[HO] S.T.A.L.K.E.R. 2 : Heart of ChOrnobyl

Juani89jj escribió:@Mapache Power yo lo que hago cuando se queda congelada la carga le doy al botón de Windows y cierro sesión así no hay que hacer reinicio.

Buen truco [oki]

Cuentaparacomentario escribió:@Mapache Power Saber la temperatura de la CPU en la precarga. Es el momento mas terrible del juego XD. A mi me sobrepasa los 90 grados con una RL de tres ventiladores...

La virgen! Pues entonces creo que mejor no lo miro xD

Bueno, ya esperaré a que vayan sacando parches nuevos, que veo que aún está verde el juego. Si será por juegos a los que jugar...




Gracias a todos por la ayuda :)
Lo he empezado hace poco en gamepass, y de momento con 2 horas de juego ningún problema.

Un saludo
A dia de hoy, como estal la optimizacion del juego? Gracias.
Pues si antes hablo, antes comienzo a tener problemas.

Primero cuelgue en los shaders, después cuelgue hablando con un técnico en la primera ciudad.

Parece que este juego necesita aún mucho cariño para ser jugable en condiciones.

Un saludo
Pues yo llevo casi 2 semanas con el juego aparcado porque me tienen encerrado en el campamento de prypiat sin poder salir, un npc hijueputa ha decidido quedarse en medio de la puerta doble de salida y no puedo pasar/dispararle o hacer nada...y me niego a cargar la partida anterior porque justo habia limpiado de mierda todo el baúl e inventario..a ver si sacan parches pronto que ya llevan tiempo y tengo ganas de rebentarme prypiat cojones!! ratataaaa
No ha salido aun el roadmap de próximos parches?
orcriste escribió:Pues yo llevo casi 2 semanas con el juego aparcado porque me tienen encerrado en el campamento de prypiat sin poder salir, un npc hijueputa ha decidido quedarse en medio de la puerta doble de salida y no puedo pasar/dispararle o hacer nada...y me niego a cargar la partida anterior porque justo habia limpiado de mierda todo el baúl e inventario..a ver si sacan parches pronto que ya llevan tiempo y tengo ganas de rebentarme prypiat cojones!! ratataaaa


En un stalker no puede faltar tener la consola activa y de ahí hacer noclip, igual rompe la inmersión en la primera partida pero creo que la rompe más aún el quedarte atascado por culpa del propio juego [sonrisa]
Después de cierto punto de la historia no veas como tanquean las balas algunos enemigos eh, como vaya a campo abierto básicamente soy hombre muerto...

Ahora estoy explorando la zona oeste del mapa, que prácticamente no la había pisado.
Yo que estoy esperando a que le metan uno o dos parches gordos más para empezar a jugarlo, pero veo que este año se lo estan tomando con más calma con el tema parches...
Bakidok escribió:Yo que estoy esperando a que le metan uno o dos parches gordos más para empezar a jugarlo, pero veo que este año se lo estan tomando con más calma con el tema parches...


Yo igual.

Estoy esperando a algún parche gordo. Me niego a que mi primer contacto con stalker sea sin a-life funcionando y con una IA malilla.
p&p escribió:
Bakidok escribió:Yo que estoy esperando a que le metan uno o dos parches gordos más para empezar a jugarlo, pero veo que este año se lo estan tomando con más calma con el tema parches...


Yo igual.

Estoy esperando a algún parche gordo. Me niego a que mi primer contacto con stalker sea sin a-life funcionando y con una IA malilla.

yo estoy igual...
Lo arranque y lo deje a las 2-3 horas despues de ver el percal...
Vais a flipar cuando el próximo parche que saquen sea para anunciar el primer DLC xD
Ayer fui a hablar con un NPC y estaba haciendo la peonza xDDD.....dando vueltas sobre si mismo.

Le falta un hervor a este juego.

Un saludo
Sobre lo que comentáis de A-life, este ya está funcionando, se ha demostrado en varios videos.

Evidentemente, por ahora no es tan profundo como en los juegos anteriores, ya que el mapa es 10 veces más grande, es decir, A-life funciona pero por secciones.

El juego a día de hoy estando bastante roto, es muy disfrutable, y es cierto que crashea pero bien mandándote al escritorio, los shaders petan también a veces, pero por ahora todo es solucionable, por lo menos en mi caso.

Llevo ya muchos días que no cae ni una vez al escritorio y que los shaders no dan problema, parece que conseguí, tras mucho investigar y toquetear, dar con la solución.

Con todo lo que llevan sin updates, me inclino a pensar como algún compañero, que lo siguiente saldrá de la mano de un DLC.
Un mes ya sin noticias... En el primer mes desde que la salida el juego sacaron unos 7 parches para arreglar cositas. En el último mes llevamos 0. Es cierto que hemos tenido las navidades de por medio, pero no sé si es que en Ucrania es todo el mes o cómo lo llevan xD esperemos que se pronuncien en breves. Yo después de 50 horas lo he dejado parado, justo después de la historia con Faust. Ahora todo el mundo ha empezado a salirme con exoesqueletos y no veas como tanquean las balas.
Schencho escribió:Un mes ya sin noticias... En el primer mes desde que la salida el juego sacaron unos 7 parches para arreglar cositas. En el último mes llevamos 0. Es cierto que hemos tenido las navidades de por medio, pero no sé si es que en Ucrania es todo el mes o cómo lo llevan xD esperemos que se pronuncien en breves. Yo después de 50 horas lo he dejado parado, justo después de la historia con Faust. Ahora todo el mundo ha empezado a salirme con exoesqueletos y no veas como tanquean las balas.


Ese es el punto en la partida que decía mi comentario de un poco más arriba [qmparto]

Además creo que también tengo más encuentros explorando a partir de ese punto, esque como te pillen a campo abierto te crujen...

Justo en ese punto de la historia estoy yo, las ultimas tardes que he jugado no he avanzado, me he dedicado a explorar toda la zona de rostok y alrededores que no había visitado.
En dos partidas diferentes he tenido que usar la consola para poder sortear los bugs de misiones principales. No se si es indicativo de algo.

En Duga, unos monolith tras una pared fuera de la zona jugable que tenían que ser eliminados para poder cumplir la misión correctamente. Y en la 2ª partida en el Aserradero, el bug de cinemática de Scar, que no funciona pero te puedes meter dentro del garaje, sin poder salir.

Eso lo puedes hacer en PC. En consola o jugando en GForce Now..... Jugando en GamePass no se si se puede instalar el mod que te da acceso a la consola del UE.

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Un parche se espera para fin de mes probablemente, el juego viene en la lista de juegos que llevan DLSS 4 para la serie 5xxx . En Steamdb se ve que están trabajando y algun moderador o manager en redes sociales ha comentado que están trabajando en los parches
Exigís a esta gente lo que no hace nadie, llevan 7 parches en un mes y no sería raro que en 1 o 2 meses no salga otra cosa porque estén trabajando en uno, que no tiene ni porqué ser grande, según la complejidad de los bugs a solucionar pueden llevar más o menos tiempo, pero pedirles parches todos los meses... no lo hace nadie lo van a hacer estos xD
Es que ves vídeos como éste, y es que, a pesar de que el juego engancha y tiene una atmósfera que no hay juego que lo iguale, la IA ha bajado muchísimo el nivel, y jode bastante...



Mira que el juego me tiene enganchado, y soy viciado de la saga desde sus inicios (tenga la edición física del primero por ahí todavía), pero las cosas como son...
(mensaje borrado)
Nixon Kane escribió:Es que ves vídeos como éste, y es que, a pesar de que el juego engancha y tiene una atmósfera que no hay juego que lo iguale, la IA ha bajado muchísimo el nivel, y jode bastante...



Mira que el juego me tiene enganchado, y soy viciado de la saga desde sus inicios (tenga la edición física del primero por ahí todavía), pero las cosas como son...



La IA y los combates del primero están años luz, en el 2 no hay tácticas porque la IA te rushea de frente con el aimbot , el spam de granadas y son esponjas de balas.

Si hubieran actualizado el Xray, ya tendrían de base una IA infinitamente superior + A-Life , solo era cuestión de mejorarles los gráficos al XRay y pulir /agregar cosas.
davoker escribió:Exigís a esta gente lo que no hace nadie, llevan 7 parches en un mes y no sería raro que en 1 o 2 meses no salga otra cosa porque estén trabajando en uno, que no tiene ni porqué ser grande, según la complejidad de los bugs a solucionar pueden llevar más o menos tiempo, pero pedirles parches todos los meses... no lo hace nadie lo van a hacer estos xD


Estaría guay que alguno de esos 7parches arreglase algo del juego.
HakiGold escribió:
Nixon Kane escribió:Es que ves vídeos como éste, y es que, a pesar de que el juego engancha y tiene una atmósfera que no hay juego que lo iguale, la IA ha bajado muchísimo el nivel, y jode bastante...



Mira que el juego me tiene enganchado, y soy viciado de la saga desde sus inicios (tenga la edición física del primero por ahí todavía), pero las cosas como son...



La IA y los combates del primero están años luz, en el 2 no hay tácticas porque la IA te rushea de frente con el aimbot , el spam de granadas y son esponjas de balas.

Si hubieran actualizado el Xray, ya tendrían de base una IA infinitamente superior + A-Life , solo era cuestión de mejorarles los gráficos al XRay y pulir /agregar cosas.

No podían usar ese motor tan anticuado ni mejorarlo ya, porqué crees que los modders hicieron versiones alternativas? los motores orinales se basan en 32 bits y sus extremadas limitaciones, los modders hicieron versiones de XRay que usan 64 bits con todas las mejoras que conlleva, pero lo el sumun de todo esto te lleva a cosas como las que ves en GAMMA o EFP que usan Anomaly de base (Anomaly usa su propio motor, el Monolith 64), y "ese sumun", por bien que se vea.

Queda anticuado con lo que pueden conseguir motores modernos, queda descartadísimo usar un XRay mejorado vamos, no vale para los estándares actuales, y ten por seguro que si hubieran hecho eso, las quejas habrían sido tipo "parece un juego del 2010 cawento cawento ", las quejas siempre están servidas, hagan lo que hagan.

Esa IA y A-Life no va ser nunca igual simplemente por las limitaciones para funcionar debidamente del A-Life, no es lo miso funcionar en un rango bajo como en la trilogía original, que en al bestialidad de mapa de este juego, jamás funcionaría igual, tienen que inventar otra cosa, ni si quiera ellos sabían que no funcionaría hasta verlo ellos mismos, para entonces ya era tarde, no había marcha atrás, o lo sacas como esté o no lo sacas, la IA no digo nada, es mejorable, pero de esto pecan todos, igual no es tan fácil como creemos que una IA sea decente, GSC logró una IA cojonuda, pero funcionando en "trozos de mapa pequeños", en un mapa grande dar un comportamiento de IA no debe de ser nada fácil tampoco, siempre será fácil criticar desde fuera, pero hay que estar ahí y hacer que las cosas funcionen [+risas]
@davoker

Te pagan por defender el juego?, desde que llevo en hilo no paras de justificar el juego y si no me equivoco no lo tienes , es raro estar pendiente y defiendo juegos que no se poseen.

Y no el estudio de Stalker no son modders , deben haber gente profesional,programadores y si no los hay contratas, el Xray se pudo haber actualizado, mantener las cosas que funciona bien y actualizar o cambiar las otras, es que al final lo que han hecho con el UE5 es lo mismo personalizar el motor, siempre hubo trabajo eligiendo una o otra cosa..

De que sirven graficasos si la jugabilidad esta rota, lo más importante es la jugabilidad, que es donde te debe enganchar los juego.
HakiGold escribió:@davoker

Te pagan por defender el juego?, desde que llevo en hilo no paras de justificar el juego y si no me equivoco no lo tienes , es raro estar pendiente y defiendo juegos que no se poseen.

Y no el estudio de Stalker no son modders , deben haber gente profesional,programadores y si no los hay contratas, el Xray se pudo haber actualizado, mantener las cosas que funciona bien y actualizar o cambiar las otras, es que al final lo que han hecho con el UE5 es lo mismo personalizar el motor, siempre hubo trabajo eligiendo una o otra cosa..

De que sirven graficasos si la jugabilidad esta rota, lo más importante es la jugabilidad, que es donde te debe enganchar los juego.

Claro hombre, me pagan, menudo sobre sueldo me estoy sacando, flipa [looco] la gente como tu me da mucha pereza, a ignorados majo, di lo que veas ya, no podré leerte, ni ganas [bye]

P.D: Según tu lógica (de mierda), tengo que ser mujer y maltratada para defender su causa? porque ni soy mujer ni me han maltratado, que derecho tengo a defender su causa no? puedo defender un juego sin tenerlo por los motivos que hagan falta, no lo necesito para debatir algo, "debatir", que es un concepto que no pareces entender, iba de buen royo, pero con cometarios como el tuyo solo mereces ser ignorado compi, a ti te dará igual, pero a mi fíjate tú lo que me dará (risa, igual xD) [beer]
Aconsejáis algún mod que mates de 1 o 2 disparos a la cabeza? He visto que hay varios que rebalancean eso pero no sé cuál probar.

Ayer jugué la misión en la que
visitas esfera por segunda vez
, y aquello fue un infierno en max dificultad, que mueras de dos o tres tiros mola, no hay problema, pero que tengas que atinar no sé cuántos disparos a la cabeza para hacerte a un enemigo me parte por completo el Gameplay. En la primera mitad del juego esto no pasa, pero cuando te empiezan a venir ciertos enemigos esque se hace insufrible...
a este ritmo de parches llega a los 200 gigas el juego
nirvana17 escribió:a este ritmo de parches llega a los 200 gigas el juego

Por si alguien no lo sabe... los parches normalmente sobreescriben archivos, no añaden de nuevos...
bueno saberlo solo el engorro de bajarlo
Bakidok escribió:
nirvana17 escribió:a este ritmo de parches llega a los 200 gigas el juego

Por si alguien no lo sabe... los parches normalmente sobreescriben archivos, no añaden de nuevos...


Al contrario, por eso se llaman parches, porque parchean encima de los archivos originales. Métete en cualquier juego y en casi todos verás una carpeta enorme de updates que sobrescribe los archivos del juego base por script en el exe de la manera mas chapucera posible.

Rara vez los desarrolladores tienen la decencia de hacer las cosas medio bien y sobrescribir archivos del juego o directamente relanzarlo como paso con el metro exodus.

Si no recuerdo mal ocupaba con todos los parches unos 90 gb, de lanzamiento 60, hasta que sacaron la version enhanced con iluminación mejorada que unificó los archivos y creo que se quedo en 70 gb.
Lorena99 escribió:
Bakidok escribió:
nirvana17 escribió:a este ritmo de parches llega a los 200 gigas el juego

Por si alguien no lo sabe... los parches normalmente sobreescriben archivos, no añaden de nuevos...


Al contrario, por eso se llaman parches, porque parchean encima de los archivos originales. Métete en cualquier juego y en casi todos verás una carpeta enorme de updates que sobrescribe los archivos del juego base por script en el exe de la manera mas chapucera posible.

Rara vez los desarrolladores tienen la decencia de hacer las cosas medio bien y sobrescribir archivos del juego o directamente relanzarlo como paso con el metro exodus.

Si no recuerdo mal ocupaba con todos los parches unos 90 gb, de lanzamiento 60, hasta que sacaron la version enhanced con iluminación mejorada que unificó los archivos y creo que se quedo en 70 gb.


Si no recuerdo mal, con uno de los tomb raider llegó un momento en el que volvieron a subir el juego completo ya parcheado porque parche a parche se les fue de las manos. Llegó un momento en el que era como el doble de espacio de cuando se lanzó.
Lorena99 escribió:
Bakidok escribió:
nirvana17 escribió:a este ritmo de parches llega a los 200 gigas el juego

Por si alguien no lo sabe... los parches normalmente sobreescriben archivos, no añaden de nuevos...


Al contrario, por eso se llaman parches, porque parchean encima de los archivos originales. Métete en cualquier juego y en casi todos verás una carpeta enorme de updates que sobrescribe los archivos del juego base por script en el exe de la manera mas chapucera posible.

Rara vez los desarrolladores tienen la decencia de hacer las cosas medio bien y sobrescribir archivos del juego o directamente relanzarlo como paso con el metro exodus.

Si no recuerdo mal ocupaba con todos los parches unos 90 gb, de lanzamiento 60, hasta que sacaron la version enhanced con iluminación mejorada que unificó los archivos y creo que se quedo en 70 gb.

Pues esto será por como dices no saben hacer una buena gestión de los parches, porque no debería ser lo normal.
El juego ya es sandbox, con libertad, IA que no depende el jugador y con gran contenido?
RBH companion escribió:El juego ya es sandbox, con libertad, IA que no depende el jugador y con gran contenido?

no.
Cuentaparacomentario escribió:Parche 13 GB

https://steamdb.info/patchnotes/17084923/

Gracias, alguien sabe si arreglan muchas cosas? El tamaño de la instalacion me da igual. Lo digo por los comentarios que hay.

Saludos.
Teoricamente lo que pone. Yo no tenia esos problemas por que uso un mod que evita esa precarga de shaders y lo de la fuga de memoria.

Si tienes el problema del craseo en la precarga de shaders y el de en inventario en Rostov, yo lo bajaría. Solo son 13 GB ( pero creo que necesitas 230GB libres para la instalación)
pd/ no me hagas mucho caso de cuanto espacio libre requiere la instalacion, pero bastante
Aluccar escribió:
Cuentaparacomentario escribió:Parche 13 GB

https://steamdb.info/patchnotes/17084923/

Gracias, alguien sabe si arreglan muchas cosas? El tamaño de la instalacion me da igual. Lo digo por los comentarios que hay.

Saludos.


Pues según los comentarios de steam, no arregla nada. Incluso empeora los problemas de memoria y rendimiento.

Está la cosa calentita en ese foro… Muchos dicen que lo abandonan hasta finales de año y otros muchos que quieren un reembolso.

Yo sigo esperando para empezarlo.
Yo lo he abandonado por otras razones. Además de los bugs constantes (lo estoy jugando desde la MS store) me parece aburridísimo.

El gunplay es meh, la personalizacion de armas es deficiente (mi problema es que vengo de Tarkov), el tema del peso, el hambre y eso, bueno, como digo Tarkov lo hace mejor. Todo el tema de movimiento etc... Noto que Stalker es mas arcade.

La exploración es aburrida, voy a los sitios a explorar y encuentro las mismas cosas, los 4 objetos que hay en el juego: una botella de agua, dos vendas y una botella de Vodka. Lo mismo con los alijos de Stalker. La historia ni idea porque he estado las 10 horas de juego explorando y dando vueltas, pero me parece un juego que no está a la altura de la generación, salvo por los gráficos, que muy bonito y tal, pero que yo vengo a jugar, no a mirar.

Por no hablar de las misiones que es lo mismo, ve al punto, recoge, vuelve.

Hace unas semanas terminé Skyrim, la última edicion que hay con cosas del Creation Club y mas añadidos y le pega una pasada por la cara a la mayoría de mundos abiertos. Vas explorando y Pum, cadenas de misiones. Voy explorando y Pum, me encuentro un fumadero de droga... Y es un juego de la 360.

Es una pena, no sé si lo retomaré mas adelante cuando se me olvide el aburrimiento que ha sido (porque he jugado sesiones cortas de 1 hora o así)...

PD: jugué al primer Stalker hace algunos años y me lo acabé pasando. Este no creo

PD2: muy logrado el tema de los NPCs enemigos, eso si me ha recordado a Tarkov, te disparan desde 200 metros, te dan, detras de las paredes etc...
Yo al juego después de 145 horas, no le daré hasta que no saquen los DLCs.
Si bien me lo termine y como dije a mi en lo personal si me gusto, creo que una segunda pasada se me haria bastante cuesta arriba.
Vamos, esto me pasa con todo juego al que le meto muchas horas, que llega un punto en que me voy a los DLCs.
En este STALKER 2 tienen muchas miga para sacar chicha a esos DLCS con la historia.

Aparte inmersión y exploración que es de lo mejor, la historia me gusto mucho.
Eso si, ya lo dije en alguna ocasión, debes estar atento a los PDA que tiene todo lo necesario por si te pierdes con el guion.

A todo el que le gusto el juego como a mi, os dejo un vídeo imprescindible.

https://www.youtube.com/watch?v=3dBLZMOHI0E


Pd.

Por cierto desde New Vegas no existía un titulo como este en cuanto a decisiones, amistades o enemistades y lineas argumentales.
Vamos que se dice pronto.
Cambia bastante ya desde la 2 ª principal o asi. Luego las misiones pueden coincidir pero tambien pueden ser diferentes (las efectuas por otro sitio, ciertos enemigos desaparecen, las misiones pueden ir en fases diferentes del juego ), y algunas misiones principales algunas son exclusivas de cada linea o de cada decision. Y hablo de la primera mitad del juego
Correcto y la barbaridad es que incluso muchas secundaria la puedes terminar de distinta forma o con un desenlace bien distinto.
Ya esto se ve desde el primer asentamiento donde te mandan a cobrar cierta deuda y puedes pillar un rifle de francotirador en una torreta.
O bien te cargas a los tres notas que están amenazando o bien te cargas al deudor que esta resguardado y te dice donde esta el arma.

Es algo muy chulo y que ya digo no sentía desde NEW VEGAS , ya que incluso ni la misma OBSIDIAN fue capa de repetir posteriormente.
Ya por no hablar de lo del campo de amapolas etc.etc..

Yo me lo pase pipa con el juego, la verdad.
St Keroro escribió:
RBH companion escribió:El juego ya es sandbox, con libertad, IA que no depende el jugador y con gran contenido?

no.

Vaya
Hola buen dia.

Voy por esta parte del juego y queria saber cuanto me falta para terminarlo solo dedicandome a las principales que restan :

Acabo de escapar de ICIZAC. , por cierto es la zona mas bugueada e inestable que he visto hasta ahora , va mejor en los espacios abiertos


Gracias
Yo diria que es un tercio del juego principal ( depende de la linea elegida, unas van mas rápido porque las misiones son algo diferentes o diferentes), quizás un poco mas. Lo que mas demora el juego es hacer secundarias, y sobre todo explorar y buscar alijos. Especialmente cuando tienes síndrome de Diogenes y cargas con todo para venderlo XD
Un poco más adelante voy yo, solo un tercio? [qmparto]

Pues casi 70h que voy
Para que te hagas una idea, la misión de ICIZAC/SIRCAA es la 13 y la de salida del sitio la 14. El juego tiene 34 misiones principales
Pues hoy el juego se me colgaba cada dos por tres. En uno de estos cuelgues, he podido ver en segundos una ventana de error de Nvidia. Así que, otra vez, me toca desactivar el overlay de la app. Si os da cuelgues random, hacedlo también por si acaso...
¿Hay parecido VS el stalker anomaly? Ese me gustó. Es imperdible, abierto, loco y bien optimizado.
https://steamcommunity.com/app/1643320


Stalkers!

We are ready to present you Patch 1.2. A massive one, with over 1700 improvements and fixes to all aspects of the game: balance, locations, quests, blockers, crashes, performance, more A-Life 2.0 fixes, you name it. This work wouldn’t have been possible without your feedback and comments on your personal experience with the Zone, thanks for sharing it here on Steam, Reddit, Discord, and other socials.

Let’s not waste time and jump straight to the long list of updates, shall we?


Tech Part



AI

Fixed a bug with A-Life NPCs unable to properly approach corpses. Now they can pick up the best loot and weapons from them, and switch to more powerful weapons.

Improved corpse looting behavior for NPCs.
Fixed an issue where NPCs could loot body armor and helmets from corpses.
Fixed an issue where NPCs could not loot the corpses of NPCs from another faction.


Fixed NPC shooting accuracy

Reconfigured bullet dispersion accuracy for all distances for all weapons.
Added randomization of accurate shots in bullet sprays.
Reduced wall penetration from certain NPC’s weapon bullets.


Improved Stealth

Fixed an issue where after a melee attack, the NPC could end up behind the player.
Adjusted the time of identification of the player character by NPCs.
Fixed an issue where NPCs at Malachite location could notice players at a long distance and through the objects..


Improved mutant behavior in combat

Fixed an issue where AI wouldn't avoid obstacles and get stuck during scripted combat.
Fixed an issue where jumping mutants could stuck in the air in certain conditions.
Fixed that Controller ability does not work through grate doors.
Fixed that mutants were not able to attack in certain positions.
Fixed an issue where Chimera could jump through objects.
Fixed issue where Chimera did not use jump attack.
Fixed an issue where Deer summons could spawn in the player's field of view.
Fixed an issue where Poltergeist could activate an anomaly and receive damage from it.
Fixed an issue where mutants with ability to jump were running around the Player on elevated, unreachable surface.
Fixed an issue where Pseudodog couldn't create summons when retreating.


Added roar ability for Controller.
Fixed an issue where A-life NPCs did not heal friendly wounded NPCs.
Fixed an issue where A-life could spawn corpses near the player.
Fixed an issue that could cause A-Life NPCs to have access to quest locations.
Fixed the absence of some characters that could lead to a blocker during walkthrough of the main line.
Fixed an issue where A-Life militaries could spawn endlessly near Rookie Village.
Fixed the issue with a stuck guard NPC in the doorway at the Skadovsk location.
Fixed issue where more rats spawned in the lair than there should have been.
Fixed an issue where NPC may stuck after loading saves made right after Emission ends.
Fixed an issue where weapons grabbed by the Burer ability would disappear.
Fixed an issue with NPC animations when walking upstairs with a gun in hand.
Improved animations for some mutants.
Fixed that player takes damage near the NPC that is going through zombification.
Fixed an issue where NPC may be stuck in the doorway after emission and block player.
Fixed an issue where shooting at mutant limbs could stretch them.
Fixed use of NPC rifle stand position when standing with a pistol.
Fixed an issue where NPCs could spawn in front of the player at the Sphere location.
Fixed NPC's repeatable cover animations.
Fixed an issue where NPCs would stop in doorways on Rostok.
Fixed NPC's walking animation during stand in combat.
Fixed an issue where enemy NPCs did not react to flying bullets.
Improved open world combat with Pseudogiant near Abandoned Science Campus at Prypiat.
Fixed an issue where an NPC with a closed helmet could eat, smoke and drink through the helmet.
Fixed an issue where animations of death from an anomaly could be missing for some mutants.
Fixed an issue where Lex Legend and his group could not return to the quest location after the end of Emission.
Fixed a problem that made it difficult for rats to move in narrow places.
Fixed an issue where Burer could snatch a quest weapon from the player's hands.
Fixed an issue where NPC could start searching for an enemy after warning players to hide weapons.
Reduced spawn rate for Bloodsuckers before the completion of the Behind Seven Seals mission.
Fixed the issue when NPC can block a doorway in the Quiets camp after the combat.

With additional 70+ issues fixed.

Balance

Weird Water arch-artifact anti-radiation effect was reduced.
Fixed issue when a grenade could deal damage to Burer when the shield was active.
Now NPCs need fewer shots to kill Pseudodog summons.
Increased frequency of Jump Attack for Blind Dog mutant.
Rebalanced pistols and silencer attachments.
Decreased spawn rate for NPCs in exoskeletons.
Reconfigured armor distribution for NPCs:

Increased chance of spawning low and mid-tier armor.
Reduced chance of spawning top-tier armor.

Increased radiation damage based on accumulated rad-points.
Reduced chance of NPCs spawning with high-tier weapons in early game.
Added ability to trade with additional NPCs at Hubs.
Economy tweaks for "A Job for the Barkeep" repeatable missions on Veteran difficulty.

And a few more minor balance tweaks were made.

Optimization and Crashes

Fixed FPS drops during .
Fixed performance drop when closing PDA or Pause Menu.
Slightly improved performance by disabling navigation mesh rebuild properties for multiple objects.
Fixed memory leak related to item manipulation.
Fixed over 100 EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION crashes and other errors (including some other minor memory leaks).
Fixed input lag when enabling VSync with FidelityFX Frame Interpolation enabled.
Added framerate lock during Pause Menu, Main Menu, and loading screens.

And some other optimization tweaks.

Under the Hood

Player's flashlight now casts shadows on objects.
Fixed issue where relationships with NPCs didn't change properly.
Renamed some ammo types.
Fixed issue where the game could freeze unexpectedly during dialogues.
Fixed quest logic failures due to NPC deaths.
Improved transitions from cutscenes to gameplay.
Fixed generic issue where mission logic could break if Player gave an item to an NPC via dialogue option.
Fixed issue where dialogues with NPCs would close after exiting Trade/Upgrade menus.
Fixed issue where Player could be teleported outside the playable area.
Added custom Aim Assist logic for invisible targets on all supported controllers.
Fixed an issue where save backups could be missing after losing game saves.
Fixed NPC animation glitches while smoking.
Fixed issue where NPCs could teleport outside the playable map area.
Fixed achievement for sneakily clearing the lair.
Fixed issue where in-game saves became corrupted after deleting local saves and failed cloud syncs.
Polished PDA model appearance in low-light areas.

With over 100 other improvements implemented in both sections: Optimization & Crashes, and Under the Hood.


Story



Main Story Line
Fixed an issue where Col. Korshunov and/or Cpt. Zotov could not spawn during the Wishful Thinking mission.
Fixed a bug that caused the reputation with Sultan bandits or Shevchenko stalkers not to increase after completing the Three Captains mission.
Fixed an issue that caused Scar NPC to be hostile to the player during the Visions of Truth mission.
Fixed an issue that prevented players from a stealth walkthrough during the Shock Therapy mission due to being identified by NPCs instantly.
Fixed an issue where the final dialogue with Gaffer could not start during the On the Edge mission.
Fixed an issue where objective remains active after Korshunov during the Down Below mission.
Fixed an issue where Inductor could despawn if Skif goes too far from it during the Hot on the Trail mission.
Fixed a bug that made the stage of killing monoliths not-optional during the The Eternal Shining mission.
Fixed an issue where the player Character was able to jump down the pod chamber after taking the elevator during stage Find Cartridge with no possibility to take the elevator back up during the Legends of the Zone mission.
Fixed an issue where the dialogue with Dr. Dalin and Col. Korshunov was looped during the Wishful Thinking mission.
Fixed an issue where the player could not trade with Wreck during the The Boundary mission.
Fixed an issue where the doors to STC Malachite could not open during the A Minor Incident mission.
Fixed multiple issues that could cause NPCs to move during the dialogue with the player.
Fixed an issue where did not attack during the Visions of Truth mission.
Fixed an issue where objective Bring the Shah's PDA to Varan could be marked as completed after trading with Huron during the King of the Hill mission.
Changed behavior during the Ad astra per aspera mission, now it should retreat after losing a certain amount of HP.
Fixed an issue where Ocheret ignored the battle between the player and Ocheret's squad.
Fixed an issue where A-life NPCs could spawn in during the Dead Frequency mission.
Changed positions of Ward guards near the entrance to during the Answers Come at a Price mission.
Fixed an issue where the monolithians were not present outside the Enerhetyk Palace of Culture during the The Road to the Foundation mission.
Fixed an issue where the stage "Discover the whereabouts of the escaped Wardens" of the Shock Therapy mission remained active after .
Fixed an issue where Player could lure into a peaceful zone and make it non-hostile during The Road to the Foundation mission.
Fixed an issue where scientists constantly attack player during Visions of Truth mission.
Fixed an issue where Noontiders would not become hostile if a friendly NPC was killed in front of them near the entrance of Noontide base during the Hot on the Trail mission.
Fixed an issue where were spawned in the front of the player during the Eye of the Storm mission.
Fixed an issue with auto completing Three Captains mission right after taking it from Sonya Kalyna.
Fixed an issue where Players couldn't finish Shift Change mission, if they didn't talk to Jumper at WPS after killing .
Fixed an issue where Zakhar Babay and Akopyan could end up dead or missing with no ability to finish Deceive the Deceiver mission.
Fixed an issue where Player was still able to ask Beard about missing wardens after in Shock Therapy mission.
Fixed an issue where Just Like the Good Old Days mission would not progress if the Player exited Shelter base via roof route.
Fixed an issue where disappeared instantly after completing Dark Times mission near .
Fixed an issue where Find a way into Prypiat objective would not finish if the Player reached Prypiat via shortcut during The Boundary mission.
Fixed an issue with a missing encounter mission at a checkpoint near Icarus Camp.
Fixed an issue where Hosha Mohyla could one-shot Player during Answers Come at a Price mission.
Reduced amount of rats at Offloading Terminal during The Road to the Foundation mission.
Fixed an issue where Rainy weather persisted through the rest of the game after completing The Boundary mission.
Fixed an issue where several stashes, markers, and journal objectives were not completed/removed after completing Budmo! mission.
Fixed an issue where Pomor could die during The Poppy Field mission.
Fixed an issue where aggressive was present near after a cutscene during An Act of Mercy mission.
Fixed an issue where Warden guards near the fence had no reaction to Player sneaking right in front of them during Answers Come at a Price mission.
Prevented issues where corpses with important quest items could get despawned during Bullseye and Shift Change missions.
Fixed an issue where was dead/missing at Ranger Station during the Extreme Simplicity mission.
Fixed an issue where psi-effect applied on Player would not disappear after completing A Light in the End of the Tunnel mission.
Fixed an issue where Talk to Chornozem objective failed from the start and picking up PDA from wouldn't progress Answers Come at a Price mission.
Fixed an issue where Dark would not help Player to fight the which blocked progression in Legends of the Zone mission.
Fixed an issue where Player was not able to interact with Shcherba during In the Name of Science mission.
Fixed an issue where a cutscene with Scar at the Sawmill during Back to the Slag Heap mission would not start properly.
Fixed an issue where Skif could die from bleeding effect after in Down Below mission.
Fixed an issue where during the branch of Down Below mission journal entry in PDA would have Ward branch description instead.
Fixed an issue where Player was unable to give Sultan his briefcase after killing ambushing stalkers too fast in The Mysterious Case mission.
Fixed an issue where mercenary squads would not spawn on the way back from during Just Like the Good Old Days mission.
Fixed an issue where optional journal objectives to fight off Ward/Spark remain active if during Extreme Simplicity mission.
Fixed the issue of stuck Dr. Kryvenko during the A Long Overdue Visit mission.
Removed the ability to use guide during the The Boundary mission while assault is going.
Fixed the issue where Richter is absent or dead during the To the Last Drop of Blood, A Minor Incident, The Boundary missions.
Fixed the issue where some phrases were missing during the On the Edge mission in the final dialogue.
Fixed the issue where Dalin could be stuck at one place during the Visions of Truth mission.
Fixed the issue where Objective “Return to Gaffer” is impossible to complete during the On the Edge mission.
Fixed the issue with infinite reward from Gaffer during the On the Edge mission.
Fixed the issue where NPCs were blocking the doorway during the On the Edge mission.
Fixed the issue when Gaffer could exit the building and start fighting during the On the Edge mission.
Fixed the issue where several Warlock NPCs could be present in the clubhouse during the On the Edge mission.
Fixed the issue where some weren't attacking the player during the An Act of Mercy mission.
Fixed the issue where during the Visions of Truth mission.
Fixed the logic of radio messages from Scar after the .
Fixed an issue where infinite psi-effect was applied to Player after completing A Light in the End of the Tunnel mission.
Fixed an issue where didn't spawn after activating substation during the Happiness for Everyone mission.
Fixed an issue where Sgt. Metlov was missing in a place of Diode during the Back to the Slag Heap mission.
FIxed an issue where Skipper's mercenaries squad didn't attack Player on returning Emitter to Lodochka during Just Like the Good Old Days mission.
Fixed an issue where Scherba was missing at Dvupalov's office during emission in In Search of Past Glory mission.
Fixed an issue where Player was unable to progress during Dangerous Liaisons mission if decoder was sold.
Fixed an issue where Player was unable to interact with Dvupalov to give suppressor's blueprint during In Search of Past Glory mission.
Fixed an issue where Player could get softlocked during the Dangerous Liaisons mission.
Fixed an issue where mercenaries squad near Brain Scorcher spawned right in front of Player after accepting a collar collecting mission from Shcherba.
Fixed an issue where Player was able to get stuck behind two NPCs in Zalissya's shelter during A Race against Death mission.
Fixed an issue where Player was unable to start dialogue with Dvupalov or Scherba to return suppressor during In Search of Past Glory mission.
Fixed an issue where could disappear during An Act of Mercy mission.
Fixed an issue where the objective "Fight off the Monolith assault" was getting stuck during The Boundary mission.
Fixed an issue where A Big Score and Deceive the Deceiver missions were able to start twice and have contradicting objectives.
Fixed an issue where Prof. Lodochka was not interactable at toxic waste storage during the Hot on the Trail mission.
Fixed an issue where Bandits were starting to fight at Slag Heap if Player escorted Zakhar Babay after emission in Deceive the Deceiver mission.
Fixed an issue where Take the instruments to Mykolayich objective failed after talking to Gaffer in On the Edge mission.
Fixed an issue where Ricochet died in Zalissya's house after the second monolith wave during On the Edge mission.
Fixed an issue where the objective to complete the request without killing the Monolithians failed after hitting monolithians during An Act of Mercy mission.
Fixed an issue where Monolith soldiers were able to spawn in front of Player during Visions of Truth mission.
Fixed the issue where friendly NPCs could be stuck at one place during the The Assault on the Duga mission.
Fixed that mercenary NPC were spawned in inaccessible areas during the Legends of the Zone mission.
Fixed an issue where some zombies were able to get stuck in an idle state during .
Improved AI behaviour of with him.
Improved during the with him.
Increased armor during .
Tweaked in Down Below mission.
Improved aiming behaviour during with him.
Fixed an issue where was able to dash outside the playable area of the arena, blocking during The Eternal Shining mission.
Fixed an issue where could be transparent during a if the Object Details graphic option is set to low.
Fixed an issue where the stage "Talk to Korshunov" could stuck when player returns to Korshunov via elevator during the Visions of Truth mission.
Fixed an issue where hunting could not progress after interacting with Borodulin while he is moving to the hunting spot.
Fixed an issue where Strider could block the entrance to the warehouse during the Hot on the Trail mission.
Fixed an issue where Scar could be missing at Rostok Depot during the Take the Emitter to Scar stage of Just Like the Good Old Days mission.
Fixed an issue where the monolithians could not spawn when the player during the In Search of Past Glory mission.
Fixed an issue where could stuck during the .

Overall, over 300+ quest issues were addressed within the Main Story.

Side Missions and Encounters
Fixed an issue where the player could use the guide's services for free.
Fixed an issue where NPCs from encounters turned hostile after the Player ran away and came back to them.
Fixed an issue when a player was unable to take Just Business mission from Carl Clinch if he was previously healed during the Emission.
Fixed an issue where NPCs could teleport during dialogue after combat in encounter at Wild Territory.
Improved Rodents' spawn in open-world encounters near Rostok.
Fixed an issue where relationships with the Scientists' faction were spoiled after completing Black Sheep side mission.
Added new notes in the open world and hubs.
Fixed inconsistencies in rewards for repeatable missions.
Fixed an issue where no travel options were available in dialogue with the guide at Noon base.
Fixed narrative inconsistencies for loudspeaker announcements at Skadovsk.
Fixed narrative inconsistencies with available encounter missions after .
Fixed an issue where Spark branch specific encounter mission was able to start after completing In Search of Past Glory mission on Ward branch.
Increased loot value for stash near Bloodsucker village in the Industrial Zone region.
Fixed an issue where repeatable missions could get stuck in the Journal tab, preventing other repeatable quests from appearing in dialogues with vendors.
Fixed an issue where Malachite Hub could get locked for Players on Spark Branch after completing Visions of Truth mission.
Level Design improvements in encounters near Rookie Village.
Fixed an issue where Player was unable to start a dialog with Zhenya Hulk during The Key to Freedom mission near Fish Farm, if the door to captives room was opened during combat.
Fixed an issue with missing Kostya Dry's dead body after the player runs away and comes back to his observation point during an encounter near Duga.
Fixed an issue where Pseudodog couldn't spawn its Phantoms during Arena: Round Two mission.
Fixed an issue when Player could loot armor and helmets from dead NPCs during The Key to Freedom mission.
Fixed the issue where players could be stuck inside the building after the fast travel to Malachite with a guide.
Fixed the issue where guide at Yaniv station were missing after the player already got to Pripyat.
Fixed receiving several shotgun rounds during the The Freedom Colosseum mission.
Fixed the issue when the NPC was not going to search for the player character during the fight at Arena.
Fixed an issue where doors to STC Malachite were closed on reaching it during A Minor Incident mission.
Fixed an issue where peaceful NPCs remained in STC Malachite during the fight in Visions of the Truth mission (Spark branch).
Fixed an issue where the voiceover line for Skif's phrase didn't play in dialogues with guide NPCs.
Fixed an issue where two groups of bandits did not start combat in the encounter between locations.

With additional 130+ “anomalies” being discovered and neutralized.


The Zone



Interactable Objects and Zone Experience
Level design improvements for interactive doors at Wild Territory, Rostok.
Level art polish for destructible medical boxes.
Added missing icon of damaged state for weapon looted from NPCs.
Fixed an issue where arch-artifacts were able to spawn again, after Player's rank is updated.
Rebalanced loot for stash near Hydrodynamics Lab.
Fixed an issue with some artifacts models being overexposed.
Fixed an issue where Burner anomalies were able to damage a Player in discharged state.
Fixed an issue where Weird Kettle archartifact applied a permanent PSI effect on the Player instead of temporary.
Fixed that dead bodies could stay in A-pose for several seconds during Wishful Thinking mission.
Fixed that the first destructible wood plank always destroys without effects.
Fixed the issue where the door to the tunnel of the Red Fortress was closing after using a key during Just Business mission.
Fixed an issue where fake psi artifacts didn't disappear after save/load.
Improved strafing jump mechanics for artifacts.
Fixed an issue where the Vortex anomaly could damage the player at the Yaniv Station territory.

Plus an additional 30+ issues were spotted and dealt with.

Player Gear and Player State
Fixed an issue where character's hands are misplaced after moving the character by expulsion anomaly during examining artifacts.
Fixed availability to unlock locked doors with grenades.
Fixed the consumption of grenades when switching to the weapon immediately after throw.
Fixed grenade disappearing when throwing it at one's feet.
Added parkour animation from crouch state.
Fixed receiving of the damage from razor anomaly when already out of it.
Added NPC's death animations from anomalies.
Fixed an issue when auto lean and weapon up moves were triggered by small trees and bushes.
Fixed an issue when the character was not always performing auto lean moves over obstacles.
Improved NPC footsteps sync.
Fixed an issue with changed movement keybindings that blocked player from climbing the ladder.
Fixed an issue when psy effect was not removed after leaving the psy damage area.
Fixed an issue where the Player was able to become unkillable during gameplay.
Fixed an issue where dropped NPC corpses could clip with surrounding objects.
Fixed availability to skip reload animation.
Added cancel for reload animation of the weapons with under-barrel launcher attachments.
Adjusted acceleration of the player after sprinting from a standstill.
Fixed an issue where phantoms could kill regular NPCs with a grenade.
Decreased amount of artifact slots available by default for X7 suit.
Fixed an issue with position of upgrade slots on Bulwark Exosuit being mixed up.
Fixed inconsistencies in PA-7 Gas Mask upgrade tree.
Rebalanced available upgrades for PSZ-5D Universal Protection armor suit.

With additional 50+ bugs gotten rid of.

Player Guidance and Game Settings
Fixed map tooltips not containing region descriptions.
Fixed map zoom from gamepad.
Fixed the presence of a dimming effect in the inventory and item selector.
Fixed an issue where in some cases technicians did not show already installed upgrades.
Fixed issues with ammo counter visibility on HUD.
Fixed that the firing mode of the under barrel grenade launcher is not displayed in the inventory.
Fixed there was no notification on HUD about finding new stashes locations.
Fixed an issue where, in certain conditions, players could not drag and drop items into loot or stash windows with a gamepad.
Fixed that caliber on the HUD does not change after upgrading weapon caliber with a technician.
Fixed a problem where the player could not skip a cutscene with gamepad with proper key if subtitles were off.
Fixed that "Track" status is present for completed missions in the Completed tab of Journal.
Fixed incorrect display of the time and equalizer in audiolog.
Fixed the missing mouse cursor in the attachment selector when shotgun equipped.
Fixed an issue with not working controls for MSI Claw A1M.
Integrated Razer Chroma Illumination effects for supported devices.
Integrated haptic Razer Sensa effects for supported devices.
Added key binding options for Journal and Notes. Changed default key bindings for leaning left and right.
Fixed an issue where the new grenade/bolt throw keybinds were not working.
Fixed missing flashlight button in key bindings.
Fixed an issue where the Speaker Name UI size didn't change when changing the size of subtitles.
Fixed that the mission stage about founding shelter does not finish when the player enters shelter during emission.
Added fire mode change animation when item selector is open.
Fixed losing input when enemy shoots player while he is in the inventory.
Increased the duration of the "Point of no return" message.
Improved UX in the upgrade menu.
Fixed an issue where the ammo counter for grenades was not displayed.

And other 120+ fixes were made.

Regions and Locations
Fixed multiple issues where the player could get stuck in X-17 Lab.
Fixed the issue where players could be Soft locked at the Cooling Tower's location.
Fixed that it was possible for NPCs to reach a burning tank at Sphere location and die in it.
Teleport anomalies were added in Old Barge and Fishing Hamlet areas.
Fixed an issue when a shelter mark appeared on an inaccessible building if emission was started in the Red Forest area.
Removed several invalid artifact spawners and anomalies
Fixed issues with the weather system after leaving Pripyat region.
Beautification/visual improvements to multiple locations and regions.
Level design, and terrain improvements for multiple locations and regions.
Adjusted the foliage placement in multiple locations
Lighting improvements for multiple locations.
Tweaked collision for multiple objects in multiple locations.
Fixed that foliage appearing was noticeable after loading save.
Fixed an issue where the player could leave the playable area between Cordon and Zaton region.
Fixed an issue when Monolithians were spawned in the safe zone in Zalissya.
Adjusted positions of anomalies at the Waste Processing Station location.
Fixed the load on distance of some objectives around the map.
Updated the stashes inventory around the Cordon region.
Added artifact spawn in electrofield at Datacenter of SIIRCA.
Fixed an issue where ducks sound effects were missing.
Polished glass and stucco materials in the open-world.

Overall, over 450+ improvements were made in this section.


Audio, Cutscenes, and VO have been improved with almost 100 fixes, each aimed to enhance your game experience. You can read the full list of updates for these sections on our website:
2681 respuestas
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