› Foros › PlayStation 3 › Juegos
david_killer85 escribió:Pues yo agradezco esta "presentación" porque gracias a ello, me acabo de ahorrar 400 o 500 euros.
lanselot escribió:Por mi parte me parece de mal gusto que estos... de Sony se las gasten así, la nueva IP de capcom parece mas bien otro Datck Soul y quitando el Watch dog y el destiny, o me ha impresionado, creo que por el momento me quedo con mi negrita y los juegazos que quedan por llegar
GRAN TORINO escribió:decepcionante, lo peor que he visto nunca, y encima con doblaje latino con fallos... Horrible todos, hasta Watch Dogs daba pena con esos movimientos...
Lo mejor, la cara del anciano, espectacular
Y el rollo de las redes sociales me echa muy para atrás para hacerme con la consola, tengo Facebook pero no me gusta nada, ni siquiera tengo una foto mía en ninguna parte, no me gusta y desde luego en la PS4 no pongo una ni de coña, con una de Sonic o Tails tengo bastante xD
GRAN TORINO escribió:decepcionante, lo peor que he visto nunca, y encima con doblaje latino con fallos... Horrible todos, hasta Watch Dogs daba pena con esos movimientos...
Lo mejor, la cara del anciano, espectacular
Y el rollo de las redes sociales me echa muy para atrás para hacerme con la consola, tengo Facebook pero no me gusta nada, ni siquiera tengo una foto mía en ninguna parte, no me gusta y desde luego en la PS4 no pongo una ni de coña, con una de Sonic o Tails tengo bastante xD
david_killer85 escribió:luego otra cosa, después de ver esta auténtica mierdaza de conferencia, me da la sensación que me han querido vender un centro de multimedia que una puta consola como dios manda. Perdón por los tacos pero tengo un cabreo de tres pares de cojones...
Y ya eso lo de las bailarinas de ballet con el move.. vamos, eso ha sido ya el despiporre, solo les ha hecho falta presentar el parappa the rapper hd collection.
josemayuste escribió:Yo no voy a dejarme llevar por el Hype y tengo mis dudas , a ver qué dicen en el E3
pero hay cosas que no me han quedado claras
- usará soporte físico para los juegos?
- Killzone , Infamous etc... se veían de escándalo , sí , pero eran en tiempo real? después de lo que pasó con Ps3
y FFVII y Killzone 2 ya no me fío...
- si no han mencionado el soporte físico , estará todo en la nube y estaremos obligados a usar Gaikai?
- los únicos juegos que parecían in-game eran Watch Dogs y Knack
- todo parecía girar en torno a compartir , requerirá conexión constante a internet?
si se confirman gaikai como medio para los juegos y conexión permanente , por mi parte me bajo del carro de las consolas
ojalá sea todo lo contrario , porque salvo eso , en general me ha gustado.
saludos.
Franciscaner escribió:Decepcionante y me jode porque me esperaba algo así.
Yo soy de aquellos que hubiese dejado esta generación un par de años más porque creo que el nivel gráfico es suficiente hasta entonces (Last of Us tiene un nivelazo que aguante el tipo), y visto lo de hoy me reafirmo.
Los juegos se ven muy bien pero, al menos para mi, algo decepcionante tratándose de un salto generacional. Entiendo que cada vez se noten menos, pero es que es una pena que ya no podamos sentir cómo los cojones se nos caen al suelo mientras vemos por primera vez un juego de nueva generación. Me alegro de haber vivido esa época
Me esperaba que todo fuese al estilo Deep Down, pero viendo KZ, WD, Infamous y DriveClub, creo que lo de Capcom no es el nivel "ingame" que veremos en PS4. Ojalá me equivoque.
Pero lo peor es que, para mi gran pesar, de cada 5 juegos que presentan 4 son con un personaje pistola en mano. Salvo excepciones, en todos los juegos se pegan tiros, sea en 3 o 1 persona. Cómo raya pegar tiros en todos los juegos, joder...
El tema de conectividad y posibilidades sociales no está mal, pero yo soy de la vieja escuela. Quiero enchufar la consola para jugar, no para compartir fotos ni records en internet. Ni siquiera juego online pq prefiero quedar con un amigo y jugar a pantalla partida Pero es una posibilidad que puedes usar si quieres, por lo que no me parece mal.
Esperando el E3 me hayo.
Specs en japo.
Parece que tendrá un lector BR de 6x y dvd de 8x.
「プレイステーション 4」概要
Main Processor Single-chip custom processor
CPU : x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores
GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon based graphics engine
メモリ GDDR5 8GB
ハードディスク 内蔵
光学ドライブ
(読み出し専用) BD 6 倍速CAV
DVD 8 倍速CAV
入出力 Super-Speed USB (USB 3.0)ポート、AUX ポート
通信 Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
IEEE 802.11 b/g/n
Bluetooth 2.1(EDR)
AV 出力 HDMI 出力端子
アナログAV 出力端子
光デジタル出力端子
※仕様については予告なく変更される場合があります。
http://game.watch.impress.co.jp/docs/news/20130221_588701.html
josemayuste escribió:ahora sólo queda que digan que no requiere conexión permanente y se viene a casa
yameli escribió:que va a ser mucho mejor generacion que esta ps3 y eso que pa mi es cojonuda.que no la hayan presentado me da igual ya que han monstrado cosas muy importantes para la siguiente gen y creo que han cogido un muy buen camino.ademas se vera en el e3 y lo mejor que en navidades de este mismo año la tendremos.un saludo me voy a sobar.jaja
reberes escribió:Yo no esperaba nada y me ha sorprendido.
La gente que esta decepcionada o tenien espectativas muy altas (irreales provocadas por la ignorancia) o no saben apreciar bien el salto que si lo hay.
Ya no se trata de resolucion y definicion. Es el movimiento de particulas, la luz, el fuego, etc . Y mas adelante serán los escenarios y la ia tambien (juegos con mejores graficos que U3 sin necesidad de ser tan "pasilleros" para lograrlo)
La unica cagada de la conferencia por parte de sony ha sido no enseñar la caja... No para mi sino para los pesaditos con el diseño y demas. Pero si se critico a WiiU en su dia por enseñar solo un mando, aqui no puede ser menos aunque al menos si han hablado de specs (los 8G gddr5 son una brutalidad aunque dudo que se usen los 8 para juegos).
Otra cosa que me ha gustado mucho es el tema de poder stremear tus juegos. Esos, para los que estamos metidos en e-sports y nuestros juegos no tienen espectador o modo salon es de agradecer (Y creo que sera algo que beneficie las competiciones online por diversion).
La verdad yo esperaba que fuera mas chapa la conferencia, con solo tech demos y funciones de la consola. Creo que son 7-8 juegos los que se han enseñado mas alguna tech demo interesante (Aunque no es algo que me compraria como juego, la de Mm enseña bastantes posibilidades que ofrece el cacharro y lo de QD con sus recreacciones faciales ).
Que no se me pase destacar lo infame que ha sido la aportacion de SE a la conferencia. Menuda panda de vagos... Ya pueden ponerse las pilas para el E3.
Y simplemente acabar diciendo, que seguramente Killzone 4 no se vera como Crysis 3 en un pc ultra, pero yo como poseedor de un PC decente (No mueve crysis en ultra pero si con sets en alto) siempre voy a preferir la plataforma que tenga juegos de mejor calidad aunque sus graficos sean algo inferiores (Sin llegar al timo de Nintendo claro).
Aparte, creo que los 1ºs que deberian congratularse de la llegada de la next gen son los pceros, porque porfin la mayoria de desarrolladoras daran un salto equitativo a los tiempos que corren y eso beneficia indirectamente a pc (Sin contar que ahora Ps4 y Durango utilizaran mismas herramientas de programacion que un pc).
Ya solo queda esperar al E3 para ver la consola, precio (Lo mas importante junto los juegos) y mas novedades que vayan llegando.
lanselot escribió:
el hecho de que a ti te parezca un maquinon quiere decir que los demás somos ignorante, me parece estupenda tu opinión, tan valida como cualquier otra pero de ahí a faltar va un gran trecho, a la peña parece que le cuesta entender que no todo el mundo tenemos por que opinar lo mismo
edito:
tiene buena pinta ese mando y en relación al KZ es el 3 (creo recordar)
josemayuste escribió:Yo no voy a dejarme llevar por el Hype y tengo mis dudas , a ver qué dicen en el E3
pero hay cosas que no me han quedado claras
- usará soporte físico para los juegos?
si. Tranquilo. Si y si
- Killzone , Infamous etc... se veían de escándalo , sí , pero eran en tiempo real? después de lo que pasó con Ps3
y FFVII y Killzone 2 ya no me fío...
entiendo tu desconfianza pero a defensa de la otra vez..no se hizo jugando era un video
- si no han mencionado el soporte físico , estará todo en la nube y estaremos obligados a usar Gaikai?
no. Tranquilo. Se que tienes panico pero mas panico tiene sony al saber que perderia clientes no porque no quiera la ps4 si no porque no puedan. Ahora mismo el.gaikai es solo una opcion mas.. se espera que en poco mas de diez años sea el estandar. Pero por tema de infranesturas a nivel mundial
- los únicos juegos que parecían in-game eran Watch Dogs y Knack
yo diria que no. Pero bueno sea lo que sea en el e3 salimod de dudas. Pero volviendo a defenderlos. Los otros dos juegos se veian bien pero tampoco eran alho impactante..asi que es
- todo parecía girar en torno a compartir , requerirá conexión constante a internet?
si se confirman gaikai como medio para los juegos y conexión permanente , por mi parte me bajo del carro de las consolas
ojalá sea todo lo contrario , porque salvo eso , en general me ha gustado.
saludos.
PS4’s Powerful System Architecture, Social Integration and Intelligent Personalization, Combined with PlayStation Network with Cloud Technology, Delivers Breakthrough Gaming Experiences and Completely New Ways to Play
New York City, New York, February 20, 2013 –Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) today introduced PlayStation®4 (PS4™), its next generation computer entertainment system that redefines rich and immersive gameplay with powerful graphics and speed, intelligent personalization, deeply integrated social capabilities, and innovative second-screen features. Combined with PlayStation®Network with cloud technology, PS4 offers an expansive gaming ecosystem that is centered on gamers, enabling them to play when, where and how they want. PS4 will be available this holiday season.
Gamer Focused, Developer Inspired
PS4 was designed from the ground up to ensure that the very best games and the most immersive experiences reach PlayStation gamers. PS4 accomplishes this by enabling the greatest game developers in the world to unlock their creativity and push the boundaries of play through a system that is tuned specifically to their needs.
PS4 also fluidly connects players to the larger world of experiences offered by PlayStation, across the console and mobile spaces, and PlayStation® Network (PSN). The PS4 system architecture is distinguished by its high performance and ease of development. PS4 is centered around a powerful custom chip that contains eight x86-64 cores and a state of the art graphics processor.
The Graphics Processing Unit (GPU) has been enhanced in a number of ways, principally to allow for easier use of the GPU for general purpose computing (GPGPU) such as physics simulation. The GPU contains a unified array of 18 compute units, which collectively generate 1.84 Teraflops of processing power that can freely be applied to graphics, simulation tasks, or some mixture of the two.
PS4 is equipped with 8 GB of unified system memory, easing game creation and increasing the richness of content achievable on the platform. GDDR5 is used for this memory, giving the system 176 GB/second of bandwidth and providing a further boost to graphics performance. The end result for gamers is new games with rich, high-fidelity graphics and deeply immersive experiences that shatter expectations.
Shared Game Experiences
Social interaction is central to PS4 experiences, so new features were built into the actual foundation of the system’s hardware architecture. PS4 provides dedicated, “always on” video compression and decompression systems that enables seamless uploading of gameplay.
For the first time ever, gamers can share their epic triumphs with the press of a button. Gamers simply hit the “SHARE button” on the controller, scan through the last few minutes of gameplay, tag it and return to the game—the video uploads as the gamer plays. Gamers can share their images and videos to their friends on social networking services such as Facebook.
PS4 also enhances social spectating by enabling gamers to broadcast their gameplay in real-time to friends using live internet streaming services such as Ustream. During live broadcasts, friends can make comments on the streamed gameplay and, if a gamer gets stuck on a challenging level, friends can also join the game in completely new ways. For example, friends can offer health potions or special weapons when a player needs them most during actual gameplay.
Furthermore, users can connect their Facebook account with Sony Entertainment Network account. Through PS4, users are able to deepen their connections through co-op play or “cross-game chat”.
PS4 Second Screens
PS4 integrates second screens, including PlayStation®Vita (PS Vita), smartphones and
tablets, to wrap gamers in their favorite content wherever they are. A key feature enabled by
second screens is “Remote Play” and PS4 fully unlocks its potential by making PS Vita the
ultimate companion device. With PS Vita, gamers will be able to seamlessly pull PS4 titles
from their living room TVs and play them on PS Vita’s beautiful 5-inch display and intuitive
dual analog sticks over Wi-Fi networks *1. It is SCEI’s long-term vision is to make most PS4 titles playable on PS Vita *2.
A new application from SCE called “PlayStation®App” will enable iPhone, iPad, and AndroidTM based smartphones and tablets*3 to become second screens. Once installed on these devices, users can, for example, see maps on their second screens when playing an
adventure game, purchase PS4 games while away from home and download it directly to the
console at home, or remotely watch other gamers playing on their devices.
Immediate Gameplay
PS4 radically reduces the lag time between players and their content. PS4 features “suspend mode” which keeps the system in a low power state while preserving the game session. The time it takes today to boot a console and load a saved game will be a thing of the past. With PS4, gamers just hit the power button again and are promptly back playing the game at the exact point where they left off. Additionally, users can boot a variety of applications including a web browser when playing a game on PS4.
PS4 also enables games to be downloaded or updated in the background, or even in stand-by mode. The system takes it one step further by making digital titles playable as they are being downloaded. When a player purchases a game, PS4 downloads just a fraction of the data so gamers can start playing immediately, and the rest is downloaded in the background during actual gameplay.
Personalized, Curated Content
On the newly designed PS4 menu screen, players can look over game-related information shared by friends, view friends’ gameplay with ease, or obtain information of recommended content, including games, TV shows and movies. The long-term goal of PS4 is to reduce download times of digital titles to zero: if the system knows enough about a player to predict the next game they will purchase, then that game can be loaded and ready to go before they even click the “buy” button. PS4 will further enrich users’ entertainment experiences, by meeting their potential needs.
Gaming in the Cloud
Launched in November 2006, PlayStation Network, a network service for PlayStation users, now operates in 67 countries and regions*4 around the world with the total number of downloaded content of more than 2.8 billion*5. In addition to a variety of games available in PlayStation®Store, PS4 users will be able to enjoy a variety of services offered by PSN, such as Sony Corporation’s Music Unlimited, a cloud-based music subscription service and Video Unlimited, a premium video service, as well as various content distribution services.
By combining PlayStation Network with Gaikai Inc’s cloud technology, it is SCE’s goal to make free exploration possible for various games. In the future, when a gamer sees a title of interest in PlayStation Store, they can immediately start playing a portion of the actual game — not a stripped down version of the game. With Gaikai and PlayStation Store, gamers will be able to experience appealing games and only pay for the games they actually love. PlayStation Network and the cloud will offer additional value to PlayStation gamers. SCE is exploring unique opportunities enabled by cloud technology with the long-term vision of making PlayStation libraries including an incredible catalog of more than 3000 PS3 titles*6
that is unmatched in the industry, mostly ubiquitous on PS4.
SCE will announce new details of PS4 and its robust lineup of games from 3rd party developers and publishers, the independent gaming community and SCE Worldwide Studios, as well as further enhancements to the entire PlayStation ecosystem between now and the holiday 2013 launch.
###
*1 Depending on network environment or titles, users may not be able to play games outside comfortably.
*2 Exept games that require peripherals such as PlayStation®4 Eye .
*3 Depending on the version of OS or other conditions, users cannot use the application.
*4 Number as of December 31st , 2012
*5 Number as of February 19st, 2013
*6 Number as of December 31st, 2012, including free trials.
< PlayStation®4 Logo>
<PlayStation®4 >
Main Processor
Single-chip custom processor
CPU : x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores
GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon™ based
graphics engine
Memory
GDDR5 8GB
Hard Disk Drive
Built-in
Optical Drive
(read only)
BD 6xCAV
DVD 8xCAV
I/O
Super-Speed USB (USB 3.0) 、AUX
Communication
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
IEEE 802.11 b/g/n
Bluetooth® 2.1 (EDR)
AV output
HDMI
Analog-AV out
Digital Output (optical)
*Specifications are subject to change without notice.
About Sony Computer Entertainment Inc.
Recognized as the global leader and company responsible for the progression of consumerbased computer entertainment, Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) manufactures,
distributes, develop and markets the PlayStation®2 (PS2®) computer entertainment system,
the PSP® (PlayStation®Portable) handheld entertainment system, the PlayStation®3 (PS3®)
computer entertainment system and the PlayStation®Vita (PS Vita) portable entertainment
system. SCEI has revolutionized home entertainment since they launched PlayStation in 1994.
PS2® further enhances the PlayStation legacy as the core of home networked entertainment.
PSP® is a handheld entertainment system that allows users to enjoy 3D games with highquality full-motion video and high-fidelity stereo audio. PS3® is an advanced computer
system, incorporating the powerful Cell Broadband Engine and RSX processors. PS Vita is an
ultimate portable entertainment system that offers a revolutionary combination of rich gaming
and social connectivity within a real world context. SCEI also delivers the PlayStation®
experience to open operating systems through PlayStation®Mobile, a cross device platform.
Headquartered in Tokyo, Japan, SCEI, along with its affiliated companies, Sony Computer
Entertainment America LLC., and Sony Computer Entertainment Europe Ltd., and its division
companies, Sony Computer Entertainment Japan and Sony Computer Entertainment Asia
develops, publishes, markets and distributes hardware and software, and manages the third
party licensing programs for these platforms in the respective markets worldwide.
PlayStation and PS3 are registered trademarks and PS4 and are a trademarks of Sony Computer Entertainment, Inc. Sony
Entertainment Network is a trademark of Sony Corporation. Facebook is a trademark or registered trademark of Facebook, Inc. Ustream is a
trademark or registered trademark of Ustream, Inc. iPhone and iPad are trademarks of Apple Inc. Android is a trademark or registered
trademark of Google.Inc. All other trademarks are property of their respective owners.
List of Third Party Game Developers and Publishers
As of February 20th, 2013
(in alphabetical order of developer/publisher)
45 companies in total
4 companies in total
ACQUIRE Corp.
ARC SYSTEM WORKS CO.,LTD.
ARTDINK CORPORATION
ASCII MEDIA WORKS Inc.
Bethesda Softworks, LLC
CAPCOM
Chara-Ani Corporation
CRAFTS & MEISTER CO.,LTD.
CyberConnect2 Co.,Ltd.
D3 PUBLISHER Inc.
Dimps Corporation
Electronic Arts Inc.
FromSoftware, Inc.
GANBARION Co., Ltd.
Genki Co., Ltd.
Granzella Inc.
GRASSHOPPER MANUFACTURE INC.
GungHo Online Entertainment, Inc.
GUST CO.,LTD.
IDEA FACTORY Co., Ltd.
IMAGEEPOCH INC.
Index Corp.(ATLUS)
KADOKAWA GAMES,LTD.
KADOKAWA SHOTEN CO., LTD.
Konami Digital Entertainment Co., Ltd.
LEVEL-5 Inc.
MAGES. Inc.
MarvelousAQL Inc.
NAMCO BANDAI Games Inc.
NAMCO BANDAI Studios Inc.
NIHON FALCOM CORPORATION
Nippon Ichi Software, Inc.
O-TWO inc. (peakvox)
PlatinumGames Inc.
SEGA Corporation
SPIKE CHUNSOFT Co.,Ltd.
SQUARE ENIX Co., Ltd.
SystemSoft Alpha Corp.
TECMO KOEI GAMES Co.,Ltd.
TOSE CO., LTD.
tri-Ace Inc.
Ubisoft Entertainment
WILL CO., LTD
XING Inc.
YUKE’S Co.,Ltd.
BLUESIDE Inc.
Ratloop Asia Pte Ltd
Red Hare Studios
XPEC Entertainment Inc.
(PS4™)
47 companies in total
53 companies in total
17-Bit
5th Cell Media LLC
Activision Publishing, Inc.
Armature Studios
Behaviour Interactive
Bethesda Softworks, LLC
Blind Squirrel Games®
Certain Affinity, Inc.
Darkside Game Studios, Inc.
Devolver Digital
©Disney
Double Fine Productions, Inc.
Double Helix Games
DrinkBox Studios Inc.
Edge of Reality, Inc.
Electronic Arts Inc.
FarSight Studios
Gaijin Games, Inc.
Gearbox Software
HB Studios Multimedia
Heavy Iron Studios, Inc.
High Voltage Software, Inc.
inXile Entertainment Inc.
Iron Galaxy Studios, LLC
JETPACK Interactive Entertainment Ltd.
Klei Entertainment Inc.
Lab Zero, Inc
LucasArts, a Lucasfilm Ltd. company
Metanet Software Inc
Minority Media Iinc.
Nicalis, Inc
Panic Button, LLC
Psyonix Studios, Inc.
Slant Six Games
Sony Online Entertainment LLC
Spark Unlimited
Spry Fox LLC
SuperVillain Studios
Take-Two Interactive Software, Inc.
Telltale, Inc.
Tribute Games Inc.
Turtle Rock Studios, Inc.
Ubisoft Entertainment
vBlank Entertainment Inc.
Warner Bros. Interactive Entertainment, Inc.
WayForward Technologies, Inc.
Zombie Studios, LLC
4A Games
505 Games
Abstraction
Beatshapers
Big Ant
Big Bit
BitComposer
Bloober Team S.A.
Boss Alien
Bugbear
Cauldron
City Interactive
Criterion Games
Croteam
Curve Studios
Dakko Dakko Ltd
Deck 13
Double Eleven
Eko Software
FatShark
Flying Wildhog
Four Door Lemon
Frozenbyte
FuturLab
Gaijin
GHOST GAMES – AN EA STUDIO
Green Hill Studios
Kalyspo Media
Laughing Jackal
Ludosity
Mediatonic
Milestone
Mojang
Onmi Systems
Prodigy Design
Ripstone
Roll7
Ronimo
Rovio
Shortround
Sperasoft
Sproing
Stormbasic
Straight Right
Targem
Tate
Techland
Tonika
Torus Games
Vector Cell
Virtual Toys
Vlambeer
Wizarbox