darksch escribió:https://www.reddit.com/r/BaldursGate3/comments/18e4mq4/comment/kixor0x/?utm_source=reddit&utm_medium=web2x&context=3My wild ride: -Had the issue when game was released on day 1 I lost everything. Cross save was not on. -tried all methods to recover after reading and posting in all the forums; deleting local saves for bg3 and then all games, reinstalling. No luck. -waited for Jan 16 patch, manually installed the patch, started playing again. -This time i had cross saves on, and i manually shut the game down every time i stopped playing. Was ok for 2 days. -Day 3, syncing was not working…. Let it try for like an hour and then manually quit the game and turned cross saves off since it wasnt working. -played another 2 hours or so, was done so i shut game down as per usual.
-came back to the game an hour later, launched at EULA screen. all saves were gone! -tried a few restarts first, but saves werent coming back, so i turned cross saves back on…. Got my 5 crosssaves back (so only lost about 2 hours from when i shut off cross saves). -would love to recover all saves, but afraid to try, afraid i may delete existing saves i do have. -afraid to play now…. Cross save was spotty and saves continue to go missing so issue is basically same as day 1 (except this time i had cross saves on).
Conclusion- the Jan 16 patch didnt fix the core issue.
Venga que a la próxima ya sí que sí es la buena, seguro.
Mira que decía el que tras tanto tiempo y juegos sólo pasara con uno muy raro me parecía. Vengo diciendo que por ello eso pinta a mala gestión del ciclo de vida de la aplicación, pero bueno. Algo habrán metido para que sea más difícil (procesos de fondo) pero se sigue dando según como tengas el cross-save y lo que hagas para cerrar el juego.
Aquí parece que hasta que MS no meta una solución ad-hoc para un único juego específico eso no se arregla, total eso implicaría echar otras 4 líneas de código específico de Xbox, cosa impensable. Porque esto se arregla o bien creando el proceso de fondo para terminar de guardar partida cuando suspendes la app (es lo que usan juegos online como SoT para mantenerte conectado mientras está suspendido), o metiendo en la versión Xbox el típico cartel fijo "Guardando no apagues la consola" con el juego en pausa, porque nadie cierra un juego cuando sale eso, o ya sabe lo que puede pasar.
Lo que pasa que MS tiene que andar con mucho cuidado, porque a ver si por tocar algo para un solo juego hace que otros muchos, que sí que hayan cumplido con la especificación del ciclo de vida, funcionen mal. Vamos el que no esté arreglado del todo no es algo que me sorprenda, y creo recordar que ya lo avisé.