Esto es muy gracioso. Crítica IGN sobre Yakuza 3 y Yakuza 4:
7.5 Presentation
You’re going through a lot of text-heavy menus with little flair. I wish some CGI cutscenes didn’t go to in-game cutscenes to come back to CGI cutscenes.
8.0 Graphics
The in-game environments can look so-so and NPCs could use a bit more detail, but the fights look great and the cutscenes are phenomenal.
7.5 Sound
I have no idea what people are saying, but it sounds really good and I like the music. The one English voice in the game is terrible, however.
8.5 Gameplay
You’re brutally beating people in the streets of Japan. It’s awesome, but it can feel stale at times. Toss in a bunch of other mini-games and side quests, and you’re set.
9.0 Lasting Appeal
It took me 20 hours to beat the story and the stat screen said I had only done 11 percent of everything I could do. Adventure mode, premium playthrough, karaoke bars – all of this is there to explore.
6.5 Presentation
You'll get an entertaining cutscene and then get dumped to text boxes to click through. The map is tough to navigate. City feels alive, though.
7.0 Graphics
The cutscenes can look pretty at times, but they can also look flat. In-game visuals are showing their age; lots are recycled from Yakuza 3.
6.5 Sound
I have no idea what the people are saying, but it sounds really good. Sadly, most in-game convos have no voice work. There's not even that much memorable music.
6.5 Gameplay
I still like beating people up, but it gets old having to level-up four different times. The weak story cheapens the progression I loved in the last game.
7.0 Lasting Appeal
There's a ton of stuff to do. You could spend dozens of hours on the side quests. However, I won't because the game mechanics just feel old.
La ha hecho la misma persona, y parece ser que el bajón de notas se lo da porque es "más de lo mismo", pero vamos a ver, yo quiero más de lo mismo de un juego como el 3 que es de 8.5 para ellos y para mi. Se nota que ha ido apartado por apartado mirando qué puso en el 3 y quitando números redondos, 1 ó 2. Si el juego es tan igual, no puede ser que la manejabilidad sea un 8.5 en el 3 y un 6.5 en el 4.
En el 3 por ejemplo, le dan un 9 en apariencia final por la de cosas que se pueden hacer y lo largo que es el juego. Este, que es tan largo y que hay más cosas que hacer (hostess) un 7 porque la mecánica parece anticuada. Ah, ¿pero es que la del 3 no lo estaba? La comparación de una crítica y otra es ridícula. En algún otro apartado parece que ha hecho corta/pega... estaba desganado. Otros juegos salen cada año que son más de lo mismo, y les dan 9s una vez tras otra, no tienen problema con que repitan fórmula hasta que reviente.