O Dae_soo escribió:Aquí la explicación de CAPCOM de por qué están los DLC en el disco: fuente:eventhub
Capcom has confirmed that 12 new fan-favorite characters will be available as Downloadable Content (DLC) on the PlayStation 3, Xbox 360, and PC versions of Street Fighter X Tekken later this year. The playable characters will make their debut on the PS Vita system when the game is released this fall, with the console and PC versions receiving them as DLC soon after. The character information and files were intentionally included on retail versions of the PS3 and Xbox 360 game to save hard drive space and to ensure for a smooth transition when the DLC is available, allowing players who choose not to purchase the content the ability to play against players that did. More specifics regarding pricing, dates and other additional exciting DLC plans for Street Fighter X Tekken will be shared at a later date. As a reminder, the retail version of the game will be the only disc-based version consumers will need to own and all future upgrades will come from post-launch DLC. The new characters fighting their way onto Street Fighter X Tekken are... from the Street Fighter side... Blanka, Cody, Dudley, Elena, Guy and Sakura will be playable and from Tekken... Alisa Bosconovitch, Bryan Fury, Christie Monteiro, Jack, Lars Alexandersson and Lei Wulong will all be available.
By including these 12 characters on the disc, the idea was to ensure easy compatability between players who do and do not choose to download the characters when they arrive as DLC. For example, not buying costumes in the Street Fighter IV series means you will not see the costumes when playing another person who did buy them; on-disc characters avoid this issue and allow everyone to participate in the update without additional patches or hiccups. The update also saves on file size - instead of a massive download, there will be a much smaller unlock that brings the new content to the surface.
Básicamente, la excusa de siempre, metemos el DLC (perdona, pero si no te lo bajas, ya no es DLC, es contenido desbloqueable, bajo un módico precio eso sí) en el disco, y el que quiera, pagará, y el que no, no lo pagará, para evitar incompatibilidades.
Sonic and Sega All Stars Racing trae como DLC real a Metal Sonic y el circuito Death Egg, y existe una opción: DESHABILITAR DLC. Y así puedes jugar con todos.
¿Qué tal si en lugar de obligar a pasar por caja al usuario legal, estos personajes se desbloqueasen como algunos del SFIV, jugando? Ah, claro, eso no da beneficio y la gente viendo como es, que vendería su alma a Capcom a pesar que Capcom lleva jodiéndonos toda la generación y lo del Dead Rising 2 Sandbox Edition clama al cielo, pero no, que si te quejas por esta medida eres un friki inconformista.
Lo gracioso es ver a muchos en el hilo defendiendo el pasar por caja varias veces (sumad pagar 400 MSP como mínimo por PJ, son 12, basándonos en precios UK, son 48 euros de nada extra), así nos luce el pelo, y así seguirán los precios de los juegos siendo más caros, porque claro, si apoyamos que nos jodan desde la salida, siempre seguirán igual.
A este paso, llegará el día que venderán el juego y tendremos que pagar ya para poder pausar la partida o simplemente para desbloquear el menú, pero la gente dirá "es mejor que el DLC venga en el disco y volver a pagar por algo que ya has pagado, porque jo, que rollo bajar tantos megas" Seguro que para muchos no es tanto rollo cuando se trata de bajarse temporadas enteras de series.