Xpider_MX escribió:Xzess escribió:Vuelvo a decir lo msimo, NO son dos game-engines separados, eso sería la mayor tontería de la historia. Son simplemente 2 puntos de cámara distintos, como es obvio cada uno con su diseño. Lo que hacen es hacer un decorado y otro en otro lugar del mapa que no ves, o en el mismo lugar en algunos casos pero invisible. Sería una tontería tener 2 instancias de lo mismo. No es algo nuevo, se usa constantemente, lo único que en este caso en vez de ser por ejemplo una habitación, es otro entorno, como por ejemplo hacen los juegos de Quantic Dream, como Farenheit.
Si a mí me está gustando, peor decir que son 2 juegos distintos a la vez...
NADIE ha dicho que son dos engines al mismo tiempo, NADIE. Son DOS cosas en memoria, lo han explicado repetidamente, el Dual Reality funciona así.
Since both worlds are rendered simultaneously, we needed powerful hardware, such as the Xbox Series X|S consoles, to fully realize the potential of the dual reality. However, we still get questions why the game needs a next-gen platform even though split screen has been with us for a long time.
The short answer is: what we do with dual reality is much different than multiplayer split screen. The long answer… well, read on.
Most other games that support split-screen displays two different instances of the same location. In The Medium, the real and the spirit worlds look completely different and use their own sets of graphical assets, such as models or textures. This is much more demanding in terms of memory, storage, and the rendering cost.
Additionally, such effects as motion blur or ambient occlusion need to be calculated and rendered twice. All in all, the game requires a significant amount of VRAM and fast storage, much faster than what was used in the previous generation of hardware. Although it might look similar in screenshots or trailers, technically speaking the game’s dual reality simply works differently and is much more demanding power-wise than “ordinary” split-screen
https://news.xbox.com/en-us/2021/01/28/ ... -gameplay/Si quieres seguir repitiendo la misma mentira, allá tu, pero por mas que se repita, no, NO ES LO MISMO QUE SPLIT SCREEN.