Project CARS 2

Asturbo escribió:Ostras, pedazo de pack de rallies Con el "culo gordo" y el Quattro. Sólo falta el Delta S4.

Y el 959 (bueno 961 según el código de Porsche y que llegó tarde) que vendrá en el DLC de Porsche:

Imagen

También faltarían el 205 y ya que tienen las licencias de Toyota, Nissan y Mitsubishi pues no estarían mal los Celica, Silvia y Starion del Grupo B.

Pero vamos con esto acaban de meterle un zasca a Codemasters muy grande en cuanto al tema del Rallycross.

@Dadydadielo92 entiendo que haya gente que no le gusté, pero a los que nos gusta los off-road nos parece bastante bueno.
seco46 escribió:
Asturbo escribió:Ostras, pedazo de pack de rallies Con el "culo gordo" y el Quattro. Sólo falta el Delta S4.

Y el 959 (bueno 961 según el código de Porsche y que llegó tarde) que vendrá en el DLC de Porsche:

Imagen

También faltarían el 205 y ya que tienen las licencias de Toyota, Nissan y Mitsubishi pues no estarían mal los Celica, Silvia y Starion del Grupo B.

Pero vamos con esto acaban de meterle un zasca a Codemasters muy grande en cuanto al tema del Rallycross.

@Dadydadielo92 entiendo que haya gente que no le gusté, pero a los que nos gusta los off-road nos parece bastante bueno.


No, si no lo digo por los tipos de coches, lo digo porque tienen la cara de cemento armado.
Lo de los coches, aunque no son mi tipo, es lo de menos.
Antoniopua está baneado por "saltarse el ban con un clon"
Este error te da la tranquilidad de poder confiar ciegamente en las temperaturas de los neumáticos y su interacción con la pista [toctoc] :

17.) "Sistema de neumáticos: el sistema de neumáticos está roto en todos los automóviles. Después de experimentar con los neumáticos, me he dado cuenta de que son los cálculos de "Calentamiento de los neumáticos" los que están completamente rotos y equivocados. Básicamente, los neumáticos blandos son para pistas frías, los neumáticos duros para pistas calientes, y cualquier idea para las estrategias de desgaste de neumáticos no tiene cabida en Project Cars. Las 2 temporadas de neumáticos blandos de IE 2 deben equivaler a 1 período de uso de neumáticos duros, incluso la parada en boxes, pero este no es el caso en Project Cars 2. Proceso: establezca la pista en caliente (durante la mitad del día + verano), y absolutamente necesitará llantas duras. Establezca la pista en frío (tiempo de caída), y absolutamente necesitará neumáticos blandos. Establezca la pista en algún punto intermedio, y parece haber una temperatura en la que los blandos se caen del rendimiento absoluto, y los duros en realidad se vuelven más rápidos que los neumáticos blandos (no solo en el largo plazo, sino en tiempos de vuelta reales). Los Dificultades y los Softs no tienen nada que ver con la estrategia de tirantez, la longevidad de los neumáticos o la degradación de los agarres. Clases probadas y verificadas hasta el momento: GT3, GTE y LMP2".

Los coches de los DLC son impresionantes, parece que yo hubiese hecho una lista personal con mis modelos mas laureados, y SMS se hubiese encargado de llevarlos a cabo sin ningún pero [+risas] ... Ahora, hasta que no arreglen los bug, tampoco pienso comprar ni un DLC :( . P.D: Las toallas nuevas no secan si no las lavas...
Lo de codemasters con el contenido es de traca. Vale que PCars en contenido es salvaje, pero joder, que eres el videojuego oficial del WRX, como es posible que un juego que esa disciplina la tiene como tantas otras te humille en contenido...

seco46 escribió:Pues van a sacar el parche con el DLC Fun Pack y se ha confirmado el contenido de DLC

- Audi Sport Quattro S1
- Renault R5 Maxi Turbo
- Ford RS 200 Evolution
- Audi EKS RX Quattro WRX
- Citroën DS3 RX Supercar.
- Ford Bronco ‘Brocky’ de 1969
- Ford Mustang RTR Spec – 5D
- Ford Mustang ’66 RTR

- Barcelona Rallycross
- Brands Hatch Rallycross

Pedazo de DLC imo aunque que vendan layouts como nuevos circuitos no me gusta mucho pero bueno más contenido de Rallycross = mejor para mí.

P.D. Del Audi tendré que recrear alguna de mis skins de Repsol de Assetto y ponerlas en Racedepartment xd


A mí por los coches en sí me parece un DLC muy bruto... pero me echa mucho para atrás hasta el punto del que pierdo todo el interés el hecho de que haya que trabajarse el force feedback de cada uno y que pueda haber alguno como el Diablo GTR que tenga un FFb totalmente roto (T150).
Asturbo escribió:De todas formas prefiero que se corrijan los bugs antes que añadir contenido.

Yo la decisión de comprar o no el pase de temporada depende de lo fino que vaya el parche ...

El contenido me da igual, el juego tiene ya mazo, si lo dejan fijo pago con gusto por lo que sea que saquen en los DLCs


@slimcharles yo Dirt 4 no he probado, pero el Rallycross de PCars2 es mucho mas divertido que el de Dirt Rally !!!!
En Dirt Rally a parte de la IA nefasta, la conducción en Rallycross no me transmitia las mismas sensaciones que en Rally, pero en PCars2, fuahhh, vaya sensaciones, es una pasada !!!!
Por mi que metan todo el contenido off-road que quieran, pero si a ver como sale el próximo parche y si no bugean cosas que antes iban bien.

Por cierto tengo interés en saber si el S1 antiguo tiene freno de mano en este juego [+risas]
Se viene The Bug Pack...y seguimos sin parche. [facepalm]

@parrotxo: Estoy de acuerdo con lo que te ha respondido los compañeros. A mi me pasó igual que a ti...toda la vida jugando con pad...me compré un volante...y no era capaz ni de mantenerme en pista (en mi caso lo estrené con Dirt Rally...y me costó mucho). Pero...al cabo de unas semanas le fui pillando el gusto...y hasta hoy. Ahora mismo...no concibo jugar a un juego de coches más o menos "serio"...sin volante. Es otro nivel de DISFRUTE.

Dale otra oportunidad, no te vas a arrepentir.

salu2
Yo con el G27 y PS4, he tenido que retocar la configuración del volante, porque si no, es que los coches no giraban nada.

En la demo no he notado ese problema, parece que han corregido algo, pero en la versión actual del juego, hay vehículos como el bmw de serie que con la configuración predeterminada del juego cuesta muchísimo mantenerlo en pista.

Solución actual y que lo he resuelto a pesar de que aún estoy experimentado

La sensibilidad de la dirección al máximo: para que así los vehículos giren sin tener que dar dos vueltas al volante.

la sensibilidad de velocidad: mantenerla entre 40 y 50, cuánto más se suba el valor, menos girará el coche al tomar las curvas en velocidad.

En FF, aumentar la ganancia al máximo: Esto permitirá que el BMW de serie no se vaya de atrás al acelerar, es decir, el volante debe tener resistencia y dureza, y que el coche por si sólo no haga girar al volante y te haga un trompo.

PC2 requiere al principio de muchas pruebas, ya que hay muchos volantes en el mercado, como personas con sensaciones distintas, y por tanto hay que ajustar en opciones hasta que nos sintamos cómodos con el manejo. Esperemos el parche, que por lo visto, han tocado algo en el manejo, que lo veo más pulido.
Yo DLC por ahora ninguno, seguramente me pille dentro de un tiempo el pase de temporada, pero también tengo que ver mejoras en algunos aspectos del juego...

Es que aparte de todo, yo hay todavía muchísimos circuitos que aún no he probado. Al final uno casi siempre pilla los mismos, aunque esta última semana le he estado pegando bastante al del Algarve, también al RBR (con la demo) y el de Long Beach. La verdad que los trazados que han metido nuevos están bastante chulos...
La demo que han colgado en la psn se mueve igual que el juego completo?

Porque sólo veo quejas y la demo se mueve de PM.

Ya han puesto ofertas del seasson pass? O voy a por alguna versión deluxe?
Nadie debería comprarles el DCL o el pase de temporada, más que nada para que se pongan las pilas y se den cuenta, de que vender por 2ª vez un juego roto, no es ético, moralmente hablando.

Yo no pienso pagarles ni un céntimo de euro más a esta gente. Parece un juego final, pero el desarrollo está a medias. No entiendo la filosofía de lanzar juegos con tantos bugs o sin acabar.

Esperemos que el próximo parche arregle muchos fallos y no vengan otros. Los torneos privados hoy por hoy son una aventura, no sabes si podrás jugar o no dependiendo del día, además de los fallos en pista, etc...
kike17 escribió:La demo que han colgado en la psn se mueve igual que el juego completo?

Porque sólo veo quejas y la demo se mueve de PM.

Ya han puesto ofertas del seasson pass? O voy a por alguna versión deluxe?


la demo no representa el juego completo, cuando te metes de lleno en él te das cuenta que aun quedan muchas cosas que pulir por eso hay quejas, la pena es que tiene potencial y no esta terminado, puedes disfrutarlo con un determinado coche en ciertas circunstancias o puedes sufrirlo en otras, la demo muestra algunas cosas que han sido mejoradas pero hay mucho trabajo que hacer.
GottaEvil escribió:Se viene The Bug Pack...y seguimos sin parche. [facepalm]

@parrotxo: Estoy de acuerdo con lo que te ha respondido los compañeros. A mi me pasó igual que a ti...toda la vida jugando con pad...me compré un volante...y no era capaz ni de mantenerme en pista (en mi caso lo estrené con Dirt Rally...y me costó mucho). Pero...al cabo de unas semanas le fui pillando el gusto...y hasta hoy. Ahora mismo...no concibo jugar a un juego de coches más o menos "serio"...sin volante. Es otro nivel de DISFRUTE.

Dale otra oportunidad, no te vas a arrepentir.

salu2


El problema de mucha gente, es que cuando se meten en youtube y en los foros, y leen a otros hablar de volantes, de sensaciones, van corriendo a comprarse un volante pensando que eso será maravilloso y que el cambio será a mejor....Cuando no se dan cuenta que esa gente son una curtida en esos periféricos, Qué sucede, que el volante después de llevarte el chasco de trompear y no controlar nada bien cuando te pones con él, te viene el bajonazo, y dices, 300 euros para ésto? y esto es lo que hablaban todos?,.....bah me vuelvo al mando, más comodo y no este trasto en medio de la sala o la mesa.

Y claro, esto es como todo, el cerebro necesita un periodo de adaptación a todo, lo que pasa que el dinero gastado está por encima de eso, yo por eso le digo a mucha gente, no seais tontos, pensar realmente si os gusta este rollo, y no vayáis a gastar dinero en algo que no te vaya a gustar, porque no todos aceptamos lo mismo, por naturaleza hay personas que con el mando se mueven mejor, y otros que se mueven mejor con volante.

Yo por eso, le aconsejo, que si el se siente mal con lo que ha adquirido, que lo devuelva, porque lo importante es sentirte feliz y cómodo con el juego leche, que son 300 pavos lo que vale un volante de esos, y la gente en los foros sólo sabe forzarte a que te guste algo porque a otros les vaya bien eso, como dije antes, yo devolví las PSVR, y vamos encantado . Y en el otro hilo, gente diciéndome que me jodiera, que si estaba mal de la cabeza, que fuera al médico, que si era un hater................en fin, lamentable el fanatismo y la idiotez humana.

Esos 300 euros que he recuperado, seguro que en un futuro, sacarán unas gafas mejores que no mareen y de mejor calidad, y por tanto el que sale ganando en salud y economía soy yo.
GUARRICOS escribió:
GottaEvil escribió:Se viene The Bug Pack...y seguimos sin parche. [facepalm]

@parrotxo: Estoy de acuerdo con lo que te ha respondido los compañeros. A mi me pasó igual que a ti...toda la vida jugando con pad...me compré un volante...y no era capaz ni de mantenerme en pista (en mi caso lo estrené con Dirt Rally...y me costó mucho). Pero...al cabo de unas semanas le fui pillando el gusto...y hasta hoy. Ahora mismo...no concibo jugar a un juego de coches más o menos "serio"...sin volante. Es otro nivel de DISFRUTE.

Dale otra oportunidad, no te vas a arrepentir.

salu2


El problema de mucha gente, es que cuando se meten en youtube y en los foros, y leen a otros hablar de volantes, de sensaciones, van corriendo a comprarse un volante pensando que eso será maravilloso y que el cambio será a mejor....Cuando no se dan cuenta que esa gente son una curtida en esos periféricos, Qué sucede, que el volante después de llevarte el chasco de trompear y no controlar nada bien cuando te pones con él, te viene el bajonazo, y dices, 300 euros para ésto? y esto es lo que hablaban todos?,.....bah me vuelvo al mando, más comodo y no este trasto en medio de la sala o la mesa.

Y claro, esto es como todo, el cerebro necesita un periodo de adaptación a todo, lo que pasa que el dinero gastado está por encima de eso, yo por eso le digo a mucha gente, no seais tontos, pensar realmente si os gusta este rollo, y no vayáis a gastar dinero en algo que no te vaya a gustar, porque no todos aceptamos lo mismo, por naturaleza hay personas que con el mando se mueven mejor, y otros que se mueven mejor con volante.

Yo por eso, le aconsejo, que si el se siente mal con lo que ha adquirido, que lo devuelva, porque lo importante es sentirte feliz y cómodo con el juego leche, que son 300 pavos lo que vale un volante de esos, y la gente en los foros sólo sabe forzarte a que te guste algo porque a otros les vaya bien eso, como dije antes, yo devolví las PSVR, y vamos encantado . Y en el otro hilo, gente diciéndome que me jodiera, que si estaba mal de la cabeza, que fuera al médico, que si era un hater................en fin, lamentable el fanatismo y la idiotez humana.

Esos 300 euros que he recuperado, seguro que en un futuro, sacarán unas gafas mejores que no mareen y de mejor calidad, y por tanto el que sale ganando en salud y economía soy yo.


Pero tiene 2 semanitas para probarlo a fondo y decidir. Si lo ha comprado en amazon al menos...tienes 2 semanas.

Mi consejo es que le de otra oportunidad...si al cabo de 2 semanas le sigue sin convencer...que lo devuelva y punto.No pasa nada.

Es que un volante exige un periodo de adaptación, no puedes pensar que en 1 dia...ya lo vas a dominar/disfrutar. Hay que darle su tiempo.

Por eso le comento que a mi me pasó lo mismo...me costó mucho de primeras...me sentía inútil...hasta que le acabé pillando el punto...y vamos...ahora cuando no puedo jugar con volante...siento que me falta "algo". Y eso que con mando juego de pm y tal...pero no es lo mismo...ni de coña.

En mi caso ha sido la mejor inversión que he hecho en esta generación. Si antes los juegos de carreras ocupaban un 25% de mi tiempo de juego...desde que tengo volante...facilmente llegará al 75% del tiempo xd. Disfruto cada segundo.

salu2
Me cago en todo, al ver 3 páginas nuevas pensaba que había salido la actualización o algo ya que Ian dijo esta mañana que estaba a punto de caer.
Yo estoy seguro de que esta semana sale fijo y no me citeis por si luego no sale, que mi bola de cristal falla más que una escopeta de feria [+risas].
PARCHE DISPONIBLE PARA PC

Acaban de publicar el contenido del parche... por cierto, para PC está disponible. Mucha tela lo que trae:

Hi all,

Patch 3.0 is now live on Steam. Full Patch Notes below.

Project CARS 2 - PC PATCH 1.3.0.0

Online / Multiplayer

New game mode - The Online Championship game mode is now available, allowing players to compete online in full championships, spanning multiple rounds.
Fixed an exploit where some players could load custom setups in Community Events when Default Setups are enabled.
Improved logging and syncing when joining online games already in progress.
Fix for an online issue where players would be shown an incorrect error message when attempting to join a game session which was full.
Online Reputation: When being kicked from a race, the system now checks your recent history to help decide if points should be deducted from your ranking score.
Online Reputation: Fixed a bug where remaining players would not score for a win against disconnected players.
Resolved a problem where a previously kicked player, joining back into a game after accepting an invite, would be auto-kicked.
For players joining an active qualifying or practice session, there is now a 3-minute cut-off as the session approaches completion, after which it will no longer be possible to join the session.
An error message is now displayed when an incorrect password is entered when joining a password-protected lobby.

Career

New Invitational Event - McLaren 720S VIP Challenge.
Fix for career multi-class races, so that the finish position within the class is used for series progression, rather than the overall race position.
Nissan Skyline Silhouette, Nissan Skyline BNR32, Nissan R89C, and Porsche 961 can now be used in Career mode.
Fix for an issue where pop-ups for unlocking Invitational events were displayed in the wrong location.

VR

Improvements to the VR-specific replay camera system.
Fix for screen dirt and rain drops not rendering correctly in VR.
Fix for an issue when VR combined with NVIDIA Surround caused the game to attempt display of ultra-widescreen content in the VR headset.
Changed the VR Gaze pointer behaviour to also hide when the UI is disabled in Photo Mode and Replays.
Fix for VR Photo Mode initial FOV settings when switching camera mode.
Fix for screenshots taken in VR Photo Mode not saving correctly to the <Documents\Project CARS 2\screenshots> folder.

Controllers

Logitech - Fix for G29 and G920 lock stops.
Fanatec - improved anti-jolt and high-frequency anti-vibe on the CSWB series.
Thrustmaster - Improvements for the 458 Italia.
Improvements to various controller’s vibration effects.

GUI and HUD improvements

Session information such as race duration is now displayed on the pre-race menu.
Changed the HUD colouring scale for race rain tyres.
Added a dialog to show replay saving progress.
Change to the way the Start Type is displayed on the Round dialog so that it matches the Race Settings dialog.
Fix for an issue where a menu would become disabled when moving 'down' from the bottom of the menu.
Updates to various buttons to better indicate when a button is selected/highlighted.
Fix for buttons on online post-race results screen so that they only show when they can be pressed.
Fixed cases where the RPM Gauge on the HUD was not matching the actual RPM of the car.
Fixed loading bar to become invisible when local loading is complete.
Added new Help Text for Menu Spring Strength in FFB settings.
Added fuel estimation to Tuning Setup screen and ICM.
Added auto-scroll to a number of info feeds to prevent overlapping text.
Added the name of the car setup currently in use to the 'Setup' button on the Pre-Race screen.
Fix for fuel being displayed incorrectly as mass, not volume.
Improvements to the lap timing and visual-split timing HUD widgets.
Fix for incorrect number of records being counted on Community Event screen.
Fixed an issue in Time Trial where Loaded Ghosts and Options on the Pre-Race menu were highlighted at the same time if the player added multiple ghosts in Time Trial.
Fixed an issue where an incorrect weather forecast icon is displayed for the client in the lobby details screen.

Handling/Damage

Various tyre behaviour tweaks and improvements to the different tyre compounds.
Altered the pre-heating temperatures of various tyres to prevent them from being outside optimum temp range at race starts.
New rain tyre compound improvements for Group C, GTP, all Formula cars, GT1, and LMP900.
Driveline improvements with increased synchro effect for Hewland-type gearbox
Lowered the time to jam gears together after a missed shift for all gearboxes.
Changes to Vintage Lotus treaded tyres to improve wet speed balance.
Altered radiator damage to make it more progressive, and not accumulate damage from minor impacts.
Fix for issues with radiator settings on the Toyota GT86 GT4, and Rocket Bunny versions, which under some conditions were causing engine overheating.
Changes to downshift protection based on vehicle speed.
Lowered minimum shift time for cars with H-pattern racing gearboxes.
Improved physics setup and damage for Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG.
Fixed missing radiator damage for Ford Escorts, and Ford Mustangs.
Improvements to Formula Renault 3.5 default stable setup.
Performance balancing changes to the LMP1, GT3 and GT4 Classes.
Refinements to Vintage Low Grip tyre.
Balanced performance for BMW M3 GT4, and Ford Mustang Boss 302 R1.
Improved Modern Touring Car tyre compound.
Road car tyres: Tuned the aquaplaning and more sensible behaviour in very deep water.
Increased threshold for detaching front wings of Formula cars.
Adjusted various default setups:
– Aston DB11: Loose
– Aston Vulcan: Loose, and Stable
– BMW 320 TC: Stable
– BMW M3 E30: Loose, and Stable
– Chevy Camaro ZL1: Loose, and OEM
– Ferrari 330 P4: Loose, and Stable
– Ford Fusion Stockcar: Loose.
BMW 2002 StanceWorks: Fixed tyre texture, better strut geometry for kingpin angle and scrub radius, improved drag centre of forces in the aero model.

AI

Improved AI in low- and high-speed cornering.
Improved balance between player and AI in wet conditions.
Improvements to general AI behaviour and racecraft across all tracks.
Tweaks to how AI are affected by snow and ice.
Improvements to the AI driving on slick tyres in wet weather.
AI Practice and Qualifying grip levels rebalanced to better match expected behaviour.
Better balanced AI speed on corner exit.
Generally improved the AI racing balance and ability across many tracks.

Audio

Update to various AI car sounds.
Added new sounds for lower pitch skidding.
Improved AI audio levels in replays.
Improvements to Lamborghini Huracán engine audio.
Reduced the skid sounds for the McLaren 720S.
Modified falloff curves for surface and skid sounds.
Updated sound mix for replays, with improved reverb settings for tunnels and bridges.
New tyre skid sound effects for treaded tyres.
Fix for an issue with audio not panning to all speakers in 7.1 under certain conditions.

Tracks

California Highway Stage 3 - Added an alternate start line to clean up occasional start line issues.
DirtFish (all) - Fixed an issue with render flickering on main building.
DirtFish Mill Run - Fix for an exploit to prevent unrealistic lap times (This includes a leaderboard reset for Time Trial and Community Events on DirtFish Mill Run to remove bogus lap times).
Fuji - Fixed an issue with some render flickering on the front of the pit buildings.
Indianapolis Motor Speedway Oval - Updated dynamic marks, updated AI alternate start line for better cleaner starts.
Circuit de 24 Heures du Mans - Fix for render flickering issue on the fence left of start straight, and in the curve entering the long straight.
Lohéac - Fix for an issue on one kerb where the physics would didn’t behave correctly.
Oulton Park - Fixed floating white lines near entry to pit lane.
Red Bull Ring—National: Changed some dynamic barriers and fixed LODs.
Red Bull Ring GP and National layouts - Fixes for various Replay and Pre-Race camera issues.
Sakitto - Fixed various render popup issues.
Fixed issues with the race start at various tracks.
Adjusted the pit lane placement of Pit Limiter Entry and Exit boards at several tracks.
Improvements to track cut settings at various tracks.

Vehicles

Audi A1 Quattro - Rebalanced the AI in rain vs. dry.
BAC Mono - New wet tyre compound.
BMW 320 TC - Fixes for gaps in the rear of cockpit, and fixed cockpit display clipping.
Caterham Seven 620 R - Improved wet tyre.
Chevrolet Camaro 1969 - New suspension geometry to better match the Hotchkiss design at the rear and SLA up front.
Chevrolet Corvette C7 Z06 - OEM setup differential opened up.
Dallara DW12 Road - New player rain compound, and new AI wet grip adjustments.
Formula X & Dallara IR-12 - Adjusted engine lifetime model.
Ferrari 488 GT3 - Reduced extra slip allowance at low speeds for better stability.
Ferrari F40 LM - Fixed various cockpit detail issues that were visible in VR.
Ford Escort RS1600 - Adjusted dry and wet speeds for AI to match latest physics changes.
Ford Falcon V8 Supercar - New rain compound.
Ford Falcon V8 Superca -  Added a new tyre carcass and made some minor improvements to car handling.
Formula Renault 3.5 - Increased rolling drag and friction torque to AI to balance their speed on straights.
Ginetta G40 - Improved AI tyre stiffness, grip and rolling resistance, to better match player, added new Junior tyre.
KTM X-Bow GT4 - Changed spring and damper data, and added optional final drive ratio.
Ligier JS P - Fixed exhaust positions.
Ligier LMP3 - Fixed rear 3rd bump stop having no range adjustment.
Lotus Type 51 - Increased players wet grip to better match the AI.
Mazda MX-5 Radbul - Engine cooling and durability adjustment to prevent engine from blowing after one lap. New drift setup added.
McLaren P1 GTR - Updated the differentials for Stable, and Loose default setups, for more stability and ease of driving.
Mercedes-Benz AMG GT3 - Improved default setup to improve stability.
Nissan Fairlady Z GTS - Various fixes enabling radiator damage, texture fixes, better drag balance, and bigger set of gear ratios.
Nissan Fairlady Z GTS-II - Raised shift light RPM-trigger to 8,000 RPM.
Nissan Skyline Super Silhouette - Boost adjustment for default setup to make the car more competitive with other Group 5 cars.
Porsche 936/77 - Added a wider set of gear ratios.
RWD P20 LMP2 - Changed shift lights to better match engine peak-power.
Toyota GT86 - Altered aero positioning, and fixed an aero-lose problem without changing the setup.
GT4 cars - Change to the tyre carcass model.
LMP1 Cars - Fixed an issue where the AI weren't using the hybrid system, causing an imbalance with the player.
LMP2 cars - Reduced aero drag by 35lbf @ 150mph.
Various road cars - Changed OEM tyres to the correct ones.
Kart - Disabled differential setup adjustments, new tyre carcass construction.
Improved dirt texture on various cars.
Fixed mud and snow textures on various cars.

Other Improvements

Fixed an issue in Time Trial where the player could load a ghost’s setup for a different car from the player’s car if the selected ghost was in the same class as the player’s car.
Improved the rendering of the edges of LiveTrack puddles for off-road/off-track areas.
Fixed an issue with mud and dust particles being visible inside cockpits.
Improvements to the wet track darkening render effect.
Much-improved motion blur and bokeh effects.
Fix for an issue where, in certain cases, LiveTrack conditions could be carried over from one game type to another.
Improved the synchronisation of clouds and rainfall, and the effects on cars.
Fix for a red/yellow graphical glitch sometimes appearing on track surface.
Fix for an occasional crash when switching shadow detail level.
Fixed an intermittent crash when entering text for a new pit strategy.
Fixed an issue where occasionally some AI cars would not move on the first viewing of a replay.
Fix for an issue that would reset the player’s tuning setup to default when Pausing and choosing to return to pits.
...and many other small tweaks, improvements and performance enhancements.
Yo soy otro de los que hasta que no solucionen los varios bugs no comprare DLC, mas a modo de castigo por la dejadez que por lo que ofrecen, aun no entiendo como han colgado una demo(que supongo que tambien tiene que autorizar SONY) y que sigan mareando con el parche, ya es el colmo que la demo sea una version mejorada de nuestro juego ratataaaa

Respecto al del volante, yo tambien llevo poco con el, cuando jugue al F12016 vi que hacia peores tiempos que con PAD, pero las sensaciones es que son de otro mundo, como dice gottaevil ahora mismo me es imposible pensar jugar a un juego de coches sin volante. Dale tiempo, si sigues sin estar convencido en un par de semanas devuelvelo.

PD:leo lo del parche, a ver cuando llega a Consolas
Llevaba mucho tiempo buscando un buen juego de carreras al que engancharme, ya que siempre he sido mucho más de arcade pero en esta generación no vamos muy bien servidos de ese estilo en concreto (exceptuando el WipEout Omega Collection, que no deja de ser un refrito).

La cosa es que he probado la demo de Project Cars 2 y me he quedado flipando, el principal miedo que tenía es que normalmente los simuladores se sufren bastante con mando (ya tuve malas experiencias con los Gran Turismo de la pasada generación, y eso que suelen estar bastante optimizados para jugarse así) pero la primera impresión que me ha dado este juego es muy satisfactoria. Simplemente he tenido que subir la sensibilidad de giro a 45 y va como la seda.

La pregunta es, lo recomendáis ahora mismo? Veo que los más metidos en el tema dicen que tiene detalles aún por mejorar. Tened en cuenta que solo busco un juego de carreras con mucho contenido, que enganche y que sea factible para coger el mando y jugar sin más complicaciones ni comerse mucho la cabeza.

Por lo tanto no se si pillarlo en breves o esperarme a una bajada de precio + futuros parches que redondeen el juego aún más.

Por último, como está el tema de futuros DLCs? Serán gratuitos o todos los coches y circuitos que estén por venir serán de pago?
Muy interesante para los mongolos que se crean sus servers a medida y cuando vas delante te expulsan por la cara.
Reputación en línea: al ser expulsado de una carrera, el sistema ahora verifica su historial reciente para ayudar a decidir si los puntos se deben deducir de su puntaje de clasificación.
La información de la sesión, como la duración de la carrera, ahora se muestra en el menú previo a la carrera.
Alteración del daño del radiador para hacerlo más progresivo y no acumular daños por impactos menores.
Cambios de equilibrio de rendimiento a las clases LMP1, GT3 y GT4.
Ferrari 488 GT3 - Reducción del deslizamiento extra a bajas velocidades para una mejor estabilidad.
Más estabilidad el Ferrari aún XD.
Sobre la ia la han dejado bastante decente al parecer.
Mejorado AI en curvas de baja y alta velocidad.
Mejora del equilibrio entre el jugador y la IA en condiciones húmedas.
Mejoras al comportamiento general de la IA y al racecraft en todas las pistas.
Ajustes a cómo la IA se ve afectada por la nieve y el hielo.
Mejoras en la IA que conduce con neumáticos lisos en climas húmedos.
Los niveles de adherencia AI Practice and Qualifying se equilibran para que coincidan mejor con el comportamiento esperado.
Mejor velocidad de AI equilibrada en la salida de la esquina.
En general, mejoró el equilibrio y la capacidad de carreras de IA en muchas pistas.

Supongo que es consolas estará ya a punto para saltar la liebre.
@Lektro
El juego con el parche que está a punto de salir lo va a dejar "niquelao" al parecer, aunque yo llevo disfrutándolo desde que salió la verdad.
Justamente yo tengo la sensibilidad de la dirección en 45.
Mas atrás pusieron la configuración que tengo puesta y va muy bien.
Incluso en la demo solo con tocar la sensibilidad de dirección ya lo notaba bastante bien así que no se si habrán tocado algo respecto al manejo.
fbetes escribió:PARCHE DISPONIBLE PARA PC

Acaban de publicar el contenido del parche... por cierto, para PC está disponible. Mucha tela lo que trae:

Hi all,

Patch 3.0 is now live on Steam. Full Patch Notes below.

Project CARS 2 - PC PATCH 1.3.0.0

Online / Multiplayer

New game mode - The Online Championship game mode is now available, allowing players to compete online in full championships, spanning multiple rounds.
Fixed an exploit where some players could load custom setups in Community Events when Default Setups are enabled.
Improved logging and syncing when joining online games already in progress.
Fix for an online issue where players would be shown an incorrect error message when attempting to join a game session which was full.
Online Reputation: When being kicked from a race, the system now checks your recent history to help decide if points should be deducted from your ranking score.
Online Reputation: Fixed a bug where remaining players would not score for a win against disconnected players.
Resolved a problem where a previously kicked player, joining back into a game after accepting an invite, would be auto-kicked.
For players joining an active qualifying or practice session, there is now a 3-minute cut-off as the session approaches completion, after which it will no longer be possible to join the session.
An error message is now displayed when an incorrect password is entered when joining a password-protected lobby.

Career

New Invitational Event - McLaren 720S VIP Challenge.
Fix for career multi-class races, so that the finish position within the class is used for series progression, rather than the overall race position.
Nissan Skyline Silhouette, Nissan Skyline BNR32, Nissan R89C, and Porsche 961 can now be used in Career mode.
Fix for an issue where pop-ups for unlocking Invitational events were displayed in the wrong location.

VR

Improvements to the VR-specific replay camera system.
Fix for screen dirt and rain drops not rendering correctly in VR.
Fix for an issue when VR combined with NVIDIA Surround caused the game to attempt display of ultra-widescreen content in the VR headset.
Changed the VR Gaze pointer behaviour to also hide when the UI is disabled in Photo Mode and Replays.
Fix for VR Photo Mode initial FOV settings when switching camera mode.
Fix for screenshots taken in VR Photo Mode not saving correctly to the <Documents\Project CARS 2\screenshots> folder.

Controllers

Logitech - Fix for G29 and G920 lock stops.
Fanatec - improved anti-jolt and high-frequency anti-vibe on the CSWB series.
Thrustmaster - Improvements for the 458 Italia.
Improvements to various controller’s vibration effects.

GUI and HUD improvements

Session information such as race duration is now displayed on the pre-race menu.
Changed the HUD colouring scale for race rain tyres.
Added a dialog to show replay saving progress.
Change to the way the Start Type is displayed on the Round dialog so that it matches the Race Settings dialog.
Fix for an issue where a menu would become disabled when moving 'down' from the bottom of the menu.
Updates to various buttons to better indicate when a button is selected/highlighted.
Fix for buttons on online post-race results screen so that they only show when they can be pressed.
Fixed cases where the RPM Gauge on the HUD was not matching the actual RPM of the car.
Fixed loading bar to become invisible when local loading is complete.
Added new Help Text for Menu Spring Strength in FFB settings.
Added fuel estimation to Tuning Setup screen and ICM.
Added auto-scroll to a number of info feeds to prevent overlapping text.
Added the name of the car setup currently in use to the 'Setup' button on the Pre-Race screen.
Fix for fuel being displayed incorrectly as mass, not volume.
Improvements to the lap timing and visual-split timing HUD widgets.
Fix for incorrect number of records being counted on Community Event screen.
Fixed an issue in Time Trial where Loaded Ghosts and Options on the Pre-Race menu were highlighted at the same time if the player added multiple ghosts in Time Trial.
Fixed an issue where an incorrect weather forecast icon is displayed for the client in the lobby details screen.

Handling/Damage

Various tyre behaviour tweaks and improvements to the different tyre compounds.
Altered the pre-heating temperatures of various tyres to prevent them from being outside optimum temp range at race starts.
New rain tyre compound improvements for Group C, GTP, all Formula cars, GT1, and LMP900.
Driveline improvements with increased synchro effect for Hewland-type gearbox
Lowered the time to jam gears together after a missed shift for all gearboxes.
Changes to Vintage Lotus treaded tyres to improve wet speed balance.
Altered radiator damage to make it more progressive, and not accumulate damage from minor impacts.
Fix for issues with radiator settings on the Toyota GT86 GT4, and Rocket Bunny versions, which under some conditions were causing engine overheating.
Changes to downshift protection based on vehicle speed.
Lowered minimum shift time for cars with H-pattern racing gearboxes.
Improved physics setup and damage for Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG.
Fixed missing radiator damage for Ford Escorts, and Ford Mustangs.
Improvements to Formula Renault 3.5 default stable setup.
Performance balancing changes to the LMP1, GT3 and GT4 Classes.
Refinements to Vintage Low Grip tyre.
Balanced performance for BMW M3 GT4, and Ford Mustang Boss 302 R1.
Improved Modern Touring Car tyre compound.
Road car tyres: Tuned the aquaplaning and more sensible behaviour in very deep water.
Increased threshold for detaching front wings of Formula cars.
Adjusted various default setups:
– Aston DB11: Loose
– Aston Vulcan: Loose, and Stable
– BMW 320 TC: Stable
– BMW M3 E30: Loose, and Stable
– Chevy Camaro ZL1: Loose, and OEM
– Ferrari 330 P4: Loose, and Stable
– Ford Fusion Stockcar: Loose.
BMW 2002 StanceWorks: Fixed tyre texture, better strut geometry for kingpin angle and scrub radius, improved drag centre of forces in the aero model.

AI

Improved AI in low- and high-speed cornering.
Improved balance between player and AI in wet conditions.
Improvements to general AI behaviour and racecraft across all tracks.
Tweaks to how AI are affected by snow and ice.
Improvements to the AI driving on slick tyres in wet weather.
AI Practice and Qualifying grip levels rebalanced to better match expected behaviour.
Better balanced AI speed on corner exit.
Generally improved the AI racing balance and ability across many tracks.

Audio

Update to various AI car sounds.
Added new sounds for lower pitch skidding.
Improved AI audio levels in replays.
Improvements to Lamborghini Huracán engine audio.
Reduced the skid sounds for the McLaren 720S.
Modified falloff curves for surface and skid sounds.
Updated sound mix for replays, with improved reverb settings for tunnels and bridges.
New tyre skid sound effects for treaded tyres.
Fix for an issue with audio not panning to all speakers in 7.1 under certain conditions.

Tracks

California Highway Stage 3 - Added an alternate start line to clean up occasional start line issues.
DirtFish (all) - Fixed an issue with render flickering on main building.
DirtFish Mill Run - Fix for an exploit to prevent unrealistic lap times (This includes a leaderboard reset for Time Trial and Community Events on DirtFish Mill Run to remove bogus lap times).
Fuji - Fixed an issue with some render flickering on the front of the pit buildings.
Indianapolis Motor Speedway Oval - Updated dynamic marks, updated AI alternate start line for better cleaner starts.
Circuit de 24 Heures du Mans - Fix for render flickering issue on the fence left of start straight, and in the curve entering the long straight.
Lohéac - Fix for an issue on one kerb where the physics would didn’t behave correctly.
Oulton Park - Fixed floating white lines near entry to pit lane.
Red Bull Ring—National: Changed some dynamic barriers and fixed LODs.
Red Bull Ring GP and National layouts - Fixes for various Replay and Pre-Race camera issues.
Sakitto - Fixed various render popup issues.
Fixed issues with the race start at various tracks.
Adjusted the pit lane placement of Pit Limiter Entry and Exit boards at several tracks.
Improvements to track cut settings at various tracks.

Vehicles

Audi A1 Quattro - Rebalanced the AI in rain vs. dry.
BAC Mono - New wet tyre compound.
BMW 320 TC - Fixes for gaps in the rear of cockpit, and fixed cockpit display clipping.
Caterham Seven 620 R - Improved wet tyre.
Chevrolet Camaro 1969 - New suspension geometry to better match the Hotchkiss design at the rear and SLA up front.
Chevrolet Corvette C7 Z06 - OEM setup differential opened up.
Dallara DW12 Road - New player rain compound, and new AI wet grip adjustments.
Formula X & Dallara IR-12 - Adjusted engine lifetime model.
Ferrari 488 GT3 - Reduced extra slip allowance at low speeds for better stability.
Ferrari F40 LM - Fixed various cockpit detail issues that were visible in VR.
Ford Escort RS1600 - Adjusted dry and wet speeds for AI to match latest physics changes.
Ford Falcon V8 Supercar - New rain compound.
Ford Falcon V8 Superca -  Added a new tyre carcass and made some minor improvements to car handling.
Formula Renault 3.5 - Increased rolling drag and friction torque to AI to balance their speed on straights.
Ginetta G40 - Improved AI tyre stiffness, grip and rolling resistance, to better match player, added new Junior tyre.
KTM X-Bow GT4 - Changed spring and damper data, and added optional final drive ratio.
Ligier JS P - Fixed exhaust positions.
Ligier LMP3 - Fixed rear 3rd bump stop having no range adjustment.
Lotus Type 51 - Increased players wet grip to better match the AI.
Mazda MX-5 Radbul - Engine cooling and durability adjustment to prevent engine from blowing after one lap. New drift setup added.
McLaren P1 GTR - Updated the differentials for Stable, and Loose default setups, for more stability and ease of driving.
Mercedes-Benz AMG GT3 - Improved default setup to improve stability.
Nissan Fairlady Z GTS - Various fixes enabling radiator damage, texture fixes, better drag balance, and bigger set of gear ratios.
Nissan Fairlady Z GTS-II - Raised shift light RPM-trigger to 8,000 RPM.
Nissan Skyline Super Silhouette - Boost adjustment for default setup to make the car more competitive with other Group 5 cars.
Porsche 936/77 - Added a wider set of gear ratios.
RWD P20 LMP2 - Changed shift lights to better match engine peak-power.
Toyota GT86 - Altered aero positioning, and fixed an aero-lose problem without changing the setup.
GT4 cars - Change to the tyre carcass model.
LMP1 Cars - Fixed an issue where the AI weren't using the hybrid system, causing an imbalance with the player.
LMP2 cars - Reduced aero drag by 35lbf @ 150mph.
Various road cars - Changed OEM tyres to the correct ones.
Kart - Disabled differential setup adjustments, new tyre carcass construction.
Improved dirt texture on various cars.
Fixed mud and snow textures on various cars.

Other Improvements

Fixed an issue in Time Trial where the player could load a ghost’s setup for a different car from the player’s car if the selected ghost was in the same class as the player’s car.
Improved the rendering of the edges of LiveTrack puddles for off-road/off-track areas.
Fixed an issue with mud and dust particles being visible inside cockpits.
Improvements to the wet track darkening render effect.
Much-improved motion blur and bokeh effects.
Fix for an issue where, in certain cases, LiveTrack conditions could be carried over from one game type to another.
Improved the synchronisation of clouds and rainfall, and the effects on cars.
Fix for a red/yellow graphical glitch sometimes appearing on track surface.
Fix for an occasional crash when switching shadow detail level.
Fixed an intermittent crash when entering text for a new pit strategy.
Fixed an issue where occasionally some AI cars would not move on the first viewing of a replay.
Fix for an issue that would reset the player’s tuning setup to default when Pausing and choosing to return to pits.
...and many other small tweaks, improvements and performance enhancements.
2,7GB pesa el parche xd
Me gustan las notas la verdad. Ahora hay que probarlo...
Ya era hora. Imagino que el parche de consola..estará al caer. Como dice Bardock, supongo que lo tendremos esta semana.

salu2
seco46 escribió:
fbetes escribió:PARCHE DISPONIBLE PARA PC

Acaban de publicar el contenido del parche... por cierto, para PC está disponible. Mucha tela lo que trae:

Hi all,

Patch 3.0 is now live on Steam. Full Patch Notes below.

Project CARS 2 - PC PATCH 1.3.0.0

Online / Multiplayer

New game mode - The Online Championship game mode is now available, allowing players to compete online in full championships, spanning multiple rounds.
Fixed an exploit where some players could load custom setups in Community Events when Default Setups are enabled.
Improved logging and syncing when joining online games already in progress.
Fix for an online issue where players would be shown an incorrect error message when attempting to join a game session which was full.
Online Reputation: When being kicked from a race, the system now checks your recent history to help decide if points should be deducted from your ranking score.
Online Reputation: Fixed a bug where remaining players would not score for a win against disconnected players.
Resolved a problem where a previously kicked player, joining back into a game after accepting an invite, would be auto-kicked.
For players joining an active qualifying or practice session, there is now a 3-minute cut-off as the session approaches completion, after which it will no longer be possible to join the session.
An error message is now displayed when an incorrect password is entered when joining a password-protected lobby.

Career

New Invitational Event - McLaren 720S VIP Challenge.
Fix for career multi-class races, so that the finish position within the class is used for series progression, rather than the overall race position.
Nissan Skyline Silhouette, Nissan Skyline BNR32, Nissan R89C, and Porsche 961 can now be used in Career mode.
Fix for an issue where pop-ups for unlocking Invitational events were displayed in the wrong location.

VR

Improvements to the VR-specific replay camera system.
Fix for screen dirt and rain drops not rendering correctly in VR.
Fix for an issue when VR combined with NVIDIA Surround caused the game to attempt display of ultra-widescreen content in the VR headset.
Changed the VR Gaze pointer behaviour to also hide when the UI is disabled in Photo Mode and Replays.
Fix for VR Photo Mode initial FOV settings when switching camera mode.
Fix for screenshots taken in VR Photo Mode not saving correctly to the <Documents\Project CARS 2\screenshots> folder.

Controllers

Logitech - Fix for G29 and G920 lock stops.
Fanatec - improved anti-jolt and high-frequency anti-vibe on the CSWB series.
Thrustmaster - Improvements for the 458 Italia.
Improvements to various controller’s vibration effects.

GUI and HUD improvements

Session information such as race duration is now displayed on the pre-race menu.
Changed the HUD colouring scale for race rain tyres.
Added a dialog to show replay saving progress.
Change to the way the Start Type is displayed on the Round dialog so that it matches the Race Settings dialog.
Fix for an issue where a menu would become disabled when moving 'down' from the bottom of the menu.
Updates to various buttons to better indicate when a button is selected/highlighted.
Fix for buttons on online post-race results screen so that they only show when they can be pressed.
Fixed cases where the RPM Gauge on the HUD was not matching the actual RPM of the car.
Fixed loading bar to become invisible when local loading is complete.
Added new Help Text for Menu Spring Strength in FFB settings.
Added fuel estimation to Tuning Setup screen and ICM.
Added auto-scroll to a number of info feeds to prevent overlapping text.
Added the name of the car setup currently in use to the 'Setup' button on the Pre-Race screen.
Fix for fuel being displayed incorrectly as mass, not volume.
Improvements to the lap timing and visual-split timing HUD widgets.
Fix for incorrect number of records being counted on Community Event screen.
Fixed an issue in Time Trial where Loaded Ghosts and Options on the Pre-Race menu were highlighted at the same time if the player added multiple ghosts in Time Trial.
Fixed an issue where an incorrect weather forecast icon is displayed for the client in the lobby details screen.

Handling/Damage

Various tyre behaviour tweaks and improvements to the different tyre compounds.
Altered the pre-heating temperatures of various tyres to prevent them from being outside optimum temp range at race starts.
New rain tyre compound improvements for Group C, GTP, all Formula cars, GT1, and LMP900.
Driveline improvements with increased synchro effect for Hewland-type gearbox
Lowered the time to jam gears together after a missed shift for all gearboxes.
Changes to Vintage Lotus treaded tyres to improve wet speed balance.
Altered radiator damage to make it more progressive, and not accumulate damage from minor impacts.
Fix for issues with radiator settings on the Toyota GT86 GT4, and Rocket Bunny versions, which under some conditions were causing engine overheating.
Changes to downshift protection based on vehicle speed.
Lowered minimum shift time for cars with H-pattern racing gearboxes.
Improved physics setup and damage for Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG.
Fixed missing radiator damage for Ford Escorts, and Ford Mustangs.
Improvements to Formula Renault 3.5 default stable setup.
Performance balancing changes to the LMP1, GT3 and GT4 Classes.
Refinements to Vintage Low Grip tyre.
Balanced performance for BMW M3 GT4, and Ford Mustang Boss 302 R1.
Improved Modern Touring Car tyre compound.
Road car tyres: Tuned the aquaplaning and more sensible behaviour in very deep water.
Increased threshold for detaching front wings of Formula cars.
Adjusted various default setups:
– Aston DB11: Loose
– Aston Vulcan: Loose, and Stable
– BMW 320 TC: Stable
– BMW M3 E30: Loose, and Stable
– Chevy Camaro ZL1: Loose, and OEM
– Ferrari 330 P4: Loose, and Stable
– Ford Fusion Stockcar: Loose.
BMW 2002 StanceWorks: Fixed tyre texture, better strut geometry for kingpin angle and scrub radius, improved drag centre of forces in the aero model.

AI

Improved AI in low- and high-speed cornering.
Improved balance between player and AI in wet conditions.
Improvements to general AI behaviour and racecraft across all tracks.
Tweaks to how AI are affected by snow and ice.
Improvements to the AI driving on slick tyres in wet weather.
AI Practice and Qualifying grip levels rebalanced to better match expected behaviour.
Better balanced AI speed on corner exit.
Generally improved the AI racing balance and ability across many tracks.

Audio

Update to various AI car sounds.
Added new sounds for lower pitch skidding.
Improved AI audio levels in replays.
Improvements to Lamborghini Huracán engine audio.
Reduced the skid sounds for the McLaren 720S.
Modified falloff curves for surface and skid sounds.
Updated sound mix for replays, with improved reverb settings for tunnels and bridges.
New tyre skid sound effects for treaded tyres.
Fix for an issue with audio not panning to all speakers in 7.1 under certain conditions.

Tracks

California Highway Stage 3 - Added an alternate start line to clean up occasional start line issues.
DirtFish (all) - Fixed an issue with render flickering on main building.
DirtFish Mill Run - Fix for an exploit to prevent unrealistic lap times (This includes a leaderboard reset for Time Trial and Community Events on DirtFish Mill Run to remove bogus lap times).
Fuji - Fixed an issue with some render flickering on the front of the pit buildings.
Indianapolis Motor Speedway Oval - Updated dynamic marks, updated AI alternate start line for better cleaner starts.
Circuit de 24 Heures du Mans - Fix for render flickering issue on the fence left of start straight, and in the curve entering the long straight.
Lohéac - Fix for an issue on one kerb where the physics would didn’t behave correctly.
Oulton Park - Fixed floating white lines near entry to pit lane.
Red Bull Ring—National: Changed some dynamic barriers and fixed LODs.
Red Bull Ring GP and National layouts - Fixes for various Replay and Pre-Race camera issues.
Sakitto - Fixed various render popup issues.
Fixed issues with the race start at various tracks.
Adjusted the pit lane placement of Pit Limiter Entry and Exit boards at several tracks.
Improvements to track cut settings at various tracks.

Vehicles

Audi A1 Quattro - Rebalanced the AI in rain vs. dry.
BAC Mono - New wet tyre compound.
BMW 320 TC - Fixes for gaps in the rear of cockpit, and fixed cockpit display clipping.
Caterham Seven 620 R - Improved wet tyre.
Chevrolet Camaro 1969 - New suspension geometry to better match the Hotchkiss design at the rear and SLA up front.
Chevrolet Corvette C7 Z06 - OEM setup differential opened up.
Dallara DW12 Road - New player rain compound, and new AI wet grip adjustments.
Formula X & Dallara IR-12 - Adjusted engine lifetime model.
Ferrari 488 GT3 - Reduced extra slip allowance at low speeds for better stability.
Ferrari F40 LM - Fixed various cockpit detail issues that were visible in VR.
Ford Escort RS1600 - Adjusted dry and wet speeds for AI to match latest physics changes.
Ford Falcon V8 Supercar - New rain compound.
Ford Falcon V8 Superca -  Added a new tyre carcass and made some minor improvements to car handling.
Formula Renault 3.5 - Increased rolling drag and friction torque to AI to balance their speed on straights.
Ginetta G40 - Improved AI tyre stiffness, grip and rolling resistance, to better match player, added new Junior tyre.
KTM X-Bow GT4 - Changed spring and damper data, and added optional final drive ratio.
Ligier JS P - Fixed exhaust positions.
Ligier LMP3 - Fixed rear 3rd bump stop having no range adjustment.
Lotus Type 51 - Increased players wet grip to better match the AI.
Mazda MX-5 Radbul - Engine cooling and durability adjustment to prevent engine from blowing after one lap. New drift setup added.
McLaren P1 GTR - Updated the differentials for Stable, and Loose default setups, for more stability and ease of driving.
Mercedes-Benz AMG GT3 - Improved default setup to improve stability.
Nissan Fairlady Z GTS - Various fixes enabling radiator damage, texture fixes, better drag balance, and bigger set of gear ratios.
Nissan Fairlady Z GTS-II - Raised shift light RPM-trigger to 8,000 RPM.
Nissan Skyline Super Silhouette - Boost adjustment for default setup to make the car more competitive with other Group 5 cars.
Porsche 936/77 - Added a wider set of gear ratios.
RWD P20 LMP2 - Changed shift lights to better match engine peak-power.
Toyota GT86 - Altered aero positioning, and fixed an aero-lose problem without changing the setup.
GT4 cars - Change to the tyre carcass model.
LMP1 Cars - Fixed an issue where the AI weren't using the hybrid system, causing an imbalance with the player.
LMP2 cars - Reduced aero drag by 35lbf @ 150mph.
Various road cars - Changed OEM tyres to the correct ones.
Kart - Disabled differential setup adjustments, new tyre carcass construction.
Improved dirt texture on various cars.
Fixed mud and snow textures on various cars.

Other Improvements

Fixed an issue in Time Trial where the player could load a ghost’s setup for a different car from the player’s car if the selected ghost was in the same class as the player’s car.
Improved the rendering of the edges of LiveTrack puddles for off-road/off-track areas.
Fixed an issue with mud and dust particles being visible inside cockpits.
Improvements to the wet track darkening render effect.
Much-improved motion blur and bokeh effects.
Fix for an issue where, in certain cases, LiveTrack conditions could be carried over from one game type to another.
Improved the synchronisation of clouds and rainfall, and the effects on cars.
Fix for a red/yellow graphical glitch sometimes appearing on track surface.
Fix for an occasional crash when switching shadow detail level.
Fixed an intermittent crash when entering text for a new pit strategy.
Fixed an issue where occasionally some AI cars would not move on the first viewing of a replay.
Fix for an issue that would reset the player’s tuning setup to default when Pausing and choosing to return to pits.
...and many other small tweaks, improvements and performance enhancements.
2,7GB pesa el parche xd


Que poco pesa...XD yo no lo entiendo, pero luego saltan en consolas y pesan el doble o más muchas veces las actualizaciones xD
Antoniopua está baneado por "saltarse el ban con un clon"
Muy contento con este punto del parche y de vital importancia :) :

"Nuevas mejoras en el compuesto para neumáticos de lluvia para el Grupo C, GTP, todos los autos de Fórmula, GT1 y LMP900".
Asturbo escribió:Me gustan las notas la verdad. Ahora hay que probarlo...

¿Se sabe si hay equilibrado un poco el tema de los puntos en el online?
En ps4 al menos te encuentras poquísimos por encima de 1500 y yo con 1700 aun ganando me dan 3 o 4 y como ya quede tercero incluso me restan.
Asturbo escribió:Me gustan las notas la verdad. Ahora hay que probarlo...

De la sincronización de LiveTrack no pone nada :(

Various tyre behaviour tweaks and improvements to the different tyre compounds.

Y esto es muy muy impreciso ¬_¬


_Bardock_ escribió:¿Se sabe si hay equilibrado un poco el tema de los puntos en el online?

Buena pregunta, de la reputación online dice que han arreglado un par de bugs nada mas ... en plan que te quitan menos en 2 posibles casos, pero no parece suficiente.
cercata escribió:
Asturbo escribió:Me gustan las notas la verdad. Ahora hay que probarlo...

De la sincronización de LiveTrack no pone nada :(

Various tyre behaviour tweaks and improvements to the different tyre compounds.

Y esto es muy muy impreciso ¬_¬


_Bardock_ escribió:¿Se sabe si hay equilibrado un poco el tema de los puntos en el online?

Buena pregunta, de la reputación online dice que han arreglado un par de bugs nada mas ... en plan que te quitan menos en 2 posibles casos, pero no parece suficiente.


"Se ha solucionado un problema que hacía que, en ciertos casos, las condiciones de LiveTrack se traspasaran de un tipo de partida a otro."

Como no sea esto.

Lo de los neumáticos creo que es por los de lluvia que en seco tenían mayor grip que los de seco.
Antoniopua está baneado por "saltarse el ban con un clon"
Como mola el traductor de google [+risas] : "Corregido picadura de avispa que causaba fiebre amarilla en el rueda" HAHAHAHAHAHAHA [carcajad]

"Ferrari 488 GT3 - Reducción del deslizamiento extra a bajas velocidades para una mejor estabilidad". Estaba claro que no era cuestión de pericia si no de suerte [+risas]
Nada del Live track ?? El carril seco se aprecia claramente en la demo y no asi en el juego, y resulta muy raro que no digan nada de eso en las notas del parche.
seco46 escribió:"Se ha solucionado un problema que hacía que, en ciertos casos, las condiciones de LiveTrack se traspasaran de un tipo de partida a otro."

Como no sea esto.

Podría ser ... igual la explicación era muy larga, y al resumirla en una linea suena raro ...
Woqr escribió:Nada del Live track ?? El carril seco se aprecia claramente en la demo y no asi en el juego, y resulta muy raro que no digan nada de eso en las notas del parche.


En PC por lo que comentaban los compañeros sí que era visible.
Dadydadielo92 escribió:En PC por lo que comentaban los compañeros sí que era visible.

Era sutilmente visible en algunas partes del circuito ... tenia que haber muchos coches, y que pasasen por el mismo sitio y tal ...
Tan sutil que a veces solo se notaba a contraluz.

Luego pruebo a ver si hay diferencia.
Tampoco dicen nada de que hayan arreglado que la IA deje de entrar en boxes en ls primera vuelta cuando pones algun slot del tiempo con lluvia
Despues d varios meses entro a ver q tal esta el juego xq ayer m baje la demo y parecia q estaba mejor,yo lo compre el dia d salida con season pass y toda la bola,el nivel d espectativa q tenia era altisima..mas q nada xq segui este foro dsde el dia 1 hasta hace poco,lo devolvi a los 3 dias xq era injugable x los problemas q todos conocemos,ahora bajo la demo y veo q va bastante bien ,entro a ver q comenta la comunidad y m encuentro con lo q sospechaba...la demo va asi xq es eso una demo (trampa) y el juego sigue siendo la misma cagada d bugs...q tristeza..con lo q m habia ilucionado durante todo el desarrollo...ya m parecia a mi q taaanto dato y opciones no iba a ir muy bien,sigo con mi pcars goty q para mi va como la seda al lado d esta paparruchada
Woqr escribió:Tampoco dicen nada de que hayan arreglado que la IA deje de entrar en boxes en ls primera vuelta cuando pones algun slot del tiempo con lluvia

Ponen que han solucionado el comportamiento de la IA en lluvía así que a saber.
Es un parche completito. Respecto al carril de secado o seco recuerdo que en desarrollo tenía una más y mejor visibilidad que en la versión final. Espero que lo hayan tocado como más arriba comentan. Ahora me toca update el parche en versión PC y a ver que tal luce todo esto.
Pregunta, para que ponen coches de Rally y encima del grupo b si en el juego no hay tramos de Rallys? Ni si quiera hay una sola subida a montaña para emular lo que seria un tramo de Rally... No me explico para que queremos esos coches de Rally para correr en circuito

Por cierto el Lamborghini Diablo GT es inconducible,no dobla lo suficientemente en las curvas tiene un control pesimo y mira que el Ferrari F40 esta en la misma categoría o nivel y es mucho mas manejable,un pena que uno de mis coches favoritos te quite las ganas de cogerlo por su difícultad en su conducción, ahora el Ferrari F50 GT es una puta gozada en manejo y sonido es bestial.
Yo no se para que demonios sacan DLCs con coches adicionales, yo con el contenido de serie me tirare un par de años para probarlos todos.....

He entrado en bucle con los LMP9 y no salgo de ahí todavia...

Si es que ya no se de que quejarme :-)))

Lo del carril seco para mi es un must que deben implementar como prometieron... en la demo se ve bastante bien y eso que son 4 vueltas, por lo que incluso parece que lo han debido "escalar" a la duracion de la carrera en consonancia con eñ escalado de los slots de tiempo a la duracion de cada carrera lo cual pinta muy bien
Antoniopua está baneado por "saltarse el ban con un clon"
Con lo bien que recrean los coches SMS, estoy deseando ver el "Maxi" [babas]... Y si ya veo que el parche soluciona al menos lo del grip de los diferentes compuestos, compraré los DKC con los "ojos cerrados" pues es una lista de carros que me gustan casi todos...
Respecto a esto :
Cambios de equilibrio de rendimiento a las clases LMP1, GT3 y GT4.
¿Significa que veremos menos parrillas repletas de Ferraris en las primeras posiciones?
Ojo, que yo soy el primero que lo suelo coger y mas si veo que hay buenos pilotos aunque a veces me tenga que obligar a utilizar otra marca para cambiar un poco.
Algún comentario sobre las notas:

"Fixed an exploit where some players could load custom setups in Community Events when Default Setups are enabled"
Nos ha pasado alguna vez que con setups por defecto cargaba distinto combustible a los participantes. Esto obligaba a algunos a tener que hacer una parada. Hay que ver si esto lo corrige.

"Improved logging and syncing when joining online games already in progress"
Será el famoso tirón que comentais los usuarios de consola? En PC la verdad que no se notaba demasiado.

"Online Reputation: When being kicked from a race, the system now checks your recent history to help decide if points should be deducted from your ranking score."
Esto suena bien. Si te echan de una partida, pero si no has liado ninguna, no te quitan puntos.

"There is now a 3-minute cut-off as the session approaches completion, after which it will no longer be possible to join the session."
Hombre ya era hora. Los que entren a 3 minutos del final de sesión, no pueden salir a pista. Ahora salian y no saltaba la sesión.

"An error message is now displayed when an incorrect password is entered when joining a password-protected lobby."
Bien, porque antes daba un error de conexión y no sabías que era. Ahora te avisa de que está mal la password.

"Session information such as race duration is now displayed on the pre-race menu."
Ya era hora

"Fixed cases where the RPM Gauge on the HUD was not matching the actual RPM of the car."
El dichoso desfase entre las RPM del HUD y del coche. No me lo creo.

"Added fuel estimation to Tuning Setup screen and ICM."
Era imprescindible para los que no somos capaces de hacer 2 cosas a la vez.

"Various tyre behaviour tweaks and improvements to the different tyre compounds"
Esto es demasiado genérico... Habrá que probar.

"Changes to downshift protection based on vehicle speed."
Será la anunciada relajación del downshift protection?

"Lowered minimum shift time for cars with H-pattern racing gearboxes"
Efectivamente, era demasiado lenta

"Improved the synchronisation of clouds and rainfall, and the effects on cars"
Esto de "mejorada la sincronización", suena a que no deben estar seguros de si realmente está arreglado.

Además de los comentarios parece ser que se ha arreglado/mejorado:
- Slots de grabación de setups. Ahora no hay problema con los nombres ni con pisar slots
- Mayor desgaste en muchas gomas. En algunos casos era ínfimo
- Los slowdowns ahora hay que cumplirlos, no basta esperar a la siguiente frenada
- Guardado del espejo virtual. Había que activarlo cada vez que salias a pista
- Muchas mejoras en la IA. Son muchas.

No he leído nada de:
- Embrague manual (no funcionaba como es debido)
- Sincronización del Livetrack (si, habla del weather, pero no del estado de la pista...)
Me acaba de saltar un micro parche de 20mb, ni idea de que tiene o arregla xd
seco46 escribió:Me acaba de saltar un micro parche de 20mb, ni idea de que tiene o arregla xd

Es un hotfix para corregir un problema para algunos usuarios con caracteres no ingleses en el nombre (Ñs p.e.), que no les arrancaba el juego. No aporta nada más. Bien por la rapidez y por Steam que permite estas cosas. Espero que si también pasa en consolas, no lo tengan que remitir otra vez.
Nadie lo ha probado aún?
@Asturbo
Los slowdowns ahora hay que cumplirlos, no basta esperar a la siguiente frenada.
De putisima madre,estoy hasta los huevos de que la gente acorte y gane tiempo por la cara y cumpla en la siguiente frenada.
Soy muy escrupuloso cumpliendo con los límites de la pista aunque es cierto que algunos circuitos no tienen muy bien implementados esos límites.
¿Habrán solucionado en Mount Panorama lo de la zona a la izquierda para coger mejor la curva a la derecha que es totalmente legal y te invalidaba la vuelta?
Como hayan solucionado lo de los lagazos cuando entra alguien en la sala tienen mis diez XD.
No me hace gracia que no hayan dicho nada del reparto de puntos en el online.
Tienen que tener en cuenta así hay poquísima gente por encima de 1500 y así es imposible subir de 3 en 3 aún ganando.
Yo tampoco he leido nada sobre los puntos, aunque nos dijeron que lo iban a cambiar. Habrá que probar a ver que pasa con eso.

Edito: Estoy leyendo de gente que dice que ahora recibe más puntos por ganar.
Asturbo escribió:Yo tampoco he leido nada sobre los puntos, aunque nos dijeron que lo iban a cambiar. Habrá que probar a ver que pasa con eso.

Edito: Estoy leyendo de gente que dice que ahora recibe más puntos por ganar.

Gracias tío aunque lo que me inquieta es la suma de puntos cuando yo quedo primero y le saco más de 100 puntos a los demás que te dan una miseria y como te bajes del podio por lo que sea te quitan 6 puntacos.
Aunque en realidad está relacionado, ya que asi la gente tiene más puntos y hay menos desequilibrio.
A ver si para esta semana sale en ps4. [beer]
Los puntos en este juego son inútiles desde el momento en el que "eliges a tus rivales" (digo eliges porque son salas creadas donde decides jugar o no).

No hay ningúna clasificacion que le dé significado a ese número.

Para mí es una chorrada tener 300 o 3000.
Bueno pues he probado un poco (unos minutillos y ya) el parche en offline y de momento me he dado cuenta que el modo foto lo han mejorado sustancialmente (@KiMika creo que esto te interesa) y las particulas (de nieve, tierra y agua) las veo mejor (no sé si es placebo esto último)

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@seco46 pues me parece cojonudo XD

GT Sport para cuando seco? Quiero ver diseños tuyos [360º]
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