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Dadydadielo92 escribió:Por cierto... ¿Sabéis si los pedales del G27 valen para el G29?
Dadydadielo92 escribió:Por cierto... ¿Sabéis si los pedales del G27 valen para el G29?
denis74 escribió:Competición E-Sport de Project CARS 2 con premios valorados en 20.000 euros.
https://www.projectcarsesports.com/news ... nts-house#
denis74 escribió:Por otra parte se habla de Singapur Street Circuit. (No se si es el mismo trazado de F1). Este circuito saldrá para la versión móvil de Project Cars (o por lo menos eso ha dejado entrever Ian Bell) y ya se baraja que esté en la tercera parte o ese Project CARS Revolution (que no se sabe si es la tercera parte o un remaster del dos).
KiMika escribió:@Asturbo Buff el circuito de Malasia es brutal brutal... Que se animen con el Circuito de Navarra que les saldría baratito
HeSaGa escribió:Hola!
Hace unas semanas me compré el PC2 para mi ps4 slim pero como no tenía volante apenas jugaba, con mando me resultaba imposible (bueno y ahora con volante también xD).
El caso es que ahora es cuando he notado que hace relativamente bastante screen tearing (eso de que se corte la imagen al moverse la cámara). Al principio pensaba que era sólo cuando habia muchos coches delante mío, pero estando sólo también me pasa. ¿Es algo normal en este juego?
De paso preguntar por qué configuración usais los que usáis el Thurstmaster T150 ya que el FFB me da bastante tirón incluso en recta y me dificulta bastante controlar la dirección (es la primera vez que uso volante con FFB)
Saludos!
Antoniopua escribió:@Asturbo
¡Pedazo "bicho" de pc que tienes! Ahí es dónde se juega bien a cualquier juego. Yo he empezado con una Evga gtx ssc dt 1060 6g, para disfrutar algo más "básico" antes de dar el paso jejeje. Tengo una Asrock x470 taichi, y un Ryzen 7 1700 (de momento). Perdón por el off-topic.
Asturbo escribió:Antoniopua escribió:@Asturbo
¡Pedazo "bicho" de pc que tienes! Ahí es dónde se juega bien a cualquier juego. Yo he empezado con una Evga gtx ssc dt 1060 6g, para disfrutar algo más "básico" antes de dar el paso jejeje. Tengo una Asrock x470 taichi, y un Ryzen 7 1700 (de momento). Perdón por el off-topic.
Jaja, poco a poco, hombre. Yo siempre estoy renovando y nunca gasto mucha pasta de golpe (esta ocasión ha sido excepcional). En tu caso, tenias que haberte esperado a la RTX2060 que los bench que he visto dan muy buenos resultados. Quizá sea la mejor gráfica de nVidia de esta generación (en calidad/precio). Y en cuanto a los micros, nunca he sido partidario de AMD, pero he de reconocer que han dado un paso de gigante y son una opción cada vez más atractiva. Si Intel no se pone las pilas, les van a pasar por encima.
Entiendo que has pasado de consola a PC. ¿Que tal el cambio en PC2 que es lo de este hilo? ¿Has notao mucho cambio? Nada, a disfrutarlo...
La gráfica me salio nueva por 239 euros, dentro de unos meses, voy a poner la rtx 2070 ( también de Evga) . Es que quería una gráfica de nivel medio adrede para empezar. No fue por dinero ( aunque tampoco ando sobrado ). Y sinceramente, siempre fui de consola, pero es que no hay color. Es cierto que cuesta mas el pc, eso sin duda. Pero no hay color... Es de "fresquita" la 2060... He visto varias comparaciones vs la 1080 ti y es increíble. Aunque yo voy a tirar por la 2070 como dije. También le puse una fuente gold + fucus de seasonis. Tengo una placa base apañadilla para ir metiéndole "chuches" . Un saludo .
Dadydadielo92 escribió:Buenos días!!
Estoy corriendo los martes un Campeonato con el Fórmula Rookie, con ayudas realistas y reglajes bloqueados. Somos 31 pilotos y en la organización nos ha pedido que si conocemos a alguien que quiera competir se lo digamos.
Sería para la división 2 (en la que yo estoy) y se corre los martes. La clasificación empieza a las 22:15 y la carrera dura 45 minutos. A las 23:15 estamos en la cama durmiendo.
Las dos divisiones se retransmiten en directo y al final del campeonato hay ascensos y descensos.
Buscan sobretodo gente comprometida y a poder ser con volante. Si alguno está interesado que me escriba un privado. El martes que viene disputamos la cuarta prueba, creo que en total son 8 carreras.
Donnced escribió:Dadydadielo92 escribió:Buenos días!!
Estoy corriendo los martes un Campeonato con el Fórmula Rookie, con ayudas realistas y reglajes bloqueados. Somos 31 pilotos y en la organización nos ha pedido que si conocemos a alguien que quiera competir se lo digamos.
Sería para la división 2 (en la que yo estoy) y se corre los martes. La clasificación empieza a las 22:15 y la carrera dura 45 minutos. A las 23:15 estamos en la cama durmiendo.
Las dos divisiones se retransmiten en directo y al final del campeonato hay ascensos y descensos.
Buscan sobretodo gente comprometida y a poder ser con volante. Si alguno está interesado que me escriba un privado. El martes que viene disputamos la cuarta prueba, creo que en total son 8 carreras.
Hey daddy! What's up mate!
Tienen está gente foro o web? Podría ser interesante para ofrecerlo al equipo CVP3 Competición para que corran algunos pilotos.
Por cierto,y va por el foro en general...
CVP3 Competición está buscando nuevos pilotos para incorporarse a la escudería y así poder participar en más competiciones de equipos en Project Cars 2(PS4), vamos algo justos de gente.
Solo se pide ganas de pasarlo bien, aprender y ser una persona limpia y deportiva en pista.
Si hay alguna persona interesada,que se ponga en contacto conmigo!
Antoniopua escribió:Se busca persona limpia y sería, con una dilatada experiencia... Acho, ¿esto que es?
HeSaGa escribió:
Bienvenido al hilo y a disfrutar de este PC2...
Si, a veces hay screen tearing en las PS4 fat y slim... Van algo justos de rendimiento... Poco se puede hacer ahí.
Por lo demás, yo uso el T150, primero de todo y muy importante es calibrarlo bien a 900 grados.
Luego es cuestión de no pasarse con las fuerzas, porque sino genera clipping hasta niveles que se hace inconducible.
Te pego aquí un post mío con la configuraciónes que yo llevo de camera, mando, volante T150 etc... Prueba y ya comentas :
tonilin escribió:que tal este juego con mando?
tonilin escribió:que tal este juego con mando?
GUARRICOS escribió:Después de todo este tiempo que no lo había tocado. Ha sido ponerme con el evento histórico donde manejamos el LOTUS de la F1 en lluvia.
Ha sido ponerme a tope en la primera vuelta, todo muy bien. Llego a la tercera vuelta y el asfalto ya muy mojado ha hecho que el monoplaza se me deslice.
Lo he intentado como 10 veces....
Pero la conclusión que saco es que no es ni medio normal que los rivales vayan a velocidades endiabladas y yo sea incapaz de pisar el acelerador porque patina.
He tenido que activar ayudas en completo. Activar el bloqueo en el giro.
Y sí, ahora más o menos se deja llevar en suelo mojado. Pero claro como los creadores te ponen autentico en las opciones de realismo. Activarlas es joderme la experiencia en lluvia.
Es una lástima que después de tanta actualización no hayan hecho algo con respecto a la lluvia para que el aguaplaning no sea tan exagerado, mientras los rivales pasan a una velocidad como si fuera en seco y eso no es creible.
El jugador siente que el tiene la culpa por no mantener el coche en pista. Pero es el juego que en lluvia las físicas de la IA no sufre esos problemas de aquaplanin. Hay está el problema. Si ellos tuvieran que pasar a 60km hora yo haría lo mismo. Pero el juego te pone en desventaja y eso es hacerme trampa.
La solución para mi es activar las ayudas y contrarestar algo que no está bien implementado sobre todo para coches que alcanzan velocidades muy altas.
El juego es una pasada que conste, lo que hace bien lo hace de maravilla. Pero en otras cosas nombradas fastidian la experiencia.
http://fa4racers.foroactivo.com/
ProDriver escribió:
Hay dos candidatos: BMW M3 SPORT EVO GROUP A o Formula Rokie. El Miércoles 13 probaremos ambos y tomaremos decisiones.
ProDriver escribió:Manda huevos que hayan cerrado el hilo de @asturbo en el foro oficial!!!
Asturbo escribió:Na, es porque a uno se le calentó la boca y cerraron el hilo. Nada que ver conmigo y/o el contenido, aunque mejor hubieran baneado al tio y borrado el mensaje.
Ahora estoy preparando mi lista de sugerencias para el PCARS3 y enfrascado en el Playseat Challenge, que estoy a 2 décimas del corte, aunque está muy jodido.
ProDriver escribió:Cerraron el hilo por que les molestaba, y el tio ese fue la excusa perfecta... por que como bien dices, podian haber baneado al tio y borrado el mensaje y podriamos haber seguido aportando a ese hilo...
General
• Longer life support.
• Different versions of the game to take advantage of each platform or avoid inherit limitations.
• More attention for online and esports.
Design
• Improve Antialiasing options of Madness Engine.
• Add safety cars.
• Safety cars on player’s demand.
• Real yellow flags, not only informative.
• Marshalls with flags in track.
• Time acceleration with multipliers of 24 and 60: 2x, 3x, 4x,6x,12x, 24x…
• Clutch design (see document).
• Shifting times equal with auto gearboxes cars, independently of personal setup.
• DRS configuration option: always / when close to car in front / never.
• Add fuel consumption an estimated autonomy to the HUD.
• Driver’s names in the car windshield.
• Adjustable size of virtual mirror with FOV setting.
• Improve aspect of starting lights and change sequence (up to down as IRL).
• Change arrow proximity system to something like Assetto Radar.
• Include mandatory pit stops in timed races.
• One shot qualifying.
• Statistics and telemetry of races. May be an external app.
• Custom libraries & Library editor (external app).
• Export of race data to HTML format to publish easily in webs/forums.
• Option of start a race from pits for last time logged players or penalties.
• Flat tyres (for impact or wear, not random).
• Web based player statistics.
Online
• Improve stability.
• Reduce amount of data transferred to have lighter packets.
• Reduce the need of specific router setup for this game.
• Improve broadcast system.
• Driving helps (not specific car helps) under control in the lobby (manual clutch, steering help…)
• DS easier to configure with a better web interface.
• DS with option to save settings in web interface.
• Option of invite friend in DS sessions.
• Reduce Steam dependency during online sessions.
• Improve online browser and filters.
• Greyed lobbies not joinable.
• Restore kick option for the master of the session.
• Improve host migration when master leaves session.
• Option of sorting grids (useful for restarts or penalties).
• Option to save lobby status after qualifying session (for continue another day or if disconnection happens).
• Option to penalize drivers with grid positions (from previous races).
• Option to start from pits (as penalty or last minute connected user).
• Option for the master to select parameters that could be changed in car setup.
• Option of rejoin to online before green lights.
• Option of reverse grids from QA or previous race.
• Driver swaps.
• Ask confirmation before exiting a lobby.
• Programmed events with matchmaking.
Replays
• Timeline to see what you want.
• Improve the focus of most cams.
• Option to remove blur and focus effect in replays.
• Make replays shorter to avoid console size limitations.
• Improve outside cameras in VR.
• More cameras: blimp, heli…
• Option to add telemetry to replays.
• Autosave replays after each session
Physics
• Improve physics contact.
• Kerbs/curbs too impacting.
• Improve puddles physics.
Weather System
• Change slots system to a probability system.
• Working real weather and may be historic weather.
• Random weather with predefined probabilities of each scenarios.
• Random weather taking account location, hour and season.
• Option to exclude extreme scenarios.
• Option of variability in the weather (probability of change)
• Logical succession of scenarios in random weather.
• Only get flooded track with heavy rain or thunderstorm.
• Puddles more driveable by human player.
• Make AI affected by puddles similar as human player.
Controls
• Ignore the H-Shifter position at the start of any session.
• Option to save different controller profiles.
• ICM timeout programmable.
• Option of secondary button for each action (paddles & sequential shifter i.e.).
• Fast keys for ICM actions (add fuel i.e.).
License & Penalties
• Harder to get “S” license and easier to lose it.
• More reward to good results to have more diversity in players (most in 1400-1600).
• Disable license penalty by accidental disconnections.
• Don’t penalize going wide loosing time.
• Don’t penalize outrack to avoid blocked track or incidents.
• Remove penalties & damage before green lights.
• Add indicator for slow downs of how much we need to slow.
• Add indicator for slow downs duration.
• Add indicator for slow downs of how much time left to accomplish it.
• Penalties that disappear in in next turn without doing anything.
Setup and Strategies
• Difference setup and strategies in the game.
• Tyres and fuel load out of the setup of the car (it’s not engineering, its strategy).
• Allow change tyres and fuel load with mandatory setups (it’s an strategy not a setup).
• Allow change setups without save and load setup (fuel load or tyres i.e.).
• More setups slots, especially if it needed when changing anything.
• More predefined setups or a slider of “grip to speed” with 5 setups.
• Option for what things could be changed in car setup (only wings i.e.).
• Redesign pit stop logic (no minimum time).
• More confident pit stop strategies (many times fails and you get different things you want).
• Repairing or refueling until player inserts 1st gear (partial repairs not losing more time).
• Fast pit stops option with higher pit speed limit and 2x accelerated time for pit works.
• Recover more tyre wear options (as in PC1).
• Add option of accelerated fuel consumption.
• Option to export or capture setups in one screen.
• Allow host creating mandatory setups for a session
Asturbo escribió:ProDriver escribió:Cerraron el hilo por que les molestaba, y el tio ese fue la excusa perfecta... por que como bien dices, podian haber baneado al tio y borrado el mensaje y podriamos haber seguido aportando a ese hilo...
Bueno realmente no ha habido muchas aportaciones ultimamente. Los bugs ya están superlocalizados y no creo que haya muchos nuevos salvo cosas puntuales. Esa lista queda ahí para la eternidad, así que allá ellos.
Yo sigo a lo mio y estoy haciendo una lista de mejoras deseables de cara a PCARS3. Está en inglés y todavía no la tengo rematada, pero salvo cuestiones específicas de plataformas, creo que podemos coincidir en el 99% de las cosas:General
• Longer life support.
• Different versions of the game to take advantage of each platform or avoid inherit limitations.
• More attention for online and esports.
Design
• Improve Antialiasing options of Madness Engine.
• Add safety cars.
• Safety cars on player’s demand.
• Real yellow flags, not only informative.
• Marshalls with flags in track.
• Time acceleration with multipliers of 24 and 60: 2x, 3x, 4x,6x,12x, 24x…
• Clutch design (see document).
• Shifting times equal with auto gearboxes cars, independently of personal setup.
• DRS configuration option: always / when close to car in front / never.
• Add fuel consumption an estimated autonomy to the HUD.
• Driver’s names in the car windshield.
• Adjustable size of virtual mirror with FOV setting.
• Improve aspect of starting lights and change sequence (up to down as IRL).
• Change arrow proximity system to something like Assetto Radar.
• Include mandatory pit stops in timed races.
• One shot qualifying.
• Statistics and telemetry of races. May be an external app.
• Custom libraries & Library editor (external app).
• Export of race data to HTML format to publish easily in webs/forums.
• Option of start a race from pits for last time logged players or penalties.
• Flat tyres (for impact or wear, not random).
• Web based player statistics.
Online
• Improve stability.
• Reduce amount of data transferred to have lighter packets.
• Reduce the need of specific router setup for this game.
• Improve broadcast system.
• Driving helps (not specific car helps) under control in the lobby (manual clutch, steering help…)
• DS easier to configure with a better web interface.
• DS with option to save settings in web interface.
• Option of invite friend in DS sessions.
• Reduce Steam dependency during online sessions.
• Improve online browser and filters.
• Greyed lobbies not joinable.
• Restore kick option for the master of the session.
• Improve host migration when master leaves session.
• Option of sorting grids (useful for restarts or penalties).
• Option to save lobby status after qualifying session (for continue another day or if disconnection happens).
• Option to penalize drivers with grid positions (from previous races).
• Option to start from pits (as penalty or last minute connected user).
• Option for the master to select parameters that could be changed in car setup.
• Option of rejoin to online before green lights.
• Option of reverse grids from QA or previous race.
• Driver swaps.
• Ask confirmation before exiting a lobby.
• Programmed events with matchmaking.
Replays
• Timeline to see what you want.
• Improve the focus of most cams.
• Option to remove blur and focus effect in replays.
• Make replays shorter to avoid console size limitations.
• Improve outside cameras in VR.
• More cameras: blimp, heli…
• Option to add telemetry to replays.
• Autosave replays after each session
Physics
• Improve physics contact.
• Kerbs/curbs too impacting.
• Improve puddles physics.
Weather System
• Change slots system to a probability system.
• Working real weather and may be historic weather.
• Random weather with predefined probabilities of each scenarios.
• Random weather taking account location, hour and season.
• Option to exclude extreme scenarios.
• Option of variability in the weather (probability of change)
• Logical succession of scenarios in random weather.
• Only get flooded track with heavy rain or thunderstorm.
• Puddles more driveable by human player.
• Make AI affected by puddles similar as human player.
Controls
• Ignore the H-Shifter position at the start of any session.
• Option to save different controller profiles.
• ICM timeout programmable.
• Option of secondary button for each action (paddles & sequential shifter i.e.).
• Fast keys for ICM actions (add fuel i.e.).
License & Penalties
• Harder to get “S” license and easier to lose it.
• More reward to good results to have more diversity in players (most in 1400-1600).
• Disable license penalty by accidental disconnections.
• Don’t penalize going wide loosing time.
• Don’t penalize outrack to avoid blocked track or incidents.
• Remove penalties & damage before green lights.
• Add indicator for slow downs of how much we need to slow.
• Add indicator for slow downs duration.
• Add indicator for slow downs of how much time left to accomplish it.
• Penalties that disappear in in next turn without doing anything.
Setup and Strategies
• Difference setup and strategies in the game.
• Tyres and fuel load out of the setup of the car (it’s not engineering, its strategy).
• Allow change tyres and fuel load with mandatory setups (it’s an strategy not a setup).
• Allow change setups without save and load setup (fuel load or tyres i.e.).
• More setups slots, especially if it needed when changing anything.
• More predefined setups or a slider of “grip to speed” with 5 setups.
• Option for what things could be changed in car setup (only wings i.e.).
• Redesign pit stop logic (no minimum time).
• More confident pit stop strategies (many times fails and you get different things you want).
• Repairing or refueling until player inserts 1st gear (partial repairs not losing more time).
• Fast pit stops option with higher pit speed limit and 2x accelerated time for pit works.
• Recover more tyre wear options (as in PC1).
• Add option of accelerated fuel consumption.
• Option to export or capture setups in one screen.
• Allow host creating mandatory setups for a session
Ertigre escribió:Hola buenas ,a ver si me podéis ayudar .me comentan que este juego con el mando es injugable..pues bien yo lo pillé hace 3 días y jugué con el mando ..no lo veo tan complicado eso si tienes que estar muy concentrado y ser suave con las plaquetas y eso.pero estoy mirando un volante para principiantes como yo .que sea de precio más o menos asequible de unos 100 pavos y que se ajuste bien al juego.a ver si me podéis recomendar alguno o página que estén a ese precio .gracias
Dadydadielo92 escribió:Ertigre escribió:Hola buenas ,a ver si me podéis ayudar .me comentan que este juego con el mando es injugable..pues bien yo lo pillé hace 3 días y jugué con el mando ..no lo veo tan complicado eso si tienes que estar muy concentrado y ser suave con las plaquetas y eso.pero estoy mirando un volante para principiantes como yo .que sea de precio más o menos asequible de unos 100 pavos y que se ajuste bien al juego.a ver si me podéis recomendar alguno o página que estén a ese precio .gracias
Por 100 euros no vas a encontrar nada nuevo. Quizás de segunda mano.
Por 150 puedes encontrar el Thrustmaster T150 y por un poco más el Logitech G29 (en ofertas ronda los 170 euros)
Asturbo escribió:El G29 estuvo a 184€ en Amazon hace un par de semanas que era muy buen precio. Ahora está en 242€, que a ese precio ya no lo recomiendo. Si no tienes prisa, estate atento que cada poco tiempo suelen ponerlo por debajo de 200€ y a ese precio es una opción interesante.