[HO] iRacing 2.0

Pues me acabo de poner el FOV a 50, y he durado dos vueltas, porque me iba tocando con todo el mundo...No veía na a los lados, y era imposible controlar

Le quería dar una oportunidad, ya que decís que se puede ser más rápido. Lo he vuelto a dejar a 60 de momento. Los que jugáis solo con un monitor, tenéis el FOV tan bajo? Es que me cuesta creer que podéis conducir así XD Al menos hablando del Mazda MX5 que es el que llevo yo
Mi talón de Aquiles en el Skip (uno de tantos, pero el que más tiempo me hace perder) es la tipica curva como la penúltima curva de Spa o la última de Sonoma: curva lenta cerrada con fuerte frenada. Me sale bien una de cada 10 XD. Cuando me sale bien lo que hago es freno y reduzco bastante de golpe con cuidado de no derrapar, pego volantazo para transferir peso hacia dentro de la curva y para salir acelero progresivamente. La hacéis así los que más pilotáis el Skippy????


yo tengo un truco con el setup de nene... y es que este setup esta estable en curva cuando tienes una puntita de gas dada , aunque sea muy poquito , si por casualidad ves que el coche se abre mucho , sueltas el gas y entonces el sobrevira pero cuando quieres que deje que sobrevire con volver a dar la puntita de gas lo vuelves a tener estable....pero ya te digo es solo con su setup que esta echo así , cuando le coges el punto disfrutas una locura... es un setup muy peligroso para un coche muy peligroso pero si lo dominas es la gloria bendita ... pero que se pronuncie el que es el creador y experto, yo solo doy el punto de vista de lo que siento yo
javi_V12 escribió:Pues me acabo de poner el FOV a 50, y he durado dos vueltas, porque me iba tocando con todo el mundo...No veía na a los lados, y era imposible controlar

Le quería dar una oportunidad, ya que decís que se puede ser más rápido. Lo he vuelto a dejar a 60 de momento. Los que jugáis solo con un monitor, tenéis el FOV tan bajo? Es que me cuesta creer que podéis conducir así XD Al menos hablando del Mazda MX5 que es el que llevo yo



Yo lo llevo a 52 con una sola pantalla de 21" aproximadamente a medio metro de la cara. Lo recomendable en mis condiciones sería poner un FOV aún más bajo.

No tengas ni la menor duda de que, en unos minutos, bajando el FOV serás más rápido. No sólo un poco más rápido sino bastante más rápido. Hay un inconveniente muy grande, claro, y es el que tú cuentas: no ves nada, con ningún coche, a los lados. Yo en los secuenciales o en H llevo ver los laterales en las levas y en los de levas lo llevo en los botones del G27. Lo que hago es no jugármela en las salidas, no cambiar para nada mi trazada en las primeras curvas y, luego, si soy más rápido, ir progresando.

En definitiva: Como vás rápido vas a ir será cuánto más próximo vayas al FOV ideal. Mira que parece una tontería, que a mí me lo parecía, pero es un hecho.
bauer uat escribió:Si subsonic bloqueo, ( bueno una de cada 5 veces no siempre ) pero aparte de por todo lo que ciertamente has dicho, cuenta tambien que hace peralte hacia abajo y eso hace que apoye menos esa rueda ... o me equivoco?

Más que con el desnivel, que también, el bloquear solo una rueda tiene más que ver con la curva que hay delante, se bloquea la rueda interior más facilmente. Sigo aqui dispuesto a echarte un cable, a ti y a quien sea con la telemetría. :)
Dicho esto....
iRacing escribió:Week 13 is fast approaching and, with it, a final chance for iRacers from Rookie to Class B to advance to the next rung of the license ladder in time for Season 2 . . . and for iRacers of all stripes to have plenty of fun.

With several official series to choose from, oval and road racers alike have an opportunity to advance to the next license level. On the oval side there’s the Street Stock Challenge with stops at Charlotte (both the Legends and the 1.5 mile ovals), Lanier, Oxford Plains, Thompson, South Boston and USA International. Road racers can get their left and right kicks in the SpecRacer Ford Series at Charlotte (road), Laguna Seca, Lime Rock, Okayama (long and short) and Summit Point (Jefferson Reverse).

Following the lead of our friends at NASCAR, we’re introducing the NASCAR Euro Series featuring the National Impala on the Brands Hatch Indy and Circuit Park Zandvoort Club circuits. Better yet, the highest finishing European iRacer of the series wins a VIP experience at one of the five remaining NASCAR Whelen EuroSeries race weekends of their choice. What’s more, all European iRacers who participate in the entire series will automatically qualify to win a VIP pass (including a pair of tickets, pit passes and hospitality tent access) to a NASCAR Whelen EuroSeries race of their choice.

Meanwhile, back in the virtual USA, the Gen6 Toyota Camry makes its debut in Round Nine of the NASCAR iRacing Series at Richmond International Raceway when the new build is released.

Safety Ratings and iRatings are in effect in the official series, giving competitors a final opportunity to boost their license ratings before promotions for Season 1 are finalized at week’s end. Likewise, rookies who have yet to complete the category-specific minimum participation requirements for graduation to a D license (two official races or four time trials in each category) can do so in Week 13.

Week 13’s unofficial competition sees the return of the Carburetor Cup at Talladega Superspeedway featuring the Gen6 Chevy SS, Ford Fusion and, when the new build is released, the Toyota Camry.

But that’s just for openers. The week sees not one, two, three or four but five (!) 24 Hours of Fun Series. The first pits the Chevy, Ford and Toyota Gen6 cars against one another at Auto Club Speedway and Charlotte Motor Speedway. The 24 Hours of Fun 2 features two great new pieces of content – Circuit of the Americas (West) and the BMW Z4 GT3 – along with the McLaren MP4 12C and RUF (Track), while the 24 Hours of Fun 3 sees the Williams-Toyota FW31 in its natural element: the COTA Grand Prix circuit. There’s more great new content highlighted in 24 Hours of Fun 4 with the Super Late Model at our new Lucas Oil Raceway at Indianapolis and, finally, the 24 Hours of Fun 5 is sure to put the fun in Week 13 with the Legends car on the Figure 8 layout at Irwindale Speedway.
Buenas.
javi_V12 escribió:Pues me acabo de poner el FOV a 50, y he durado dos vueltas, porque me iba tocando con todo el mundo...No veía na a los lados, y era imposible controlar

Le quería dar una oportunidad, ya que decís que se puede ser más rápido. Lo he vuelto a dejar a 60 de momento. Los que jugáis solo con un monitor, tenéis el FOV tan bajo? Es que me cuesta creer que podéis conducir así XD Al menos hablando del Mazda MX5 que es el que llevo yo

Como dice @ponlelabrida. Ajústalo un poco más y ya estará, a practicar. Imagino que llevaras la black box F3.
También puedes hacer que el retrovisor virtual te muestra más campo (controlando el FOV de dicho retrovisor en las opciones gráficas), así verás un poco cuando se te cuelan por los lados.
Cuando llevaba una pantalla más o menos veía lo mismo que veo ahora con 3 pero sin ver por los lados, claro.

Otra cosa. ¿Habéis visto ya lo que va a haber en la week 13?
Para los ovaleros, ¿que os parece la Nascar iRacing Euro Series? Además tiene premio.
¿Algún setup para ese coche en esos circuitos? jajajaja

Otra para los ovaleros, ¿Chevrolet, Ford o Toyota Gen6?

Saludos.
P.D.: Ups!!! por enviar sin revisar se me adelanto con la week 13 @subsonic
bauer uat escribió:PD: creo que me estoy enamorando de este pequeñin , disfruto mucho desde el minuto uno llevándolo , nunca había controlado un coche en tan pocas vueltas [amor]

Imagen


Supongo que será el Track [sati] [sati]

Muy chulos tus skins, me gusta mucho el del Impala? B con logo de Iberia!

behoram escribió:Otra para los ovaleros, ¿Chevrolet, Ford o Toyota Gen6?


Que significa esto????????? Vas a comprar un Gen 6???? Los tres son exactamente iguales, elige el que mas te guste estéticamente.

Sobre las NASCAR euro series... ahí estaremos, no cabe duda, por si suena la flauta con el sorteo, pero nada tienen que ver con las series americanas... Y la verdad que la week 13 tiene buena pinta!

Sobre lo del FOV, insistir en lo dicho, hay que acostumbrarse a llevarlo bajo, si necesitas ver los displays del coche se puede agachar un poco la vista...

Y eso que comentáis de acelerar el skip durante las curvas es muy importante, al acelerar tienes tracción durante la curva y no dejas el peso muerto, cuando sueltas el peso queda muerto y la inercia provoca el sobreviraje. Lo mismo pasa con los GTs a los que se le hace blip al bajar de marcha, al principio cuesta pero al final ayuda mucho.

P.D.: @behoram, habías comentado algo sobre el KIA... no te lo recomiendo. La sensación de coche de carreras es inexistente y la serie está muerta, a parte de ser fixed y con un Cadillac para licencias D...
Gracias por los consejos sobre el FOV. Lo voy bajando poco a poco .. (lo llevaba en 70 al princioio). Pero ya digo, se me hace muy incómodo porque no veo apenas a los demás coches

Irás más rápido, pero de poco sirve si lo mejor de las carreras son las luchas cerradas, y si esto me va a limitar el poder competir de tu a tu con los demás....

Me he puesto lo de mirar a los lados en las levas, qué buena idea. A ver si con práctica me hago a ello, pero de primeras me resulta imposible controlar a los demás. Ademas, la sensación de velocidad baja un montonazo
Yo llevo el FOV a 74 en todos los coches (lo puse en 62 con el Skip, pero lo volvi a cambiar), y voy comodo y en mi caso creo que no bajaria los tiempos por el FOV. Ademas me mareo si lo llevo por debajo de 60.

En cuanto al manejo del Skip con el setup que llevo, esta bien explicado tal cual lo has descrito, funciina exactamente asi. En curvas cerradas yo pruebo dos tecnicas. O paso cerrado durante toda la curva acelerando poco y en cuanto se pueda acelerar a fondo o entro un poco pasado, suelto freno y acelerador, dejo el coche muerto para que sobrevire y en cuanto esta recto para encarar la salida, acelerador a fondo. Pero vamos, esa es la teoria, luego suelo hacer la combinacion de las dos xD

Un saludo.

PD: Esta noche te paso la telemetria Javi
Gracias por tus palabras de mis skins manolito...solo hace 24 empece a tocar el photoshop XD
En efecto era el track , pero porque conseguí un buen setup para silverstone pero quiero competir con el spec porque seré clase C si todo va bien la semana que viene. En la clase C hay 2 competiciones para el RUF SPEC , la cup y la World sports car series , en la que también compite el Riley.... que opináis de las 2 , a mi por el calendario preliminar me tira mas la World y por duración de cada carrera también , por cierto este torneo es multi o el ruf y el riley compiten de igual? jajaja

en cuanto a la 13 week, bueno lo europeo tiene tirón, pero yo no tengo ninguno de los 2 circuitos y tengo otras prioridades como para comprar esos solo para esa semana... ademas que el NATIONAL IMPALA de la clase D no es que me guste mucho XD
no he visto cuales van a ser los circuitos en la 13 week ni para skip , ni para el silverado y el impala B que es lo que me interesa... los sabéis vosotros?

saludos!!

PD: vale nene , merci ^^
javi_V12 escribió:Gracias por los consejos sobre el FOV. Lo voy bajando poco a poco .. (lo llevaba en 70 al princioio). Pero ya digo, se me hace muy incómodo porque no veo apenas a los demás coches

Irás más rápido, pero de poco sirve si lo mejor de las carreras son las luchas cerradas, y si esto me va a limitar el poder competir de tu a tu con los demás....

Me he puesto lo de mirar a los lados en las levas, qué buena idea. A ver si con práctica me hago a ello, pero de primeras me resulta imposible controlar a los demás. Ademas, la sensación de velocidad baja un montonazo

Es cuestión de acostumbrarse yo lo llevo también muy bajó con una pantalla de 19 y al principio era un suplicio, pero note una gran mejoría sobre todo al tirarme al vértice en las curvas, se controla muchísimo mejor. Eso si, con el Caddy por ejemplo, que ya de por sí se ve poco, así no ves prácticamente nada [mad]
Gracias a todos por los consejos del Skippy... Y no dais volantazo hacia el vértice para pasar pesos hacia delante y que giré más en curvas tan cerradas?

Sobre el FOV, tambien es importante que el centro de la visión del cristal del coche, se quede a la altura de los ojos, no se sí me he explicado bien... Yo me lo puse perfecto arreglo a un tutorial y mejoré una barbaridad...
Buenas.
ManolitoSan escribió:...

behoram escribió:Otra para los ovaleros, ¿Chevrolet, Ford o Toyota Gen6?


Que significa esto????????? Vas a comprar un Gen 6???? Los tres son exactamente iguales, elige el que mas te guste estéticamente.

Sobre las NASCAR euro series... ahí estaremos, no cabe duda, por si suena la flauta con el sorteo, pero nada tienen que ver con las series americanas... Y la verdad que la week 13 tiene buena pinta!

...

P.D.: @behoram, habías comentado algo sobre el KIA... no te lo recomiendo. La sensación de coche de carreras es inexistente y la serie está muerta, a parte de ser fixed y con un Cadillac para licencias D...

Un Gen 6 es posible, y más si me quitas la idea del Kia, XD
Se que son iguales, pero ¿por dentro también son iguales? Luego nos quejamos del Ruf, [carcajad]

Sobre el FOV. Acabo de probar el FOV de 74 que dice @nene15708 y "ni de broma eso está bien". Hablo con 1 pantalla de 24, no se que tendrás tú @nene....
Con ese FOV de 74 lo veo así en 1 pantalla a 1920x1200 con el McLaren:
Imagen

Es decir la mayoría de la pantalla no es pista, que es lo que hay que ver.

Con un FOV de 45 lo veo así, igual 1 pantalla a 1920x1200 con el McLaren:
Imagen

Mucho más lógico, al menos creo yo, ya que la mayor parte de la pantalla es pista, que es lo importante.

Pero eh, cada uno que haga lo que quiera.

@bauer uat, la World SportCar Series esta última sesión ha estado "muerta". @Predy23 empezó a correrla pero lo dejó, eso si, con el Riley, @ManolitoSan si la ha corrido con el Ruf C-Spec y te puede decir mejor como ha estado, pero vamos, me parece que costaba encontrar carrera, cosa que en la Ruf Cup no había problema.
En las series multiclase, como la WSCS cada coche compite sólo con los de su clase, es decir, en esa serie los Ruf compiten entre ellos y los Riley entre ellos, pero todos en la misma carrera claro. Si llevas un Ruf no tienes que luchar con los Riley (aparte de que son mucho más rápidos) y viceversa.

La semana 13 no hay series normales, hay lo que pone en la página de iRacing que es lo que ha puesto @subsonic. No hay ni Skip, ni Mazda MX-5 ni ....., sólo lo que pone ahí. Y cuidado porque algunas series SI son oficiales y cuentan para el SR y el iR. Si vas a Series/Current Season, en la lista que sale, las que ponga Official son las oficiales y cuentan el SR y el iR. Las que pongan 24 Heures Du Fun esas no contarán.

Saludos.
Pues tendre que probar lo del FOV.... y mas si como comentais se puede ir mas rapido aunque no lo veo claro. ¬_¬

Yo en teoria lo llevo mal, porque tengo una pantalla de 22" y lo suelo llevar en 60, segun el coche, pero nunca menos de 60.
Lo de ser mas rapido pues si, pero en casos mas extremos, como yo que al prinicpio lo llevaba al 80 o asi, y baje a 60 y cuando te acostumbras ves mejor por donde vas y tienes mas precision a la hora de atacar las curvas, pero entre 50 y 60 por ejemplo no creo que haya diferencia como para hacerte ir mas rapido

@behoram que leen mis ojos! Interesado en el oval! jajaja. Pues por dentro el nuevo toyota es diferente a los otros 2 que son iguales entre si.
Yo despues de estar "medio" recuperado de mi lesion volvere para la proxima temporada, mañana seguramente volvere a conectar el volante a ver como va todo.
Ya te he mandado la telemetría Javi, al final me puse en test (con la configuración climática exacta) y te grabe una telemetría de una vuelta en 1:52.6. Espero que te sirva, yo entiendo poco o nada de todos los datos que salen ahí, a ver si Subsonic hace un mini tutorial para saber al menos a que hace referencia cada cosa exactamente.

Un saludo!!
si señor esto si es telemetria, aquí una comparación entre una vuelta de nene y una mía .,... ( la mía una mala porque la mejor mía es 1.54.1 y de nene tampoco por lo que me ha dicho ) pero vale como ejemplo....

Imagen


solo lo he mirado 5min... que mañana madrugo , pero a simple vista saco conclusiones .... mi vuelta es azul y la de NENE rojo

analizando el gráfico de arriba podemos ver que en la ultima linea, el cambia antes de marchas que yo , y en otro gráfico que hay en otro sitio he mirado las RPM y veo que sube mucho mas rápido que yo... eso me parece inexplicable porque yo voy a fondo ....

luego se puede observar que en velocidad estamos casi igual ( primera rayas del gráfico ).

en cuanto a frenada , nene es mas lineal que yo, yo tiendo a soltar y apretar mas durante la frenada mientras que el lo deja en un mismo punto siempre .(2 linea )

en cuanto a aceleraciones lo mismo, mi gráfico azul ( 3 linea ) tiene muchas mas variaciones lo que quiere decir que juego mas con el acelerador y el al ser mas lineal gana un poco de aceleración . se nota en mi gráfico azul que hay muchas variaciones y en las suyas son muy lineales. tambien se ve que el cambia soltando el acelerador y yo no mi linea es recta , esto es porque yo para subir marchas uso el embrague y no suelto el gas .

en la 4ª linea podemos ver el steering wheel angle , lo que giramos el volante hablando en plata, y aquí yo ( estilo mio desde hace muchos años) soy mas suave y muy lineal y giro menos el volante en cambio el gira mas bruscamente y contravolantea mucho en comparacion conmigo que apenas lo hago.

en definitiva, estudiando esto y otros gráficos que hay podría saber donde peco y donde gano y intentar replantear mi paso por algunas curvas o aceleraciones al salir de curva.....

yo creo que así es como uno mejora... mirando tus propias vueltas son mucho mas lineales y siempre cometes los mismo errores

Mil gracias nene por tu ayuda.... creo que compartiendo nuestros datos ( a lo f1) es como todos podríamos mejorar y mucho .

Buenas noches que mañana madrugo!!!

PD, os dejo el enlace a la imagen por si la quereis ver mas grande http://i59.tinypic.com/n4840.jpg
Mola mucho el Toyota, y el salpicadero es muy diferente al de los otros coches. El caso es que teniendo ya el Ford pues no veo comprar el Toyota que al final es el mismo coche.

Si no tuviera el Ford pillaba el Toyota fijo.

Saludos
Esto es lo que cunde del toyota

Imagen
Ejemplo de estupidez en iRacing, y encima el tipo dice que no podía hacer otra cosa jajajaja

http://www.youtube.com/watch?v=bdIJ1UbL ... 6xTDC9iNBQ

En serio, en la GT3 hay cada uno que es para cortarle las manos [uzi]
behoram escribió:Buenas.


Sobre el FOV. Acabo de probar el FOV de 74 que dice @nene15708 y "ni de broma eso está bien". Hablo con 1 pantalla de 24, no se que tendrás tú @nene....
Con ese FOV de 74 lo veo así en 1 pantalla a 1920x1200 con el McLaren:
Imagen

Es decir la mayoría de la pantalla no es pista, que es lo que hay que ver.

Con un FOV de 45 lo veo así, igual 1 pantalla a 1920x1200 con el McLaren:
Imagen

Mucho más lógico, al menos creo yo, ya que la mayor parte de la pantalla es pista, que es lo importante.

Pero eh, cada uno que haga lo que quiera.



Pues yo juego en una pantalla de 42" a un metro o poco mas de un metro de distancia. Poniendo estos datos en el juego, me da un fov lejisimo, injugable.

Ahora lo tengo como venia por defecto, muy parecido a la primera foto de behoram. Creeis que debo poner la vista mas cercana al cristal? Uso dos botones del g27 para mirar a los lados.


ManolitoSan escribió:
Imagen


Joder que bien se ve manolitosam. Lo tienes todo al maximo?? Yo todo casi al maximo menos algun filtro, dandome 84 fps y porque esta limitado, sino creo que daria mas fps.
Caballeros recién salidas del horno las release notes de mañana. Aún no las he podido leer pero parece que tienen contenido jajajaja

These are the release notes for Tuesday's 2014 Season 2 update.



Simulation:


User Interface

- Both the replay and driving screens now have user interfaces where elements can be moved around. Not all elements can be moved, but most can. Press alt-k to activate the UI edit mode, any object that can be moved will then be highlighted with a blue background. Simply use your mouse to drag the object around and then hit alt-k again to exit edit mode and permanently save the positions. Some elements are laid out relative to other elements, for example the delta time windows depend on the vertical location of the virtual mirror, so if you move the virtual mirror then the delta time bar will move as well. Just be sure to move the parent element first then the child, if you want to precisely place everything.

- By default you can only move elements that are currently visible on the display, but if you set app.ini [Graphics] forceVisibleWhenMove=1 then all movable elements will become visible when you enter the UI edit mode.

- If you are using a triple screen setup and you want to move the UI elements onto your side displays you can now turn off the code that restricts the UI to just the center monitor. In app.ini [Graphics] set DriveUIFullScreen=1 to allow the driving UI to span all three monitors and set SessionUIFullScreen=1 to allow the replay screen to span to all three monitors.

- The delta bar can now be hidden when using the ghost car or delta time feature, just set app.ini [SplitDeltas] deltaBarHideBar=1.

- You can now increase the level of transparency of the background of the UI in both the driving and replay screens. Set app.ini [graphics] SessionUITransparency=1.0 or DriveUITransparency=1.0 to a value less than 1.0 to increase the transparency of the replay and driving user interface and set it to a value greater than one to decrease the transparency so the UI is easier to view (in some limited cases).

- Fixed a bug with the delta time bar where the reported time could get cutoff if it jumped over 1 minute.


Camera

- We have added in support for editable driving cameras; think of it as having an adjustable seat position. You can now bring up the camera tool and edit the driving camera just like any other camera. You will be limited to the same range of motion that the TrackIR device is limited to (a couple inches in all directions). Note that this is not cumulative. Moving the camera up to the limit will stop TrackIR from being able to move up. The driving field of view and VanishY are not currently adjustable on a per car basis, instead they are still written out to the app.ini like always so that your FOV is shared between all cars.

- We have added in two new wheel cameras to complete the set, bringing the total number of editable on car cameras to nine.

- We have opened up the camera tool to support 179 deg FOV's, even if most cameras can't go past 160 without a triple monitor setup.

- There is a known bug where changing the FOV while driving and then editing the FOV from within the camera tool can cause the FOV set while driving to be lost, reverting back to the original FOV when the session was started.

- We have opened up TrackIR head motion a bit in order to improve compatibility with the Oculus Rift. Using the TrackIR with the original Rift is a nice experience, if you can get it to work. The trick is to start up a Rift demo before starting up the TrackIR software so that the TrackIR software does not attach to the Rift head tracking sensors. Once the TrackIR software is up and running you can launch iRacing at any time and everything will work until you restart the TrackIR software (until you reboot the computer).


Brass Monkey Support

- We are now utilizing the Brass Monkey engine http://playbrassmonkey.com/ to provide integration between your tablet or smart phone and iRacing. By downloading the Brass Monkey client from your app store you can now use your tablet or phone as a digital dash or even as a driving controller. Simply launch the Brass Monkey client on your phone, and click the iRacing link once the simulator is up and running. Tapping the steering wheel or HUD icon in the upper left will allow you to switch between displays. The app.ini key [Brass Monkey] BMAllowDrive=1 allows you to enable or shut off the driving controls.

1) Install Brass Monkey client on your phone or tablet.
2) Launch Brass Monkey client on your phone or tablet.
3) Start the iRacing simulator (not the website).
4) Click the iRacing link on the Brass Monkey client to connect.
5) Click the steering wheel or HUD icon in the upper right hand side to switch between a heads up display and driving controls.
6) If you can't make this work, double check that your phone is on the same wi-fi network as your computer.


Spotter

- Updated the TJ and Steve spotter pack with new samples.


Controls

- Turned down our rejection of noisy axis so that joysticks that only use a tiny fraction of their available range still work.

- Fixed a bug that caused the bump stops to be applied backwards when inverting the force feedback forces with an app.ini switch.

- Added in a new experimental 'friction' damper to the sim. This provides a small amount of resistance to wheel motion no matter how slow or fast you move the wheel, creating a sense of weight on your wheel. This works best on lower end wheels. To use this change app.ini [Force Feedback] steeringDampingMaxPercent=0.0 to a value between 0.05 and 0.30 depending on how much weight you want to add to the wheel. If this becomes unstable then adjust app.ini [Force Feedback] steeringDampingFactor=0.10 to a smaller value, but you should not need to adjust this at all.

- Make the traction control controls available for assignment.

- Added look up and look down controls.


Telemetry

- Write traction control state to telemetry as "dcTractionControlToggle". Note that this is the real in car traction control for cars that have it, and not the driving aid.

- We no longer expose the ghost car information to telemetry.

- In order to better support synchronizing disk based telemetry with live telemetry we have added the following features: A new broadcast commands to turn telemetry on/off and to start a new file so an external application can control the telemetry. A new telemetry status output "IsDiskLoggingEnabled" and "IsDiskLoggingActive" to indicate that telemetry is enabled and if a file is actively being written to disk, and a new session string parameter "TelemetryOptions:TelemetryDiskFile:" that provides the full path to the current telemetry file so you can locate and parse it in when it is finished being written. Using these, along with the session time parameter you should be able to easily merge both data sets together after the disk based telemetry gets written out.


Garage

- You can now switch from English to metric units inside the garage with a checkbox.


Race Control

- At tracks that have an extended start line (Suzuka, Spa, Bathurst) the leader of the second pacing line will no longer be restricted from passing the race leader until the end of the entire first lap. Now that restriction correctly only applies until passing the start line.


Shifting

- Fix problems where cars with a fully computer controlled gearbox get stuck in neutral if the clutch is disengaged while downshifting.



Cars:


Pit Crew

- Pit crew's helmets now get their color from the pit crewman's suit instead of from the driver's helmet.


Wheel Color

- You can now change the color of the wheels on the BMW Z4 GT3, Chevrolet Impala Class B, Chevrolet Impala-COT, Chevrolet National Impala, Chevrolet Silverado, Chevrolet SS-Gen6, Ford Fusion-Gen6, Ford Mustang Class B, McLaren MP4-12C GT3, Ruf RT 12R AWD, Ruf RT 12R C-Spec, Ruf RT 12R RWD, Ruf RT 12R Track Super Late Model, Toyota Camry-Gen6.


Toyota Camry

- Now available for purchase!


BMW Z4 GT3

- Now available for purchase!

- Features:

· Wheels can be custom colored.

· 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.

· Adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

· Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.


Cadillac CTS-V Racecar

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Now has ABS.


Chevrolet Corvette C6R

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Fixed caster to about 9.5 degrees.

- Re-measured the C6R front anti-roll bar thickness; it is softer now.

- Updated power steering setting.

- Pit crew now references proper texture for helmets.


Chevrolet Impala Class B

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet Impala-COT

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet Monte Carlo SS

- Improvements made to reduce inside wheel pickup.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet National Impala

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet Silverado

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet SS-Gen6

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.

- New spoiler added.

- Contingency decals updated to 2014 season.


Dallara IndyCar

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.


Ford Fusion-Gen6

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.

- New spoiler added.

- Contingency decals updated to 2014 season.


Ford GT

- Added adjustable traction control. Traction control can also be turned on or off via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.


Ford Mustang Class B

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


HPD ARX-01c

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.


Lotus 79

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.


McLaren MP4-12C GT3

- Wheels can be custom colored.

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Updated engine sounds with new distant external sounds.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Now has 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.

- Re-measured the anti-roll bars; they are softer now.

- Generally improved the car's handling over bumps and curbs.


Radical SR8

- Added dive planes for more front downforce.

- Updated the differential, only the preload is adjustable.


Riley MkXX Daytona Prototype

- Overhauled the car physics.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Updated the differential; only the preload is adjustable.

- Updated garage layout.


Ruf RT 12R AWD

- Wheels can be custom colored.

- More aero stability for very high speed corners.


Ruf RT 12R C-Spec

- Wheels can be custom colored.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Updated brake system to use pressure-based bias.


Ruf RT 12R RWD

- Wheels can be custom colored.

- More aero stability for very high speed corners.


Ruf RT 12R Track

- Wheels can be custom colored.

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Updated brake system to use pressure-based bias.

- Increased low end torque.


Star Mazda

- Overhauled the car physics.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Updated suspension geometry.

- Updated engine.

- Updated gear ratios.

- Updated brake system to use pressure-based bias.

- Now has 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.


Street Stock

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Super Late Model

- Improvements made to reduce inside wheel pickup.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


VW Jetta TDI Cup

- Fuel is now adjustable.


Williams-Toyota FW31

- Has an updated layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Fix ranges on differential settings so that 1-20 shows up in sim.

- Updated damper curves.

- Heaving spring preload limit increased from 3.5mm to 5mm.

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.



Tracks:


Animation

- Animated trackside characters added to spectator areas at Circuit of the Americas and Lucas Oil Raceway. These characters will appear if shaders are enabled, Crowds are set to low or higher, Grandstands are set to low or higher, and Object Detail is set to high.


Circuit of the Americas

- Now available for purchase!


Lucas Oil Raceway

- Now available for purchase!


Auto Club Speedway

- Scoring issue fixed at the Competition configuration.


Circuit de Spa-Francorchamps

- The GP Pits configuration mistakenly had a different 1x configuration than the other configurations. It is now the same as the other two.

- A wall has been constructed joining the upper and lower pits when running the Endurance configuration.


Long Beach Street Circuit

- Brake markers added.


Mount Panorama Circuit

- Brake markers added.

- Several surface issues fixed.


New Hampshire Motor Speedway

- Fixed an issue where a car would visually sink into the surface in Turn 2 and Turns 3 and 4.


Okayama International Circuit

- 0x issue fixed in the area where the configurations join.


Phillip Island

- Moved pit road exit to the nearer exit. No longer uses the narrow exit road.


Road America

- Extended the yellow pit exit line.


Watkins Glen International

- Edited grass normal map textures to remove noise and make them more like our other tracks.
Mustick escribió:Caballeros recién salidas del horno las release notes de mañana. Aún no las he podido leer pero parece que tienen contenido jajajaja

These are the release notes for Tuesday's 2014 Season 2 update.



Simulation:


User Interface

- Both the replay and driving screens now have user interfaces where elements can be moved around. Not all elements can be moved, but most can. Press alt-k to activate the UI edit mode, any object that can be moved will then be highlighted with a blue background. Simply use your mouse to drag the object around and then hit alt-k again to exit edit mode and permanently save the positions. Some elements are laid out relative to other elements, for example the delta time windows depend on the vertical location of the virtual mirror, so if you move the virtual mirror then the delta time bar will move as well. Just be sure to move the parent element first then the child, if you want to precisely place everything.

- By default you can only move elements that are currently visible on the display, but if you set app.ini [Graphics] forceVisibleWhenMove=1 then all movable elements will become visible when you enter the UI edit mode.

- If you are using a triple screen setup and you want to move the UI elements onto your side displays you can now turn off the code that restricts the UI to just the center monitor. In app.ini [Graphics] set DriveUIFullScreen=1 to allow the driving UI to span all three monitors and set SessionUIFullScreen=1 to allow the replay screen to span to all three monitors.

- The delta bar can now be hidden when using the ghost car or delta time feature, just set app.ini [SplitDeltas] deltaBarHideBar=1.

- You can now increase the level of transparency of the background of the UI in both the driving and replay screens. Set app.ini [graphics] SessionUITransparency=1.0 or DriveUITransparency=1.0 to a value less than 1.0 to increase the transparency of the replay and driving user interface and set it to a value greater than one to decrease the transparency so the UI is easier to view (in some limited cases).

- Fixed a bug with the delta time bar where the reported time could get cutoff if it jumped over 1 minute.


Camera

- We have added in support for editable driving cameras; think of it as having an adjustable seat position. You can now bring up the camera tool and edit the driving camera just like any other camera. You will be limited to the same range of motion that the TrackIR device is limited to (a couple inches in all directions). Note that this is not cumulative. Moving the camera up to the limit will stop TrackIR from being able to move up. The driving field of view and VanishY are not currently adjustable on a per car basis, instead they are still written out to the app.ini like always so that your FOV is shared between all cars.

- We have added in two new wheel cameras to complete the set, bringing the total number of editable on car cameras to nine.

- We have opened up the camera tool to support 179 deg FOV's, even if most cameras can't go past 160 without a triple monitor setup.

- There is a known bug where changing the FOV while driving and then editing the FOV from within the camera tool can cause the FOV set while driving to be lost, reverting back to the original FOV when the session was started.

- We have opened up TrackIR head motion a bit in order to improve compatibility with the Oculus Rift. Using the TrackIR with the original Rift is a nice experience, if you can get it to work. The trick is to start up a Rift demo before starting up the TrackIR software so that the TrackIR software does not attach to the Rift head tracking sensors. Once the TrackIR software is up and running you can launch iRacing at any time and everything will work until you restart the TrackIR software (until you reboot the computer).


Brass Monkey Support

- We are now utilizing the Brass Monkey engine http://playbrassmonkey.com/ to provide integration between your tablet or smart phone and iRacing. By downloading the Brass Monkey client from your app store you can now use your tablet or phone as a digital dash or even as a driving controller. Simply launch the Brass Monkey client on your phone, and click the iRacing link once the simulator is up and running. Tapping the steering wheel or HUD icon in the upper left will allow you to switch between displays. The app.ini key [Brass Monkey] BMAllowDrive=1 allows you to enable or shut off the driving controls.

1) Install Brass Monkey client on your phone or tablet.
2) Launch Brass Monkey client on your phone or tablet.
3) Start the iRacing simulator (not the website).
4) Click the iRacing link on the Brass Monkey client to connect.
5) Click the steering wheel or HUD icon in the upper right hand side to switch between a heads up display and driving controls.
6) If you can't make this work, double check that your phone is on the same wi-fi network as your computer.


Spotter

- Updated the TJ and Steve spotter pack with new samples.


Controls

- Turned down our rejection of noisy axis so that joysticks that only use a tiny fraction of their available range still work.

- Fixed a bug that caused the bump stops to be applied backwards when inverting the force feedback forces with an app.ini switch.

- Added in a new experimental 'friction' damper to the sim. This provides a small amount of resistance to wheel motion no matter how slow or fast you move the wheel, creating a sense of weight on your wheel. This works best on lower end wheels. To use this change app.ini [Force Feedback] steeringDampingMaxPercent=0.0 to a value between 0.05 and 0.30 depending on how much weight you want to add to the wheel. If this becomes unstable then adjust app.ini [Force Feedback] steeringDampingFactor=0.10 to a smaller value, but you should not need to adjust this at all.

- Make the traction control controls available for assignment.

- Added look up and look down controls.


Telemetry

- Write traction control state to telemetry as "dcTractionControlToggle". Note that this is the real in car traction control for cars that have it, and not the driving aid.

- We no longer expose the ghost car information to telemetry.

- In order to better support synchronizing disk based telemetry with live telemetry we have added the following features: A new broadcast commands to turn telemetry on/off and to start a new file so an external application can control the telemetry. A new telemetry status output "IsDiskLoggingEnabled" and "IsDiskLoggingActive" to indicate that telemetry is enabled and if a file is actively being written to disk, and a new session string parameter "TelemetryOptions:TelemetryDiskFile:" that provides the full path to the current telemetry file so you can locate and parse it in when it is finished being written. Using these, along with the session time parameter you should be able to easily merge both data sets together after the disk based telemetry gets written out.


Garage

- You can now switch from English to metric units inside the garage with a checkbox.


Race Control

- At tracks that have an extended start line (Suzuka, Spa, Bathurst) the leader of the second pacing line will no longer be restricted from passing the race leader until the end of the entire first lap. Now that restriction correctly only applies until passing the start line.


Shifting

- Fix problems where cars with a fully computer controlled gearbox get stuck in neutral if the clutch is disengaged while downshifting.



Cars:


Pit Crew

- Pit crew's helmets now get their color from the pit crewman's suit instead of from the driver's helmet.


Wheel Color

- You can now change the color of the wheels on the BMW Z4 GT3, Chevrolet Impala Class B, Chevrolet Impala-COT, Chevrolet National Impala, Chevrolet Silverado, Chevrolet SS-Gen6, Ford Fusion-Gen6, Ford Mustang Class B, McLaren MP4-12C GT3, Ruf RT 12R AWD, Ruf RT 12R C-Spec, Ruf RT 12R RWD, Ruf RT 12R Track Super Late Model, Toyota Camry-Gen6.


Toyota Camry

- Now available for purchase!


BMW Z4 GT3

- Now available for purchase!

- Features:

· Wheels can be custom colored.

· 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.

· Adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

· Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.


Cadillac CTS-V Racecar

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Now has ABS.


Chevrolet Corvette C6R

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Fixed caster to about 9.5 degrees.

- Re-measured the C6R front anti-roll bar thickness; it is softer now.

- Updated power steering setting.

- Pit crew now references proper texture for helmets.


Chevrolet Impala Class B

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet Impala-COT

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet Monte Carlo SS

- Improvements made to reduce inside wheel pickup.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet National Impala

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet Silverado

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet SS-Gen6

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.

- New spoiler added.

- Contingency decals updated to 2014 season.


Dallara IndyCar

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.


Ford Fusion-Gen6

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.

- New spoiler added.

- Contingency decals updated to 2014 season.


Ford GT

- Added adjustable traction control. Traction control can also be turned on or off via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.


Ford Mustang Class B

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


HPD ARX-01c

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.


Lotus 79

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.


McLaren MP4-12C GT3

- Wheels can be custom colored.

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Updated engine sounds with new distant external sounds.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Now has 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.

- Re-measured the anti-roll bars; they are softer now.

- Generally improved the car's handling over bumps and curbs.


Radical SR8

- Added dive planes for more front downforce.

- Updated the differential, only the preload is adjustable.


Riley MkXX Daytona Prototype

- Overhauled the car physics.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Updated the differential; only the preload is adjustable.

- Updated garage layout.


Ruf RT 12R AWD

- Wheels can be custom colored.

- More aero stability for very high speed corners.


Ruf RT 12R C-Spec

- Wheels can be custom colored.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Updated brake system to use pressure-based bias.


Ruf RT 12R RWD

- Wheels can be custom colored.

- More aero stability for very high speed corners.


Ruf RT 12R Track

- Wheels can be custom colored.

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Updated brake system to use pressure-based bias.

- Increased low end torque.


Star Mazda

- Overhauled the car physics.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Updated suspension geometry.

- Updated engine.

- Updated gear ratios.

- Updated brake system to use pressure-based bias.

- Now has 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.


Street Stock

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Super Late Model

- Improvements made to reduce inside wheel pickup.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


VW Jetta TDI Cup

- Fuel is now adjustable.


Williams-Toyota FW31

- Has an updated layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Fix ranges on differential settings so that 1-20 shows up in sim.

- Updated damper curves.

- Heaving spring preload limit increased from 3.5mm to 5mm.

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.



Tracks:


Animation

- Animated trackside characters added to spectator areas at Circuit of the Americas and Lucas Oil Raceway. These characters will appear if shaders are enabled, Crowds are set to low or higher, Grandstands are set to low or higher, and Object Detail is set to high.


Circuit of the Americas

- Now available for purchase!


Lucas Oil Raceway

- Now available for purchase!


Auto Club Speedway

- Scoring issue fixed at the Competition configuration.


Circuit de Spa-Francorchamps

- The GP Pits configuration mistakenly had a different 1x configuration than the other configurations. It is now the same as the other two.

- A wall has been constructed joining the upper and lower pits when running the Endurance configuration.


Long Beach Street Circuit

- Brake markers added.


Mount Panorama Circuit

- Brake markers added.

- Several surface issues fixed.


New Hampshire Motor Speedway

- Fixed an issue where a car would visually sink into the surface in Turn 2 and Turns 3 and 4.


Okayama International Circuit

- 0x issue fixed in the area where the configurations join.


Phillip Island

- Moved pit road exit to the nearer exit. No longer uses the narrow exit road.


Road America

- Extended the yellow pit exit line.


Watkins Glen International

- Edited grass normal map textures to remove noise and make them more like our other tracks.

A leer toca [plas] [plas] [plas]
Si que hay coches con el NTMv5, sobre todo algunos mas inesperados como el HPD o el Riley, ademas el tema del control de traccion va a cambiar bastante muchos coches seguramente y sobre todo estoy impaciente por ver como se comporta el Gen6 con ese NTMv5, a ver que tal, que ganitas de probar mañana todo.

Ademas parece ser que arreglaron el bug de SPA y las salidas que se comento por aqui hace un tiempo.
Predy23 escribió:Si que hay coches con el NTMv5, sobre todo algunos mas inesperados como el HPD o el Riley, ademas el tema del control de traccion va a cambiar bastante muchos coches seguramente y sobre todo estoy impaciente por ver como se comporta el Gen6 con ese NTMv5, a ver que tal, que ganitas de probar mañana todo.

Ademas parece ser que arreglaron el bug de SPA y las salidas que se comento por aqui hace un tiempo.

Por lo visto el bug era que el segundo clasificado no podía pasar al lider hasta acabar la primera vuelta.
Yo tambien tengo ganas de ese NTMv5 en Oval , y no olvides que seguramente el actual NTMv5 recibira alguna actualizaion, aunque sea minima.
Tengo curiosidad por saber si corriendo con TC se será algo más lento, espero que sí, porque me parece que yo poco lo voy a usar.XD
Y a ver si siguen coin el NTMv5, que ya toca lo del NSM dinámico va a ser la bomba, y si algún dia tenemos lluvia, o temperaturas frías vamos a flipar. [boing]
Pues si han metido bastantes NTM, los ovaleros estaréis contentos XD

Y anda que no han puesto TC a coches...más de los que yo pensaba, hasta al Cadillac, al que además le han metido ABS [buuuaaaa] En fin...si realmente lo lleva, pues vale, pero otro coche que ya no tendrá reto alguno :(

He estado mirando el calendario de la S2 y si no cambian, con pillar 3 circuitos (COTA, Zanvoort y Silverstone) podré correr las series del Skip y GT3. En la GT3 tendría 10 circuitos y en la del Skip 9, así que perfecto. Además así voy haciéndome con más circuitos.

@Javi. Interesante análisis a la telemetría. Si te sirve, cuando quieras puedes pedirme cualquier telemetría sin problema. Así vamos comparando semana a semana. También podremos hacerlo con las telemetrías del RUF. ;)

Un saludo.
IfritM3 escribió:Venga, vamos ya calentando :P

http://youtu.be/C5phmshHzvA

Que suerte tienen algunos y seguro que no ha pagado por ello XD.

Veremos como sale el tema del Control de Tracción, esperemos Que este bien implementado y el que lo lleve que sea un poco mas lento o algun tipo de penalizacion, o si la vida real esto es normal y se va mas rapido pues ala, todo el mundo pie en a fondo y a frenar en la curva.

Menos mal que al c-spec lo dejan tal cual y el calendario esta muuy guapo y divertido.

Vaya ingenieros veo por aqui, en su dia me puse con las telemetrias pero como dije lineas atras, el foro ultimamente corre mucho, no se mucho que hacer cuando veo algo que no cuadra.
Corrigiendo la trazada ya arreglais el problema de sobrecalentamiento?

PD: ABS al caddy, como dirian por tv: "lo estan dejando maricón perdio" jajaja

Un saludo
Mustick escribió:Ejemplo de estupidez en iRacing, y encima el tipo dice que no podía hacer otra cosa jajajaja

http://www.youtube.com/watch?v=bdIJ1UbL ... 6xTDC9iNBQ

En serio, en la GT3 hay cada uno que es para cortarle las manos [uzi]


Con este chico hable hace 2 dias por twitter
..muy majo y entretenidos sus videos. ...el loco de la pradera que apareció salvaje. ...sin comentarios jajaja

En cuanto a las novedades... bueno lo del cadillac ya lo hubieran podido sacar para la wirld Cup jajaja. Si asi animan un poco mas a la gente a correr estas carreras guays...el problema de este coche es que entre que no es muy popular y que es muy complicado la gente no pierde tiempo en aprenderlo. ..en cambio si lo hacen con el skip

Hablando del skip es el.unico que no se menciona en actualizaciones jaja es perfect!

Eso si sacad los sprays de pintura que hay que pintar llantas jajajaja

Nene. Exacto por mi genial me pasas la telemetria y te analizo la conducción y nos comparamos. ..eso si no te aproveches de mi forma de conducir para ganarme...no te servirá XD
Buenas.
Predy23 escribió:...

@behoram que leen mis ojos! Interesado en el oval! jajaja. Pues por dentro el nuevo toyota es diferente a los otros 2 que son iguales entre si.

Jajajajaja, puede,puede, pero vamos que tengo el Impala B, asi que igual paso de los Gen6, además aún no soy A en Oval. Si cogiera uno posiblemente fuera el Toyota, el Chevrolet es el que menos me gusta y el frontal del Ford me recuerda a Bender de Futurama, [+risas]

@Volador, pues bienvenido de nuevo.

@Mustick, no sólo en la GT3 te encuentras gente de esa. Hay tantos.....

@aNTiBeTiKo, sobre el FOV. Primero, ponlo a tu gusto, claro. Después, yo con el FOV como en mi primera imagen con el FOV a 74, no me parece bien, demasiado coche, demasiado negro, demasiadas cosas que no me interesan y que no sirven, lo que sirve es la carretera y con ese FOV se ve muy poca.

Sobre las release notes, pues hay cosas que me parecen muy interesantes.
- El poder mover las cosas por la pantalla para colocarlas a tu gusto. Puede parecer una tontería pero está bien.
- Mover la camara al conducir, eso, si no lo entiendo mal, me parece muy bien. Debería poder moverse individualmente para cada coche, pero ya llegará (espero). Lo probaré y si no me convence puede que tire del Motion Cockpit View.
- Lo del Brass Monkey Support no sabía que estaba. Como mi inglés no es muy bueno, alguien puede aclararme si vale como "dash", similar al DashMeter Pro?
- El NTMv5 en los coches y como dice @subsonic, seguro que el NTMv5 lleva mejoras.
Y muchas más cosas.

Sobre que los coches tengan ciertas ayudas, lease TC, ABS, etc, no se porqué os molesta a algunos. Si el coche real los lleva, ¿por qué no los va a llevar los de iRacing? ¿No es esto un simulador? ¿No se trata de representar la realidad lo mejor posible? Otra cosa es que esté mejor o peor impletmentado, pero vamos, si lo lleva el real lo lleva los de iRacing deberían llevarlo.

Saludos.
Veremos a behoram con un G-6?? Jaja
Respecto a lo de las ayudas, yo no me quejo de que iRacing lo simule tal y como es en la realidad, me quejo de que en el mundo motor/competicion vaya por el camino de las ayudas electronicas, pero la vida cambia..
Y cito otra vez a behoram, porque eso del brass monkey tambien me interesa porque no se muy bien que es.
Saludos
Ya hay release notes para hoy

These are the release notes for Tuesday's 2014 Season 2 update.



Simulation:


User Interface

- Both the replay and driving screens now have user interfaces where elements can be moved around. Not all elements can be moved, but most can. Press alt-k to activate the UI edit mode, any object that can be moved will then be highlighted with a blue background. Simply use your mouse to drag the object around and then hit alt-k again to exit edit mode and permanently save the positions. Some elements are laid out relative to other elements, for example the delta time windows depend on the vertical location of the virtual mirror, so if you move the virtual mirror then the delta time bar will move as well. Just be sure to move the parent element first then the child, if you want to precisely place everything.

- By default you can only move elements that are currently visible on the display, but if you set app.ini [Graphics] forceVisibleWhenMove=1 then all movable elements will become visible when you enter the UI edit mode.

- If you are using a triple screen setup and you want to move the UI elements onto your side displays you can now turn off the code that restricts the UI to just the center monitor. In app.ini [Graphics] set DriveUIFullScreen=1 to allow the driving UI to span all three monitors and set SessionUIFullScreen=1 to allow the replay screen to span to all three monitors.

- The delta bar can now be hidden when using the ghost car or delta time feature, just set app.ini [SplitDeltas] deltaBarHideBar=1.

- You can now increase the level of transparency of the background of the UI in both the driving and replay screens. Set app.ini [graphics] SessionUITransparency=1.0 or DriveUITransparency=1.0 to a value less than 1.0 to increase the transparency of the replay and driving user interface and set it to a value greater than one to decrease the transparency so the UI is easier to view (in some limited cases).

- Fixed a bug with the delta time bar where the reported time could get cutoff if it jumped over 1 minute.


Camera

- We have added in support for editable driving cameras; think of it as having an adjustable seat position. You can now bring up the camera tool and edit the driving camera just like any other camera. You will be limited to the same range of motion that the TrackIR device is limited to (a couple inches in all directions). Note that this is not cumulative. Moving the camera up to the limit will stop TrackIR from being able to move up. The driving field of view and VanishY are not currently adjustable on a per car basis, instead they are still written out to the app.ini like always so that your FOV is shared between all cars.

- We have added in two new wheel cameras to complete the set, bringing the total number of editable on car cameras to nine.

- We have opened up the camera tool to support 179 deg FOV's, even if most cameras can't go past 160 without a triple monitor setup.

- There is a known bug where changing the FOV while driving and then editing the FOV from within the camera tool can cause the FOV set while driving to be lost, reverting back to the original FOV when the session was started.

- We have opened up TrackIR head motion a bit in order to improve compatibility with the Oculus Rift. Using the TrackIR with the original Rift is a nice experience, if you can get it to work. The trick is to start up a Rift demo before starting up the TrackIR software so that the TrackIR software does not attach to the Rift head tracking sensors. Once the TrackIR software is up and running you can launch iRacing at any time and everything will work until you restart the TrackIR software (until you reboot the computer).


Brass Monkey Support

- We are now utilizing the Brass Monkey engine http://playbrassmonkey.com/ to provide integration between your tablet or smart phone and iRacing. By downloading the Brass Monkey client from your app store you can now use your tablet or phone as a digital dash or even as a driving controller. Simply launch the Brass Monkey client on your phone, and click the iRacing link once the simulator is up and running. Tapping the steering wheel or HUD icon in the upper left will allow you to switch between displays. The app.ini key [Brass Monkey] BMAllowDrive=1 allows you to enable or shut off the driving controls.

1) Install Brass Monkey client on your phone or tablet.
2) Launch Brass Monkey client on your phone or tablet.
3) Start the iRacing simulator (not the website).
4) Click the iRacing link on the Brass Monkey client to connect.
5) Click the steering wheel or HUD icon in the upper right hand side to switch between a heads up display and driving controls.
6) If you can't make this work, double check that your phone is on the same wi-fi network as your computer.


Spotter

- Updated the TJ and Steve spotter pack with new samples.


Controls

- Turned down our rejection of noisy axis so that joysticks that only use a tiny fraction of their available range still work.

- Fixed a bug that caused the bump stops to be applied backwards when inverting the force feedback forces with an app.ini switch.

- Added in a new experimental 'friction' damper to the sim. This provides a small amount of resistance to wheel motion no matter how slow or fast you move the wheel, creating a sense of weight on your wheel. This works best on lower end wheels. To use this change app.ini [Force Feedback] steeringDampingMaxPercent=0.0 to a value between 0.05 and 0.30 depending on how much weight you want to add to the wheel. If this becomes unstable then adjust app.ini [Force Feedback] steeringDampingFactor=0.10 to a smaller value, but you should not need to adjust this at all.

- Make the traction control controls available for assignment.

- Added look up and look down controls.


Telemetry

- Write traction control state to telemetry as "dcTractionControlToggle". Note that this is the real in car traction control for cars that have it, and not the driving aid.

- We no longer expose the ghost car information to telemetry.

- In order to better support synchronizing disk based telemetry with live telemetry we have added the following features: A new broadcast commands to turn telemetry on/off and to start a new file so an external application can control the telemetry. A new telemetry status output "IsDiskLoggingEnabled" and "IsDiskLoggingActive" to indicate that telemetry is enabled and if a file is actively being written to disk, and a new session string parameter "TelemetryOptions:TelemetryDiskFile:" that provides the full path to the current telemetry file so you can locate and parse it in when it is finished being written. Using these, along with the session time parameter you should be able to easily merge both data sets together after the disk based telemetry gets written out.


Garage

- You can now switch from English to metric units inside the garage with a checkbox.


Race Control

- At tracks that have an extended start line (Suzuka, Spa, Bathurst) the leader of the second pacing line will no longer be restricted from passing the race leader until the end of the entire first lap. Now that restriction correctly only applies until passing the start line.


Shifting

- Fix problems where cars with a fully computer controlled gearbox get stuck in neutral if the clutch is disengaged while downshifting.



Cars:


Pit Crew

- Pit crew's helmets now get their color from the pit crewman's suit instead of from the driver's helmet.


Wheel Color

- You can now change the color of the wheels on the BMW Z4 GT3, Chevrolet Impala Class B, Chevrolet Impala-COT, Chevrolet National Impala, Chevrolet Silverado, Chevrolet SS-Gen6, Ford Fusion-Gen6, Ford Mustang Class B, McLaren MP4-12C GT3, Ruf RT 12R AWD, Ruf RT 12R C-Spec, Ruf RT 12R RWD, Ruf RT 12R Track Super Late Model, Toyota Camry-Gen6.


Toyota Camry

- Now available for purchase!


BMW Z4 GT3

- Now available for purchase!

- Features:

· Wheels can be custom colored.

· 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.

· Adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

· Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.


Cadillac CTS-V Racecar

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Now has ABS.


Chevrolet Corvette C6R

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Fixed caster to about 9.5 degrees.

- Re-measured the C6R front anti-roll bar thickness; it is softer now.

- Updated power steering setting.

- Pit crew now references proper texture for helmets.


Chevrolet Impala Class B

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet Impala-COT

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet Monte Carlo SS

- Improvements made to reduce inside wheel pickup.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet National Impala

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet Silverado

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Chevrolet SS-Gen6

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.

- New spoiler added.

- Contingency decals updated to 2014 season.


Dallara IndyCar

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.


Ford Fusion-Gen6

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.

- New spoiler added.

- Contingency decals updated to 2014 season.


Ford GT

- Added adjustable traction control. Traction control can also be turned on or off via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.


Ford Mustang Class B

- Wheels can be custom colored.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Tape is now adjustable in 1% increments.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


HPD ARX-01c

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.


Lotus 79

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.


McLaren MP4-12C GT3

- Wheels can be custom colored.

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Updated engine sounds with new distant external sounds.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Now has 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.

- Re-measured the anti-roll bars; they are softer now.

- Generally improved the car's handling over bumps and curbs.


Radical SR8

- Added dive planes for more front downforce.

- Updated the differential, only the preload is adjustable.


Riley MkXX Daytona Prototype

- Overhauled the car physics.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Updated the differential; only the preload is adjustable.

- Updated garage layout.


Ruf RT 12R AWD

- Wheels can be custom colored.

- More aero stability for very high speed corners.


Ruf RT 12R C-Spec

- Wheels can be custom colored.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Updated brake system to use pressure-based bias.


Ruf RT 12R RWD

- Wheels can be custom colored.

- More aero stability for very high speed corners.


Ruf RT 12R Track

- Wheels can be custom colored.

- Added adjustable traction control. Traction control can also be disabled for 5 seconds via the new traction control toggle control.

- Has a new layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Updated brake system to use pressure-based bias.

- Increased low end torque.


Star Mazda

- Overhauled the car physics.

- Updated tires to latest version of NTM v5.

- Updated aerodynamics.

- Updated suspension geometry.

- Updated engine.

- Updated gear ratios.

- Updated brake system to use pressure-based bias.

- Now has 4-way adjustable shocks, low and high speed bump and rebound.

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.


Street Stock

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


Super Late Model

- Improvements made to reduce inside wheel pickup.

- Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.


VW Jetta TDI Cup

- Fuel is now adjustable.


Williams-Toyota FW31

- Has an updated layer of backfire and crackle sound for traction control / rev limiter / pit limiter / up shift ignition cut.

- Fix ranges on differential settings so that 1-20 shows up in sim.

- Updated damper curves.

- Heaving spring preload limit increased from 3.5mm to 5mm.

- Slow down jack-drop to reduce chance of damaging car as it hits the ground.



Tracks:


Animation

- Animated trackside characters added to spectator areas at Circuit of the Americas and Lucas Oil Raceway. These characters will appear if shaders are enabled, Crowds are set to low or higher, Grandstands are set to low or higher, and Object Detail is set to high.


Circuit of the Americas

- Now available for purchase!


Lucas Oil Raceway

- Now available for purchase!


Auto Club Speedway

- Scoring issue fixed at the Competition configuration.


Circuit de Spa-Francorchamps

- The GP Pits configuration mistakenly had a different 1x configuration than the other configurations. It is now the same as the other two.

- A wall has been constructed joining the upper and lower pits when running the Endurance configuration.


Long Beach Street Circuit

- Brake markers added.


Mount Panorama Circuit

- Brake markers added.

- Several surface issues fixed.


New Hampshire Motor Speedway

- Fixed an issue where a car would visually sink into the surface in Turn 2 and Turns 3 and 4.


Okayama International Circuit

- 0x issue fixed in the area where the configurations join.


Phillip Island

- Moved pit road exit to the nearer exit. No longer uses the narrow exit road.


Road America

- Extended the yellow pit exit line.


Watkins Glen International

- Edited grass normal map textures to remove noise and make them more like our other tracks.
doctor pedal escribió:Veremos a behoram con un G-6?? Jaja
Respecto a lo de las ayudas, yo no me quejo de que iRacing lo simule tal y como es en la realidad, me quejo de que en el mundo motor/competicion vaya por el camino de las ayudas electronicas, pero la vida cambia..
Y cito otra vez a behoram, porque eso del brass monkey tambien me interesa porque no se muy bien que es.
Saludos


El Brass monkey, basicamente es un software que permite mediante tablet, smartphone o similar poder conducir en iRacing, vamos, utilizarlos como volante para que se me entienda bien.

Aguantaros la risa por favor, si, ya se que da mucha, pero hacer un esfuerzo que esto es serio.............. [looco]
Joder!! como he patinado con esto!
Sin comentarios...
Karatecla escribió:El Brass monkey, basicamente es un software que permite mediante tablet, smartphone o similar poder conducir en iRacing, vamos, utilizarlos como volante para que se me entienda bien.

Aguantaros la risa por favor, si, ya se que da mucha, pero hacer un esfuerzo que esto es serio.............. [looco]


Tambien esta pensado para usarlo de dashboard
Buenas.
doctor pedal escribió:Veremos a behoram con un G-6?? Jaja
Respecto a lo de las ayudas, yo no me quejo de que iRacing lo simule tal y como es en la realidad, me quejo de que en el mundo motor/competicion vaya por el camino de las ayudas electronicas, pero la vida cambia..
Y cito otra vez a behoram, porque eso del brass monkey tambien me interesa porque no se muy bien que es.
Saludos

Al final me pillo un G6 sólo para que me veais con él y os riais, jajajaja [+risas] [+risas] [+risas]

Lo de la queja que dices es de lo que uno puede quejarse, pero quejarse de que en un simulador lo pongan, pues bueno...

Karatecla escribió:...

El Brass monkey, basicamente es un software que permite mediante tablet, smartphone o similar poder conducir en iRacing, vamos, utilizarlos como volante para que se me entienda bien.

Aguantaros la risa por favor, si, ya se que da mucha, pero hacer un esfuerzo que esto es serio.............. [looco]

@Karatecla, ya, ya, si esa parte la entiendo, ;)
Mi duda era cuando pone esto
By downloading the Brass Monkey client from your app store you can now use your tablet or phone as a digital dash or even as a driving controller.

Si ves pone "as a digital dash" (si luego pone de utilizarlo como volante). Esa es mi pregunta.
Además he encontrado esto:
Imagen

Por eso mi pregunta.

@Predy23, eso es mi duda, pero vamos, viendo esa imagen mañana mismo lo pruebo a ver.

Saludos.
Ahora mismo te iba a poner esa imagen que tu acabas de poner, pero aun no me deja.

De todas formas es cutre cutre, donde este mi querido dashmeter pro que le pega 100.000 vueltas....
pedrosaf escribió:
IfritM3 escribió:Venga, vamos ya calentando :P

http://youtu.be/C5phmshHzvA

Que suerte tienen algunos y seguro que no ha pagado por ello XD.

Veremos como sale el tema del Control de Tracción, esperemos Que este bien implementado y el que lo lleve que sea un poco mas lento o algun tipo de penalizacion, o si la vida real esto es normal y se va mas rapido pues ala, todo el mundo pie en a fondo y a frenar en la curva.

Menos mal que al c-spec lo dejan tal cual y el calendario esta muuy guapo y divertido.

Vaya ingenieros veo por aqui, en su dia me puse con las telemetrias pero como dije lineas atras, el foro ultimamente corre mucho, no se mucho que hacer cuando veo algo que no cuadra.
Corrigiendo la trazada ya arreglais el problema de sobrecalentamiento?

PD: ABS al caddy, como dirian por tv: "lo estan dejando maricón perdio" jajaja

Un saludo

Antes que tocar nada del setup, lo que hago es analizar la telemetría para ver mis errores de conducción y corregirlos. Despues ya si eso toco cosas del setups., pero una vez corregidos los errores. ¿de que me sirve un buen setup si luego cometo el error que me perjudica una y otra vez?

Y ahora eso que os comentaba de algunos que van a lo loco.
Os pongo en situación. Ayer en la RUF Cup, ibamos bien, un trenecito de 6 coches. Y el tio que tenía detras venga a intentar pasarme, hasta que lo consiguió. Obviamente no podía ir más ràpido ya que tenia dos coches delante, a 3 metros, Y todo para..... hacer lo mismo que yo, seguir en el trenecito, porque incluso era unas décimas más lento que yo. Lo gracioso vino despues, cuando en la curva despues de la recta larga de Mosport, el tio entro mas lento de lo debido, el coche que tenía yo delante frenó y yo le golpee...... acabamos los dos en el muro, menos el que fue el culpable, el que me pasó en cuanto tuvo ocasion aunque era mas lento que yo, todo por no saber leer la carrera y no darse cuenta que yo era algo lento porque rodabamos en grupo. [facepalm]
Lo que quiero decir es que hay gente que tiene que aprender a leer las carreras, y oibviamente ese tío no sabe, si fuese así, hubiese aguantado unas cuantas vueltas en el trenecito, y si ve que llega el final, puies ahi SI, intenta pasarme, pero no entiendo porque coño me pasa para no ir a ninguna parte, para seguir en el trenecito pero una posición más adelante.[facepalm] Y luego encima liarla por lento.
Cuando se lo dije, su respuesta es que es iRacing, no iFollow. [fiu] OK, Mate, 10-4, tendré eso en cuenta la próxima vez que me cruce contigo.
Buenas.
Karatecla escribió:Ahora mismo te iba a poner esa imagen que tu acabas de poner, pero aun no me deja.

De todas formas es cutre cutre, donde este mi querido dashmeter pro que le pega 100.000 vueltas....

Gracias de todas formas por buscar la información.
Para probar a ver igual me vale, luego ya si eso pillo el dashmeter pro.

@subsonic, totalmente de acuerdo con tu historia de la gente que no sabe leer las carreras.
Pero es que da igual el nivel, su velocidad o lo que sea. Anda que los "locos" que van con los HPD y pasan a los Ford GT en una curva mala poniendo en riesgo a ambos, sólo porque van los primeros y luego llevan al 2º a 30 segundos, [facepalm]

Saludos.
Yo el problema que tengo con el dashmeyer o ihud, es que cuando los conecto me bajan los frames un monton. No se si con el esto del brass monkey puedo poner el HUD sin que me bajen los frames. Habra que probarlo.
Anoche tuve una de esas maravillosas experiencias... WSCS en Mosport, yo con el c-spec liderando toda la carrera (era un SOF bajito, yo tenía el coche #3), el 2º y 3º eran algo mas rápidos que yo aunque con el tráfico me iba apañando y siempre estaban a unos 2-3s por detrás. A 6 vueltas me adelantó el 2º y el 3º se quedó un poco. Bandera blanca y paso a 0.5s del 1º pero un desgraciado en el Riley #21 de 24 coches, con 940iR y con 4 vueltas perdidas y el coche destrozado sale de boxes sin importarle que venían detrás los tres primeros RUF, a pesar de que el tenía bandera azul no espera a que pasemos, ni siquiera sigue pegado al muro al salir si no que se va hacia la mitad de la pista mientras yo hacia una trazada normal yendo también hacia el medio... Imaginaos como terminó... [enfado1] [enfado1]

@behoram Que Impala tienes?? El B o el National? Veo que tienes tiempos con el National.El Gen 6 se puede utilizar desde clase C en las NiS, pero son carreras bastante largas, de 1h30 a 2h, pero es recomendable hacer un "aprendizaje" con otro algo menos potente...

doctor pedal escribió:Respecto a lo de las ayudas, yo no me quejo de que iRacing lo simule tal y como es en la realidad, me quejo de que en el mundo motor/competicion vaya por el camino de las ayudas electronicas, pero la vida cambia..
Saludos


Ahora en el Gen 6 han reescaneado el alerón trasero de este año que es mas alto y con mas downforce... Es lo que hay!

Karatecla escribió:Aguantaros la risa por favor, si, ya se que da mucha, pero hacer un esfuerzo que esto es serio.............. [looco]


No, esto empieza a no ser serio [carcajad]

@antibetiko, esa captura es de los propios de iRacing que la han colgado en el foro.
bauer uat escribió:si señor esto si es telemetria, aquí una comparación entre una vuelta de nene y una mía .,... ( la mía una mala porque la mejor mía es 1.54.1 y de nene tampoco por lo que me ha dicho ) pero vale como ejemplo....

Imagen


solo lo he mirado 5min... que mañana madrugo , pero a simple vista saco conclusiones .... mi vuelta es azul y la de NENE rojo

analizando el gráfico de arriba podemos ver que en la ultima linea, el cambia antes de marchas que yo , y en otro gráfico que hay en otro sitio he mirado las RPM y veo que sube mucho mas rápido que yo... eso me parece inexplicable porque yo voy a fondo ....

luego se puede observar que en velocidad estamos casi igual ( primera rayas del gráfico ).

en cuanto a frenada , nene es mas lineal que yo, yo tiendo a soltar y apretar mas durante la frenada mientras que el lo deja en un mismo punto siempre .(2 linea )

en cuanto a aceleraciones lo mismo, mi gráfico azul ( 3 linea ) tiene muchas mas variaciones lo que quiere decir que juego mas con el acelerador y el al ser mas lineal gana un poco de aceleración . se nota en mi gráfico azul que hay muchas variaciones y en las suyas son muy lineales. tambien se ve que el cambia soltando el acelerador y yo no mi linea es recta , esto es porque yo para subir marchas uso el embrague y no suelto el gas .

en la 4ª linea podemos ver el steering wheel angle , lo que giramos el volante hablando en plata, y aquí yo ( estilo mio desde hace muchos años) soy mas suave y muy lineal y giro menos el volante en cambio el gira mas bruscamente y contravolantea mucho en comparacion conmigo que apenas lo hago.

en definitiva, estudiando esto y otros gráficos que hay podría saber donde peco y donde gano y intentar replantear mi paso por algunas curvas o aceleraciones al salir de curva.....

yo creo que así es como uno mejora... mirando tus propias vueltas son mucho mas lineales y siempre cometes los mismo errores

Mil gracias nene por tu ayuda.... creo que compartiendo nuestros datos ( a lo f1) es como todos podríamos mejorar y mucho .

Buenas noches que mañana madrugo!!!

PD, os dejo el enlace a la imagen por si la quereis ver mas grande http://i59.tinypic.com/n4840.jpg


Yo se algo de telemetrias y si que se pueden sacar conclusiones muy claras de donde pierdes el tiempo. Mas o menos lo que tu has dicho es lo que veo yo.
En las frenadas de nene se ve como el frena de manera mas brusca pero mantiene pisado el freno de manera lineal para luego soltarlo de golpe, mientras que tu hay veces que pegas mas de un golpe brusco. Esto lo que hace es desestabilizar el coche y ademas alargas mas la frenada. Intenta pisar el freno una sola vez, no ir dandole golpecitos.
Con el acelerador igual, se ve como sus aceleraciones son muy lineales y cuando lo ve claro, acelera atope. Mientras que tu le das muchos toques de gas. Eso lo tienes que hacer tal y como lo hace nene, acelerar cuando veas claro que puedes pisar a fondo, no ir dando golpecitos porque lo unico que vas a hacer es que el coche se vaya recto. Con esto, igual que con la frenada, lo unico que haces es que el reparto de pesos del coche se vuelva loco.
Es normal que cambie de marchas antes que tu por esta ultima razon que te he expuesto. Y por ultimo, como tu bien dices, se ve que eres mas fino que el con el volante mientras que nene es mucho mas agresivo.
Espero haberte ayudado en algo.

Saludos!
Ahora que es la week 13 y las carreras son diferentes para los que solo corríamos la mazda, me he dado cuenta que ahora las paradas en boxes no son iguales que con la serie rookie

Como funcionan? Porque he parado dos veces, una vez tenia el morro solo un poco dañado y he parado, y nada más parar se ha arreglado todo, y en un instante he salido

Sin embargo luego me he dado un piñazo mas fuerte, he parado, y me han tenido 1 minuto por "reparaciones necesarias". Y si quería esperar otros 13 minutos eran las opcionales xD

Entonces, cómo puedo saber cuando me van a parar mucho tiempo y cuando lo arreglan al instante?
A lo mejor la primera vez se repara al instante independientemente del daño.
La segunda "hay que pasar por caja" y hacer una reparación "real".
Creo recordar que o en la week 13 o cob el mazda habia un fast repair no? Osea al entrar la primera vez con daños se arregla automaticamente, o eso me suena...

Yo sobre telemetria, en rfactor usaba el motec pero en iracing no...Creo recordar también se puede usar motec aunque el atlas rs rl que esta oficialmente en iracing o algo de eso... Lo he usado alguna vez pero como no conozco a nadie que lo usara no tenia a nadie para comparar conducción y demas y no lohe usado casi nada aumque aun lo tengo instalado xD
navi91 escribió:Creo recordar que o en la week 13 o cob el mazda habia un fast repair no? Osea al entrar la primera vez con daños se arregla automaticamente, o eso me suena...

Yo sobre telemetria, en rfactor usaba el motec pero en iracing no...Creo recordar también se puede usar motec aunque el atlas rs rl que esta oficialmente en iracing o algo de eso... Lo he usado alguna vez pero como no conozco a nadie que lo usara no tenia a nadie para comparar conducción y demas y no lohe usado casi nada aumque aun lo tengo instalado xD

Lo de compartir telemetría para comparar me parece muy buena idea. [oki]
Buenas.
ManolitoSan escribió:Anoche tuve una de esas maravillosas experiencias... WSCS en Mosport, yo con el c-spec liderando toda la carrera (era un SOF bajito, yo tenía el coche #3), el 2º y 3º eran algo mas rápidos que yo aunque con el tráfico me iba apañando y siempre estaban a unos 2-3s por detrás. A 6 vueltas me adelantó el 2º y el 3º se quedó un poco. Bandera blanca y paso a 0.5s del 1º pero un desgraciado en el Riley #21 de 24 coches, con 940iR y con 4 vueltas perdidas y el coche destrozado sale de boxes sin importarle que venían detrás los tres primeros RUF, a pesar de que el tenía bandera azul no espera a que pasemos, ni siquiera sigue pegado al muro al salir si no que se va hacia la mitad de la pista mientras yo hacia una trazada normal yendo también hacia el medio... Imaginaos como terminó... [enfado1] [enfado1]

[facepalm] [uzi]

ManolitoSan escribió:@behoram Que Impala tienes?? El B o el National? Veo que tienes tiempos con el National.El Gen 6 se puede utilizar desde clase C en las NiS, pero son carreras bastante largas, de 1h30 a 2h, pero es recomendable hacer un "aprendizaje" con otro algo menos potente...

...

Pues creo que los dos XD , ahora como están de mantenimiento no lo puedo mirar. Qué estarán haciendo? [+risas] [+risas] [+risas]

javi_V12 escribió:Ahora que es la week 13 y las carreras son diferentes para los que solo corríamos la mazda, me he dado cuenta que ahora las paradas en boxes no son iguales que con la serie rookie

Como funcionan? Porque he parado dos veces, una vez tenia el morro solo un poco dañado y he parado, y nada más parar se ha arreglado todo, y en un instante he salido

Sin embargo luego me he dado un piñazo mas fuerte, he parado, y me han tenido 1 minuto por "reparaciones necesarias". Y si quería esperar otros 13 minutos eran las opcionales xD

Entonces, cómo puedo saber cuando me van a parar mucho tiempo y cuando lo arreglan al instante?

Sacado del Sporting Code.
6.9.9.  In Rookie and Class D series, the first request for a tow during the race will be of a
slightly shorter duration than a regular tow, and the driver's car will be fully repaired
and restored by the tow. Any subsequent requests for a tow will be regular tows
with normal tow duration and no repairing or restoration of the car will occur, leaving
any repairs to the pit crew to attempt. In Class C, B, A, and Pro there are no faster
tows, only regular tows.

Vamos que en Rookie y Clase D la primera vez que entres tienes arreglo al instante. A partir de ahí, no.

Una cosa para los más nuevos, que no se si está por ahí dicha.
Antes de empezar una carrera aseguraros de que desmarcais las opciones de que os cambien las ruedas y os echen gasolina si entrais a boxes por cualquier motivo. Como no hace falta ninguna de las cosas, si entrais a boxes para reparar algunos daños, pues mejor quitarlas, que si no se tarda más de salir de boxes.
Y recordad que si se entra una vez se vuelven a activar para que hagan los cambios, así que hay que volver a quitarlo.
Esto está en una de las black box, no recuerdo en cual.

Saludos.
Puede ser que behoram tenga los dos. En su dia cuando comprabas el Impala B te regalaban el National, ahora se compran por separado.
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