jesusete007 escribió:Buenas noches!
Una preguntilla un poco tonta.. Estoy corriendo con el ruf en nurburgring norschelife esta semana, pero en este circuito no hay qualify.. ¿Cual es el criterio entonces de orden de salida en la parrilla?
Un saludo!
thadeusx escribió:No es un streaming esta vez pero si un unboxing de los pedales Fanatec ClubSport Pedals V3 Inverted que me han llegado hoy.
Tras mi primera carrera decir que a falta de acabar de ajustarlos son una maravilla
viewtopic.php?p=1744940456
1Saludo
stoner27 escribió:Yo llevo un mareo bastante grande cara la siguiente season.
Pase en la S3 de correr con los Skipi a esta season correr la BSS y sí, molan mucho los GT3, pero requieren muchísimo más entreno y trabajo que el Skipi. Y las 2 semanas que volví a correr con el Skipi me gustaron bastante salvo un par de incidentes chorras (culpa mía al 100%), incluso me planteo correr con el Porsche antes que seguir en la BSS o volver a correr a la Skipi (eso de carreras cada hora me atrae más que esperan 2 horas en la BSS). ¿Cómo va de nivel de kamikazes la Porsche?
Tema circuitos pues ya al ser la 3era season ya voy teniendo contenido y más o menos son 3-4 circuitos x serie para cumplir la season
nokeer escribió:Elfo jr escribió:Gente, tengo un dilema, independientemente del precio, haber si alguien ilumina mi camino xD va de shifters, el shh shifter o el de thrustmaster th8a?? Me lo quiero comprar para navidades y no se por a por cual ir, necesito ayuda porfavor, gracias por adelantado señores
Yo te puedo hablar de primera mano del SHH Shifter, que es el que tengo, la última versión. En cuanto a acabados, sin duda es inferior al de Thrustmaster, pero el feeling al engranar es superior y es más versátil al poder configurarlo en H o secuencial "al vuelo". Por eso no llegué a contemplar la opción de Thrustmaster.
Si quieres algo similar pero mejor construido tienes que optar por el de Fanatec, pero es mucho más caro.
Elfo jr escribió:nokeer escribió:Elfo jr escribió:Gente, tengo un dilema, independientemente del precio, haber si alguien ilumina mi camino xD va de shifters, el shh shifter o el de thrustmaster th8a?? Me lo quiero comprar para navidades y no se por a por cual ir, necesito ayuda porfavor, gracias por adelantado señores
Yo te puedo hablar de primera mano del SHH Shifter, que es el que tengo, la última versión. En cuanto a acabados, sin duda es inferior al de Thrustmaster, pero el feeling al engranar es superior y es más versátil al poder configurarlo en H o secuencial "al vuelo". Por eso no llegué a contemplar la opción de Thrustmaster.
Si quieres algo similar pero mejor construido tienes que optar por el de Fanatec, pero es mucho más caro.
Probaste un el de thrustmaster tmb? Es que yo no e probado nunca el shh, el de thrustmaster 30 min solo, a mi me da igual quitar los tornillitos para pasar de h a secuencial o el inflado de precio del thrustmaster siempre y cuanto el feeling sea superior, solo busco el que funcione mejor entrar thrusr y shh
thadeusx escribió:Yo modifiqué el app.ini para que de entrada esté todo desmarcado.
1Saludo
thadeusx escribió:En el vídeo salen, los CSP V1 que me compré hará unos 5-6 años y antes de eso los pedales de plástico Fanatec que los usé cuatro o cinco meses sólo (es que al principio Fanatec sólo tenía los V1 o un modelo de plástico).
Por lo que no puedo comparar con otras marcas lo siento.
1Saludo
clockwok escribió:thadeusx escribió:Yo modifiqué el app.ini para que de entrada esté todo desmarcado.
1Saludo
Cual y como modificas eso?
gracias
[Pit Service]
autoResetFastRepair=1 ; Automatically request fast repair service once your vehicle exits pit road
autoResetPitBox=1 ; Automatically request full pit service once your vehicle exits pit road
stoner27 escribió:clockwok escribió:PEPOinside escribió:Buenas a todos!! Acabo de pedir unos pedales fanatec csl lc después de vender los del G27, alguien de aquí los tiene? Probé en su día los v3 y me enamoraron, y de estos dicen que el freno es aún mejor... Qué ganas de probarlos
Compre hace dias esos mismos pedales, hoy me llego el freno y parece que lunes llega lo que falta.
Yo tengo los pedales y ayer me llegó el pedal de freno LC, pero como es para navidades, hasta el 25 no podré "ver la mejora real" respecto los T3PA. Con el modelo básico ya hay diferencia respecto el T3PA, respecto una pedalera de G27 modificada no sé si habrá mejora
r3vl1s escribió:A mi me llegó el mismo pack el viernes @XTraskasX. Lo probé por encima y muy buenas sensaciones pero el pedal de freno está increíblemente duro, demasiado exagerado como viene por defecto a mi gusto.
De todas formas lo probé en el suelo, mañana haré el acople para fijarlo bien en el wheel stand pro y probarlo mejor.
El tema de gomas del LC es simplemente poner más o menos cantidad no? Donde marca la dureza de las gomas?
Y lo que comentas del software que mejora el FFB es para el CSL en general o solo para iracing?
Din-A4 escribió:@stoner27 Gracias! Al final hice la carrera, la comento:
A pesar de haber entrenado 2 horas, tenía bajas esperanzas de obtener un buen resultado en Suzuka y el Mercedes. Sin embargo, salí a Qualy siendo el coche 1 y eso me puso más nervioso aún . Con dos vueltas buenas pero no perfectas me puse 4º.
Así pues, en la salida, me encanté y tiró el primero cuando estaba frenando, y no pude adelantarles. Sin embargo, los dos primeros chocaron y me coloqué tercero (uno de ellos me rozó y un x4). En la vuelta 2, en la curva a derechas a tope antes de spoon, toco hierba y trompeo, con lo que un x4 por tocar a uno y voy último. Así, veo como a todo el mundo le saco prácticamente 1 segundo, la verdad es que nunca me sentí tan superior en ninguna carrera al estar último como en ésta. Los Ferrari eran tortugas, pero esque los Mercedes los adelantaba hasta en las enlazadas del primer sector. Así, llegué a estar 8º, pero me metieron otro x4 porque uno al hacer la parada, salió de la chicane por la izquierda y metió freno .
Así pues, EN LA MISMA curva donde trompeé, vuelvo a tocar hierba, y accidente con un x3, lo cual me gira la rueda, hago offtrack y descalificado.
Qué rabia, podría haber ganado ya que tenía más ritmo que el líder. Con ganas de volver a hacerla sin duda.
clockwok escribió:Yo llevo desde el viernes con los Fanatec csl pedals lc y me gustan pero tiene sus cositas que...
Primero el freno muchisimo mejor que el freno de la pedalera que tenia antes(t500rs), cuesta adaptarse pero poco a poco se va pillando el truco, se puede apurar mas y ser mas constante en frenada.
Las gomas mas blandas son bastante duras, pena que ya no esten disponibles las gomas con dureza 45 que tenian la version de pruebas, pero con la ayuda del software se puede mejorar esto.
El acelerador es bastante blando estoy por cambiar y poner el pedal de embrague en lugar del acelerador (el pedal de embrague es mas duro), alguien sabe si hay algun problema en hacerlo?
La pedalera se mueve un poco cuando se pisa el freno con fuerza (sin cockpit) esto con la pedalera del t500 no pasa.
Es sin duda mejor que la pedalera del t500, principalmente el freno.
@stoner27 pillaste la pedalera con 2 o 3 pedales?
Porque la de 2 el freno es potenciometro luego no se recomienda llevarlo a 0, si tienes el 3 pedal (freno con celula) en ese caso lo suyo es llevar siempre a 0 en iracing.
stoner27 escribió:Din-A4 escribió:@stoner27 Gracias! Al final hice la carrera, la comento:
A pesar de haber entrenado 2 horas, tenía bajas esperanzas de obtener un buen resultado en Suzuka y el Mercedes. Sin embargo, salí a Qualy siendo el coche 1 y eso me puso más nervioso aún . Con dos vueltas buenas pero no perfectas me puse 4º.
Así pues, en la salida, me encanté y tiró el primero cuando estaba frenando, y no pude adelantarles. Sin embargo, los dos primeros chocaron y me coloqué tercero (uno de ellos me rozó y un x4). En la vuelta 2, en la curva a derechas a tope antes de spoon, toco hierba y trompeo, con lo que un x4 por tocar a uno y voy último. Así, veo como a todo el mundo le saco prácticamente 1 segundo, la verdad es que nunca me sentí tan superior en ninguna carrera al estar último como en ésta. Los Ferrari eran tortugas, pero esque los Mercedes los adelantaba hasta en las enlazadas del primer sector. Así, llegué a estar 8º, pero me metieron otro x4 porque uno al hacer la parada, salió de la chicane por la izquierda y metió freno .
Así pues, EN LA MISMA curva donde trompeé, vuelvo a tocar hierba, y accidente con un x3, lo cual me gira la rueda, hago offtrack y descalificado.
Qué rabia, podría haber ganado ya que tenía más ritmo que el líder. Con ganas de volver a hacerla sin duda.
Mala suerte, eso mismo me pasó en una carrera con el Skipi en Okayama y aun la recuerdo, jajaja. Pasar pagina y suerte en las siguientes. Por cierto, con que coche corres?
@XTraskasX En iracing el valor de freno al llevar la LC que es 0? Ya me queda menos para ponerlo, jejeje
made in ivan escribió:@XTraskasX el software que modifica el ffb no tiene riesgo de baneo? Lo pregunto pregunto porque imagino que modifica algo del juego.
behoram escribió:made in ivan escribió:@XTraskasX el software que modifica el ffb no tiene riesgo de baneo? Lo pregunto pregunto porque imagino que modifica algo del juego.
Buenas.
Si no te importa te digo yo,
No, no hay riesgo de baneo. De echo para información sobre eso está en el foro de iRacing: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3552959.page
Y no modifica nada del juego, son programas externos que lo que "modifican" es tu volante.
Cuando lo probé, allá por junio, vi que estaba bien, pero que el volante, G27, se volvía loco muy a menudo (perdía los grados de giro), y dejé de usarlo.
Saludos.
o05170o escribió:Hola buenas chicos. Alguien sabe como se añaden fondos o lo que sea a paymentwall? Quiero pillar la oferta pa nuevas suscripciones de 1 año... y no hay forma de pagar... no quieren mi dinero jeje
This is a big and exciting release! It is jam packed with brand new cars, a brand new track, entirely new track configurations, brand new racing formats, and a truck-load of our usual fixes and updates. We are very excited, and we hope you are too!
Some highlights include:
• New License Classes
• Heat Racing Mode
• Red Bull Global Rallycross Series
• Animated Pit Crew
• Significant Stockcar Updates
• Dirt Midget
• Ford Fiesta RS WRC
• VW Beetle GRC
• Knoxville Raceway
• Five Rallycross Track Configurations
Full 2018 Season 1 Release details are below.
Happy Holidays from all of us at iRacing, and have fun out on the track!
CHANGE LOG:
License Classes
- iRacing now has four unique License Classes!
- - Each of the four licenses are completely separate from each other, and you will have your own Class, iRating, and Safety Rating in each.
- - There is one license for each type of racing available: Oval, Road, Dirt Oval, and Dirt Road.
- - - Your initial Dirt Oval License Class was granted to you based on an algorithm that took into account both your 2017 Oval License Class, and your 2017 participation in Official Dirt Oval races.
Heat Racing
- Heat Racing, a new format of racing competition has been added to iRacing!
- - Heat racing is a system of competition that divides racers into different groups, or Heats, based on their qualification performance. Each Heat has its own winners and losers, and the best racers from each Heat will go on to compete against each other in the final session, the Main Event. Before that, the other racers from each Heat will go on to Consolation Races, where they may have a chance to earn themselves a spot in the Main Event!
- - For detailed information on Heat Racing, check out this document: https://d3bxz2vegbjddt.cloudfront.net/d ... ng-doc.pdf
- You are able to create and join your own Hosted Sessions using the Heat Racing format!
- - This option is only available in the iRacing Beta Interface!
- - - To setup your own Heat Race:
- - - - Click on: "Go Racing", then, "Create a Race", then, in the "Set Race Options" section, for the "Event Type", select "Heat Racing". Then, select one of the different configurations in the dropdown and finally purchase your session and join!
- - Session time and price are calculated using the maximum possible value for the number of entrants, which would yield the maximum number of Heat sessions being run. Thus, the time is an estimated total of the time limits for each of the predicted sessions plus a small buffer to account for session transitions and gridding times.
- - The cost for purchasing a Hosted Heat Racing Session has a 25% discount in addition to any other bulk discounts you may already recieve.
Race Results
- The in-Sim Race Results page has been reorganized to handle Heat Racing events, which can have many more sessions than just Practice/Qualify/Warmup/Race. If necessary, you can now scroll the Results left/right to reveal the results for the particular session of interest. Since all cars in the event are listed, yet only a subset of them actually drive in some of the sessions, you can sort the results for a particular session, thus grouping the cars that participated together, and pushing the cars that were not involved in that session to the bottom.
Asphalt Oval Racing
- A physics overhaul has been performed on our asphalt oval cars!
- - For some extensive and detailed information, check out this link:
- - - http://members.iracing.com/jforum/posts ... e#10803442
Dirt Oval Racing
- The default value for the starting track state for Dirt Ovals in a Race session has been lowered slightly for most cars, and has been lowered significantly for the Non-Winged Sprint Cars. This change will affect Official Sessions and any hosted sessions where the starting state is not explicitly specified.
- The default value for the starting track state for Dirt Ovals in Test, Practice, and Unattached Qualify sessions has been increased to make these tracks more closely match typical starting race conditions. Overall, you should expect the track for a Dirt Oval Practice session to have nearly the same starting usage as a Race session for the entry-level Dirt Oval cars.
- The variability in default starting track states for Dirt Ovals has been increased, meaning that when a starting usage value is not explicitly given, the distribution of generated usage percentages is wider. This will result in more variety in starting track state in Official Sessions and any hosted sessions where the starting state is not explicitly specified.
- Dirt Oval Track surface properties have been adjusted to reduce traction.
- For some extensive and detailed information on the changes within Dirt Oval Racing, check out this link:
- - http://members.iracing.com/jforum/posts ... e#10803079
Red Bull Global Rallycross Series
- Welcome to the world of Rallycross!
- - Rallycross is a form of racing that combines asphalt and dirt track sections into a short circuit, that also includes a dirt jump. There are limited penalties, no pit stops, and cars designed specifically for this racing format.
- - Rallycross cars and tracks have been added to the iRacing repertoire!
- - - Ford Fiesta RS WRC
- - - VW Beetle GRC
- - - Daytona circa 2007 (Rallycross - Long)
- - - Daytona circa 2007 (Rallycross - Short)
- - - Iowa Speedway (Rallycross)
- - - Lucas Oil Raceway (Rallycross)
- - - Phoenix International Raceway - 2008 (Rallycross)
- On the "Host A Race" page on the membersite, when a track with a Joker Lap (currently only Rallycross tracks) is selected, a new option for selecting the "Number of joker laps" is displayed. Additionally, Full Course Cautions and fast Tows are both completely disabled, and Standing Starts is mandatory.
Simulation
- Headlights can no longer be disabled on Road courses at night.
- The in-car slowdown penalty display now rounds up to the nearest tenth, so that "0.0" is never displayed for time remaining.
Dynamic Track
- Improved the method for calculating simulated tire activity during track initialization.
Rendering
- A new water shader has been implemented at Daytona circa 2007. This shader replaces the formerly static water effect with one which is reactive to the wind and uses current lighting techniques.
- - Please look forward to this water shader seeping into other tracks later this season!
Audio
- A new Ambient Volume slider can be found in the Options menu. This will control sounds like fireworks and jet fly-overs.
- Fixed a bug that was causing backfires to emit at the wrong location when watching a replay. Backfires and shift sound emission should now also stick to the car, rather than Doppler shifting away when viewing from inside the cockpit.
Spotter
- A brand new Spotter Pack, Cole Carter, the official spotter for Scott Speed, is now available in iRacing!
- - This Spotter Pack is ready to assist in all types of racing, including all calls needed for Rallycross racing!
- - - You may select which Spotter Pack iRacing uses in your Audio Options menu.
- The default Aussie Spotter is ready to assist with Rallycross calls.
- - Other Spotter Packs (except Cole Carter), are currently not setup to perform Rallycross calls.
Pit Crew
- iRacing has now finished hiring and training a highly experienced and fully animated pit crew to service some cars and trucks!
- - NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
- - NASCAR Camping World Toyota Tundra
- - NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS
- - NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion
- - NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry
- - NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado circa 2013
- - NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
- - NASCAR XFINITY Ford Mustang
- - NASCAR XFINITY Toyota Camry
- - - This super-fast and hardworking team will jump into action whenever you're pitting with one of the above vehicles on a track where that vehicle should be racing competitively.
- War wagons for many stock cars have been updated!
- - The war wagons should now have more detail, and randomly opened toolbox doors.
- - - NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
- - - NASCAR Camping World Toyota Tundra
- - - NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
- - - NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS
- - - NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion
- - - NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry
- - - NASCAR Nationwide Chevrolet Impala circa 2011
- - - NASCAR Sprint Cup Chevrolet Impala COT circa 2013
- - - NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado circa 2013
- - - NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
- - - NASCAR XFINITY Ford Mustang
- - - NASCAR XFINITY Toyota Camry
Opponent Cars
- Opponent car spec data has been updated for ALL cars.
- - The results of this change may be visible on timed penalties (such as cutting corners). An accurate car spec is required to determine the amount of time gained by cutting a corner and hence the appropriate penalty.
- Fixed an issue with the way some cars looked due to an error in weight distribution.
Paint Kit
- Improved font handling when painting cars.
In-Sim Race Radio
- Added the ability for the Sim to ask, within a radio script, whether or not the current session is either a Qualify Session or a Race Session (qual_or_race), or if the current event is a Heat Racing event (heats).
- - See the "readme.txt" file located in your My Documents/iRacing/scripts/radio/ directory for more information.
- Changed the default "StartDriving.txt" and "StopDriving.txt" radio scripts to mute/unmute @ALLTEAMS if "qual_or_race" is true.
- - This change is ONLY applied if you do not have customized versions of these two radio scripts. If you have customized versions of these scripts, and wish to incorporate these changes, see the "readme.txt" file located in your My Documents/iRacing/scripts/radio/ directory for more information on how to use them. (You would basically add "if qual_or_race mute @allteams" to the "StartDriving.txt" file, and "if qual_or_race unmute @allteams" to the "StopDriving.txt" file.)
Controls
- A gold hand brake overlay has been added over the normal red brake bars shown during calibration and when in or out of your car.
- - This overlay will only be present for our brand new Rallycross cars: the Ford Fiesta RS WRC, and the VW Beetle GRC.
Virtual Reality
- Fixed an issue where mirrors and environment maps were rendering with the incorrect cameras when Oculus Rift or Vive was active.
Telemetry
- New live 360 Hz telemetry variables have been added:
- - VelocityX_ST
- - VelocityY_ST
- - VelocityZ_ST
- - LongAccel_ST
- - LatAccel_ST
- - VertAccel_ST
- - RollRate_ST
- - PitchRate_ST
- - YawRate_ST
- More telemetry variables are now optionally available to output at 360 Hz to the ".ibt" file.
- The iRacing telemetry now includes a "NumJokerLaps:" property under "WeekendOptions:" that indicates the number of required Joker laps that must be taken in any race session.
- The iRacing telemetry now includes a "JokerLapsComplete:" property for each "- Position:".
- Fixed a bug in telemetry session string "CurDriverIncidentCount," output.
- Fixed a telemetry bug that caused DRS lights to track the last car to join the session.
iRacing Beta Interface
- The iRacing Beta Interface, which includes the Time Attack race mode, has been updated.
- The iRacing Downloader is now fully integrated and functional within the iRacing Beta Interface, and no longer needs to direct the user to the iRacing membersite via a web browser.
- The "Recent Results" section of the iRacing Beta Interface is now fully functional!
- - This section will display results of all kinds from the past 24 hours.
- The "Sign Out" section that was in the bottom-left corner has returned to the top-right corner, and is now a dropdown menu.
- The "My Content" section has been folded into a dropdown menu that appears when you click on your profile name box in the top left corner.
- - - This section includes where you can view the Cars and Tracks you own, as well as your Racing Suit and Helmet.
- - - Within the Cars and Suit & Helmet sections, you can also access the Paint Kit to customize each item.
- You are able to create and join your own Hosted Sessions using the Heat Racing format!
- - This option is only available in the iRacing Beta Interface!
- - - To setup your own Heat Race:
- - - - Click on: "Go Racing", then, "Create a Race", then, in the "Set Race Options" section, for the "Event Type", select "Heat Racing". Then, select one of the different configurations in the dropdown and finally purchase your session and join!
- - Session time and price are calculated using the maximum possible value for the number of entrants, which would yield the maximum number of Heat sessions being run. Thus, the time is an estimated total of the time limits for each of the predicted sessions plus a small buffer to account for session transitions and gridding times.
- - The cost for purchasing a Hosted Heat Racing Session has a 25% discount in addition to any other bulk discounts you may already recieve.
- Style and Layout:
- - The side-bar action buttons under the "Go Racing" section for "Create a Race" and "Test Drive" are now toggleable, and can be managed in the "Settings" menu. They have been turned off by default.
- - Fixed an issue where some dropdown menus were dropping down behind other interface elements.
- - The gutter between items in the grid view has been reduced, leaving more space for text.
- - Overall style has been tweaked.
- Sorting, Filtering, and Searching:
- - The term "Ranked" has been changed from a Tag into a Category for sorting and filtering.
- - When filtering or searching, if no results are found, the "No Results Bar" should now always appear.
- - The default "no results" text has been updated.
- - Fixed an issue with sorting cars and tracks. This should now work properly.
- - Both the "My Cars" and "My Tracks" sections should now sort items by "Name" by default.
- - Both the "My Cars" and "My Tracks" sections should no longer show Unowned content.
- - The Store should no longer show Owned content.
- - The method for determining if you own a piece of content has been improved.
- Favorites:
- - The toggle for Favorites should now work again for all Car and Track lists.
- - Fixed a rendering issue with the Favorite Star when selecting a car or track.
- Official Series:
- - Now, up to 10 sessions will be displayed for Official Sessions.
- Creating a Session:
- - In the Create a Race modal, selecting a different Race Server now updates the server name.
- - In the Create a Race modal, the purchase cost amount should always be correctly displayed.
- - In the Create a Race modal, the "Track State: Rubber % Slider" has been fixed.
- Joining a Session:
- - The modal for joining a Hosted Session now displays the currently Registered Drivers.
- - Fixed some issues with the Weather Card when viewing the information for a User-Created Session.
Sporting Code
- Some additional information has been added to the Time Attack section.
- The term "Ranked" will now pertain to Official iRacing Sessions in which a participant's iRating and Safety Rating will be affected.
CARS:
Chevrolet Monte Carlo SS
- Season setups have been updated.
Dallara DW12
- Season setups have been updated.
Dirt Midget
- NEW CAR!
- - The Dirt Midget has been added to the iRacing virtual garage!
- - This vehicle is now available for purchase in the iRacing Store.
- - Originating in the United States in the 1930s and now raced on a global scale, the Midget cars are an incredibly fun spectacle to witness. These cars appear very small but pack a huge power-to-weight ratio and typically run four-cylinder engines. The cars feature a handful of safety features including their own roll cages due to the dangerous nature of their power. The small vehicles weigh in around only 900 pounds but carry engines capable of 300 to 400 horsepower. Often used as a stepping stone to high profile divisions, Dirt Midget races can often feature drivers of high notoriety such as Tony Stewart, Kasey Kahne, Kyle Larson, and others. Arguably the most famous Dirt Midget event, the Chili Bowl takes place in early January at the Expo Square Pavilion in Tulsa, Oklahoma.
Dirt Sprint Car
- (ALL) - Aero sensitivity to top wing angle and position has been adjusted.
- (ALL) - Adjusted suspension geometry to promote more realistic body pitch / roll motion.
- (ALL) - Legal CW limits are now bound between 42% and 49% in the garage.
- (ALL) - Season setups have been updated.
Dirt Sprint Car Non-Winged
- (ALL) - Adjusted suspension geometry to promote more realistic body pitch / roll motion.
- (ALL) - Legal CW limits are now bound between 42% and 49% in the garage.
- (ALL) - Season setups have been updated.
Dirt U.M.P. Modified
- Fixed an issue where the brake bias adjustment knob was rotating on opponent cars.
- Season setups have been updated.
Ferrari 488 GTE
- Pit scripts have been updated so re-fueling and tire changes take place simultaneously per expected WEC sporting regulations for the 2018-2019 season.
Ford Fiesta RS WRC
- NEW CAR!
- - The Ford Fiesta RS WRC has been added to the iRacing roster of vehicles!
- - This vehicle is now available for purchase in the iRacing Store.
- - The ability to go 0-60mph in under 2 seconds is a phenomenal feat. Probably not a feat you would expect your friendly neighborhood Ford Fiesta to achieve. But take that Fiesta and pack it with a 600-horsepower, turbocharged 2.0-liter engine powering all four wheels and that is exactly the kind of acceleration you get. Rallycross cars are little beasts unlike any other vehicle, and the Ford Fiesta RS WRC is no exception. Driven by Steve Arpin in the Red Bull Global Rallycross Series, this vehicle transitions from dirt to asphalt and back to dirt seamlessly.
Ford GT - 2017
- Pit scripts have been updated so re-fueling and tire changes take place simultaneously per expected WEC sporting regulations for the 2018-2019 season.
- Updates to ensure the rear tires will spin at launch when launch and traction control are disabled.
Formula Renault 2.0
- Tire damping has been increased.
McLaren MP4-12C GT3
- The windshield banner is now part of the body texture, and should be editable by the user.
NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Season setups have been updated.
NASCAR Camping World Toyota Tundra
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Season setups have been updated.
NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Fixed an issue with cockpit windshield reflections.
- Season setups have been updated.
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Fixed an issue with Left-Front toe range.
- Season setups have been updated.
NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Fixed an issue with Left-Front toe range.
- Season setups have been updated.
NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Fixed an issue with Left-Front toe range.
- Season setups have been updated.
NASCAR Nationwide Chevrolet Impala circa 2011
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Fixed an issue with chrome on the chassis and windshield.
- Season setups have been updated.
NASCAR Sprint Cup Chevrolet Impala COT circa 2013
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Season setups have been updated.
NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado circa 2013
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Season setups have been updated.
NASCAR XFINITY Ford Mustang
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Season setups have been updated.
NASCAR XFINITY Toyota Camry
- Intensive vehicle updates including:
- - Tire updates.
- - Suspension adjustments for better height control.
- - Additional shock damping.
- - Aerodynamics updates.
- Season setups have been updated.
Super Late Model
- Season setups have been updated.
VW Beetle GRC
- NEW CAR!
- - The VW Beetle GRC has been added to the iRacing roster of vehicles!
- - This vehicle is FREE for all iracing.com Members!
- - A little buggy that packs a big punch, the Volkswagen Beetle GRC crosses asphalt and gravel effortlessly with its turbocharged, four-cylinder engine. Championed by Red Bull Global Rallycross driver Scott Speed, his 560-horsepower machine has proven to be a formidable powerhouse, winning three championship titles in a row (2015, 2016, 2017). The all wheel drive Beetle can accelerate from 0 to 60mph in just two seconds, meaning you’ll be putting the transversally mounted, six-speed racing gear box to good use right off the starting grid. This Volkswagen Beetle GRC features a retro form that pays homage to the original Volkswagen Type 1, the longest-running and most-manufactured car of a single platform ever made.
TRACKS:
Atlanta Motor Speedway
- Track settings have been adjusted to better correlate to real world lap times.
Auto Club Speedway
- (Oval) - Track settings have been adjusted to better correlate to real world lap times.
Charlotte Motor Speedway
- (Oval) - Track settings have been adjusted to better correlate to real world lap times.
Circuit de Spa-Francorchamps
- Adjusted Pit and Grid stalls as follows:
- - (Classic Pits) - Pit Stalls = 37
- - (Classic Pits) - Grid Stalls = 60
- - (Endurance) - Pit Stalls = 60
- - (Endurance) - Grid Stalls = 60
- - (Grand Prix Pits) - Pit Stalls = 42
- - (Grand Prix Pits) - Grid Stalls = 60
Concord Speedway
- Fixed an intermittent crashing error at this track.
Daytona circa 2007
- NEW TRACK CONFIGURATIONS!
- - A new Rallycross configuration (Rallycross - Long) has been added to this track!
- - A new Rallycross configuration (Rallycross - Short) has been added to this track!
- - All members own this track by default, and these new configurations are now available for use.
Dover International Speedway
- Track settings have been adjusted to better correlate to real world lap times.
Iowa Speedway
- NEW TRACK CONFIGURATION!
- - A new Rallycross configuration has been added to this track!
- - A member who already owns or purchases this track gains access to this new configuration.
Kansas Speedway
- Track settings have been adjusted to better correlate to real world lap times.
Knoxville Raceway
- NEW TRACK!
- - Knoxville Raceway has been added to the digital landscape of iRacing!
- - This track is now available for purchase in the iRacing Store.
- - Located at the Marion County Fairgrounds in Knoxville, Iowa, USA, this half-mile dirt oval raceway is revered as the “Sprint Car Capital of the World”. Every August the Knoxville Nationals, the paramount sprint car event in the United States, is held at Knoxville Raceway. The event takes place over two days and now features a nearly one-million-dollar prize purse. The track was originally built in the late 1800s as a horse racing venue and has progressed from racing stock cars to modifieds to supermodifieds to its current sprint cars.
Las Vegas Motor Speedway
- (Oval) - Track settings have been adjusted to better correlate to real world lap times.
Lucas Oil Raceway
- NEW TRACK CONFIGURATION!
- - A new Rallycross configuration has been added to this track!
- - A member who already owns or purchases this track gains access to this new configuration.
Michigan International Speedway
- Track settings have been adjusted to better correlate to real world lap times.
Phoenix International Raceway - 2008
- NEW TRACK CONFIGURATION!
- - A new Rallycross configuration has been added to this track!
- - All members own this track by default, and this new configuration is now available for use.
Pocono Raceway
- (Oval) - Track settings have been adjusted to better correlate to real world lap times.
Richmond International Raceway
- Track settings have been adjusted to better correlate to real world lap times.
Texas Motor Speedway
- (Oval) - Track settings have been adjusted to better correlate to real world lap times.
o05170o escribió:Pues entonces es un problema con el flash player... que suda de mostrarme opciones
abe_nano escribió:o05170o escribió:Hola buenas chicos. Alguien sabe como se añaden fondos o lo que sea a paymentwall? Quiero pillar la oferta pa nuevas suscripciones de 1 año... y no hay forma de pagar... no quieren mi dinero jeje
No se añaden fondos, simplementente cuando tengas la renovacion en el carrito, le das a paymentwall como metodo de pago, pones los datos de tu tarjeta y listo
XTraskasX escribió:...
Yo con el g29 no tuve ningún problema, pero ahora con el fanatec, a veces se descalibra. Lo que no sé si es problema del volante mismo o del software, ya que llevo 3 días con él.
Sinceramente, aún así, merece la pena porque la diferencia es abismal en mi opinión. Siempre y cuando no te llegue a afectar a la jugabilidad los errores, por supuesto.
made in ivan escribió:Os desajustaba el volante tanto en el fanate como en el logitech? Lo probaré a ver que tal, pero imagino que si pasaba eso tanto en uno como en otro, pasará asi con todos.
guwop escribió:Hola, un amigo y yo queremos correr la blancpain endurance, pero el tiene el ford gt3 y yo el ferrari gt3, es posible correrla juntos con diferentes coches o tenemos que comprar el mismo?
Veracruz escribió:Qué tengo que hacer para activar que el Spotter (el mío es el español) me indique el tiempo de vuelta al pasar por la línea de meta?.
Muchas gracias.
XTraskasX escribió:A ver si alguien me puede ayudar con este problema con el volante:
Como ya comenté, hace unos días me llegó el fanatec csl elite. El caso es que ahora, cada vez que lo apago, al encenderlo después, no termina el calibrado. Se va hasta la derecha del todo, después hasta la izquierda y se queda ahí quieto, con 3 luces naranjas de los leds y el botón rojo de encendido parpadeando.
Tengo que mantener apretado el botón de encendido durante unos segundos para que entre en el modo update, bajarle el último firmware (a veces este proceso 2 o 3 veces) y ya funciona normal.
Es como si se quedara bloqueado por algún motivo y haya que resetearlo por completo. Y bueno, si estoy con el pc, me lleva un minuto (aunque es un engorro), pero el problema se agrava cuando lo enchufo a la consola, porque ahí ya no hay manera de hacer ese proceso y no puedo utilizarlo en ella a no ser que lo tenga encendido de antes.
Me ocurre desde ayer y sin motivo aparente... Y no es que haya mucha info por ahí.
Cualquier consejo lo agradecería.
Muchas gracias
P.D.: Parece que actualizando a la última versión del software y con ello la última versión del firmware la v336 (tenía la v313) se ha corregido, al menos por el momento. De todos modos, tenía la sensación de que me descargue esa versión de software. Quizás haya sido casualidad y justo han metido un firmware nuevo ahora No creo... Esperemos que no de más quebraderos de cabeza
Dj_Nacho escribió:Hola, aprovechando que voy a comprar un par de piezas de contenido para renovar con el 75x100 para que no me cobren iva con PaymentWall, me surgen unas cuantas dudas:
Qué serie es la más recomendable en cuanto a participacion, limpieza, etc... ¿la Pro Mazda o la FR 2.0? he probado los dos coches durante el mantenimiento y me han gustado los dos... también he probado el Porsche y se me hace incontrolable, creo que lo mío es el open wheel....
También habia pensado en comprar el Sprint Car Winged ya que hay muchas series donde se usa y me parece muy facil de llevar. Compro éste o el nuevo Dirt Midget?? Se sabe algo sobre las series del midget? No salen en el calendario oficial...
Pues eso echarme una mano please que mañana se acaba el periodo de renoviación, la idea es pillar dos piezas de contenido.
Gracias y un saludo
EDITO: Lucas Oil Raceway tiene configuración oval, dirt y rallycross, cierto? igual me hago con este circuito en vez del Sprint Car...
stoner27 escribió:XTraskasX escribió:A ver si alguien me puede ayudar con este problema con el volante:
Como ya comenté, hace unos días me llegó el fanatec csl elite. El caso es que ahora, cada vez que lo apago, al encenderlo después, no termina el calibrado. Se va hasta la derecha del todo, después hasta la izquierda y se queda ahí quieto, con 3 luces naranjas de los leds y el botón rojo de encendido parpadeando.
Tengo que mantener apretado el botón de encendido durante unos segundos para que entre en el modo update, bajarle el último firmware (a veces este proceso 2 o 3 veces) y ya funciona normal.
Es como si se quedara bloqueado por algún motivo y haya que resetearlo por completo. Y bueno, si estoy con el pc, me lleva un minuto (aunque es un engorro), pero el problema se agrava cuando lo enchufo a la consola, porque ahí ya no hay manera de hacer ese proceso y no puedo utilizarlo en ella a no ser que lo tenga encendido de antes.
Me ocurre desde ayer y sin motivo aparente... Y no es que haya mucha info por ahí.
Cualquier consejo lo agradecería.
Muchas gracias
P.D.: Parece que actualizando a la última versión del software y con ello la última versión del firmware la v336 (tenía la v313) se ha corregido, al menos por el momento. De todos modos, tenía la sensación de que me descargue esa versión de software. Quizás haya sido casualidad y justo han metido un firmware nuevo ahora No creo... Esperemos que no de más quebraderos de cabeza
A mi no me lo ha hecho y tocamos madera. Yo tengo el firm 314 (creo recordar) y sigo el proverbio informatico, va bien no actualizo ni toco nada
Veracruz escribió:Dj_Nacho escribió:Hola, aprovechando que voy a comprar un par de piezas de contenido para renovar con el 75x100 para que no me cobren iva con PaymentWall, me surgen unas cuantas dudas:
Qué serie es la más recomendable en cuanto a participacion, limpieza, etc... ¿la Pro Mazda o la FR 2.0? he probado los dos coches durante el mantenimiento y me han gustado los dos... también he probado el Porsche y se me hace incontrolable, creo que lo mío es el open wheel....
También habia pensado en comprar el Sprint Car Winged ya que hay muchas series donde se usa y me parece muy facil de llevar. Compro éste o el nuevo Dirt Midget?? Se sabe algo sobre las series del midget? No salen en el calendario oficial...
Pues eso echarme una mano please que mañana se acaba el periodo de renoviación, la idea es pillar dos piezas de contenido.
Gracias y un saludo
EDITO: Lucas Oil Raceway tiene configuración oval, dirt y rallycross, cierto? igual me hago con este circuito en vez del Sprint Car...
Yo tengo el Fórmula Renault 2.0 y es apabullante, me encanta.
Hay buena participación, diría que muy similar a la Pro Mazda.
Las carreras suelen ser bastantes limpias, muy limpias diría yo, salvo incidentes típicos de carrera.
Hoy he probado la pro Mazda y me encanta, la verdad. Posiblemente caiga en un futuro proximo.
Ya somos dos, tampoco me mola demasiado el Porche. No me gusta la sensación de "barca", esa sensación que parece que estás más en una pista de hielo que de asfalto.
Sobre la limpieza y demás, ummm...no sé, pero yo que tengo el Mercedes, McLaren, BMW y Audi (GT3), y depsues de correr toda la semana en Sukuza...habré acabado...tres carreras?...
No sé, pero según mi experiencia, he notado que hay más limpieza en los monoplazas en general. No sé si será porque los turismos son más "incontrolables" en líneas generales. Ni idea, pero después de mucho tiempo en la Fomrmula Renault, la IMSA y la Blackpaint, saco esa conclusión que es única y exclusivamente sensación mía.
Sobre lo demás no puedo ayudarte, lo siento.
@nene15708, mil gracias.