Hablemos del interior de Xbox One

Yo por si acaso dejo que lo probéis antes, y si tras un tiempo nadie ha colapsado pues ya vería [carcajad]
Podías traducir eso para los que no somos expertos en GPUs, o las diferencias con GPUs "tradicionales" (especialmente de GCN), si es que las hay. Porque vamos yo veo eso y me quedo un poco como estoy xD, y no creo que sea el único.

Bueno ahora que leo bien creo que quieres resaltar el "per GPU" no? Vamos como confirmando el tema de la dual GPU. Que de todas formas no es que sea un secreto... es lo de la separación en dos bloques de la GPU.... que bueno supongo que habrá gente que aun no se lo crea xD.
Pada escribió:Podías traducir eso para los que no somos expertos en GPUs, o las diferencias con GPUs "tradicionales" (especialmente de GCN), si es que las hay. Porque vamos yo veo eso y me quedo un poco como estoy xD, y no creo que sea el único.

Bueno ahora que leo bien creo que quieres resaltar el "per GPU" no? Vamos como confirmando el tema de la dual GPU. Que de todas formas no es que sea un secreto... es lo de la separación en dos bloques de la GPU.... que bueno supongo que habrá gente que aun no se lo crea xD.


2 L2 diferentes. Una en los SCs y otra en los CUs. Cada una con diferentes vías asociativas.
Raro, raro, raro.....
Pada escribió:Podías traducir eso para los que no somos expertos en GPUs, o las diferencias con GPUs "tradicionales" (especialmente de GCN), si es que las hay. Porque vamos yo veo eso y me quedo un poco como estoy xD, y no creo que sea el único.

Bueno ahora que leo bien creo que quieres resaltar el "per GPU" no? Vamos como confirmando el tema de la dual GPU. Que de todas formas no es que sea un secreto... es lo de la separación en dos bloques de la GPU.... que bueno supongo que habrá gente que aun no se lo crea xD.



Si quieres enterarte de esas cosas sigue a este hombre en twitter:

@blueisviolet
Curioso sin duda..... aunque no me queda claro si realmente son dos L2 diferentes, ya que básicamente la primera de la que habla dice que son cuatro de 128 KB cada una = 1 de 512 KB (como la de abajo), pero bueno luego una es 8-way y la otra 16-way así que realmente si que pueden ser dos diferentes. De todas formas no se como está de cachés L2 las GPUs de GCN pero si tiene pinta de ser un retoque custom de microsoft por todo el tema de la dualidad y aprovechar mejor los CUs.

Por otra parte papatuelo estuve ojeando el twitter del que dices.... y es interesante pero claro nunca se sabe si es un fanboy o alguien que sabe lo que dice xD. Pero he visto un twit de un rumor del 2012 que me parece muy interesante ya que se parece mucho a lo que está viéndose y se espera anunciar en este E3 (aunque ahí habla de E3 2014), por si alguien quiere ver la web origen del rumor le dejo el enlace (que habla de mas cosas no solo lo que resumió el twit) ... simplemente es reajustar algunos nombres y fechas de lo que se comenta y es ¿casi? todo verdadero (menos el 2-3 times more powerful durango (x1) que orbis (ps4) claro [poraki] [poraki] ). Como la lectura se hace un p**o coñazo en la web dejo la versión copy-pasteada:

– All three major players are going to play very aggressive hard ball starting in Summer 2013 right before E3. Both Sony and Microsoft are attempting to court in developers to next gen engines in attempt to starve Nintendo and mobile developers. However Nintendo is banking on the argument that the other two jumped too soon to upgrade, with only the top tier of the triple A studios such as Infinity Ward, Crystal Dynamics, ect only having next-gen level technology with most being stuck on very advanced Unreal Engine 3 level tech.



– Nintendo is hoping to play it’s cards right with new hardware add ons and a huge first party push next year where they will reveal games for both holiday 2013 and 2014, a total of 1/3rd of their internal development software. Nintendo has also been shopping around for third party developers where instead of buying them outright, either funds projects or their marketing/localization to make them exclusive or feature packed for Wii U or Nintendo 3DS. Expect more projects like Bayonetta 2 to be announced next year including a partnership that will cause huge shocks when it’s announced even worse than Bayonetta 2. My sources do not think it’s the wildly talked about Devil’s Third being a Wii U exclusive because most people have been buzzing about that and Nintendo is “keeping it extremely close to it’s chest”.



– Nintendo’s core first party line up for E3 will be the next 3D Mario game that will be out by Holiday 2013, a next Zelda adventure for the Nintendo 3DS, a double dose of Kirby with the return of Tilt ‘n Tumble for Wii U and Kirby’s Pop Up Pannick for Nintendo 3DS, a new HD Yoshi’s Island game, Donkey Kong Land Returns for Nintendo 3DS, new Fatal Frame for Wii U, the new Retro Studios title which may or may not make Holiday 2013 and two new IPs.



– There was a pitch at Retro Studios for a new Metroid game that I have no idea if was scrapped or if it was made into a full game. I do know the pitch was an FPA like the Prime games and it took in between Other M and Fusion. It was suppose to deal with an entire planet that in a conflict between the good guys and the Space Pirates caused a fracture in time that allowed half of the dead planet to come back to life including the dead Chozoo colony. It was suppose to deal with the mystery of the Chozoo, Samus upbringing and that the Chozoo were more war like than imagined. It was also suppose to feature Wii Motion Plus control along with two player co-op with the new Chozoo partner on the gamepad, allowing more crazy exploration and puzzle solving. Being isolated, alone was the theme. Multiplayer is also planned. Besides working on that internal next-gen engine for Wii U and a smaller team for Donkey Kong Land Returns, we know that some of the pitches included an entirely new IP based around the GamePad, a revival of Raven Blade and a reboot of Mach Rider.



– Mainline 3DS Pokemon game needs roughly two more years before it’s released. Uses a full 3D engine and will have a story dealing with a world wide crisis. A new Pokemon type will be introduced (has not been done since Gold and Silver) and while not as many new Pokemon as in past gens older Pokemon will get new abilities and forms. Will maximize the Nintendo 3DS use of 3D, StreetPass and online connectivity. The first NFC game for Wii U will be a next gen Battrio game coming out in all regions.



– Sony is near the middle end part of their Project Orbis, their next generation PS4. It will not be called Playstation 4, teams have started to call the final name as Omni. Omni will reflect their new hardware and content delivery philosophy. Omni will be “very capable” of doing modern day graphics compared to a Direct X 11 level of technology like Unreal Engine 4 and Frostbite 2. Compared to Wii U, it is better, but not the biggest leap in the world according to developer friends of mine. The key is the Omniviewer, a thin, lite and slick head mounted autosteroptic display that can track the users head and presents a 360 image view with semi transparent AMOLED screens. This can turn any TV into a 3D TV, as well as add extra augmented reality information outside of the TV screen. One application from an entertainment perspective seeing movies in 2k, 4k or IMAX resolutions as their original size where you have to move your head to look at the full picture being displayed. Can also synch with the Vita. The new controllers weather it’s the Duo-Moves or the Classic DuoShock will have pulse sensors in the grips for biofeedback gameplay. Plans are a Basic Unit with 160 gigs and just the system with controller at $350-$399 and one with the Omniviewer and a pack-in game for $450-$499. Aims are for a September 2013 launch.



– Omni is also part of their philosophy with the new OmniCloud, the new version of Gaktai. This service will not only cloud stream PS1, PS2 and select PS3 games to Playstation Certified devices but will also allow every digital and retail purchase to have access to a copy on the cloud. Basically, you buy one game, you can use it on any Plyastation device. Direct hardware Backwards Compatibility will be available by a $70 – $99 dongle that is plugged into the Omni that contains a PS3 on a chip with Cell to run games.



– Known first party games in development for Playstation Omni are: Next Gen Uncharted, Next Gen Siren, The Boydguard, Wipeout Omni, Bump In the Night, Killzone 4, Gran Turismo Prologue, Next Gen Media Molecule, Omni Fitness.



– Microsoft is the most vague out of all of them. It’s slated to be the most powerful out of all the next gen consoles about 4 to 6 times more powerful than Wii U and 2 to 3 times more powerful than Playstation Omni. The project has gone through many name iterations and will not be decided on until shortly before it’s E3 unveiling. Microsoft is also running into manufacturing issues and developers not having games done on time so instead of delaying the launch to Summer 2014, they are thinking of “soft launching” it Holiday November 2013 and then have a full blow out in the summer. All units will come with Kinect 2 built in which can track up to four people, all objects in the living room, clothing, face structure and fingers. It can also understand different voices and has it’s own PPU. In 2014, Microsoft will introduce the “LiveWall”, a omni-projection unit that will allow game environments to be projected nearly 360 degrees around the user. Useing Kinect 2, they have two demos of one that is a battlefield RTS and one that is a kung fu game with guys attacking all around. The LiveWall can also project diffrent images on the wall, so people can play different games on different walls. Microsoft is prepared to champion this unit as a cheaper and more effective alternative to wearing a “goofy stupid VR headset” to combat Sony’s Omniviewer while Sony is going to point out the low resolution quality and the lack of privacy. The system is going to be very expensive in the $499 range so Microsoft is planning on using a remolded X-Box Live (Possibly renamed X-Box Life) to offer a Pro (Gold) subscription two or three year contract to sell the unit at $300 – $399. The final goal with the tech is to shrink the system on a chip down enough so it can be put into tablets, PCs and Smart TVs so that all devices are X-Box ready.



– Known first party XBox Next games: Halo Trilogy Remake, Chief Samurai by Rare, Project Gotham Racing, Kinectimals 2, Rise, Carnival Park, Fable 4



– Ni-Oh is being completely remade from the ground up in Unreal Engine 4 exclusive for PlayStation Omni. A special Dynasty Warriors 8 will be released on Wii U and Vita, while a special Dead or Alive 5 will be release on Wii U and Playstation Omni later in 2013. Team Ninja also plans on making a side-scrolling remake of the NES Ninja Gaiden game for Wii U eShop, PSN and XBLA.



– Capcom is going to bring a voice command/dynamic slash version of Monster Hunter to the new X-Box. Ninja Theory is also pitching Capcom an Onimusha sequel for Wii U/Omni/XBoxNext as a “Ookami with guts”. Ono after looking at Platinum Game’s relationship is investigating a similar deal with Nintendo to publish Darkstalkers 4: Rebirth as a Wii U exclusive since Capcom is still reluctant to finance it. Sengoku Basara will get current and next gen re-releases at the launch of Next Gen systems. Capcom is also working with Splash Damage to make a new IP FPS for next gen consoles. A special edition of Resident Evil 6 called “Final Hope” will be release with bug & gameplay fixes, new sequel sinario DLC with one involving Claire, modes, asymetrical gamepad play, off TV gamepad play and an HD port of Resident Evil: Revelations. The next Resident Evil Operation game is in the works for PS3, 360, Wii U, Vita and Omni called Terrestrial Fear.



– Square Enix is preparing to bring biofeedback zombie hunting game Judecca to the Omni at launch. Agni Philosophy tech will be shown off as a unique IP game that will be out for Omni/XBoxNext in 2014. Crystal Dynamics plans to resurrect the Legacy of Kain franchise in 2014 built with the Unreal 4 engine. Sleeping Dogs will get an internally made sequel made with an updated engine on Wii U/360/PS3/Vita. Lord of Vermilion for Wii U is planned to use NFC cards. GunSlinger Stratos is planning to come to Wii U and Omni, with the possibility of an XBox Next release.



– Namco-Bandai is working with Sakurai to get a fully working demo at E3 for Smash Bros. Sakurai really took to heart the complaints about the single player game and the online game. He is solving this by making the single player very deep this time done by the Tales series people and is planning to have a Network Beta of the game for download the day of Nintendo’s E3 show. This way they can beta test online for about one year before they ship the game. Star Trek will come out with it’s movie version for Wii U/PS3/360 and have a special version with post movie game content for Omni at launch. Soul Master, a weapon based spin off of the Soul Calibur series for Kinect 2 is being made as well as a special edition of Soul Calibur 5 for Wii U and Omni. Pac-Man VS is planned to be brought over to Wii U eShop and Ouya. Dragon Ball ZENKAI Battle Royale is also looking to being ported over to Wii U and PS3. New IPs are being developers by smaller teams for Wii U, Omni and X-Box Next.



– EA is working with Playground Games with guidance from Chriterion to make an open world racing franchise in the vein of Diddy Kong Racing as their answer to Activision’s Skylanders series. Aimed at older kids and teenagers, NFC enabled cars and performance enhancers will be scannable and will intergrate Origin and social functions like Facebook, Twitter and the like. Will be release on all platforms current (Wii, 360, PS3), handheld (3DS, Vita, iOS NFC, Android NFC, Windows Phone 8) and Next Gen (Wii U, Omni, X-Box Next, Ouya). EA while limiting the budget will also bring Pulse and Battlefield 4 to the Wii U. Three new IPs for Wii U, Omni and X-Box Next are also being developed on.



– Activison has two teams working on Modern Warfare 4 with Infinity Ward making the Omni/Nextbox version a launch title using (or similar tech to) Unreal Engine 4 and Treyarch working on Wii U/360/PS3/Ouya editions. The Bungie IP will be at E3 2013 even though it won’t release that year and will be hugely ambitious, revealing that the game engine that is so scalable it works on mobile all the way to souped up PCs. It will feature an open world, third person adventure shooting MMO-like game where the players mainly drive and create their own stories, factions and missions with in the game world, a true sand box. This world will be cheap to free to enter and will have it’s building blocks microtranactioned to gain profit.


Esto me hizo recordar algo que se puso creo que en este hilo de que había leído en neogaf un rumor en el 2012 o 2013 de uno dando detalles de ambas máquinas y que se cumplió todo tal cual excepto en lo que decía de que en AMD se esperaba que la X1 fuese más potente (curioso también), pena no encontrar el post ahora.... pero la lista de detalles que se daba era tal cual lo que se presentó finalmente.

Desde luego este E3 promete en lo relativo a win10, dx12, cloud compute y quien sabe si temas de hardware con la conferencia de AMD. Hoy mismo Phil a vuelto a recordar que hablará de la "plataforma", no solo de juegos: https://twitter.com/XboxP3/status/599026603918655488
Pada escribió:Curioso sin duda..... aunque no me queda claro si realmente son dos L2 diferentes, ya que básicamente la primera de la que habla dice que son cuatro de 128 KB cada una = 1 de 512 KB (como la de abajo), pero bueno luego una es 8-way y la otra 16-way así que realmente si que pueden ser dos diferentes. De todas formas no se como está de cachés L2 las GPUs de GCN pero si tiene pinta de ser un retoque custom de microsoft por todo el tema de la dualidad y aprovechar mejor los CUs.

Por otra parte papatuelo estuve ojeando el twitter del que dices.... y es interesante pero claro nunca se sabe si es un fanboy o alguien que sabe lo que dice xD. Pero he visto un twit de un rumor del 2012 que me parece muy interesante ya que se parece mucho a lo que está viéndose y se espera anunciar en este E3 (aunque ahí habla de E3 2014), por si alguien quiere ver la web origen del rumor le dejo el enlace (que habla de mas cosas no solo lo que resumió el twit) ... simplemente es reajustar algunos nombres y fechas de lo que se comenta y es ¿casi? todo verdadero (menos el 2-3 times more powerful durango (x1) que orbis (ps4) claro [poraki] [poraki] ). Como la lectura se hace un p**o coñazo en la web dejo la versión copy-pasteada:

– All three major players are going to play very aggressive hard ball starting in Summer 2013 right before E3. Both Sony and Microsoft are attempting to court in developers to next gen engines in attempt to starve Nintendo and mobile developers. However Nintendo is banking on the argument that the other two jumped too soon to upgrade, with only the top tier of the triple A studios such as Infinity Ward, Crystal Dynamics, ect only having next-gen level technology with most being stuck on very advanced Unreal Engine 3 level tech.



– Nintendo is hoping to play it’s cards right with new hardware add ons and a huge first party push next year where they will reveal games for both holiday 2013 and 2014, a total of 1/3rd of their internal development software. Nintendo has also been shopping around for third party developers where instead of buying them outright, either funds projects or their marketing/localization to make them exclusive or feature packed for Wii U or Nintendo 3DS. Expect more projects like Bayonetta 2 to be announced next year including a partnership that will cause huge shocks when it’s announced even worse than Bayonetta 2. My sources do not think it’s the wildly talked about Devil’s Third being a Wii U exclusive because most people have been buzzing about that and Nintendo is “keeping it extremely close to it’s chest”.



– Nintendo’s core first party line up for E3 will be the next 3D Mario game that will be out by Holiday 2013, a next Zelda adventure for the Nintendo 3DS, a double dose of Kirby with the return of Tilt ‘n Tumble for Wii U and Kirby’s Pop Up Pannick for Nintendo 3DS, a new HD Yoshi’s Island game, Donkey Kong Land Returns for Nintendo 3DS, new Fatal Frame for Wii U, the new Retro Studios title which may or may not make Holiday 2013 and two new IPs.



– There was a pitch at Retro Studios for a new Metroid game that I have no idea if was scrapped or if it was made into a full game. I do know the pitch was an FPA like the Prime games and it took in between Other M and Fusion. It was suppose to deal with an entire planet that in a conflict between the good guys and the Space Pirates caused a fracture in time that allowed half of the dead planet to come back to life including the dead Chozoo colony. It was suppose to deal with the mystery of the Chozoo, Samus upbringing and that the Chozoo were more war like than imagined. It was also suppose to feature Wii Motion Plus control along with two player co-op with the new Chozoo partner on the gamepad, allowing more crazy exploration and puzzle solving. Being isolated, alone was the theme. Multiplayer is also planned. Besides working on that internal next-gen engine for Wii U and a smaller team for Donkey Kong Land Returns, we know that some of the pitches included an entirely new IP based around the GamePad, a revival of Raven Blade and a reboot of Mach Rider.



– Mainline 3DS Pokemon game needs roughly two more years before it’s released. Uses a full 3D engine and will have a story dealing with a world wide crisis. A new Pokemon type will be introduced (has not been done since Gold and Silver) and while not as many new Pokemon as in past gens older Pokemon will get new abilities and forms. Will maximize the Nintendo 3DS use of 3D, StreetPass and online connectivity. The first NFC game for Wii U will be a next gen Battrio game coming out in all regions.



– Sony is near the middle end part of their Project Orbis, their next generation PS4. It will not be called Playstation 4, teams have started to call the final name as Omni. Omni will reflect their new hardware and content delivery philosophy. Omni will be “very capable” of doing modern day graphics compared to a Direct X 11 level of technology like Unreal Engine 4 and Frostbite 2. Compared to Wii U, it is better, but not the biggest leap in the world according to developer friends of mine. The key is the Omniviewer, a thin, lite and slick head mounted autosteroptic display that can track the users head and presents a 360 image view with semi transparent AMOLED screens. This can turn any TV into a 3D TV, as well as add extra augmented reality information outside of the TV screen. One application from an entertainment perspective seeing movies in 2k, 4k or IMAX resolutions as their original size where you have to move your head to look at the full picture being displayed. Can also synch with the Vita. The new controllers weather it’s the Duo-Moves or the Classic DuoShock will have pulse sensors in the grips for biofeedback gameplay. Plans are a Basic Unit with 160 gigs and just the system with controller at $350-$399 and one with the Omniviewer and a pack-in game for $450-$499. Aims are for a September 2013 launch.



– Omni is also part of their philosophy with the new OmniCloud, the new version of Gaktai. This service will not only cloud stream PS1, PS2 and select PS3 games to Playstation Certified devices but will also allow every digital and retail purchase to have access to a copy on the cloud. Basically, you buy one game, you can use it on any Plyastation device. Direct hardware Backwards Compatibility will be available by a $70 – $99 dongle that is plugged into the Omni that contains a PS3 on a chip with Cell to run games.



– Known first party games in development for Playstation Omni are: Next Gen Uncharted, Next Gen Siren, The Boydguard, Wipeout Omni, Bump In the Night, Killzone 4, Gran Turismo Prologue, Next Gen Media Molecule, Omni Fitness.



– Microsoft is the most vague out of all of them. It’s slated to be the most powerful out of all the next gen consoles about 4 to 6 times more powerful than Wii U and 2 to 3 times more powerful than Playstation Omni. The project has gone through many name iterations and will not be decided on until shortly before it’s E3 unveiling. Microsoft is also running into manufacturing issues and developers not having games done on time so instead of delaying the launch to Summer 2014, they are thinking of “soft launching” it Holiday November 2013 and then have a full blow out in the summer. All units will come with Kinect 2 built in which can track up to four people, all objects in the living room, clothing, face structure and fingers. It can also understand different voices and has it’s own PPU. In 2014, Microsoft will introduce the “LiveWall”, a omni-projection unit that will allow game environments to be projected nearly 360 degrees around the user. Useing Kinect 2, they have two demos of one that is a battlefield RTS and one that is a kung fu game with guys attacking all around. The LiveWall can also project diffrent images on the wall, so people can play different games on different walls. Microsoft is prepared to champion this unit as a cheaper and more effective alternative to wearing a “goofy stupid VR headset” to combat Sony’s Omniviewer while Sony is going to point out the low resolution quality and the lack of privacy. The system is going to be very expensive in the $499 range so Microsoft is planning on using a remolded X-Box Live (Possibly renamed X-Box Life) to offer a Pro (Gold) subscription two or three year contract to sell the unit at $300 – $399. The final goal with the tech is to shrink the system on a chip down enough so it can be put into tablets, PCs and Smart TVs so that all devices are X-Box ready.



– Known first party XBox Next games: Halo Trilogy Remake, Chief Samurai by Rare, Project Gotham Racing, Kinectimals 2, Rise, Carnival Park, Fable 4



– Ni-Oh is being completely remade from the ground up in Unreal Engine 4 exclusive for PlayStation Omni. A special Dynasty Warriors 8 will be released on Wii U and Vita, while a special Dead or Alive 5 will be release on Wii U and Playstation Omni later in 2013. Team Ninja also plans on making a side-scrolling remake of the NES Ninja Gaiden game for Wii U eShop, PSN and XBLA.



– Capcom is going to bring a voice command/dynamic slash version of Monster Hunter to the new X-Box. Ninja Theory is also pitching Capcom an Onimusha sequel for Wii U/Omni/XBoxNext as a “Ookami with guts”. Ono after looking at Platinum Game’s relationship is investigating a similar deal with Nintendo to publish Darkstalkers 4: Rebirth as a Wii U exclusive since Capcom is still reluctant to finance it. Sengoku Basara will get current and next gen re-releases at the launch of Next Gen systems. Capcom is also working with Splash Damage to make a new IP FPS for next gen consoles. A special edition of Resident Evil 6 called “Final Hope” will be release with bug & gameplay fixes, new sequel sinario DLC with one involving Claire, modes, asymetrical gamepad play, off TV gamepad play and an HD port of Resident Evil: Revelations. The next Resident Evil Operation game is in the works for PS3, 360, Wii U, Vita and Omni called Terrestrial Fear.



– Square Enix is preparing to bring biofeedback zombie hunting game Judecca to the Omni at launch. Agni Philosophy tech will be shown off as a unique IP game that will be out for Omni/XBoxNext in 2014. Crystal Dynamics plans to resurrect the Legacy of Kain franchise in 2014 built with the Unreal 4 engine. Sleeping Dogs will get an internally made sequel made with an updated engine on Wii U/360/PS3/Vita. Lord of Vermilion for Wii U is planned to use NFC cards. GunSlinger Stratos is planning to come to Wii U and Omni, with the possibility of an XBox Next release.



– Namco-Bandai is working with Sakurai to get a fully working demo at E3 for Smash Bros. Sakurai really took to heart the complaints about the single player game and the online game. He is solving this by making the single player very deep this time done by the Tales series people and is planning to have a Network Beta of the game for download the day of Nintendo’s E3 show. This way they can beta test online for about one year before they ship the game. Star Trek will come out with it’s movie version for Wii U/PS3/360 and have a special version with post movie game content for Omni at launch. Soul Master, a weapon based spin off of the Soul Calibur series for Kinect 2 is being made as well as a special edition of Soul Calibur 5 for Wii U and Omni. Pac-Man VS is planned to be brought over to Wii U eShop and Ouya. Dragon Ball ZENKAI Battle Royale is also looking to being ported over to Wii U and PS3. New IPs are being developers by smaller teams for Wii U, Omni and X-Box Next.



– EA is working with Playground Games with guidance from Chriterion to make an open world racing franchise in the vein of Diddy Kong Racing as their answer to Activision’s Skylanders series. Aimed at older kids and teenagers, NFC enabled cars and performance enhancers will be scannable and will intergrate Origin and social functions like Facebook, Twitter and the like. Will be release on all platforms current (Wii, 360, PS3), handheld (3DS, Vita, iOS NFC, Android NFC, Windows Phone 8) and Next Gen (Wii U, Omni, X-Box Next, Ouya). EA while limiting the budget will also bring Pulse and Battlefield 4 to the Wii U. Three new IPs for Wii U, Omni and X-Box Next are also being developed on.



– Activison has two teams working on Modern Warfare 4 with Infinity Ward making the Omni/Nextbox version a launch title using (or similar tech to) Unreal Engine 4 and Treyarch working on Wii U/360/PS3/Ouya editions. The Bungie IP will be at E3 2013 even though it won’t release that year and will be hugely ambitious, revealing that the game engine that is so scalable it works on mobile all the way to souped up PCs. It will feature an open world, third person adventure shooting MMO-like game where the players mainly drive and create their own stories, factions and missions with in the game world, a true sand box. This world will be cheap to free to enter and will have it’s building blocks microtranactioned to gain profit.


Esto me hizo recordar algo que se puso creo que en este hilo de que había leído en neogaf un rumor en el 2012 o 2013 de uno dando detalles de ambas máquinas y que se cumplió todo tal cual excepto en lo que decía de que en AMD se esperaba que la X1 fuese más potente (curioso también), pena no encontrar el post ahora.... pero la lista de detalles que se daba era tal cual lo que se presentó finalmente.

Desde luego este E3 promete en lo relativo a win10, dx12, cloud compute y quien sabe si temas de hardware con la conferencia de AMD. Hoy mismo Phil a vuelto a recordar que hablará de la "plataforma", no solo de juegos: https://twitter.com/XboxP3/status/599026603918655488
pues a ver si ya se confirma cosas por que ya cansa estar sin saber que es lo que he comprado.
Buenas, pero a quien le sorprende a estas alturas.

http://www.elotrolado.net/viewtopic.php?p=1738451816

Que usaba una jerarquía escalar y no vectorial ya lo sabíamos. Esto simplemente lo confirma más.
Lo importante es la plataforma, no la consola. Bueno, igual para vosotros no, pero para Microsoft sí.
No me cansaré de repetirlo. Esa es la guerra.
Meanwhile we see a reduction in gains going from the 290X to the 285 and finally to the 7970. As we mentioned earlier we appear to be command processor limited, and each one of these progressively weaker GPUs appears to contain a similarly weaker command processor. Still, even the “lowly” 7970 can push 11.6M draw calls per second, which is a 10.5x (order of magnitude) increase in draw call performance over DirectX 11.


Imagen

Menudo palizón le da la 285 a la 7970 a pear de que la última tiene más teraflops sobre el papel.

GCN 1.2 Tier 12.0 vs GCN 1.0 Tier 11.1
papatuelo escribió:
Meanwhile we see a reduction in gains going from the 290X to the 285 and finally to the 7970. As we mentioned earlier we appear to be command processor limited, and each one of these progressively weaker GPUs appears to contain a similarly weaker command processor. Still, even the “lowly” 7970 can push 11.6M draw calls per second, which is a 10.5x (order of magnitude) increase in draw call performance over DirectX 11.


Imagen

Menudo palizón le da la 285 a la 7970 a pear de que la última tiene más teraflops sobre el papel.

GCN 1.2 Tier 12.0 vs GCN 1.0 Tier 11.1



Pero eso en teoría sólo son drawcalls no?

No es equivalente a rendimiento, porque esa 980 ofrece mucho mas que la 285.
Si, son solo draw calls.

Pero, para q han preparado la arquitectura para soportar tanto draw call?

Algun motivo habra.
Hola, leo mucho este foro, y después de ver las pruebas que otro usuario hizo con Windows 10, decidí probar yo también, y me llevé la grata sorpresa de que el assassins creed unity, que me iba con un fx 8350, 16 gb de RAM (1866), una r9 280x oc, montados sobre una crosshair v formula z, rondaba los 20-30 fps, y a la hora de ejecutarlo en win10, no como el battlefield 3, que no se porque no arranca, seguiré probando, el assassins, a pasado a 30-45 fps, solo con migrar de sistema operativo.... la verdad espero que si esto solo es una technical preview, mejore bastante...XD
Buenas tardes.

Recuerdo que el topic del hilo es hablar del interior de One. Se deja algo de manga ancha, pero no nos desviemos demasiado, por favor.

Gracias.
Hablamos de arquitecturas tier DX12.0.
De DX12 q va a llegar a XBOX y de W10 sistema operativo de XBOX.

Desde las cosas q ya se saben sobre estas arquitecturas y del funcionamiento de la API y el SO intentamos especular que hay dentro de la consola y como rendiria.

Hemos dicho muchas veces q XBOX se hizo con lo q habia para satisfacer lo q iba a demandar DX12. Pues bien si como podemos ver con solo modificar el commamd processor podemos obtener un rendimiento superior de una GPU teoricamente inferior creo q esto esta intimamente relacionado con la arquitectura de XBOX q se diseño con dos CP.

Por otro lado, de la misma forma si XBOX usa 8 nucleos muy flojitos y vemos q cob W10 esos ocho nucleos despegan en jyegos CPU dependientes creo q seguimos tocando temas intimamente relacionados con XBOX
Mas draw calls en el mismo tiempo = menos tiempo necesario para hacer las mismas que otro = reducción del tiempo de latencia para renderizar.

En tiempo real cuando tienes que tener listo el fotograma en 16ms muchas veces lo que cuenta es la latencia de las operaciones.
indigo_rs está baneado por "saltarse el ban con un clon"
Pues con DX12 las Nvidia como esa 980 no quedan en muy bien lugar. Quizás tengan que afinar mas los drivers.
Lo que también queda claro es que las AMD están pensadas desde hace mucho para la comunicación paralela, porque serializada vaya tela lo lentas que son, la mitad que las Nvidia. Ya mencioné antes que lo de AMD igual no es por drivers, si no que con una comunicación en serie simplemente es que su arquitectura esta limitada, y la de años que en PC han tenido que tragar con eso.
darksch escribió:Lo que también queda claro es que las AMD están pensadas desde hace mucho para la comunicación paralela, porque serializada vaya tela lo lentas que son, la mitad que las Nvidia. Ya mencioné antes que lo de AMD igual no es por drivers, si no que con una comunicación en serie simplemente es que su arquitectura esta limitada, y la de años que en PC han tenido que tragar con eso.


Pues entonces no se que sentido a tenido sacar todo su hardware de esa forma, si sabían que no se aprovechaba.

Ahora alguien saldra diciendo que AMD sabia de Directx12 desde hace 10 años. XD
Nop, xq el command procesor hace cuello de botella en GCN 1.0

Asi q no, no lo sabian.
Pada escribió:Curioso sin duda..... aunque no me queda claro si realmente son dos L2 diferentes, ya que básicamente la primera de la que habla dice que son cuatro de 128 KB cada una = 1 de 512 KB (como la de abajo), pero bueno luego una es 8-way y la otra 16-way así que realmente si que pueden ser dos diferentes. De todas formas no se como está de cachés L2 las GPUs de GCN pero si tiene pinta de ser un retoque custom de microsoft por todo el tema de la dualidad y aprovechar mejor los CUs.

Por otra parte papatuelo estuve ojeando el twitter del que dices.... y es interesante pero claro nunca se sabe si es un fanboy o alguien que sabe lo que dice xD. Pero he visto un twit de un rumor del 2012 que me parece muy interesante ya que se parece mucho a lo que está viéndose y se espera anunciar en este E3 (aunque ahí habla de E3 2014), por si alguien quiere ver la web origen del rumor le dejo el enlace (que habla de mas cosas no solo lo que resumió el twit) ... simplemente es reajustar algunos nombres y fechas de lo que se comenta y es ¿casi? todo verdadero (menos el 2-3 times more powerful durango (x1) que orbis (ps4) claro [poraki] [poraki] ). Como la lectura se hace un p**o coñazo en la web dejo la versión copy-pasteada:

– All three major players are going to play very aggressive hard ball starting in Summer 2013 right before E3. Both Sony and Microsoft are attempting to court in developers to next gen engines in attempt to starve Nintendo and mobile developers. However Nintendo is banking on the argument that the other two jumped too soon to upgrade, with only the top tier of the triple A studios such as Infinity Ward, Crystal Dynamics, ect only having next-gen level technology with most being stuck on very advanced Unreal Engine 3 level tech.



– Nintendo is hoping to play it’s cards right with new hardware add ons and a huge first party push next year where they will reveal games for both holiday 2013 and 2014, a total of 1/3rd of their internal development software. Nintendo has also been shopping around for third party developers where instead of buying them outright, either funds projects or their marketing/localization to make them exclusive or feature packed for Wii U or Nintendo 3DS. Expect more projects like Bayonetta 2 to be announced next year including a partnership that will cause huge shocks when it’s announced even worse than Bayonetta 2. My sources do not think it’s the wildly talked about Devil’s Third being a Wii U exclusive because most people have been buzzing about that and Nintendo is “keeping it extremely close to it’s chest”.



– Nintendo’s core first party line up for E3 will be the next 3D Mario game that will be out by Holiday 2013, a next Zelda adventure for the Nintendo 3DS, a double dose of Kirby with the return of Tilt ‘n Tumble for Wii U and Kirby’s Pop Up Pannick for Nintendo 3DS, a new HD Yoshi’s Island game, Donkey Kong Land Returns for Nintendo 3DS, new Fatal Frame for Wii U, the new Retro Studios title which may or may not make Holiday 2013 and two new IPs.



– There was a pitch at Retro Studios for a new Metroid game that I have no idea if was scrapped or if it was made into a full game. I do know the pitch was an FPA like the Prime games and it took in between Other M and Fusion. It was suppose to deal with an entire planet that in a conflict between the good guys and the Space Pirates caused a fracture in time that allowed half of the dead planet to come back to life including the dead Chozoo colony. It was suppose to deal with the mystery of the Chozoo, Samus upbringing and that the Chozoo were more war like than imagined. It was also suppose to feature Wii Motion Plus control along with two player co-op with the new Chozoo partner on the gamepad, allowing more crazy exploration and puzzle solving. Being isolated, alone was the theme. Multiplayer is also planned. Besides working on that internal next-gen engine for Wii U and a smaller team for Donkey Kong Land Returns, we know that some of the pitches included an entirely new IP based around the GamePad, a revival of Raven Blade and a reboot of Mach Rider.



– Mainline 3DS Pokemon game needs roughly two more years before it’s released. Uses a full 3D engine and will have a story dealing with a world wide crisis. A new Pokemon type will be introduced (has not been done since Gold and Silver) and while not as many new Pokemon as in past gens older Pokemon will get new abilities and forms. Will maximize the Nintendo 3DS use of 3D, StreetPass and online connectivity. The first NFC game for Wii U will be a next gen Battrio game coming out in all regions.



– Sony is near the middle end part of their Project Orbis, their next generation PS4. It will not be called Playstation 4, teams have started to call the final name as Omni. Omni will reflect their new hardware and content delivery philosophy. Omni will be “very capable” of doing modern day graphics compared to a Direct X 11 level of technology like Unreal Engine 4 and Frostbite 2. Compared to Wii U, it is better, but not the biggest leap in the world according to developer friends of mine. The key is the Omniviewer, a thin, lite and slick head mounted autosteroptic display that can track the users head and presents a 360 image view with semi transparent AMOLED screens. This can turn any TV into a 3D TV, as well as add extra augmented reality information outside of the TV screen. One application from an entertainment perspective seeing movies in 2k, 4k or IMAX resolutions as their original size where you have to move your head to look at the full picture being displayed. Can also synch with the Vita. The new controllers weather it’s the Duo-Moves or the Classic DuoShock will have pulse sensors in the grips for biofeedback gameplay. Plans are a Basic Unit with 160 gigs and just the system with controller at $350-$399 and one with the Omniviewer and a pack-in game for $450-$499. Aims are for a September 2013 launch.



– Omni is also part of their philosophy with the new OmniCloud, the new version of Gaktai. This service will not only cloud stream PS1, PS2 and select PS3 games to Playstation Certified devices but will also allow every digital and retail purchase to have access to a copy on the cloud. Basically, you buy one game, you can use it on any Plyastation device. Direct hardware Backwards Compatibility will be available by a $70 – $99 dongle that is plugged into the Omni that contains a PS3 on a chip with Cell to run games.



– Known first party games in development for Playstation Omni are: Next Gen Uncharted, Next Gen Siren, The Boydguard, Wipeout Omni, Bump In the Night, Killzone 4, Gran Turismo Prologue, Next Gen Media Molecule, Omni Fitness.



– Microsoft is the most vague out of all of them. It’s slated to be the most powerful out of all the next gen consoles about 4 to 6 times more powerful than Wii U and 2 to 3 times more powerful than Playstation Omni. The project has gone through many name iterations and will not be decided on until shortly before it’s E3 unveiling. Microsoft is also running into manufacturing issues and developers not having games done on time so instead of delaying the launch to Summer 2014, they are thinking of “soft launching” it Holiday November 2013 and then have a full blow out in the summer. All units will come with Kinect 2 built in which can track up to four people, all objects in the living room, clothing, face structure and fingers. It can also understand different voices and has it’s own PPU. In 2014, Microsoft will introduce the “LiveWall”, a omni-projection unit that will allow game environments to be projected nearly 360 degrees around the user. Useing Kinect 2, they have two demos of one that is a battlefield RTS and one that is a kung fu game with guys attacking all around. The LiveWall can also project diffrent images on the wall, so people can play different games on different walls. Microsoft is prepared to champion this unit as a cheaper and more effective alternative to wearing a “goofy stupid VR headset” to combat Sony’s Omniviewer while Sony is going to point out the low resolution quality and the lack of privacy. The system is going to be very expensive in the $499 range so Microsoft is planning on using a remolded X-Box Live (Possibly renamed X-Box Life) to offer a Pro (Gold) subscription two or three year contract to sell the unit at $300 – $399. The final goal with the tech is to shrink the system on a chip down enough so it can be put into tablets, PCs and Smart TVs so that all devices are X-Box ready.



– Known first party XBox Next games: Halo Trilogy Remake, Chief Samurai by Rare, Project Gotham Racing, Kinectimals 2, Rise, Carnival Park, Fable 4



– Ni-Oh is being completely remade from the ground up in Unreal Engine 4 exclusive for PlayStation Omni. A special Dynasty Warriors 8 will be released on Wii U and Vita, while a special Dead or Alive 5 will be release on Wii U and Playstation Omni later in 2013. Team Ninja also plans on making a side-scrolling remake of the NES Ninja Gaiden game for Wii U eShop, PSN and XBLA.



– Capcom is going to bring a voice command/dynamic slash version of Monster Hunter to the new X-Box. Ninja Theory is also pitching Capcom an Onimusha sequel for Wii U/Omni/XBoxNext as a “Ookami with guts”. Ono after looking at Platinum Game’s relationship is investigating a similar deal with Nintendo to publish Darkstalkers 4: Rebirth as a Wii U exclusive since Capcom is still reluctant to finance it. Sengoku Basara will get current and next gen re-releases at the launch of Next Gen systems. Capcom is also working with Splash Damage to make a new IP FPS for next gen consoles. A special edition of Resident Evil 6 called “Final Hope” will be release with bug & gameplay fixes, new sequel sinario DLC with one involving Claire, modes, asymetrical gamepad play, off TV gamepad play and an HD port of Resident Evil: Revelations. The next Resident Evil Operation game is in the works for PS3, 360, Wii U, Vita and Omni called Terrestrial Fear.



– Square Enix is preparing to bring biofeedback zombie hunting game Judecca to the Omni at launch. Agni Philosophy tech will be shown off as a unique IP game that will be out for Omni/XBoxNext in 2014. Crystal Dynamics plans to resurrect the Legacy of Kain franchise in 2014 built with the Unreal 4 engine. Sleeping Dogs will get an internally made sequel made with an updated engine on Wii U/360/PS3/Vita. Lord of Vermilion for Wii U is planned to use NFC cards. GunSlinger Stratos is planning to come to Wii U and Omni, with the possibility of an XBox Next release.



– Namco-Bandai is working with Sakurai to get a fully working demo at E3 for Smash Bros. Sakurai really took to heart the complaints about the single player game and the online game. He is solving this by making the single player very deep this time done by the Tales series people and is planning to have a Network Beta of the game for download the day of Nintendo’s E3 show. This way they can beta test online for about one year before they ship the game. Star Trek will come out with it’s movie version for Wii U/PS3/360 and have a special version with post movie game content for Omni at launch. Soul Master, a weapon based spin off of the Soul Calibur series for Kinect 2 is being made as well as a special edition of Soul Calibur 5 for Wii U and Omni. Pac-Man VS is planned to be brought over to Wii U eShop and Ouya. Dragon Ball ZENKAI Battle Royale is also looking to being ported over to Wii U and PS3. New IPs are being developers by smaller teams for Wii U, Omni and X-Box Next.



– EA is working with Playground Games with guidance from Chriterion to make an open world racing franchise in the vein of Diddy Kong Racing as their answer to Activision’s Skylanders series. Aimed at older kids and teenagers, NFC enabled cars and performance enhancers will be scannable and will intergrate Origin and social functions like Facebook, Twitter and the like. Will be release on all platforms current (Wii, 360, PS3), handheld (3DS, Vita, iOS NFC, Android NFC, Windows Phone 8) and Next Gen (Wii U, Omni, X-Box Next, Ouya). EA while limiting the budget will also bring Pulse and Battlefield 4 to the Wii U. Three new IPs for Wii U, Omni and X-Box Next are also being developed on.



– Activison has two teams working on Modern Warfare 4 with Infinity Ward making the Omni/Nextbox version a launch title using (or similar tech to) Unreal Engine 4 and Treyarch working on Wii U/360/PS3/Ouya editions. The Bungie IP will be at E3 2013 even though it won’t release that year and will be hugely ambitious, revealing that the game engine that is so scalable it works on mobile all the way to souped up PCs. It will feature an open world, third person adventure shooting MMO-like game where the players mainly drive and create their own stories, factions and missions with in the game world, a true sand box. This world will be cheap to free to enter and will have it’s building blocks microtranactioned to gain profit.


Esto me hizo recordar algo que se puso creo que en este hilo de que había leído en neogaf un rumor en el 2012 o 2013 de uno dando detalles de ambas máquinas y que se cumplió todo tal cual excepto en lo que decía de que en AMD se esperaba que la X1 fuese más potente (curioso también), pena no encontrar el post ahora.... pero la lista de detalles que se daba era tal cual lo que se presentó finalmente.

Desde luego este E3 promete en lo relativo a win10, dx12, cloud compute y quien sabe si temas de hardware con la conferencia de AMD. Hoy mismo Phil a vuelto a recordar que hablará de la "plataforma", no solo de juegos: https://twitter.com/XboxP3/status/599026603918655488


Creo que en una de las ultimas noticias sobre M$ (no se si la de las versiones de W10 u otra) se dijo que no se enseñaría todo en el E3¿no?, si no que se repartiría con las otras ferias...(entiendo que se repartirá entre E3, gamescom y TGS...)

Que larga va a ser la espera xddd. Un salu2
Sled Hummer escribió:Pues entonces no se que sentido a tenido sacar todo su hardware de esa forma, si sabían que no se aprovechaba.

Ahora alguien saldra diciendo que AMD sabia de Directx12 desde hace 10 años. XD

Hombre, pues por algo hicieron Mantle ... cuando sacaron GCN se dieron cuenta de que hacia falta software que le acompañase.
Entrevista a Phil sobre win10 y X1: http://www.gamesradar.com/phil-spencer- ... indows-10/

Extraigo la pregunta de VR, que aunque no detalla nada en concreto, se podría interpretar alguna insinuación de planes similares a lo que comenté el otro dia sobre sacar un samsung gear VR o colaborar con alguno de los que están creando un casco de VR.

While PC platforms can make use of Rift, Vive and other thirdparty VR headsets, you currently have nothing on Xbox One to compete with Sony’s Project Morpheus. Is that something that’s on your mind?

It’s more of an announcement than anybody really having any VR stuff right now – and that’s not a shot at Sony. I mean, it’s hard tech, and I think it’s great what they’re doing with Morpheus. But they’ve announced [it for] the first half of 2016, so a little over a year from now. I look at VR as an interesting space. It’s certainly different to the mixed reality we do with HoloLens, but there’s nothing that precludes us from doing something in the VR space. As you say, there are partners out there, and while these guys are PC-based today, if we want to do something with Xbox… Right now, it’s just been about technologies and things that I think we need to do on Xbox One to make the experience better, and that’s where our focus has been. And I don’t think VR is a now thing. I’m not saying it’s five years from now, but it’s not really a now now thing. Valve’s got their VR thing, which I think is great; Samsung has GearVR, too. Funnily enough, they are very interested in Minecraft and how it could work in those VR spaces, so even from a content perspective there are a lot of conversations about VR, and I think it’s a very interesting tech for us to watch on the console side as well as the PC side.
Tio Phil escribió:And I don’t think VR is a now thing. I’m not saying it’s five years from now

Muy listo Phil, yo estoy convencido de que la VR real llegara la próxima generación, con maquinas de 5-10 TFLOPS, para poder mover los juegos a 1440p@90FPS.

Ahora nos rebajan los frames y la resolución, y no pasa nada, pero con VR, a 1080p los pixels cantan cosa mala, y menos de 90FPS dicen que rompe el efecto presencia, que es indispensable para una buena experiencia VR.

Oculus con sus requisitos mínimos a puesto unas GPUs en torno a los 4TFLOPS, y tampoco creais que eso da para mucho si hay que correr a 1200p@90FPS.

En 2016 empezaremos a tener experiencias VR, pero serán mas que nada pruebas que harán/haremos gratis los early adopters, pero como dice Phil, la VR madura no es para "hoy", y al mercado de masas tardará en llegar.
4 Tflops para mover lo que ahora mueve algo de 2 que le cuesta llegar a 1080p y 60fps con configuración media?

Pues si normalmente se hace un 8x en cada gen esta claro que algo va a petardear o esperemos que la proxima gen haya algo que refuerce el hardware, un crecimiento exponencial de las gráficas o la nube.

De todos modos lo de las gafas no lo veo yo... Lo único que estaría bien sería unas hololens con VR combinadas y aún así vete a saber si podría triunfar.
cercata escribió:Muy listo Phil, yo estoy convencido de que la VR real llegara la próxima generación, con maquinas de 5-10 TFLOPS, para poder mover los juegos a 1440p@90FPS.

Ahora nos rebajan los frames y la resolución, y no pasa nada, pero con VR, a 1080p los pixels cantan cosa mala, y menos de 90FPS dicen que rompe el efecto presencia, que es indispensable para una buena experiencia VR.

Oculus con sus requisitos mínimos a puesto unas GPUs en torno a los 4TFLOPS, y tampoco creais que eso da para mucho si hay que correr a 1200p@90FPS.



Eso es un pez que se muerde la cola, dentro de 5 años estaremos igual. Siempre habrá diferencia entre los juegos en 2D a 60fps y lo que se pueda mover en VR a 90fps.

Una hipotética PS5 de 6 teraflops moverá cosas a 4K 30fps. Tampoco esperes que le sobren muchos recursos para llegar a los 90fps.

Y lo que se pueda ver en pc en 2D va a ser muy superior a lo que podrán mover en VR 90fps. ¿Existe alguna configuración para mover el The Witcher 3 a 1440p@90FPS en ULTRA?

Siempre se va a tener que bajar calidad gráfica para poder subir a la tasa de frames y la resolución que requiere la VR.
Mamaun escribió:Una hipotética PS5 de 6 teraflops moverá cosas a 4K 30fps. Tampoco esperes que le sobren muchos recursos para llegar a los 90fps.

Tienes razón en parte ... para VR si no quieres ver los pixels como granos hace falta por lo menos 1200p ó 1440p, y para que haya presencia 75FPS minimisimo, recomendable 90 ...

Con el hard actual yo creo que ni rebajando los gráficos se llega bien a eso, pero con HW de dentro de 5 años, con HBM (por cierto, AMD lo ha presentado oficialmente), 10TFLOPS, se llegara a eso con unos gráficos lo bastante fotorealistas como para una buena inmersion VR !!!
cercata escribió:
Mamaun escribió:Una hipotética PS5 de 6 teraflops moverá cosas a 4K 30fps. Tampoco esperes que le sobren muchos recursos para llegar a los 90fps.

Tienes razón en parte ... para VR si no quieres ver los pixels como granos hace falta por lo menos 1200p ó 1440p, y para que haya presencia 75FPS minimisimo, recomendable 90 ...

Con el hard actual yo creo que ni rebajando los gráficos se llega bien a eso, pero con HW de dentro de 5 años, con HBM (por cierto, AMD lo ha presentado oficialmente), 10TFLOPS, se llegara a eso con unos gráficos lo bastante fotorealistas como para una buena inmersion VR !!!


No te lo discuto, pero siempre vas a tener mejores gráficos quitando los recursos que necesitas para la VR.

Veremos, se presenta un futuro apasionante :D

Otra pregunta y, de verdad, sin animo de trollear. The Witcher 3 podría ser uno de los juegos beneficiados por el lanzamiento de DX12? Por lo que se comenta por ahí, el rendimiento no es especialmente bueno en ONE.
Mamaun escribió:
cercata escribió:
Mamaun escribió:Una hipotética PS5 de 6 teraflops moverá cosas a 4K 30fps. Tampoco esperes que le sobren muchos recursos para llegar a los 90fps.

Tienes razón en parte ... para VR si no quieres ver los pixels como granos hace falta por lo menos 1200p ó 1440p, y para que haya presencia 75FPS minimisimo, recomendable 90 ...

Con el hard actual yo creo que ni rebajando los gráficos se llega bien a eso, pero con HW de dentro de 5 años, con HBM (por cierto, AMD lo ha presentado oficialmente), 10TFLOPS, se llegara a eso con unos gráficos lo bastante fotorealistas como para una buena inmersion VR !!!


No te lo discuto, pero siempre vas a tener mejores gráficos quitando los recursos que necesitas para la VR.

Veremos, se presenta un futuro apasionante :D

Otra pregunta y, de verdad, sin animo de trollear. The Witcher 3 podría ser uno de los juegos beneficiados por el lanzamiento de DX12? Por lo que se comenta por ahí, el rendimiento no es especialmente bueno en ONE.


The Witcher 3 en One muestra mejor framerate que en PS4 según los tests.
The witcher 3 tiene su hilo, pero si vemos y analizamos lo que hay en los videos, hay muchas cosas de donde rascar, no es que precisamente el juego vaya a tope, hay bajones de 30fps, sombras que cambian de calidad, lod agresivo, ....
Scopata escribió:The Witcher 3 en One muestra mejor framerate que en PS4 según los tests.


A costa de bajar resolución y algún detalle más.

No estoy trolleando. Solo me gustaría saber si con DX12 estas distancias se podrían salvar e incluso mejorar.
Mamaun escribió:
Scopata escribió:The Witcher 3 en One muestra mejor framerate que en PS4 según los tests.


A costa de bajar resolución y algún detalle más.

No estoy trolleando. Solo me gustaría saber si con DX12 estas distancias se podrían salvar e incluso mejorar.


Sí sí, por supuesto que es a costa de resolución dinámica pero ya es cuestión de preguntarse qué es más importante si la resolución o el framerate.

@Nuhar solamente usamos The Witcher 3 como ejemplo, no por hablar del juego en concreto.
Scopata escribió:Sí sí, por supuesto que es a costa de resolución dinámica pero ya es cuestión de preguntarse qué es más importante si la resolución o el framerate.

@Nuhar solamente usamos The Witcher 3 como ejemplo, no por hablar del juego en concreto.



No quiero entrar en qué es más importante (para mi, framerate). Solo quiero saber si los desarrolladores de The Witcher, con su motor nuevo pueden mejorar estos detalles con la adaptación de su motor a DX12.

Es un motor nuevo, debería estar pensado para su posterior adaptación a DX12.
Mamaun escribió:
Scopata escribió:The Witcher 3 en One muestra mejor framerate que en PS4 según los tests.


A costa de bajar resolución y algún detalle más.

No estoy trolleando. Solo me gustaría saber si con DX12 estas distancias se podrían salvar e incluso mejorar.


Lo que he visto de ambas en DF es basicamente resolucion vs framerate, lo de siempre vamos, habra detallitos pero seguramente sean pulidos en algun parche, asi gordo gordo no he visto nada.

A lo que vamos... The witcher es un juego diseñado al completo en dx11, eso significa que de pasar a dx12 será un port. Sin usar nuevos motores que gestionen los recursos de otra forma creo que poco van a poder rascar, quizas algo mejor el framerate y con suerte estabilizar la calidad de sombras.
Nuhar escribió:
Mamaun escribió:
Scopata escribió:The Witcher 3 en One muestra mejor framerate que en PS4 según los tests.


A costa de bajar resolución y algún detalle más.

No estoy trolleando. Solo me gustaría saber si con DX12 estas distancias se podrían salvar e incluso mejorar.


Lo que he visto de ambas en DF es basicamente resolucion vs framerate, lo de siempre vamos, habra detallitos pero seguramente sean pulidos en algun parche, asi gordo gordo no he visto nada.

A lo que vamos... The witcher es un juego diseñado al completo en dx11, eso significa que de pasar a dx12 será un port. Sin usar nuevos motores que gestionen los recursos de otra forma creo que poco van a poder rascar, quizas algo mejor el framerate y con suerte estabilizar la calidad de sombras.


Si tenemos que esperar a motores completamente nuevos para ver juegos que exploten DX12 y luego juegos basados en estos motroes... nos vamos a 2017 fácil.

No creo que los motores Unreal y Cryengine se vayan a crear desde 0 para DX12, los van a adaptar.
Ya, es lo que yo decia jajaja

Pero que menos que portar un juego a un motor que soporte las nuevas apis y un año de desarrollo. De todos modos creo que para este año quien haya portado a nuevos motores ya se veran diferencias "notables" si es que las hay.
Como no salga algún juego q les ponga la "cara colorá" no van a cambiar los motores. Si con DX12 los juegos de estudios propios de microsoft marcan diferencias no creo que los demás estudios tarden mucho en adaptar , rehacer sus motores. Ahora, si las diferencias no son claramente destacables la tónica va a seguir siendo la misma.
manmartin escribió:Como no salga algún juego q les ponga la "cara colorá" no van a cambiar los motores. Si con DX12 los juegos de estudios propios de microsoft marcan diferencias no creo que los demás estudios tarden mucho en adaptar , rehacer sus motores. Ahora, si las diferencias no son claramente destacables la tónica va a seguir siendo la misma.


Exactamente por eso lo preguntaba. Si no hay mucha diferencia, los foros van a implosionar.

Esperemos entonces que las diferencias sean máximas.
Pase A o pase B los foros van a implosionar igualmente.
manmartin escribió:Como no salga algún juego q les ponga la "cara colorá" no van a cambiar los motores. Si con DX12 los juegos de estudios propios de microsoft marcan diferencias no creo que los demás estudios tarden mucho en adaptar , rehacer sus motores. Ahora, si las diferencias no son claramente destacables la tónica va a seguir siendo la misma.


Mirando el calendario, forza 6, Halo 5, el nuevo assasins o el star wars...¿podrian ser como minimo portados? si no de salida...¿seria posible hacer un ''apaño'' con un parche tocho? (esto me imagino que no, pero como no lo se seguro, lo pregunto...)

Un salu2
Los foros no necesitan ni mecha ni nada para implosionar, con rumor de mecha es suficiente xD

Sobre lo de Direct X 12 creo que Phil twiteó que este año ya habrían juegos Direct X 12, a saber si nativos o no, pero juegos Direct X 12 yo creo que como mínimo Forza 6 y Halo 5 lo serán, bueno, y Fable Legends que ese ya es seguro que funciona sobre DX 12. Fable Legends a lo tonto nunca nos acordamos de su existencia.
nicaro3 está baneado por "saltarse un ban con un clon"
Según paradox interactive vulkan puede ser mejor que direxct 12

Paradox Interactive, el desarrollador que está detrás de Magicka 2, dio su opinión respecto a DirectX 12, indicando que la nueva API de Microsoft incorpora una gran cantidad de mejoras respecto a DirectX 11, pero que tras probar la API Vulkan, ya no le parece tan buena la API exclusiva de Windows 10.

“DX12 ofrece una gran mejora con respecto a DX11, permite a los juegos pasar a la próxima generación de gráficos. Pero también estamos esperando ansiosamente el lanzamiento oficial de la API OpenGL Vulkan, la que podría ser incluso mejor que DX12. Actualmente sólo estamos experimentando con la API pero por supuesto vamos a a apoyarla”.

Cuando se trata de la versión de Xbox One de Magicka 2 la compañía añadió: “Paradox se ha centrado sólo en el PC muchos, muchos años, y esta es la primera vez que Paradox hace un juego en la nueva generación de consolas, así que empezamos lentos y comenzamos con PlayStation 4. Vamos a ver cuando será posible preparar una versión para la Xbox One. Actualmente también tenemos un acuerdo exclusivo con Sony”.

Recordemos que la API Vulkan sería implementada por Sony en su PlayStation 4 (algo no confirmado), mientras que la Xbox One usará DirectX 12, aunque podemos ver cómo Vulkan es ya un interés para las desarrolladoras.


http://www.tweaktown...dx12/index.html

http://elchapuzasinf...r-de-magicka-2/


Bueno de esto vamos a salir favorecidos todos. Al final vulkan y direxct 12 van a ser practicamente lo mismo a nivel de ventajas si bien es cierto que ahora entiendo por qué tanto bombo a vulkan si al final resulta tener màs ventajas que direxct 12.
Todo esto tendría que haber ido en el hilo de multi... pero si que es cierto que son dos apis que van a traer muy buenos cambios y que en principio parecen ser bastante similares, los ports entre ellas son muy muy rápidos, eso dicen...

Seguramente una tenga unas cosas y la otra otra y las versiones .2 .3 .4 ,.... se vayan copiando. Lo importante es que los desarrolladores tienen ganas de trabajar con ellas.
nicaro3 escribió:Según paradox interactive vulkan puede ser mejor que direxct 12

Paradox Interactive, el desarrollador que está detrás de Magicka 2, dio su opinión respecto a DirectX 12, indicando que la nueva API de Microsoft incorpora una gran cantidad de mejoras respecto a DirectX 11, pero que tras probar la API Vulkan, ya no le parece tan buena la API exclusiva de Windows 10.

“DX12 ofrece una gran mejora con respecto a DX11, permite a los juegos pasar a la próxima generación de gráficos. Pero también estamos esperando ansiosamente el lanzamiento oficial de la API OpenGL Vulkan, la que podría ser incluso mejor que DX12. Actualmente sólo estamos experimentando con la API pero por supuesto vamos a a apoyarla”.

Cuando se trata de la versión de Xbox One de Magicka 2 la compañía añadió: “Paradox se ha centrado sólo en el PC muchos, muchos años, y esta es la primera vez que Paradox hace un juego en la nueva generación de consolas, así que empezamos lentos y comenzamos con PlayStation 4. Vamos a ver cuando será posible preparar una versión para la Xbox One. Actualmente también tenemos un acuerdo exclusivo con Sony”.

Recordemos que la API Vulkan sería implementada por Sony en su PlayStation 4 (algo no confirmado), mientras que la Xbox One usará DirectX 12, aunque podemos ver cómo Vulkan es ya un interés para las desarrolladoras.


http://www.tweaktown...dx12/index.html

http://elchapuzasinf...r-de-magicka-2/


Bueno de esto vamos a salir favorecidos todos. Al final vulkan y direxct 12 van a ser practicamente lo mismo a nivel de ventajas si bien es cierto que ahora entiendo por qué tanto bombo a vulkan si al final resulta tener màs ventajas que direxct 12.


Pero vamos. que va a decir si tiene un contrato de exclusividad con SONY....
oleyo escribió:Pero vamos. que va a decir si tiene un contrato de exclusividad con SONY....


De exclusividad temporal, quiero matizar.

Pero si lo dice Paradox, me lo creo XD

Nótese la ironía.
Eso lo determinan los equipos importantes que son los que realmente le dan caña, y no unos mindonguis. Si quienes hacen los motores principales de hoy en día dicen que les gusta mas una o la otra pues habrá que hacerles caso. Pero eso, equipos importantes no "condicionados".
papatuelo escribió:
Meanwhile we see a reduction in gains going from the 290X to the 285 and finally to the 7970. As we mentioned earlier we appear to be command processor limited, and each one of these progressively weaker GPUs appears to contain a similarly weaker command processor. Still, even the “lowly” 7970 can push 11.6M draw calls per second, which is a 10.5x (order of magnitude) increase in draw call performance over DirectX 11.


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Menudo palizón le da la 285 a la 7970 a pear de que la última tiene más teraflops sobre el papel.

GCN 1.2 Tier 12.0 vs GCN 1.0 Tier 11.1

Esta claro que con cada revision AMD mejora sus gráficas pero creo que una parte de las diferencia que se ve ahí es por los diferentes drivers de prueba, por ejemplo en este test la 7970 anda sobre los los 13 millones y no es raro ver a la 280x en 14 millones.
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Asi que cuanto menos el limite de las GNC 1.0 no esta en el gráfico de Anandtech.
Esa suposición de Paradox no tiene mucha relación con el interior de One, de hecho casi que tampoco con el de ps4 que tiene una api a más bajo nivel que vulkan, caso contrario del paso de dx11.2 a dx12.

Es una suposición muy aventurada cuando para ver el rendimiento óptimo de estas apis y poder comparar, se necesita un hardware específico preparado ellas, que para vulkan ni existe, y para Dx12 de momento solo existe One y aún ni lo incorpora.
Ya queda menos para ver las primeras muestras de DX12 en One... espero que la espera haya merecido la pena.
Yo no es por menospreciar vulkan, pero hay varios puntos a recalcar, el primero es que no hay ninguna plataforma que se sepa al 100% que lo soporta, segundo esta gente solo ha podido experimentar y tiene pinta que con DX12 bastante poco, esto nos lleva al tercer punto y es que tienen un acuerdo de exclusividad con Sony.

De todas formas creo que habria que esperar a ver que dicen los masters en cuanto a temas tecnicos no lo que pueda decir alguien (a saber quien por otro lado) de una desarrolladora de segundo nivel, casi tercer nivel diria incluso, no tienen nada que haya sido referente grafico ni con un nivel tecnico sobresaliente, o yo no lo recuerdo.
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