[HO] Warhammer 40.000 Darktide

1, 2, 3, 4, 5
@Nixon Kane Sí, por lo que se comenta en el propio vídeo, el día 17 no estará todo el contenido, irán añadiendo cosas durante las dos semanas hasta el día 30, y serán 4 campañas y una más que se añadirá poco después del lanzamiento. Deseando que sea 17 para darle duro [+furioso]
A mi me jodieron con lo del dia 17. Tengo el dia libre asi que he caido en el pozo del preorder.


Eso si, como vaya como la beta, refund al canto que les cae [noop]
Creo que salía en el Game Pass o sea que podéis probarlo ahí si lo tenéis
Fatshark ha hecho un post en su blog respecto al rendimiento del juego: https://www.playdarktide.com/news/dev-blog-performance

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En resúmen, que el rendimiento no va a mejorar y es el que es.

Mi opinión: el juego está muerto antes de salir si sólo van a poder jugarlo "bien" los que tengan de una 3070 en adelante, que según las estadísticas de Steam, son poco más de un 4% del total.
@Metalhead Pffffff, se han pasado muchísimo. Y no piden procesadores bajos tampoco.

Yo con mi PC y jugando 5120x1440... parece que no puedo esperar ni jugar en medio con RTX
Metalhead escribió:Fatshark ha hecho un post en su blog respecto al rendimiento del juego: https://www.playdarktide.com/news/dev-blog-performance

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En resúmen, que el rendimiento no va a mejorar y es el que es.

Mi opinión: el juego está muerto antes de salir si sólo van a poder jugarlo "bien" los que tengan de una 3070 en adelante, que según las estadísticas de Steam, son poco más de un 4% del total.



Mañana lo pruebo dos horas y refund [oki]

Que ojo igual no es para tanto, pero como me encuentre lo mismo que en la beta, de cabeza, la beta era un dolor y se veia un juego que le faltaba minimo otro año y medio o mas de desarrollo.
Era el juego que más esperaba estos días, pero sinceramente, si con el equipo de mi firma en 2K no voy a poder moverlo mínimo decentemente, se viene devolución muy fuerte. Estoy estos días casualmente mirando ofertas de Black Friday para pillarme alguna RTX 3070/3080 barata, pero vamos, hay que joderse... [facepalm]
No sé si se comentó, pero si tenéis el Game Pass de Microsoft, el 30 está disponible. Lo digo por si preferís esperar.
murquis escribió:No sé si se comentó, pero si tenéis el Game Pass de Microsoft, el 30 está disponible. Lo digo por si preferís esperar.



Nah, yo ya lo tengo comprado, lo que si hare es que, si va como parece que va a ir el juego ( fatal) en gpu's de 500 pavos, es hacer refund y lo jugare en el pass.

Pero un duro mio no lo ven como no se lo curren un minimo
se sabe si el del gamepass podre jugar con la gente de steam?
seguro que no pero bueno jaja
Segun esa tabla en medio con ray tracing con mi pc, se han flipado mucho con los requisitos.
Yo he de decir que ayer reemplace mi ryzen 2600 por un 5600 y el juego va perfecto. Pero es una locura el hw que pide pa lo que se enseña en pantalla.

El juego pide muchisima cpu, se han preocupado mucho de que los mapas fuesen artisticamente impresionantes, pero la optimización la tiraron por la ventana.....
trandeira escribió:se sabe si el del gamepass podre jugar con la gente de steam?
seguro que no pero bueno jaja

Hasta que no salga en el pass no lo sabremos, pero no veo porque no, ni que los servidores de busqueda de partidas fueran de steam.
Yo creo que se podrá sin problemas, otra cosa distinta es entre PC y consolas
Miguemi escribió:Yo he de decir que ayer reemplace mi ryzen 2600 por un 5600 y el juego va perfecto. Pero es una locura el hw que pide pa lo que se enseña en pantalla.

El juego pide muchisima cpu, se han preocupado mucho de que los mapas fuesen artisticamente impresionantes, pero la optimización la tiraron por la ventana.....


En serio te va bien? En mi caso con una rtx 3700, 16 Gb y un 9700k de procesador, no va muy fino la verdad. Juego en 1440p con el raytracing en bajo. Estoy probándolo desde ayer (llevaré 5 horas más o menos) y he tenido unas cuantas salidas al escritorio y desconexiones del servidor. Respecto al frame rate, entre 30 y 55 oscilando mucho. Entiendo que es una beta y sea esto normal, pero me ha sorprendido que a ti te vaya perfecto.
nadons escribió:
Miguemi escribió:Yo he de decir que ayer reemplace mi ryzen 2600 por un 5600 y el juego va perfecto. Pero es una locura el hw que pide pa lo que se enseña en pantalla.

El juego pide muchisima cpu, se han preocupado mucho de que los mapas fuesen artisticamente impresionantes, pero la optimización la tiraron por la ventana.....


En serio te va bien? En mi caso con una rtx 3700, 16 Gb y un 9700k de procesador, no va muy fino la verdad. Juego en 1440p con el raytracing en bajo. Estoy probándolo desde ayer (llevaré 5 horas más o menos) y he tenido unas cuantas salidas al escritorio y desconexiones del servidor. Respecto al frame rate, entre 30 y 55 oscilando mucho. Entiendo que es una beta y sea esto normal, pero me ha sorprendido que a ti te vaya perfecto.


Entre 60 y 100 aprox va. Solo he visto alguna bajada a 58 en alguna horda tocha, pero vamos en general cambiar el cpu ha sido como la noche y el día.

Estas usando el dlss?
Miguemi escribió:
nadons escribió:
Miguemi escribió:Yo he de decir que ayer reemplace mi ryzen 2600 por un 5600 y el juego va perfecto. Pero es una locura el hw que pide pa lo que se enseña en pantalla.

El juego pide muchisima cpu, se han preocupado mucho de que los mapas fuesen artisticamente impresionantes, pero la optimización la tiraron por la ventana.....


En serio te va bien? En mi caso con una rtx 3700, 16 Gb y un 9700k de procesador, no va muy fino la verdad. Juego en 1440p con el raytracing en bajo. Estoy probándolo desde ayer (llevaré 5 horas más o menos) y he tenido unas cuantas salidas al escritorio y desconexiones del servidor. Respecto al frame rate, entre 30 y 55 oscilando mucho. Entiendo que es una beta y sea esto normal, pero me ha sorprendido que a ti te vaya perfecto.


Entre 60 y 100 aprox va. Solo he visto alguna bajada a 58 en alguna horda tocha, pero vamos en general cambiar el cpu ha sido como la noche y el día.

Estas usando el dlss?


Sí , lo tengo activado. Pero pienso que algo tengo mal configurado. Es demasiado malo el rendimiento. No sé qué podria ser.
nadons escribió:
Miguemi escribió:
nadons escribió:
En serio te va bien? En mi caso con una rtx 3700, 16 Gb y un 9700k de procesador, no va muy fino la verdad. Juego en 1440p con el raytracing en bajo. Estoy probándolo desde ayer (llevaré 5 horas más o menos) y he tenido unas cuantas salidas al escritorio y desconexiones del servidor. Respecto al frame rate, entre 30 y 55 oscilando mucho. Entiendo que es una beta y sea esto normal, pero me ha sorprendido que a ti te vaya perfecto.


Entre 60 y 100 aprox va. Solo he visto alguna bajada a 58 en alguna horda tocha, pero vamos en general cambiar el cpu ha sido como la noche y el día.

Estas usando el dlss?


Sí , lo tengo activado. Pero pienso que algo tengo mal configurado. Es demasiado malo el rendimiento. No sé qué podria ser.


Lo unico que tal, que tengas la ram con los perfiles xmp sin activar, si no ni zorra, la verdad, pero vamos que no te extrañe que sea el juego si lo tienes todo en orden [qmparto]

Ah y juego sin rtx

La optimizacion es de risa, tiraba mejor cp2077 de salida, y cp al menos si impresionaban los graficos
He jugado un poquito con GeForce Now (la version con la Nvidia 3080) y el juego va bastante regulero en alta calidad, la verdad...
A mi me lo han regalado con la 3070

a ver que tal esta.
Buenas a todos. Os molesto un segundo para recordar que en el canal de EOL hablamos de los grandes lanzamientos de esta semana, incluido Warhammer 40.000 Darktide :) :)



Un saludo,
Me ha llegado hoy la 3070, y es verdad que ha mejorado algo. Apenas tengo lag y todo va más fluído, sí, pero me he dado cuenta de que me pone el procesador a tope. Al final voy a tener que pillar otro y todo, espera y verás... Oooh
Nixon Kane escribió:Me ha llegado hoy la 3070, y es verdad que ha mejorado algo. Apenas tengo lag y todo va más fluído, sí, pero me he dado cuenta de que me pone el procesador a tope. Al final voy a tener que pillar otro y todo, espera y verás... Oooh


Luego lo pruebo en el mío, a ver que me dice. Yo tengo este. Por si vas a cambiar, este es de los mejores en calidad/precio. Pero si pide mucho de micro, no se si un i7 puede mejorar. Tengo entendido que para juegos es lo mismo que el i5 que un i7 de la misma gen y no mejora nada. Pero viendo el tema de juegos que van a llegar y que consumen mas vram, es posible que también tire de mas hilos o núcleos.

12th Gen Intel(R) Core(TM) i5-12400F 2.50 GHz

Con que programa miras el porcentaje del procesador?
Madrileño45 escribió:
Nixon Kane escribió:Me ha llegado hoy la 3070, y es verdad que ha mejorado algo. Apenas tengo lag y todo va más fluído, sí, pero me he dado cuenta de que me pone el procesador a tope. Al final voy a tener que pillar otro y todo, espera y verás... Oooh


Luego lo pruebo en el mío, a ver que me dice. Yo tengo este. Por si vas a cambiar, este es de los mejores en calidad/precio. Pero si pide mucho de micro, no se si un i7 puede mejorar. Tengo entendido que para juegos es lo mismo que el i5 que un i7 de la misma gen y no mejora nada. Pero viendo el tema de juegos que van a llegar y que consumen mas vram, es posible que también tire de mas hilos o núcleos.

12th Gen Intel(R) Core(TM) i5-12400F 2.50 GHz

Con que programa miras el porcentaje del procesador?


Si cambio, seguiré con AMD, que por ahora me ha dado alegrías.

Lo miro con el Xperience de Nvidia, que tiene un visor normalito y sin instalar terceros.
He probado la beta, el juego no esta mal, va decente con un ryzen y una gtx 2600 me detecto automaticamente el juego la configuracion y con eso me meti a probar un par de partidas. No mire que configuracion me puso, pero supongo que calidad media, tampoco es que me importe mucho los graficos solo queria probar el juego y en la beta iba bien.
Aunque siento que el juego se va hacer repetitivo, no jugue a los vermintide pero este no se si se volvera mas adelante repetitivo.
xs1 escribió:He probado la beta, el juego no esta mal, va decente con un ryzen y una gtx 2600 me detecto automaticamente el juego la configuracion y con eso me meti a probar un par de partidas. No mire que configuracion me puso, pero supongo que calidad media, tampoco es que me importe mucho los graficos solo queria probar el juego y en la beta iba bien.
Aunque siento que el juego se va hacer repetitivo, no jugue a los vermintide pero este no se si se volvera mas adelante repetitivo.



Pues yo llevo 30 h o mas solo en la beta a lo tonto XD
No tenéis salidas al escritorio?

Yo lo pillé y mi impresión es que iba mejor que en la otra beta, pero se me salió 3 veces al escritorio y dos de ellas fueron al finalizar una misión que no me contó...

Pues he pedido devolución por ese motivo... de no ser por los CTD creo que me lo habría quedado, el gunplay mola mucho con el Veterano y me parece muy dinámico, además por lo visto en vídeos luego van metiendo modificadores a la partida que parecen entretenidos que no veas, sin duda para jugar con amigos y echar unos ratos buenos.
seaculorum escribió:No tenéis salidas al escritorio?

Yo lo pillé y mi impresión es que iba mejor que en la otra beta, pero se me salió 3 veces al escritorio y dos de ellas fueron al finalizar una misión que no me contó...

Pues he pedido devolución por ese motivo... de no ser por los CTD creo que me lo habría quedado, el gunplay mola mucho con el Veterano y me parece muy dinámico, además por lo visto en vídeos luego van metiendo modificadores a la partida que parecen entretenidos que no veas, sin duda para jugar con amigos y echar unos ratos buenos.


Salidas al escritorio tengo para regalar con la beta. Literalmente hacía años que no experimentaba esto en mi equipo . Bueno, a ver si lo arreglan.
@nadons

Bueno, pues no soy el único y leyendo por ahí me parece que están al tanto de ello y es una prioridad que tienen.

A ver si lo arreglan sí :)
seaculorum escribió:No tenéis salidas al escritorio?

Yo lo pillé y mi impresión es que iba mejor que en la otra beta, pero se me salió 3 veces al escritorio y dos de ellas fueron al finalizar una misión que no me contó...

Pues he pedido devolución por ese motivo... de no ser por los CTD creo que me lo habría quedado, el gunplay mola mucho con el Veterano y me parece muy dinámico, además por lo visto en vídeos luego van metiendo modificadores a la partida que parecen entretenidos que no veas, sin duda para jugar con amigos y echar unos ratos buenos.



A mi me tira normalmente y solo, cuando termino el mapa y me están dando los puntos.
¿Alguien lo encuentra en Game Pass en PC? No sale ni listado, juraria haberlo visto en su momento ...
razieljas escribió:¿Alguien lo encuentra en Game Pass en PC? No sale ni listado, juraria haberlo visto en su momento ...


lo mismo me pasa a mi...
aqui sale listado...
@Madrileño45

Si te tira al final cuando sale el resumen, te dan los puntos. Si te tira en la escena final saliendo de la misión antes del fundido a negro, no cuenta como finalizado.
razieljas escribió:¿Alguien lo encuentra en Game Pass en PC? No sale ni listado, juraria haberlo visto en su momento ...


En la tienda de Microsoft si aparece, pero es que, en teoria, aun no estaria en el Gamepass y solo se puede comprar. En mi caso he dado por sentado que a lo largo de la tarde se incluye en el servicio, esperemos [+risas]
En la Store aparece como pedir por adelantado.. es como si no hubieran actualizado aún la ficha del juego imagino que en unas horas cambiará y ya aparecerá en Game Pass
¿Se sabe si hay crosssave entre Game Pass y Steam? En Back 4 Blood no lo había y por eso me lo compré para Steam, si lo hubiera en Darktide lo jugaría de salida en el Game Pass, pero si no prefiero esperar a cogerlo en Steam, que tengo mucha cosa acumulada y poco tiempo [+risas]
Senegio escribió:¿Se sabe si hay crosssave entre Game Pass y Steam? En Back 4 Blood no lo había y por eso me lo compré para Steam, si lo hubiera en Darktide lo jugaría de salida en el Game Pass, pero si no prefiero esperar a cogerlo en Steam, que tengo mucha cosa acumulada y poco tiempo [+risas]


No hay functionalidad cross-store https://steamcommunity.com/app/1361210/ ... 799054327/

Foros de Steam escribió:"Will there be crossplay on PC between Steam and Gamepass players?"


Desarrollador escribió:We're not saying it's not possible, or not being explored, but we're also not going to say "yes it's in, Day 1". We like the idea of it and are exploring it, but don't expect it.
@KLaiN Yo preguntaba por el crosssave dando por hecho que, como en B4B, habría crossplay ya que estamos en PC... ¿pero me estás enlazando que no hay ni crossplay? [facepalm] [facepalm] [facepalm] [facepalm] [facepalm] [facepalm]. Me parece difícil de justificarlo, francamente. Es una cagada enorme
No sale en el apartado de "próximamente" ni nada ... qué extraño.
razieljas escribió:No sale en el apartado de "próximamente" ni nada ... qué extraño.

https://news.microsoft.com/es-es/2022/1 ... uchos-mas/

aqui salia, pero asaber es una noticia de hace semanas
Si noticias hay a montones, y lo llegue a ver dentro de Game Pass anunciado, pero se ha esfumado.
razieljas escribió:Si noticias hay a montones, y lo llegue a ver dentro de Game Pass anunciado, pero se ha esfumado.

Imagen

esperemos que sea asi...
En Twitter he visto lo mismo en la cuenta oficial ... veremos a ver pero ya van tarde.
Una nueva actualizacion de 5,2Gb. Con muchisimas novedades.

Community Update #4: Darktide Launches
Rejects,

Today, we officially launch Warhammer 40,000: Darktide! This is a moment that many of us have been looking forward to for quite a while, and we couldn’t be more excited to share our “labor of love” with you. We believe we have created something special that we will build on for years to come, and we look forward to your continued support and feedback along the way.

Many of you joined us along this journey to get here, whether in playing the technical test, the closed beta, or the pre-order beta. All of it helped, and for that - we are immensely grateful, especially knowing that it often meant you sometimes played a broken or partial game.

Since our last update, below are a few highlights of areas of improvement and what to expect - followed by much more detailed KNOWN ISSUES and PATCH NOTES.

Stability
The pre-order beta helped us fix many of the issues. It was a big part of the reason we ran the beta. In particular, we have made a lot of progress in fixing “GPU Hang” issues, which was the #1 contributor to client-related crashes. This isn’t to say we have a 0% failure rate, and the team will continue to work through this as we know that some users will still have issues - but we believe it is much improved.

Matchmaking & Network Disconnects
There has been a lot of improvement over the last two weeks, mainly due to the number of players playing, providing feedback, and allowing us to fix and scale our service. In particular, party matchmaking should be improved, with tighter matching levels and better class distribution. We have also resolved some issues for players disconnecting late in missions and getting error code 2007, and we are still actively hunting down more causes of this issue. Look for us to continue to improve this area as we bring more and more players online.

Gameplay Updates & Balancing
We've adjusted the final balance mix for launch. We wanted to give players a clearer sense of how to interact in combat: When to act and how much time they have to act/react is an essential part of these balancing adjustments and will continue to be, based on community feedback.

We want to allow players to dodge and kite but also be required to pause and reset dodge counts. We feel that chain-dodging as a default solution feels repetitive, and we think getting some attacks, pushes, blocks, creative maneuvering, or abilities into the mix helps create a more engaging combat loop.

When hit while having toughness depleted, players will get stunned. There has always been a stun immunity window that allows action before being able to get stunned again, but other hit effects have hidden it. We have cleaned up and paused many of the secondary hit effects to more clearly interface when you can act and not sabotage player actions in these precious frames of defiance. We have also increased the action windows a bit to allow for a broader range of action, as some weapons are relatively slow.

After a few tweaks during the beta, the toughness loop is now more granular and less jumping from max to min all the time, which makes a good foundation for an interesting defensive loop and build choices.

The intent is to create a loop where players use talents, abilities, coherency, and traits to regain the safety of full toughness while gaining reduced damage along the way. All that said, we will continue to balance the experience over time and are just getting started.

Please, keep reporting issues, and express your thoughts in our Discord channel and Fatshark Forum. On our social channels, we also provide regular updates.



As for the latest - Ogryn sized - patch notes, let’s get into it:

1.0.10 and 1.0.11 UPDATE SUMMARY

The 1.0.11 update (Steam only) and the 1.0.10 Update (WindowsPC & Steam) focus on improving the game's stability and introducing new features. Below is a complete outline of the changes in these updates. We understand this may be confusing, and we aim to have parity in numbering for future updates. (For clarity, the Steam update today contains both Patch 1.0.10 and 1.0.11, whilst WindowsPC only contains Patch 1.0.10)

In terms of feature content and updates to weapon balancing, both updates are identical. The same applies to known issues.

KNOWN ISSUES
Ray tracing is currently disabled for AMD and Intel GPU users while investigating issues related to our support for these GPU's. We are working closely with our hardware partners to resolve this as soon as possible. Until then, ray tracing is turned off by default to avoid any issues in playing the game.
Ray tracing optimization and performance. This is an area we continue to work on, and see issues with performance.
We currently don’t support users on IPv6-only networks. This often means a player requires a VPN to play the game. The intention is to support IPv6 in the near future.
In the Weapon Detail Screen, there is a known crash when inspecting the weapon damage breakdown of certain weapons (e.g. lasgun torch).
Sudden crash to desktop with dialogue popup - often called “GPU Hang”.
Switching between windowed mode and fullscreen can result in adjusted resolution and deadlock in some rare cases.
Working on delivering missing Twitch Drops to a select few players. We hope to have this resolved within a week.
Inability to merge strike teams. If you pick to merge your strike team at the end of a mission, it will currently not work and will display a version mismatch error.
Some users may not have some premium currency packs available on Microsoft Store.


New Features
New Zone: Habzone HL-19-24 "Throneside".
The enemy has entered Throneside. This is unexpected - the Warband didn’t know they’d got that far. They must be driven out before they can gain a proper foothold.
New Throneside Mission
Enclavum Baross: Enemy forces have made sudden and unexpected advances into Throneside. They must be driven out of the zone. However, it seems they have over-extended their assault and have not yet had time to properly consolidate their position. It is a priority to cut off their supply lines and access roots before they are fully established. Any enemy forces remaining in Throneside can then be isolated and eliminated without the risk that they will be reinforced and supported.


Two more missions in Freight Port HL-32-2, "The Hourglass"
Refinery Delta-17: Turns out that one of the Hourglass' fuel refineries is being used to culture a pathogen. Get access to said refinery via flow control, then build overpressure in the gestation chambers to destroy it. The bad news is that it's all enemy territory, so it might get sticky.


Excise Vault Spireside-13: The Heretics are using one of the old Excise Vaults to store samples of their latest contagion, and Interrogator Rannick wants one for study. To get into the Vault, you'll need a cypher-ident… and for that, you'll need to brute force access to a servitor colony. You can use the old pneumatic conveyor to get the samples out. Then you can find your own exit.


The Commodore's Vestures are open for business. Trade Aquilas for fashionable items curated by the Mourningstar’s Purser, Alice Hallowette. Cosmetics only. Once purchased, items are unlocked for all characters on your account that can use them.

1.0.10 (WINDOWS PC & STEAM)
Cosmetics
Fixed an issue where some Armoury Exchange headpieces hid the Ogryn beards.
Fixed some visible black spots on upper body cosmetics obtained through Sire Melk's Requisitorium.
Veterans should now wear the correct gloves on the Sire Melk's Requisitorium obtained / Penance earned cosmetics.
Fixed an issue where player outlines were missing on some cosmetics.

SFX / Audio
Atrox Mk IV & VII Tactical Axes and Antax Mk V & Achlys Mk VIII Combat Axes now have block sounds.
Fixed ambient audio cutting in and out at the start of HL17-36 Smelter Complex.
Turned up the audio of Scab Ragers.
Fixed an issue where Ogryn footstep sounds were out of sync with his big ol' feet.
Fixed an issue where there was no sound when blocking whilst reviving.
Fixed an issue where audio would be missing on equipping the Maccabian Dueling Sword.
Fixed an issue where the incorrect voice line would be played on mission update, or it wouldn't play at all.
Fixed an issue where the audio would not match the subtitles for Ogryn's voice lines when Psyker is low on health.
Fixed an issue where music would be absent or quiet during combat.
Fixed an issue where the Plague Ogryn would be missing the appropriate audio effects on certain attacks.
Fixed an issue where Scab Ragers had the wrong sound effects assigned to them.


UX / UI
Atrox Tactical Axes should now have the correct UI icons.
Turtolsky Heavy Swords should now have the correct "Smiter" icons and not "Tank" icons.
Fixed an issue where the Penance 'Flawless Execution' had misleading requirements.
The Scab Rager should no longer appear as "Dreg Rager" when tagged or in the kill feed or Meat Grinder.
Fixed an issue where the trait "Fire Frenzy" had an incomplete description.
Fixed an issue where gamepad players were not clearly informed on how to use the Auspex Scanner.
It should now be possible to access your loadout in the pre-game lobby.
Fixed an issue where menus could not be navigated easily using a controller.
Fixed an issue where item rarity would not be displayed in the end-of-round reward screens.
Fixed some issues where things would appear missized or in the wrong resolution in the Tactical Overlay (Tab).
Fixed an issue where scrolling by mouse-wheel in chat did not work.


Animation
Fixed an issue where attacks would not animate correctly if performed immediately after being stunned.
Turtolsky Heavy Swords now have the correct attack direction on special attacks.
Fixed an issue where sprinting & inspecting weapons creates a stuttering animation loop.
Maccabian Dueling Swords should no longer have a weird arm rotation on stab attacks.
Ogryn's Heavy weapons should no longer overlap with the other players during the cinematic scenes.
Made some improvements to player movement animations in the Mourningstar.
Fixed an issue where the Catachan Mk III Combat Blade was missing heavy block to idle animation transitions.
Fixed an issue where the first shot when sprinting and shooting with the Accatran MG Mk II Heavy Laspistol looked wonk.
The Bull Butcher Mk III Cleaver and Krourk Mk IV Cleaver should now use the correct animation events for when an attack is stopped by reaching its cleave limit.
The Brute-Brainer Mk III Latrine Shovel should now have the appropriate sweep trails when swinging around like Ogryn do.
Zarona Mk IIa Quickdraw Stub Revolver should now have follow-up melee attack animations while aiming with the weapon.
The Force Staff should now go back into the charge animation after using the Psyker ability.
Fixed a bunch of animation issues seen from third-person use of the Foe-Rend Ripper Guns.
Fixed an issue where the 'ready up' model animations would not display for all players in the lobby.
Fixed an issue where the Chainsword would not animate correctly when sprinting.
Fixed an animation issue that could occur on heavy attack with the Combat Axes.


Fixes & Tweaks
Fixed an issue where End of Round could sometimes not be shown to players.
Sharpshooter "Counterfire" Feat description should now describe Cultists as an additionally affected faction as intended.
Fixed an issue where double %% was shown on the Decimator weapon perk.
Fixed an issue where the "Your Trust Level is growing" messages could spam players in the Mourningstar.
Penances for killing specific Cultist enemies should now have progress tracked as intended.
Failing a mission should no longer grant you the crafting materials you found in that run. Soz.
The Standard-issue Munitorum Sapper Shovel should now apply the correct wounding decals on enemies.
Vraks & Agripinaa Headhunter Autoguns should now have the correct crosshairs.
The Artemia Mk III Purgation Flamer should now have a fuel canister installed as expected.
Fixed an issue where it wasn't possible to turn on flashlights on weapons with flashlights while sprinting.
Fixed an issue where the camera sway behaved weirdly when under 60FPS.
Characters should no longer slide in idle movement when swapping between weapons.
Fixed an issue where the Zealot ability would be canceled if getting shot or accelerating backward at the start of the charge.
Fixed an issue where sprinting while holding weapon special with the Vraks & Agripinaa Headhunter Autoguns caused an ugly chain loop.
Fixed an issue where it was possible to sprint and shoot with the Vraks & Agripinaa Headhunter Autoguns even without the 'Run n' Gun' trait.
Fixed an issue where Ogryn could get stun-locked by Dreg Stalker, and Scab Stalker ranged attacks.
Fixed an issue that would prevent two players from partying up.
Fixed an issue where the Force Staff could have the incorrect crosshair.
Fixed an issue where the Flame Staff VFX would render poorly when the camera is moved down -> up.
Fixed the description of the 'Quickflame' Weapon Trait being unclear.
Fixed an issue where Ogryn's hands would appear low-resolution.
Fixed an issue where the Laspistol would display incorrectly in the third-person view.
Fixed an issue where Kinetic Flayer could be activated when an enemy is damaged by a tick of the Soulfire debuff.
Fixed an issue where player flashlights would be switched on after a cutscene.
Fixed an issue where players could respawn with the Corruption they had before dying.
Fixed an issue where equipping a weapon of the same Mk did not work as expected in the Meat Grinder.
Fixed an issue where ammunition in magazines would not decrease as expected.
Fixed an issue where fire decals would flicker after the explosion of a barrel.
Fixed an issue where canceling reload with another action will show the magazine as still in the weapon.
Fixed various Weapon Trait descriptions that were not described clearly to players.
Fixed an issue where switching weapons could cancel sprinting.
Fixed an issue where players could be moved up instead of being pushed away in explosions.
Fixed an issue where the text cursor could not be placed between letters during character creation.
Fixed various input queue issues.
Fixed an issue where the mouse wheel could not be looped to swap weapons.
Fixed an issue where some push attacks would have a longer than expected recovery time.
Fixed an issue where the Pox Hound could become invisible after attacking a player.
Fixed an issue where impact decals could wrap around 90-degree corners.
Fixed an issue where expanding from Windowed to Fullscreen mode did not work as expected.
Fixed an issue where a mission would not automatically start when the timer reaches 0, if one player hasn't selected 'Ready'.
Fixed an issue where the Pox Hound can result in a player becoming stuck in a permanent "attacked" state.


Weapons & Balance
Turtolsky Mk IX Heavy Sword now has the correct power level.
Fixed an issue where it was possible to dodge-slide-kite for an unintended amount of time with the Catachan Mk III Combat Blade.
Lucius Helbore Lasgun charged shots should now chain into zoomed bayonet attacks appropriately.
Agripinaa, Graia & Columnus Braced Autogun weapon specials should now interrupt sprinting.
Fixed an issue where not all stats were working correctly for Ogryn Cleavers.
Weapon traits can no longer be activated by different weapons and attacks
Adjustments made to slowdowns and stuns on hit. Adjustments made to Toughness bleedthrough:
Reduced slowdown on hit durations for light and medium stunning hits
Increase stun immunity durations when players suffer stunning hits
Added immunity to look overrides, pushes, and ADS interrupts when in stun immunity - should clean up and interface when players can act and help avoid aiming dashes, etc. while being shot at.
Slightly increased stun durations for light hits
Set all dodge count reset timers to 0.85s for all weapons and classes. (down from 1.0s on many, but not all, weapons)
Removed minimum bleed-through of 10% damage regardless of toughness on melee hits. 100% toughness now blocks all damage. Damage reduction based on toughness at the time of strike (So at 75% toughness, the damage is reduced by 75%)


Zones & Missions
Fixed an issue where sometimes the mid-level elevator would not show up on Refinery Delta-17.
Enemies should no longer be able to walk through a chainlink gate at the start of Relay Station TRS-150.
Fixed an issue where Grenades could drop through the environment in one area during HL-16-11 Chasm Station.
Fixed an issue where a wall encountered in HL-16-11 Chasm Station would have no collision.


Stability & Performance
Fixed countless unspecifiable crashes.
Various improvements to performance.
Fixed a crash that could occur when making purchases or navigating back through the menus in Sire Melk's Requisitorium.
Fixed a crash that could occur on the second heavy charge of the Orox Battle Maul.
Fixed a crash that could occur on selecting certain weapons in the Armory Exchange.
Fixed a crash that could occur on the credits screen.
Fixed a crash that could occur on selecting a tattoo for Ogryn.
Fixed a crash that could occur after selecting tattoos in quick succession.


1.0.11 (STEAM ONLY)

UX / UI
The selected Screen Mode should now correctly apply when starting up the game.
Heavy eviscerator should now have stat details on "shredder" and "cleave targets" stats
Fixed an issue where the "Bombs Away!" Ogryn trait description wasn't clear.
Zealot ability "Chastise the Wicked" should now show the appropriate amount of toughness restored in the description.
Fixed an issue where the Ogryn's Blastoom Mk III Grenadier Gauntlet damage stats weren't explicitly noted as only affecting melee damage.
Fixed an issue where Strike Team Members' character levels showed your own level in the Mourningstar.
Fixed an issue where some subtitles could be stuck on screen when the dialogue has long since passed.


Animation
Fixed an issue where the Blastoom Mk III Grenadier Gauntlet readying animation prevented switching weapons.
Fixed an issue where the Nomanus Mk VI Surge Force Staff electric effect could get stuck on screen when switching weapons.


Fixes & Tweaks
Fixed an issue where it was possible to unlock Veteran penances while playing another class.
The veteran’s “Counterfire” feat has been fixed and now should function as intended.
Ogryn’s “Non-stop Violence” feat should no longer remove the speed boost from his main ability
Mk VIIa Recon Lasgun’s flashlight should now stay lit when turned on.
The Lucius pattern lasgun should now fire consistently when using a gamepad
Ogryn’s Slap hitbox should now match its animation
Fixed an input buffer issue with switching from Surge Staff to Brain Burst.


Zones & Missions
We have increased the number of materials obtained per pick up of Diamantine, and Plasteel found in missions.


Stability & Performance
Fixed an issue where DLSS and FSR settings were not correctly saved to the user_settings file when changed/applied.
Made some VFX optimizations on player flamer, resolving an FPS drop that could occur if a player continuously sprayed a surface close to the camera for too long.
Fixed an issue where the Framerate Cap setting was not applying correctly on starting the game.
Fixed a crash with the Daemonhost that could occur when a target gets deleted during warp teleport
Fixed a crash that could occur on some Maccabian Duelling Sword attacks.


Balance & Weapons
Chaos Hounds should no longer receive running stagger from pushes
Poxburster is no longer stagger immune after being staggered while running
Fixed damage vs. elite/horde/specials perks to 40/60/80% bonus damage
Fixed an issue where the 'Infernus' ranged weapon perk was also activated by melee stab/bash special attacks.
Players should no longer be able to consult with the Warp and have infinite heat reduction for their plasma gun.
Atrox MK II Axe now has a cancelable push-attack recovery
Zealot’s "Enemies Within, Enemies Without" talent should now function as expected.
There should now be more verticality when aiming with the Surge Force Staff
Psyker should no longer forcibly switch to their melee weapon from Brain Burst
Grenadier Gauntlet melee attacks should now register to their correct damage profiles
Psykers can now cancel Dueling Sword attacks into Brain Burst
Boltgun should now stop firing when a player hits reload
Psyker’s Force Staff should now stop charging while quelling Peril.
Tweaked netgunner so reload triggers more often
Tweaked special spawning:
Duplicate specials should now spawn less frequently
Reduced the number of specials that can spawn in coordinated strikes
Coordinated strikes now use more randomized spawns
Added offset timers to help space out special spawning
Fixed an issue where Orestes Mk IV Assault Chainaxe push attacks couldn't be canceled into rev / special action.
Fixed an issue where the Artemia Mk III Purgation Flamer could get a crit perk despite being unable to crit.
All weapon traits have had their power curves changed from Logarithmic to either Linear or Exponential curves instead.
@Madrileño45 Más que parche, es el lanzamiento oficial del juego. Estábamos jugando por ahora a una beta, y esto es normal que tenga correcciones a punta pala.

A ver si puedo probar algo antes de currar.
No hago mas que abrir y cerrar la app de Game Pass a ver si sale ...
Alguna tienda de claves fiable donde lo tengan? las tipicas donde suelo comprar como cdkeys o instagaming lo tienen fuera de stock desde hace meses...
Ahora aparece pero da error si clicas en él.
razieljas escribió:Ahora aparece pero da error si clicas en él.

a eso venia JAJAJAJA
joder estan a tope los de microsoft macho
juego descargado pero imposible entrar... Da todo el rato error en los servidores... Es flipante que no salga ni un juego en condiciones últimamente...
249 respuestas
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