NucelarGen escribió:AMD and DICE reveal Mantle, low-level graphics API for Radeon cards, offering 9X better performance
DICE’s Johan Andersson revealed today that AMD and DICE are working on a low-level high-performance graphics API for Radeon cards, called Mantle. According to AMD, Mantle offers up to 9X more draw calls per second than other APIs by reducing CPU overhead. This is crucial as according to Johan, this API will be able to finally offer PC gamers proper multi-tasking scaling on the CPU without the need to handle all the background draw calls that the original, old model, requires.
Johan described this API similar to the one found on consoles where programmers are able to code to the metal. Moreover, Mantle enables higher graphics performance with direct access to all GPU features and brings some new rendering techniques (which AMD will most probably reveal at the AMD Developer Summit in November 11-14, 2013 in San Jose).
Mantle is compatible with DirextX HLSL for simplified porting, will works with all GCN GPUs, and Battlefield 4 will be the first game supporting it.
As Johan noted, this API will be introduced to the game via an update, meaning that the game won’t ship with Mantle. This is really interesting as AMD owners will be able to witness the performance difference that this API aims to bring.
Johan did not clarify whether Mantle will support Nvidia’s cards. If this API remains exclusive to AMD, then it will be 3DFX all over again (with its GLIDE API). Not only that, but AMD will be able to ‘convince’ developers to use it as its GPUs are already powering both of the next-gen consoles. And if Mantle actually does offer 9X better performance than the older APIs, then we’re pretty sure that AMD has already won the next GPU battle.
indigo_rs escribió:9 veces más rendimiento? No se como no dicen 20 veces
. Se han lucido con la presentación de ayer, asi dudo que convenzan a los usuarios de PC para comprar sus gráficas.
Pues a mi me ha convencido. Precisamente el parrafo de nucelar menciona que battlefield 4 llegara sin mantle, y lo recibirá mas tarde via actualizacion.
Eso quiere decir que habran benchmarks de BF4 con mantle y sin mantle.
Yo, que he sido casi siempre de nvidia, si esto se cumple, me pasaré a AMD en mi proxima grafica sin dudarlo.
VgamerX escribió:Riwer escribió:LORDD escribió:Pues....no se ...siento bajar el Hype, pero me parece mas de lo mismo...no se donde veis la revolución en este juego.
Este, y todos los juegos de ambas consolas next gen son mas de lo mismo (calidad grafica aparte).
Si quieres revolucion el unico juego revolucionario que he visto yo en el catalogo de salida de ambas next-gen, está en one con project spark.
Porque graficamente evidentemente forza 5 "no es mas de lo mismo".
Ya los has probado todos ? Donde ?
Claro, me vas a decir que forza y drive club innovan lo nunca visto.
O tal vez te refieras a kill instinct (juego de lucha clasico) o tal vez a killzone (shooter clasico de campaña con multiplayer).
Espera espera, sera que te ha seducido la jugabilidad de la mecanica de Ryse.
O espera, y alo tengo, sera que en el mas de lo mismo de Infamous respecto a los anteriores te ha conquistado.
Lo siento, es algo llamado logica, y los juegos que son innovadores (como destiny o project spark) empiezan publicitandose por ahi, del mismo modo que Sony publicita la revolucion en el mundo de mmos de PC con Everquest Next.
Evidentemente, pueden tener detalles curiosiosos cada uno, pero si esperas innovaciones jugables vas a tener que seguir esperando sentado, al menos en el 90% del catalogo de salida next gen.