no se si habéis visto lo que ha puesto jason schreier, pero retomamos el tema Starfield porque nunca he visto un juego bueno que tenga tanto hate.
Aquí tenemos 2 problemas: La gestión de las expectativas, y el sesgo de algunos medios.
Por lo visto, afirma lo siguiente de starfield:
Starfield misses the top 10
Bethesda Game Studios usually produces big hits. The Maryland-based game developer charted at No. 2 in 2011 with The Elder Scrolls V: Skyrim and again in 2015 with Fallout 4. But its 2018 multiplayer game Fallout 76 failed to make the top 20, and last year’s Starfield came in at No. 11 despite a great deal of pre-launch hype.
That might not seem like a fantastic showing for the studio’s first game since being acquired by Microsoft Corp., but there are some extenuating factors. Starfield skipped rival console PlayStation, it received weak reviews (although the aggregate score is deceptively high thanks to a slew of Xbox fan sites) and, most importantly, it was immediately available on Microsoft’s Netflix-like subscription service, Xbox Game Pass, where players can access the game by paying $10 a month rather than buying it directly for $70. Bethesda recently said that Starfield had 13 million players, suggesting that a whole lot of people used Game Pass to play it.
Pues bien, por lo visto, esto no es solo erróneo, sino que además, si se quitan los outliers (se debería hacer siempre para hacer el cálculo de una media), la media de starfield es de 85,37%, y no sólo eso, sino que si quitamos las webs con Xbox y los outliers, la media sigue superando los 83 puntos.
Además,
la mediana es 90. Por lo que se concluye que Starfield es, realmente más un juego de 85-90 que de menos de 85% por mucho que haya medios que le hayan bajado la nota de forma importante.