crop, and Coffee Bean. The bean acts as the produce and the seed, similar to sunflowers.
5 Coffee beans can be added to a Keg to make coffee.
Honey can be placed in a keg to make mead.
Void eggs can be placed in mayonnaise machines to make void mayonnaise.
2 new fish, "Void Salmon" and "Slimejack"
You can now choose to color your chests with one of 20 color options.
Evil Shrines, where you can make offerings in exchange for dark magic.
Divorce. You can file from a little book in mayor's house.
You can now wallpaper the little hallways in your upgraded house.
When you beat Journey Of The Prairie King, you can now start over in a harder mode, keeping your upgrades and coins.
2 new "Lost Books"
Krobus now sells a "Return Scepter"... a tool which acts as a permanent warp totem to the farm.
Giving someone a gift on their birthday will never make your spouse jealous.
Pierre now sells a "Catalogue" furniture item that can be used for unlimited free access to all wallpapers and floors.
Robin now sells a "Furniture Catalogue" furniture item that can be used for unlimited free access to nearly all furnitures.
If you’ve found the Galaxy Sword, you can now buy another from Marlon.
You can also buy the Galaxy Dagger and Galaxy Hammer.
Slime balls have a chance to drop petrified slime
Added a graphics option to display “sharper” stack number digits.
You can once again plant fruit trees around the edge of the Greenhouse interior.

Balance changes:
All animal products are increased in value by 25%
The Rancher profession now increases the value of animal products by 20%, up from 10%
The Artisan profession now increases the value of Artisan goods by 40%, down from 50%
The Blacksmith profession now increases the value of metal bars by 50%, up from 25%
The value of Blueberry is now 50g, down from 80g
The value of Starfruit is now 750g, down from 800g
The value of Cranberry is now 75g, down from 130g
The value of Ancient Fruit is now 550g, down from 750g
Cranberry Seeds now sell for 60g, down from 120g (The price to buy them from the store is the same)
Fences take twice as long to decay

Bug Fixes
Wild plums are now labeled as fruit.
Grandpa's Shrine should now always properly give the reward for reaching 4 candles.
Fixed issue where gathering an item with the "botanist" profession would fail if the inventory was full, even though the gold-level item was present in the inventory.
Slime charmer ring should now protect against giant slimes
You can no longer tap a stump
Fixed Joja Warehouse graphic issue in winter
"Check action"-mapped keys should now work to attach bait to a rod.
Rain ambient sound should no longer play in Sandy's Oasis under any conditions.
Your baby should now be properly born, even if you pass out in the mines on the eve of the birth.
Moonlight Jellies engagement crash
Galaxy sword should now be truly unloseable
You can no longer lose hay to a hopper because you have no silo.
You can no longer plant fruit trees off the farm.
“Attack” foods now properly give an attack buff.
Clay can no longer always be found one tile above a previously discovered clay spot.
Blue Jazz flowers in the refrigerator are now properly consumed in cooking recipes.
Fruit that drops when you chop a tree now properly stacks with fruit that drops when you shake a tree
Worm bins no longer continue to produce worms every 10 minutes after midnight
Jack-o-lanterns properly glow
Torches and other light sources held by player are now properly lit after saving/reloading
You will now see the final Joja cutscene if you switched to Joja after starting with the community center.
When retrieving the cave carrot for Marnie, she will only take one from you.
Fixed strange behaviors when picking up certain items with a full inventory.
When a bomb is placed and then the player leaves the area, the resulting debris will no longer erroneously appear in the new area.
Watering a trough in a slime hutch will now have no effect on the troughs in other slime hutches.
Using the rain totem and then quickly entering your house no longer causes you to become stuck in the wall.
The stone floor now look correct in any configuration.
Numerous minor bug fixes.
Typo fixes

Note: The new balancing changes correct the values of a few outlier crops that were far more valuable than all others by a huge margin. I don't want Stardew Valley to make players feel "forced" into one particular way of making money. I think it's a lot more fun to feel like there are many different options for success. However, I do understand that growing blueberries and making ancient fruit wine is part of the Stardew culture at this point, so I've made sure that they are still very lucrative options. But these changes should help players feel like they have a few more options.

I hope you enjoy the new update!

-Ape



Muy nais!
Lo de elegir tipo de granja mola mucho, cada una tiene sus particularidades y cosas exclusivas.

Una pena que finalmente no haya incluido la traducción a otros idiomas como anunció. Habrá que seguir esperando...


Buenas, estoy intentando buscar lo de elegir el tipo de granja, pero no lo encuentro en ningun lado, me podrias indicar por favor?
biohazard100 escribió:Buenas, estoy intentando buscar lo de elegir el tipo de granja, pero no lo encuentro en ningun lado, me podrias indicar por favor?


Hay que empezar partida, te aparece cuando pones el nombre del personaje.
ditoseadio escribió:
biohazard100 escribió:Buenas, estoy intentando buscar lo de elegir el tipo de granja, pero no lo encuentro en ningun lado, me podrias indicar por favor?


Hay que empezar partida, te aparece cuando pones el nombre del personaje.


joder menuda putada
Los cambios se aplican a partidas guardadas o hay que empezar de cero?
Y otra cosa mas, yo estaba jugando con la traduccion, ( y tan happy que estaba ) ahora que veo que hubo una actu me da por entrar a mirar... y sorpresa... la tradu al traste... Oooh - Si alguien sabe algo respecto a la nueva que vaya poniendo enlaces, se lo agradecere eternamente, pues hasta que no este en spanish.... n olo vuelvo a tocar [decaio]
@Cocotxo pues supongo que algunos servirán y otros habrá que empezar una partida nueva.

@Electronoa seguramente la traducción funcione reguleramente. Yo la quité y desinstalé el juego, y lo he vuelto a instalar desde cero con este update, paso de traducciones por ahora.

Se supone que con este update iban a traducir el juego oficialmente, pero parece que finalmente habrá que seguir esperando.
ditoseadio escribió:@Cocotxo pues supongo que algunos servirán y otros habrá que empezar una partida nueva.

@Electronoa seguramente la traducción funcione reguleramente. Yo la quité y desinstalé el juego, y lo he vuelto a instalar desde cero con este update, paso de traducciones por ahora.

Se supone que con este update iban a traducir el juego oficialmente, pero parece que finalmente habrá que seguir esperando.


A mi me iba perfectamente la traduccion no habia visto ni un error aun,.,,, es mas si sabeis de tradu pa este nuevo update compartirlo plessE [beer]
Tiene ya online o también tenemos que esperar como la traducción?
fran69 escribió:Tiene ya online o también tenemos que esperar como la traducción?


A esperar.
fran69 escribió:Tiene ya online o también tenemos que esperar como la traducción?


El multijugador se estima para primeros de año.

Este juego lo hace UNA sola persona, no seáis tan exigentes, que con otros juegos bien que pagáis y os coméis buenos ñordos sin rechistar [mad]
ditoseadio escribió:
fran69 escribió:Tiene ya online o también tenemos que esperar como la traducción?


El multijugador se estima para primeros de año.

Este juego lo hace UNA sola persona, no seáis tan exigentes, que con otros juegos bien que pagáis y os coméis buenos ñordos sin rechistar [mad]


Yo solo lo pregunto porque el mismo tio dijo que vendría todo eso en la 1.1. Además, ha ganado bastante por lo que podría contratar alguien para que le ayude [+risas]
Caramba... un montón de novedades. Me gusta especialmente la de poder encargarle a Robin mover edificios y lo de poder elegir al empezar con cinco tipos de terreno distintos.

Igual me animo y le doy un tiento de nuevo, que hace eones que lo abandoné por aburrimiento. Aunque veo que en GOG sigue estando aún en la v.1.07 HOTFIX de hace seis meses... Ya está disposible en GOG la update a la v1.1 :)
fran69 escribió:Yo solo lo pregunto porque el mismo tio dijo que vendría todo eso en la 1.1. Además, ha ganado bastante por lo que podría contratar alguien para que le ayude [+risas]


Bueno, mirando ahora la web oficial, realmente no dijo que en la 1.1 fuese a traducir el juego...

Imagen

Esto fue lo que puso, y quizá lo malinterpretamos (yo por supuesto) porque no dice que fuese a estar dentro de la 1.1, si no que es algo que tiene pensado añadir en el futuro.
De hecho, de esa lista ya ha cumplido lanzar la 1.1 y los ports de Mac y Linux, y debido a todo lo que ha metido en este update, ha tenido que retrasar hasta principios de año el multijugador.

Y por cierto, el dinero que "ha ganado", mucho de esos beneficios van para Chucklefish, que son los que han producido el juego, es decir, poner la pasta inicial para que este hombre consiga lanzar el juego ;)
Bueno, pues me autorespondo: No, no hace falta comenzar de cero, he cargado mi partida y ya tenia acceso a todas las novedades. Que por cierto cuando ya tienes la partida avanzada te sacas todo con al chorra (excepto el reloj de oro, pero tampoco me costara mucho sacarlo :p )

@ditoseadio Segun lei en su dia, del multijugador se encargaban (o le ayudaban) los de Chucklefish. Asi el se podia dedicar a meter mas contenido (1.1) sin que perdiera la esencia, ya que lo hace el y no otra persona. En cambio en el multijugador si puede y quiere delegar.

Y ya como opino personal respecto a la localizacion. Yo soy muy estricto con lo de los idiomas. O esta en español o paso del juego. Sin embargo en este caso he hecho una excepcion, ya que al tirar de vez en cuando de wiki y estar esta con los nombres en ingles, pues casi que prefiero que el juego este en ingles tambien. [+risas]
@Cocotxo

A mi me pasa como a ti, o sale traduccido (o en su defecto tradu de la comunidad) o no lo juego.... este de hecho estuve esperando que la tradu estuviera guay pa poder disfrutarlo a tope.... y ayer cual es mi sorpresa que entro.... y claro... la tradu al traste.... ya me veo esperando a que la saquen para este parche.... [decaio] [decaio] con las ganas que tenia de darle lija!
@Electronoa es un ingles muy sencillo no tiene nada de complicado, y su traducción no tardara mucho ya la comunidad española de stardew estaba algo ausente estos días, pero se pusieron a buscar traductores y en poco la tendrán
Ya está disposible en GOG la update a la v1.1 Esta vez ha ido bastante rápido comparado con las anteriores :)
caballoneta escribió:@Electronoa es un ingles muy sencillo no tiene nada de complicado, y su traducción no tardara mucho ya la comunidad española de stardew estaba algo ausente estos días, pero se pusieron a buscar traductores y en poco la tendrán


Se que es un ingles muy facilongo, y no es porque no sepa ingles, simplemente son, digamos "cuestiones morales" por decirlo de alguna manera, pues espero con ansia esa tradu, se agradece que la comunidad se moleste en realizar este curro [beer] [oki]
Llevaba meses siguiendo el blog y dejo un dia de leerlo y el cabrón va y saca la actu...anda que...xD
En fin, a ver cuando vemos esas "non-english" xD

De todas formas me la suda bastante el idioma, tiene un ingles de lo mas básico. Hasta ana botella podría jugarlo.
Me acabo de comprar el juego y estoy muy perdido, pero bueno, ya ire aprendiendo cosas (odio los juegos en ingles!!). Me gustaria saber si para grabar la partida tiene que ser irme a la cama y pasar al dia siguiente. Porque a veces tengo que grabarla para seguir luego y como tenga que ir durmiendo, me van a pasar los dias volando!!!.
Beelzebul escribió:Me acabo de comprar el juego y estoy muy perdido, pero bueno, ya ire aprendiendo cosas (odio los juegos en ingles!!). Me gustaria saber si para grabar la partida tiene que ser irme a la cama y pasar al dia siguiente. Porque a veces tengo que grabarla para seguir luego y como tenga que ir durmiendo, me van a pasar los dias volando!!!.


Tienes que dormir sí o sí para que se guarde. No puedes guardar en mitad de un día.
@Beelzebul duermes y se guarda pasando 1 día, y al principio necesitas dormir mucho porque gastas energía con nada, pero vamos con el tiempo con todo lo que puedes hacer no tendrás ni ganas de dormir
Gracias. Pues nada es lo que toca al principio jejej.
Por si alguien anda pensando en comprarlo: en el Humble Monthly (el lote mensual de HumbleBundle) aparece este mes (para el lote de noviembre) Stardew Valley como juego inicial -en principio solo la versión para Steam-, es decir, que se recibe tan pronto se paga el bundle y luego se reciben (el primer viernes de noviembre) otros 6 ó 7 juegos más a ciegas. Todo por 12 pavos.
No recuerdo si viene el juego en español
@Mebsajerodepa Hay una traducción no oficial bastnte completa y bien hecha, pero solo es compatible hasta la versión 1.07 del juego (mientras no la actualicen no funciona). El juego se ha actualizado recientemente a la v1.1 y solo está disponible en ingles.

El desarrollador del juego comentó que para principio de 2017 confiaba poder incluir de forma oficial las traducciones a varios idiomas, junto a otras cosas ya anunciadas.
Con el nuevo parche 1.11 algunos antivirus identifican el .exe como un troyano cuando lanzas el juego... [facepalm]
@Mebsajerodepa pero al comunidad española de stardew ya comento que trabajarían en la traducción lo mas pronto posible ya que están ausentes algunos traductores, y como el ingles es muy básico no deberían tardar mucho mas en tenerlo listo
Gracias por tu interés
Cocotxo escribió:Con el nuevo parche 1.11 algunos antivirus identifican el .exe como un troyano cuando lanzas el juego... [facepalm]


Ya esta arreglado. Muy rapida respuesta por parte del desarrollador. [oki]
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