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_DeMenCia_ escribió:Que... barato O_ o
Si, el juego salio hace ya bastantes años, pero es SE despues de todo xD
josemurcia escribió:_DeMenCia_ escribió:Que... barato O_ o
Si, el juego salio hace ya bastantes años, pero es SE despues de todo xD
13€ te parece caro para un juego de hace 4 años?
Entonces los copy-paste HD de la next-gen te tienen que parecer un atraco a mano armada.
Buste escribió:Me gusta lo que veo del XV.Se ve que dejara de lado la mierda del XIII y su linealidad.Si de verdad es un mundo abierto y te dejan ir donde tu quieres el juego sera mucho mejor en todos los sentidos.Graficamente se ve muy bien y el sistema de lucha es "raro" y no se muy bien por donde ira.Mi impresion es buena ya que es una saga que esta decayendo a pasos agigantados y este parece que puede volver a subir
tauchachol escribió:Imagino que meteran los cristales de pasada, algun chocobo y algun moguri y con eso ya diran que es un final fantasy.
Christian Troy escribió:tauchachol escribió:Imagino que meteran los cristales de pasada, algun chocobo y algun moguri y con eso ya diran que es un final fantasy.
No estás muy enterado del argumento del juego, no? Porque gira totalmente en torno a los cristales, nada de "de pasada".
davila escribió:¿Soy el único al que el trailer de FFXV le ha recordado a Xenoblade Chronicles X? No sé, me ha dado esa sensación y ojalá sea esa la inspiración.
rokyle escribió:davila escribió:¿Soy el único al que el trailer de FFXV le ha recordado a Xenoblade Chronicles X? No sé, me ha dado esa sensación y ojalá sea esa la inspiración.
FFXV lleva en desarrollo desde antes de que Xenoblade fuera si quiera una idea xD
THumpER escribió:Deberian haber incluido muchos mas elementos magicos y fantasticos.
THumpER escribió:A mi me gusta que sea action rpg ya que la jugabilidad de KH me encanta pero lo que veo raro en el juego es que han tirado por ofrecer un estilo grafico bastante realista, y tengo la sensacion de que no pega muy bien con FF.
Deberian haber incluido muchos mas elementos magicos y fantasticos.
Klarth Ontarian escribió:THumpER escribió:A mi me gusta que sea action rpg ya que la jugabilidad de KH me encanta pero lo que veo raro en el juego es que han tirado por ofrecer un estilo grafico bastante realista, y tengo la sensacion de que no pega muy bien con FF.
Deberian haber incluido muchos mas elementos magicos y fantasticos.
Final Fantasy VII y VIII también tenía su toque "realista" (las ciudades que eran preciosas por cierto, Delling y Dollet son mis dos favoritas). El toque "mágico" está claro que lo veremos durante el juego, aunque pinta que va a ser una de las entregas bastantes influenciada por el tema de las traciones. (que me masmola)
En resumen, pinta que a Noctis lo van a tracionar seguro uno de su chupipandi.
tiku escribió:Es que, precisamente, de elementos fantásticos va cargado TODO lo que han enseñado el juego hasta el momento.
Una cosa es que los muestre en un entorno más realista, pero una cosa no tiene nada que ver con la otra.
THumpER escribió:tiku escribió:Es que, precisamente, de elementos fantásticos va cargado TODO lo que han enseñado el juego hasta el momento.
Una cosa es que los muestre en un entorno más realista, pero una cosa no tiene nada que ver con la otra.
Pues sera el entorno realista o lo que tu quieras, pero el juego en conjunto tiene un aire poco fantasioso hasta donde yo he visto. Que tiene elementos magicos por supuesto pero le han dado un diseño bastante diferente a lo visto en FFs anteriores a mi modo de ver. Eso no significa que sea una mierda de juego ya que puede ser muy grande, solo opino que el aspecto del juego general me ha dejado un poco frio en lo que he visto de este ultimo trailer.
Nada mas.
rokyle escribió:Pues por los trailers me atrevería a decir que la ambientación del XV es exactamente igual a la que tendría el VII si se hicera una edición de PS4Xbone. Ambos son "fantasía" en un mundo que intenta parecer "real".
Buste escribió:Viendo videos buscando alguna cosilla y de enlaze a enlaze me encontre con esto.Despues mire sus videos y me quede flipando
No entiendo mucho de musica pero lo que hace este tio me parece una currada de cojones
https://www.youtube.com/watch?v=0s20588opz4&index=1&list=LLJVvBgvOk4r9OCK5dQNnD4w
Buste escribió:Viendo videos buscando alguna cosilla y de enlaze a enlaze me encontre con esto.Despues mire sus videos y me quede flipando
No entiendo mucho de musica pero lo que hace este tio me parece una currada de cojones
https://www.youtube.com/watch?v=0s20588opz4&index=1&list=LLJVvBgvOk4r9OCK5dQNnD4w
josemurcia escribió:FFXV está a poco más de la mitad de su desarrollo. El cual tuvo que empezar desde el principio cuando dieron el salto a la next-gen en 2012.
http://www.blogiswar.net/2014/09/22/haj ... antasy-xv/
josemurcia escribió:FFXV está a poco más de la mitad de su desarrollo. El cual tuvo que empezar desde el principio cuando dieron el salto a la next-gen en 2012.
http://www.blogiswar.net/2014/09/22/haj ... antasy-xv/
But that percentage, Tabata told Kotaku, isn’t 55 percent since the game was announced in 2006 as Final Fantasy Versus XIII. It is 55 percent during the two years that Tabata has been on the project.
roberto28live escribió:Nunca he jugado a un FF, pero claro, no soy muy amigo de los combates por turnos. Pero en el XV he visto que no es así, y pregunto ¿Hay alguno más de estilo? Tengo xbox 360.
While Square Enix hasn't gone into great detail about how combat explicitly works, the way Tabata described it certainly sounded interesting. "The controls aren't you simply press a button once for a single action to happen," said Tabata. "Rather, they are a continuous flow of movements. It's more about the movements that are associated with the buttons and building upon them for actions through the combat system."
Originally Posted by Battle System Notes
- Attack, defend, switch weapon mechanic, magic and teleportation. Two face buttons, three shoulder buttons. Access to one spell, Fire.
- No real point of comparison with the battle system. No jump button in demo. No idea if available in final. Press attack to hit, and hold to string attacks. Defence operates the same. Hold defence to take defensive stance and evade enemies. Can also hold defence and move using the analog. Potential for timed defences in more cluttered battles maybe. Movement entirely in player's control.
- Switching mechanic can be implemented before an attack or in the midst of an attack. Start heavy and strong, go light and fast etc.
- Teleportation works by holding the trigger to target, then releasing which implements the ability. Able to string teleportation and attacks together, with switching mechanic also. Can target enemies or certain points/objects for teleportation. Teleportation available outside of battle. Can't just teleport anywhere.
- Magic similar to teleportation. Hold to charge, target, cast. You can switch targets like teleportation.
- Battle system is based on movement and offence. You move and attack, move and defend. Constantly alternate between attacking, defending, switching mechanic, mixed with teleportation and magic for added flair. Attacks become more varied by switching mechanic. Example: Press Attack, Hold Attack, Switch, Press Attack, Switch, Press Attack, Teleport, Hold Attack, Switch, Teleport etc. Feels cinematic/flashy and plays well. Good potential here for combinations in big battles with more spells/abilities and teleportation.
- Missing meters for abilities and magic as well as UI. Not final. Must be in the final game in some form as no limitations in demo, constantly teleporting and abusing magic.
- Not indicative of the final product. A lot of work yet to be done. More customisation for magic and abilities, and they're still tinkering with the controls for the best overall feeling.
- Combat has a certain weight to it, but it's not slow at all. Feels good, responsive, quick. Game goes into battle mode when threat is detected. Seamless transition.
- Only controlled Noctis, but final game will allow control of characters other than Noctis. No demonstration of this.
_DeMenCia_ escribió:While Square Enix hasn't gone into great detail about how combat explicitly works, the way Tabata described it certainly sounded interesting. "The controls aren't you simply press a button once for a single action to happen," said Tabata. "Rather, they are a continuous flow of movements. It's more about the movements that are associated with the buttons and building upon them for actions through the combat system."
No se si lo entiendo...
En vez de ser tipo kindom hearts... ¿asignas un combo a cada boton y el juego lo hace solo?
En gaf estan volviendose locos al leer eso xD A ver si sale la demo y se disipan las dudas de como es el juego de una vez...
edit: de Verendus en gaf (link: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=898355)Originally Posted by Battle System Notes
- Attack, defend, switch weapon mechanic, magic and teleportation. Two face buttons, three shoulder buttons. Access to one spell, Fire.
- No real point of comparison with the battle system. No jump button in demo. No idea if available in final. Press attack to hit, and hold to string attacks. Defence operates the same. Hold defence to take defensive stance and evade enemies. Can also hold defence and move using the analog. Potential for timed defences in more cluttered battles maybe. Movement entirely in player's control.
- Switching mechanic can be implemented before an attack or in the midst of an attack. Start heavy and strong, go light and fast etc.
- Teleportation works by holding the trigger to target, then releasing which implements the ability. Able to string teleportation and attacks together, with switching mechanic also. Can target enemies or certain points/objects for teleportation. Teleportation available outside of battle. Can't just teleport anywhere.
- Magic similar to teleportation. Hold to charge, target, cast. You can switch targets like teleportation.
- Battle system is based on movement and offence. You move and attack, move and defend. Constantly alternate between attacking, defending, switching mechanic, mixed with teleportation and magic for added flair. Attacks become more varied by switching mechanic. Example: Press Attack, Hold Attack, Switch, Press Attack, Switch, Press Attack, Teleport, Hold Attack, Switch, Teleport etc. Feels cinematic/flashy and plays well. Good potential here for combinations in big battles with more spells/abilities and teleportation.
- Missing meters for abilities and magic as well as UI. Not final. Must be in the final game in some form as no limitations in demo, constantly teleporting and abusing magic.
- Not indicative of the final product. A lot of work yet to be done. More customisation for magic and abilities, and they're still tinkering with the controls for the best overall feeling.
- Combat has a certain weight to it, but it's not slow at all. Feels good, responsive, quick. Game goes into battle mode when threat is detected. Seamless transition.
- Only controlled Noctis, but final game will allow control of characters other than Noctis. No demonstration of this.
No entiendo por que no hay boton de salto... aqui https://www.youtube.com/watch?v=jGYHpvvRHUA estaria bien poder saltar y pegar en la cabeza al begimo, por ejemplo.
No se si todo esto estaba puesto, pero lo pongo por si acaso.
bascu escribió:En GreenManGaming, usando el código SEPTEM-BEROFF-ER25XX tenéis el Final Fantasy XIII versión Steam por 8.77 euretes
rokyle escribió:
Por lo que leo, veo que sería un sistema muy parecido al XII o a lo que sería un "KOTOR"/Dragon Age. Das la orden de atacar y el personaje hace auto-atques hasta que le das una orden concreta (como una habilidad especial o magia) y entonces la ejecuta.
Si es así, I'm full In. Eso de un final fantasy estilo Devil May Cry no me gustaba nada. Un FF con un estilo de juego de ROL me tienta mas.
javitronik escribió:Hola compañeros!
Una preguntilla para los sabios de FF... ¿Cuál es el mejor lugar/zona para farmear en el Final Fantasy VI?
Estoy en el punto donde puedo ir donde quiera, hasta subir a la Torre de Gestahl , pero creo que no voy bastante 'tuneado' para enfrentarme a la última batalla.
Gracias!
Retrosaludos!!!
San Telmo 2 escribió:rokyle escribió:
Por lo que leo, veo que sería un sistema muy parecido al XII o a lo que sería un "KOTOR"/Dragon Age. Das la orden de atacar y el personaje hace auto-atques hasta que le das una orden concreta (como una habilidad especial o magia) y entonces la ejecuta.
Si es así, I'm full In. Eso de un final fantasy estilo Devil May Cry no me gustaba nada. Un FF con un estilo de juego de ROL me tienta mas.
El sistema de combate no determina el elemento de ROL del juego, como mucho define el subgénero al que pertenece el juego. Hasta la fecha Dragon Age tiene muchos más elementos de ROL que cualquier FF que carecen de ellos por completo. Limitados a un cursor y para colmo a veces "de pega" porque realmente solo te deja elegir una opción y no hay consecuencias. (Obviamente cuando no hay decisiones, no puede haberlas).
A estas alturas, tras ver en lo que han convertido el sistema de Jobs en X-2, tras el XII, tras Dos MMo numéricos, tras ver como se cargaban todas las señas de identidad de la saga tras el X, tras hechar tanta mierda sobre la saga, ¿realmente es tan importante si es un action rpg o por turnos y comandos?. Yo creo que despues de tanta mierda en la saga, si de verdad os gustasen los RPGs (de todo tipo), disfrutaréis del primero qe tiene un minimo aspecto de final fantasy en los últimos 11 años (sí desde el X). Del primero que no parece un desfile de pasarlea para enseñar "modelitos".
De todos los que queda haciendo FF (bueno quedaba), Nomura es el único que sabe hacer algo con la saga. Y aunque haya pasado al KH 3, ha dejado bien definido el aspecto de lo que vuelve a parecer un Final Fantasy en 11 años. ¿En serio te vas a parar en pelos porque sea un action RPG?. Porque a estas alturas despues de haber defenestrado todas las señas de identidad de la saga quejarse de eso me parece carente de sentido. Y más cuando hay un XII por ahí, que en lo que menos "aguas" hace es en el sistema de combate. Lo que se cae es la historia y los personajes. (Fue el primer FF que defenestró la seña de identidad de basarse en un nuevo mundo. Ivalice ya existía y estaba bien como estaba antes de hacer semejante desastre de juego).
Tabata's also in pursuit of a Final Fantasy that's not as overwhelming as its predecessors, and one that can be enjoyed by a broader audience. "With Final Fantasy 15, I do want to make it more casual," he says. "Of course the depth of the game is going to be there, but I want to make it so players can easily experience the satisfaction of the depth of the game." There's an option to set that car to drive itself, allowing players to sit back and take in the sights - although there is also an option to drive it manually, should they want to engage more fully with the world.
"Another example is in the combat," explains Tabata. "With the hardware specifications of the newer consoles, it's possible to set it up so you have different enemies and different choices of attacks you can enter in, but I want to simplify that. It'll basically be a one-button action, and the AI intuitively outputs an action that kind of satisfies, gives you that instant gratification, and it connects with the simple touch of a button. I myself am not getting any younger. I don't want to be frantically pushing buttons. I also want to utilise the intelligence of the hardware spec, and not have to go through too much hassle or trouble in order to execute moves."
tiku escribió:Vamos, que sería opcional, como quien quisiera activar eso en el Bayonetta 1, no es que sea el modo de juego estándar
With the hardware specifications of the newer consoles, it's possible to set it up so you have different enemies and different choices of attacks you can enter in, but I want to simplify that. It'll basically be a one-button action, and the AI intuitively outputs an action that kind of satisfies, gives you that instant gratification, and it connects with the simple touch of a button.
"Of course the depth of the game is going to be there, but I want to make it so players can easily experience the satisfaction of the depth of the game."
- Attack, defend, switch weapon mechanic, magic and teleportation. Two face buttons, three shoulder buttons. Access to one spell, Fire.
- No real point of comparison with the battle system. No jump button in demo. No idea if available in final. Press attack to hit, and hold to string attacks. Defence operates the same. Hold defence to take defensive stance and evade enemies. Can also hold defence and move using the analog. Potential for timed defences in more cluttered battles maybe. Movement entirely in player's control.
- Switching mechanic can be implemented before an attack or in the midst of an attack. Start heavy and strong, go light and fast etc.
- Teleportation works by holding the trigger to target, then releasing which implements the ability. Able to string teleportation and attacks together, with switching mechanic also. Can target enemies or certain points/objects for teleportation. Teleportation available outside of battle. Can't just teleport anywhere.
- Magic similar to teleportation. Hold to charge, target, cast. You can switch targets like teleportation.
- Battle system is based on movement and offence. You move and attack, move and defend. Constantly alternate between attacking, defending, switching mechanic, mixed with teleportation and magic for added flair. Attacks become more varied by switching mechanic. Example: Press Attack, Hold Attack, Switch, Press Attack, Switch, Press Attack, Teleport, Hold Attack, Switch, Teleport etc. Feels cinematic/flashy and plays well. Good potential here for combinations in big battles with more spells/abilities and teleportation.
- Missing meters for abilities and magic as well as UI. Not final. Must be in the final game in some form as no limitations in demo, constantly teleporting and abusing magic.
- Not indicative of the final product. A lot of work yet to be done. More customisation for magic and abilities, and they're still tinkering with the controls for the best overall feeling.
- Combat has a certain weight to it, but it's not slow at all. Feels good, responsive, quick. Game goes into battle mode when threat is detected. Seamless transition.
- Only controlled Noctis, but final game will allow control of characters other than Noctis. No demonstration of this.
- Battle system is based on movement and offence. You move and attack, move and defend. Constantly alternate between attacking, defending, switching mechanic, mixed with teleportation and magic for added flair. Attacks become more varied by switching mechanic. Example: Press Attack, Hold Attack, Switch, Press Attack, Switch, Press Attack, Teleport, Hold Attack, Switch, Teleport etc. Feels cinematic/flashy and plays well. Good potential here for combinations in big battles with more spells/abilities and teleportation.
rokyle escribió:roberto28live escribió:Nunca he jugado a un FF, pero claro, no soy muy amigo de los combates por turnos. Pero en el XV he visto que no es así, y pregunto ¿Hay alguno más de estilo? Tengo xbox 360.
Todos los final fantasy numéricos (los "De verdad") son de turnos en mayor o menor medidas.
Luego, si nos vamos a spinn-offs nos encontramos el Lighting Returns que es de acción (pero obliga a jugar el FFXIII y FFXIII-2 para entender la historia), FFVII: Crisis Core o el Dirge of Cerberus.
rokyle escribió:- Battle system is based on movement and offence. You move and attack, move and defend. Constantly alternate between attacking, defending, switching mechanic, mixed with teleportation and magic for added flair. Attacks become more varied by switching mechanic. Example: Press Attack, Hold Attack, Switch, Press Attack, Switch, Press Attack, Teleport, Hold Attack, Switch, Teleport etc. Feels cinematic/flashy and plays well. Good potential here for combinations in big battles with more spells/abilities and teleportation.
Básicamente Lightning Returns con teleportes.