kuatro escribió:@nene15708 gracias por lo del app.ini, lo hice y ha funcionado perfecto, ya no me echan gasolina y me cambian ruedas por defecto.
Bueno esta semana acaba la temporada y quiero haceros una pregunta.
Como soy Rokie para la siguiente temporada solo puedo correr la Mazda cup no? Además entiendo que es recomendable que me haga mínimo una temporada aquí para aprender bien... pero prefiero me recomendéis el camino a seguir.
Ora cosa... tengo claro que es el Irating, y que es el Safety Rating pero en las estadísticas veo otra cosa que pone SOF y veo que también lo nombráis mucho por aquí. Que es el SOF?
Gracias,
Marquinez escribió:Estoy viendo en diferido el directo de Heikki, veo que estais algunos de por aqui ahi metidos
Vaya desastre no? me parece algo previsible con tanto Rookie, mucha gente del directo solo habia llevado el Mazda MX5 y pasar al Cadillac es bastante salto
Hola buenas, yo también acabo de empezar en iRacing...kuatro escribió:@nene15708 gracias por lo del app.ini, lo hice y ha funcionado perfecto, ya no me echan gasolina y me cambian ruedas por defecto.
Bueno esta semana acaba la temporada y quiero haceros una pregunta.
Como soy Rokie para la siguiente temporada solo puedo correr la Mazda cup no? Además entiendo que es recomendable que me haga mínimo una temporada aquí para aprender bien... pero prefiero me recomendéis el camino a seguir.
Ora cosa... tengo claro que es el Irating, y que es el Safety Rating pero en las estadísticas veo otra cosa que pone SOF y veo que también lo nombráis mucho por aquí. Que es el SOF?
Gracias,
En realidad no controlo casi nada, lo que pasa es que llevo mucho tiempo leyendo a los cracks de este foro (años en realidad) aunque nunca me había decidido a ponerme en serio con el iRacing, pero lo poco que sé es porque me suena de haberlo leído por aquí...kuatro escribió:@fjariza Muchísimas gracias por toda la info!! Te lo controlas bastante. Creo que de momento voy a seguir con el Mazda, después claro que compraré circuitos y coches, posiblemente skip barber como tú, veo que es un camino que toma muchisima gente y por algo será.
Te agrego ahora como amiguete y a ver si coincidimos mi ID es Ruba Oliva , espero subir a D esta semana.... todo depende del tiempo que me deje la mujer
There are a few things you should be aware of in tomorrow's build that impact people in terms of simply joining an official race and the competition.
There is New Joining Race Feature:
We created a new race joining methodology in which when you join an official race, it will take you directly into that session right then and there. Therefore, the countdown timers for sessions will be gone. When one registers for a session, the information displayed will show that you are about to enter the session, then automatically launch the simulator when the session is ready to accept you. Typically, like before you can register for a session I believe 30 minutes early. When you register early it will take you into open practice and you simply stay in that session and it will take you into the race when the races is about to start. Similar to how hosted sessions work in which it just moves you to the next session without exiting the sim. In the case where the user does exit the sim (but doesn't withdraw), they will be presented with a "Join" button to re-join. In many cases, the wait will be between 10 and 20 seconds, and many sessions if not all will be set up to place users into an open practice before the race session begins as I said. FYI, right before the session starts no matter what practice session you were in, it will calculate field splits and the like as it always did based on iRating and qualifying and put you in the correct race field. Not only is this a more elegant way to join a race, for example you don’t have to join and then join again when the session launches, it also will make the website more efficient. Also note that there is no change to existing open practice sessions.
Race Points:
We improved the calculation of race points awarded so small field sizes like in mixed class racing with just one or two cars don't hand out too many or so many championship points. We also slightly reduced the advantage of high iRating fields in awarding championship points. High iRating fields will still pay the most points, just a little less. Frankly the race point curve has changed for the better but those are the biggest impacts.
Oval qualifying "Cheat":
During qualifying at medium, long and superspeedway ovals, the tires will reset to unworn and cold if travelling < 30 mph. This should fix the oval qualifying "burnout cheat" and if need be we will adjust this further.
We also put a visual timer in for the course cutting black flag so you can better judge how long the slow down penalty will be.
nene15708 escribió:Importante de cara a la Build de mañana:There are a few things you should be aware of in tomorrow's build that impact people in terms of simply joining an official race and the competition.
There is New Joining Race Feature:
We created a new race joining methodology in which when you join an official race, it will take you directly into that session right then and there. Therefore, the countdown timers for sessions will be gone. When one registers for a session, the information displayed will show that you are about to enter the session, then automatically launch the simulator when the session is ready to accept you. Typically, like before you can register for a session I believe 30 minutes early. When you register early it will take you into open practice and you simply stay in that session and it will take you into the race when the races is about to start. Similar to how hosted sessions work in which it just moves you to the next session without exiting the sim. In the case where the user does exit the sim (but doesn't withdraw), they will be presented with a "Join" button to re-join. In many cases, the wait will be between 10 and 20 seconds, and many sessions if not all will be set up to place users into an open practice before the race session begins as I said. FYI, right before the session starts no matter what practice session you were in, it will calculate field splits and the like as it always did based on iRating and qualifying and put you in the correct race field. Not only is this a more elegant way to join a race, for example you don’t have to join and then join again when the session launches, it also will make the website more efficient. Also note that there is no change to existing open practice sessions.
Race Points:
We improved the calculation of race points awarded so small field sizes like in mixed class racing with just one or two cars don't hand out too many or so many championship points. We also slightly reduced the advantage of high iRating fields in awarding championship points. High iRating fields will still pay the most points, just a little less. Frankly the race point curve has changed for the better but those are the biggest impacts.
Oval qualifying "Cheat":
During qualifying at medium, long and superspeedway ovals, the tires will reset to unworn and cold if travelling < 30 mph. This should fix the oval qualifying "burnout cheat" and if need be we will adjust this further.
We also put a visual timer in for the course cutting black flag so you can better judge how long the slow down penalty will be.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3317265.page
Website:
- Ultimate Pay is no longer available as a payment method.
- All viewable future sessions are only viewable up to a specific view date range.
- Fixed a bug where uploading setups for a fixed Hosted Session with specific foreign characters could interfere with parsing.
- Fixed the Firefox no-data bug.
- Added an "Accept" button to the league ignored requests page to allow the admins to "unignore" and accept the request.
- When clicking "I'm still here" on the hosted sessions page after the timeout, the sessions will refresh properly.
- Opting out of league PMs and Emails now works as intended.
- Making edits to a team that hasn't been assigned a team ID should now properly fully create the team.
- A button to launch the graphics config has been added to the settings panel.
- Fixed a link where IE users were having trouble when revoking team invites.
- Fixed a bug where selecting to drive certain cars in a team multi-car hosted session could cause errors.
- Popular races now have an additional filter to show sessions using only the content that the user owns.
- The Cars, Tracks, and Tech Tracks pages are redone with filters.
- Fixed a bug where, under specific conditions, the race planner could bug out and not show sessions.
Registering for Race sessions will place you into an Open Practice while waiting
- For many series, if you register for a Race session more than a couple minutes prior to the session's scheduled start time, you will be automatically placed into an Open Practice session. This way you can get onto track, instead of waiting for the Race session to launch. Note that the splits for your Race session will not yet have been formed. So there's no guarantee that the other drivers you see in your Open Practice will be in your split. In fact, some of the drivers in the Open Practice might have registered for it directly, and won't be transferring to your Race session at all.
The simulation will notify you when your Race session is ready, and present a green [Race!] button on the Session screen. Clicking on this button will disconnect you from the Open Practice session, and connect you to your Race session. Only then can you tell with whom you have been grouped. If you do not click on the [Race!] button, the simulation will automatically switch you over to your Race session shortly prior to when you must grid your car for the race, or sooner if the Race session also has an embedded Qualify session.
Simulation:
Updater
- When you run the iRacingUpdater it will ask you to install the Microsoft Visual C redistributions for x86 and x64, if you don't already have them installed on your computer.
Auto-Config
- Added a drop-down to the auto-config dialog to choose which display adapter to use. It attempts to recommend NVidia/AMD cards over Intel to help with laptops.
Networking
- Change how the simulation configures its network connection to the race server. This might reduce the possibility of "error occurred on network device" messages, and disconnections from the race server.
Race Points Given Field Size
- We improved the calculation of race points awarded so small field sizes don't hand out too many championship points. This also reduces the advantage of high iRating fields in awarding championship points.
Logitech ARX
- We now support Logitech's ARX interface. ARX is a simple communication layer provided by Logitech that allows communication between an application on the PC and your Android or iOS based device. It basically allows us to act as a web server sending pages to your phone, along with a simple bidirectional communication channel so we can push live data to the phone and receive inputs back. For further information and details on how to use or create something for ARX, please go to this forum thread: http://members.iracing.com/jforum/posts ... 16230.page
Graphics
- Improved frame rates with a more dynamic adjustment of detail levels when many cars are on screen.
- We are beginning to convert some of our cars and tracks to using physically based rendering (PBR) shaders to give more accurate looking cars and tracks. In this release the new Five Flags Speedway track uses these new shaders, as do the new Aston Martin DBR9 GT1, and the updated Chevrolet Corvette C6.R GT1 and updated Legends Ford '34 Coupe.
Race Control
- Show the driver the amount of time they still have to yield in order to clear their "gained time by shortcutting, slow-down" furled black flag.
- Fixed a bug where sometimes incident report messages would incorrectly say there is a limit of 17 incidents.
- During qualifying at medium, long and superspeedway ovals, doing a burnout no longer gives an advantage.
Split Times
- Add in an option to load split time files from other drivers and cars for you to compare yourself against.
- The ghost car now lights up the brake lights.
UI
- Added the C (CPU) meter to the L/Q/S/P group on the Session screen. The CPU meter is only displayed if you have manually enabled it in the "XXX Dev Use Only" section of app.ini.
Triple Screen
- Fixed a bug where headlights could draw with strange artifacting problems when the field of view is greater than 170 degrees.
- Fixed a bug that broke mouse driving when using triple screens.
Telemetry
- New live telemetry outputs CarsPosition, CarsClassPosition, PlayerCarPosition, PlayerCarClassPosition, CarIdxPosition, CarIdxClassPosition, CarIdxTime, LapLastNLapSeq, LapLastNLapTime, LapBestNLapLap, LapBestNLapTime, DCLapStatus, DCDriversSoFar.
Sharing Setups
- When you share a setup from the Garage, all different types of car that should be able to load your setup can now actually see and load your setup (for instance, the two V8 Supercars, or the NASCARs).
New Tire Model
- Dave has a new model of the tire carcass that does a much more accurate computation of the tire's stiffnesses. Amongst other things tires now respond much more correctly to tire pressure changes. This is what is called a "Version 6" tire. Most of our road course cars have been updated with this.
Chassis Torsion
- We can now model the fact that a car's chassis can twist due to forces and torques acting on the car. But only a few of our cars have been updated with this so far.
Weather
- Reduced wild wind direction swings.
Cars:
- Added new sponsor logos for Pep Boys, People Against Distracted Driving (PADD), iAnalyze Racing, and Max Papis Innovations (MPI).
- Revised Club Scandinavia logo.
Aston Martin DBR9 GT1
- Now available for purchase. Will be classed with the Chevrolet Corvette C6.R GT1.
- Features our new chassis torsion modeling, new V6 tires, and new PBR shaders.
BMW Z4 GT3
- Chassis torsion is now modeled.
- Now has the new V6 tires.
- Revised car performance to better match real life. Top speeds and cornering grip are now more accurate.
- Updated setup for the new season.
- Adjusted when G27 shift lights illuminate.
Cadillac CTS-V Racecar
- Now has the new V6 tires.
- Updated setup for the new season.
Chevrolet Corvette C6.R GT1
- Now has the new V6 tires.
- Updated to use the new PBR shaders.
- Wheels can now be painted.
- Performance has been re-tuned to match appropriately against the Aston Martin DBR9 GT1.
- Added tire warmers to avoid very cold tire issues in cold weather.
- Updated setup for the new season.
Chevrolet Impala Old Class B
- Revised drafting.
- Increased tire wear.
- Added 100 lb of front downforce to match the 2015 cars.
Chevrolet Impala-COT
- Revised drafting.
- Increased tire wear.
Chevrolet Monte Carlo SS
- Updated setups for the new season.
- Cleaned up visible positioning of wheels to reduce fender interactions.
Chevrolet Silverado - circa 2013
- Revised damage modeling for less damage with door bangs and to reduce engine damage associated with front end contact.
- Revised drafting.
- Increased tire wear.
Dallara DW12
- Fixed boost levels to be inline with regulations.
- Updated setups for the new season.
Ford Falcon FG V8
- Chassis torsion is now modeled.
- Improved levels of detail for better frame rates.
- Re-worked the rear view mirror.
Ford GT
- Now has the new V6 tires.
- Updated collision settings to match the BMW. This should reduce the 4x response from light hits.
- Updated setup for the new season.
Ford GT GT3
- Chassis torsion is now modeled.
- Now has the new V6 tires.
- Revised car performance to better match real life. Top speeds and cornering grip are now more accurate.
- Updated collision settings to match the BMW. This should reduce the 4x response from light hits.
- Adjusted when G27 shift lights illuminate.
- Updated setup for the new season.
Ford Mustang FR500S
- Now has the new V6 tires.
- Update the diff with a little more locking bias.
Holden Commodore VF V8
- Chassis torsion is now modeled.
- Improved levels of detail for better frame rates.
- Updated setup for the new season.
HPD ARX-01c
- Now has the new V6 tires.
- Sound overhaul including additional near/far engine layers.
Legends Ford '34 Coupe
- Updated the 3D model to our latest standards, including the new PBR shaders.
- Updated with chassis torsion and suspension installation stiffnesses.
- Now has the new V6 tires.
- Minimum cold tire pressures reduced to 10 psi.
- Updated setups for the new season.
Lotus 49
- Chassis torsion is now modeled.
Lotus 79
- Revised damage modeling to reduce damage associated with bottoming out against the track surface.
Mazda MX-5 Cup
- Now has the new V6 tires.
- Made dampers linear to get rid of the weirdness in force changes from low to mid speed. Also linearized the click settings and degree sweeps - now each adjustment produces an even level of damping change throughout adjuster range.
- Increased wheel inertia.
- Adjusted the center of gravity height a little lower and re-tuned the chassis mass distribution angle a little lower at the front.
- Updated setup for the new season.
Mazda MX-5 Roadster
- Now has the new V6 tires.
- Made dampers linear to get rid of the weirdness in force changes from low to mid speed. Also linearized the click settings and degree sweeps - now each adjustment produces an even level of damping change throughout adjuster range.
- Adjusted the center of gravity height a little lower and re-tuned the chassis mass distribution angle a little lower at the front.
- Updated setup for the new season.
McLaren MP4-12C GT3
- Now has the new V6 tires.
- Revised car performance to better match real life. Top speeds and cornering grip are now more accurate.
- Updated setup for the new season.
Modified - SK
- Updated setups for the new season.
NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
- Updated aero based on latest GM Racing information.
- Improved levels of detail for better frame rates.
- Revised damage modeling for less damage with door bangs and to reduce engine damage associated with front end contact.
- Revised drafting.
- Increased tire wear.
- Added fans back into the model.
- Updated setups for the new season.
NASCAR Camping World Toyota Tundra
- Updated aero based on latest GM Racing information.
- Improved levels of detail for better frame rates.
- Revised damage modeling for less damage with door bangs and to reduce engine damage associated with front end contact.
- Revised drafting.
- Increased tire wear.
- Updated setups for the new season.
NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
- Revised drafting.
- Increased tire wear.
- Updated setups for the new season.
NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS
- Revised engine power, aerodynamics, and drafting.
- Improved levels of detail for better frame rates.
- MPI steering wheel added.
- Circular roof camera replaced with teardrop shaped camera at Super Speedway tracks.
- Updated setups for the new season.
NASCAR Sprint Cup Ford Fusion
- Revised engine power, aerodynamics, and drafting.
- Improved levels of detail for better frame rates.
- MPI steering wheel added.
- Circular roof camera replaced with teardrop shaped camera at Super Speedway tracks.
- Updated setups for the new season.
NASCAR Sprint Cup Toyota Camry
- Updated the 3D model to the 2015 season car.
- Revised engine power, aerodynamics, and drafting.
- Improved levels of detail for better frame rates.
- MPI steering wheel added.
- Circular roof camera replaced with teardrop shaped camera at Super Speedway tracks.
- Updated setups for the new season.
NASCAR Whelen Tour Modified
- Updated setups for the new season.
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
- Added 100 lb of front downforce to match the 2015 cars.
- Revised drafting.
- Increased tire wear.
- Updated setups for the new season.
NASCAR XFINITY Ford Mustang
- Added 100 lb of front downforce to match the 2015 cars.
- Revised drafting.
- Increased tire wear.
- Updated setups for the new season.
Pontiac Solstice
- Now has the new V6 tires.
Radical SR8
- Fixed a bug where you could fail tech for ride height but not see why.
Ruf RT 12R AWD
- Now has the new V6 tires.
Ruf RT 12R C-Spec
- Updated with fixed setups for the new season.
Ruf RT 12R RWD
- Now has the new V6 tires.
Ruf RT 12R Track
- Now has the new V6 tires.
- Revised car performance to better match real life. Top speeds and cornering grip are now more accurate.
- Updated setup for the new season.
Silver Crown
- Updated setups for the new season.
Skip Barber Formula 2000
- Now has the new V6 tires.
- Sound overhaul including additional near/far engine layers.
Sprint Car
- Updated setups for the new season.
Star Mazda
- Chassis torsion is now modeled.
- Sound overhaul including additional near/far engine layers.
Street Stock
- Fixed a bug where the rear suspension operated with NASCAR rear style springs instead of leaf springs.
- Updated setups for the new season.
Super Late Model
- Updated setups for the new season.
Williams-Toyota FW31
- Adjusted tire pressure ranges and increments.
Tracks:
Auto Club Speedway
- Fixed upside-down environment reflection texture.
Autodromo Nazionale Monza
- Fixed upside-down environment reflection texture.
- Added check point and 1x at the exit of the last corner.
Circuit de Spa-Francorchamps
- Fixed upside-down environment reflection texture.
Circuit Gilles Villeneuve
- Fixed upside-down environment reflection texture.
Circuit of the Americas
- Fixed upside-down environment reflection texture.
Donington Park Racing Circuit
- Fixed upside-down environment reflection texture.
Five Flags Speedway
- Now available for purchase.
- Features our new PBR shaders.
Gateway Motorsports Park
- Fixed upside-down environment reflection texture.
Lucas Oil Raceway
- Fixed upside-down environment reflection texture.
Mount Panorama Circuit
- Fixed upside-down environment reflection texture.
Okayama International Circuit
- Fixed some weird shading in the trees.
Rockingham Speedway
- Fixed upside-down environment reflection texture.
kuatro escribió:La leche que de cambios! para los más veteranos... es normal que actualicen tantas cosas entre seasons?? mola!
SeikuS escribió:Una pregunta..., he enviado mi primer reporte de un piloto doblado que yendo yo primero me a echado intencionadamente en la recta de lime rock
Se recibe respuesta del equipo de iracing informando de que van a hacer? o no dicen nada?
Gracias de antebrazo
behoram escribió:Esta Week 13 aún puedes subir SR para salir de Rookie. Si la madrugada del lunes que viene al martes (del 15 al 16) tienes un SR de 3.0 o más pasarás a clase D. Así que aún puedes subir a D esta season y empezar la siguiente season con esa clase D, así al menos verás tu iR.
Marquinez escribió:behoram escribió:Esta Week 13 aún puedes subir SR para salir de Rookie. Si la madrugada del lunes que viene al martes (del 15 al 16) tienes un SR de 3.0 o más pasarás a clase D. Así que aún puedes subir a D esta season y empezar la siguiente season con esa clase D, así al menos verás tu iR.
Bueno realmente los Rookies suben directos al llegar a 3.0 de SR, no tiene que esperar al martes ese.
thadeusx escribió:Marquinez escribió:behoram escribió:Esta Week 13 aún puedes subir SR para salir de Rookie. Si la madrugada del lunes que viene al martes (del 15 al 16) tienes un SR de 3.0 o más pasarás a clase D. Así que aún puedes subir a D esta season y empezar la siguiente season con esa clase D, así al menos verás tu iR.
Bueno realmente los Rookies suben directos al llegar a 3.0 de SR, no tiene que esperar al martes ese.
¿No era 4.00 para la promoción directa?
1Saludo
behoram escribió:
Si no recuerdo mal es más de 4.00 para hacerlo por la vía rápida sin acabar la temporada. Luego si tienes el mínimo de participación y más de 3.00 al acabar la temporada te promocionan.
Un saludo
patufet escribió:Que ilusión me hace haber ganado mi división con el Cadillac, ya se que no es nada especial porque es la 4ª División pero muy contento. Ahora espero que con la GT1 pueda correr en una División 2 ó 3.
Ayer quise rodar un poco con el Corvette aunque hoy podría cambiar mucho todo, para tener una idea de los cambios. La verdad rodé bastante bien, no me parece complicado ir con TC en 2 y las sensaciones eran buenas, quizás le faltaba un poco de grip. Tengo 2 semanas para adaptarme al coche.
La S3 va a ser muy divertida en GT1 estoy convencido, mucha gente buena moviéndose allí, espero estar a menos de 2 segundos de los TOP.
Ghalhajad escribió:behoram escribió:
Si no recuerdo mal es más de 4.00 para hacerlo por la vía rápida sin acabar la temporada. Luego si tienes el mínimo de participación y más de 3.00 al acabar la temporada te promocionan.
Un saludo
Yo tengo de clase D 4.59 y aun así me sigue poniendo esto
Class D
• You need 4 more Races or 4 more Time Trials in your
license class or above.
• Your SR is above 3.0.
• NOT ready for promotion.
pero ya he hecho mas de 4 carreras, y también las TT, imagino que sera por ser clase D, ahora mismo es la duda que tengo si subiré, y si hacer la weak 13, ya que es con el Racer Ford y en los entrenamientos que he estado ha sido un poco desastre mucha gente perdiendo el control (incluyéndome a mi) se pierde fácilmente el cochecito, por eso no se si participar en alguna carrera y arriesgarme a perder SR o dejarlo como esta.
Luego estoy mirando si seguir en la mazda cup una season mas y coger mas experiencia, o saltar a otra categoría, a mi personalmente me gustan mucho los Open-wheel, mi idea era coger el skiper y mas adelante la star mazda. O directamente la star mazda. ¿que me aconsejáis?
Marquinez escribió:behoram escribió:Esta Week 13 aún puedes subir SR para salir de Rookie. Si la madrugada del lunes que viene al martes (del 15 al 16) tienes un SR de 3.0 o más pasarás a clase D. Así que aún puedes subir a D esta season y empezar la siguiente season con esa clase D, así al menos verás tu iR.
Bueno realmente los Rookies suben directos al llegar a 3.0 de SR, no tiene que esperar al martes ese.
thadeusx escribió:¿No era 4.00 para la promoción directa?
1Saludo
Mustick escribió:
Si no recuerdo mal es más de 4.00 para hacerlo por la vía rápida sin acabar la temporada. Luego si tienes el mínimo de participación y más de 3.00 al acabar la temporada te promocionan.
Un saludo
Ghalhajad escribió:behoram escribió:
Si no recuerdo mal es más de 4.00 para hacerlo por la vía rápida sin acabar la temporada. Luego si tienes el mínimo de participación y más de 3.00 al acabar la temporada te promocionan.
Un saludo
Yo tengo de clase D 4.59 y aun así me sigue poniendo esto
Class D
• You need 4 more Races or 4 more Time Trials in your
license class or above.
• Your SR is above 3.0.
• NOT ready for promotion.
pero ya he hecho mas de 4 carreras, y también las TT, imagino que sera por ser clase D, ahora mismo es la duda que tengo si subiré, y si hacer la weak 13, ya que es con el Racer Ford y en los entrenamientos que he estado ha sido un poco desastre mucha gente perdiendo el control (incluyéndome a mi) se pierde fácilmente el cochecito, por eso no se si participar en alguna carrera y arriesgarme a perder SR o dejarlo como esta.
Luego estoy mirando si seguir en la mazda cup una season mas y coger mas experiencia, o saltar a otra categoría, a mi personalmente me gustan mucho los Open-wheel, mi idea era coger el skiper y mas adelante la star mazda. O directamente la star mazda. ¿que me aconsejáis?
behoram escribió:Tu eres clase D y para subir a C tienes que hacer 4 carreras o 4 TT en series de clase D o superior. Si sólo has hecho carreras de series Rookie no subirás a C.
Por lo que pones no vas a subir, tendrás que hacer carreras de D o C ya cuando empiece la siguiente sesión.
Lo de si participar en la week 13 con el SRF, pues tu verás como está la cosa. Si lo ves muy feo no participes, no pasa nada. Descansa esta semana o prueba lo nuevo que quieras correr la siguiente Season y ya está.
Mira lo que puse más atrás a @kuatro. Lo mismo vale para tí. Ahora mismo la Mazda Cup es peor que nunca debido a los 3 meses gratis, hay mucha gente que le da igual todo.
Eso si, en el momento que quieras correr en series que no sean de Rookie te va a hacer falta comprar circuitos. Si decides correr una serie D y te gustan los monoplazas y es el camino que prefieres creo que estaría bien que esta Season que viene fueras a la serie del Spec Racer Ford, el que está ahora mismo como única serie oficial en Road. Y luego ya para la de después te lanzas al Skip o Star Mazda (o los dos, ). Para mí el Skip es bastante parecido al Spec Racer Ford.
Haré entre esta tarde y mañana el estudio de como se pueden correr en varias series de D comprando sólo 6 circuitos o menos (por eso del descuento). A ver si se puede. Normalmente no se puede hacer comprando sólo 6 cosas correr la serie del Skip para hacer el mínimo de 8 carreras, pero miraré a ver.
Si te esperas mañana te digo.
@patufet, enhorabuena por esa victoria en tu categoría.
Saludos.
Karatecla escribió:patufet escribió:Que ilusión me hace haber ganado mi división con el Cadillac, ya se que no es nada especial porque es la 4ª División pero muy contento. Ahora espero que con la GT1 pueda correr en una División 2 ó 3.
Ayer quise rodar un poco con el Corvette aunque hoy podría cambiar mucho todo, para tener una idea de los cambios. La verdad rodé bastante bien, no me parece complicado ir con TC en 2 y las sensaciones eran buenas, quizás le faltaba un poco de grip. Tengo 2 semanas para adaptarme al coche.
La S3 va a ser muy divertida en GT1 estoy convencido, mucha gente buena moviéndose allí, espero estar a menos de 2 segundos de los TOP.
Felicidades melon.
Por los setup no te preocupes, yo tambien correre la GT1, eso si, con el Aston, asi que si corres tambien con el, no tengo problema en pasartelos.
Y hablando de otra cosa, vi tu post en 900º, si quieres hablamos del tema y de correr alguna de resistencia.
nokeer escribió:Por cierto, que no fijé y están de mantenimiento por el update, ¿sabéis a qué hora vuelven?
Mustick escribió:nokeer escribió:Por cierto, que no fijé y están de mantenimiento por el update, ¿sabéis a qué hora vuelven?
En teoría son 4 horas si va todo bien así que a las 20:00 tendremos iRacing.
Un saludo
nokeer escribió:Mustick escribió:nokeer escribió:Por cierto, que no fijé y están de mantenimiento por el update, ¿sabéis a qué hora vuelven?
En teoría son 4 horas si va todo bien así que a las 20:00 tendremos iRacing.
Un saludo
Me acabas de matar.
patufet escribió:Karatecla escribió:patufet escribió:De lo de la resistencia, estaba un poco esperando a acabar la S2 para hablarlo, mi idea era ser 5-6 y si te apuntas podemos alcanzar la cifra. Busqué cual es la mejor manera de comunicarnos, lo suyo seria una especie de foro privado.
Aprovecho para recordar que quien este interesado en hacer un equipo de resistencia para la Endurance Series aún me lo puede decir. @Jebi-Motors y @abe_nano ya estarían en la lista.
nene15708 escribió:Mustick escribió:nokeer escribió:Por cierto, que no fijé y están de mantenimiento por el update, ¿sabéis a qué hora vuelven?
En teoría son 4 horas si va todo bien así que a las 20:00 tendremos iRacing.
Un saludo
Si te sirve de consuelo, casi siempre terminan antes el mantenimiento, lo mismo sobre las 19:00 ya lo tenemos
Ghalhajad escribió:...
Okey muchísimas gracias. Haré lo que me dices correré esta season con Spec Racer ford. Y por supuesto puedo esperar hasta mañana y pasado lo que haga falta. muchas gracias de nuevo, sois muy majos todos
fjariza escribió:...
@Behoram, eso que comentas de que hay más gente con la promoción gratuita que van a lo loco lo he notado bastante esta semana, cuando probé el año pasado lo hice en un momento donde teníamos que pagar (creo que la promoción era 5€ por 3 meses) y tuve carreras menos accidentadas que esta vez, donde algunas carreras han sido terribles, con varios golpes (de no poder reparar el coche a tiempo ni acabar la carrera siquiera) y mi iRating se ha visto afectado enormemente, aunque también tengo que decir que en algún caso la culpa fue mía (no por ir a lo kamikaze, pero si por perder el control del coche sin querer), al menos mi última carrera en Laguna Seca me dejó buen sabor de boca, la gané saliendo desde la pole, jurjur... Por cierto ¿Por qué no recomiendas el Skippy? Pensaba que era un buen coche para aprender e iniciarse a fondo en este mundillo...
Lo que me jode es que estoy de viaje hasta el jueves y no podré jugar hasta esa noche, y tengo mono ya, jajaja... Sobre el iRating, espero poder ir subiéndolo poco a poco conforme vaya mejorando mi nivel de pilotaje (si es que consigo esto claro, jajaja), no sé si unos 2000 sería un valor razonable para alguien como yo, que intenta correr limpiamente y ser constante aunque no soy ningún crack al volante, en fin, supongo que el tiempo me irá poniendo en mi sitio...
...
Abrazo cracks!
nene15708 escribió:@patufet En el Corvette podemos ayudarnos mutuamente, compartiendo los Sets que veamos o hagamos. Estoy en tu misma situacion, paso de comprar el Aston cuando no he rodado nada con el Vette. Asi que ya sabes, aqui tiened ayuda si la necesitas.
Karatecla escribió:nene15708 escribió:@patufet En el Corvette podemos ayudarnos mutuamente, compartiendo los Sets que veamos o hagamos. Estoy en tu misma situacion, paso de comprar el Aston cuando no he rodado nada con el Vette. Asi que ya sabes, aqui tiened ayuda si la necesitas.
Yo os entiendo, pero el Aston es mi marca preferida de hace mucho tiempo, y con el Vette ya he corrido hasta campeonatos privados, el ultimo en Mundo GT con un buen resultado. Asi que estoy deseando que salga el Aston.
Karatecla escribió:...
Yo os entiendo, pero el Aston es mi marca preferida de hace mucho tiempo, y con el Vette ya he corrido hasta campeonatos privados, el ultimo en Mundo GT con un buen resultado. Asi que estoy deseando que salga el Aston.
_Kripto_ escribió:Hola muy buenas a todos!
Soy Cristóbal de Málaga y aprovecho q iracing está en mantenimiento para registrarme por aki.
Enhorabuena Patufet por ese campeonato que como te dije ayer ya era tuyo!!!
Llevo pokito en iracing, (2 meses y medio) es mi primer simulador pero si q es cierto q he aprendido muchas cosillas gracias a Manu y demás compis de batallas, más todas las q me queden por aprender!
Asi que nada por aki estaré aprendiendo y aportando todo lo q sepa o pueda...
A ver q tal todo con la nueva build, para la S3 me gustaría correr GT1 (Aún tengo q probar ambos coches para decidirme), GT3 sprint, GT3 endurance e iGlobal con el Caddy...
Saludos!!!
behoram escribió:Sobre el Skip Barber. Como eres nuevo te lo perdono, , pero es que a mi no me gusta nada ese coche. Es un coche que o lo amas o lo odias, yo estoy en el segundo grupo,
Y no es que "no lo recomiende", es que todo el mundo dice lo mismo, que si sirve para aprender, que si es muy bueno, que si...., pues NO, no todo el mundo piensa eso. A mi no me enseñó nada en su momento, y no voy a usarlo para ver si me enseña algo.
Yo digo que, vale, si quieres comprarlo hazlo, pero que no te dejes guiar por todo lo que diga la gente como opinión personal, incluído yo obviamente.
Es una pena que iRacing no deje probar los coches antes de comprarlos, o devolverlos si ya los has comprado. Yo lo devolvería sin duda. Ah, y también es verdad que cuando yo lo usé no era tan facilón como lo es ahora, .
Además hay un coche gratis que, para mí, es bastante parecido, el Spec Racer Ford. Por eso digo que, para mí (si lo repito mucho, pero quiero que quede claro que es mi opinión y que es buena para mí, y no tiene que serlo para los demás), es mejor probar el Spec y luego si gusta más o menos lanzarse al Skip. Pero la gente pasa olímpicamente del Spec, si yo incluido, no lo he usado nunca, uno o 2 Test de como mucho 10 minutos y listo. Si lo hubiese usado y alguien en su momento me hubiese dicho que era parecido al Skip me habría ahorrado el dinero del Skip.
Por esto no recomiendo el Skip de inicio, nada más. Ahora que cada uno haga lo que quiera, eso está claro.
Lo de los accidentes ahora en la Mazda Cup tiene que ser una locura, en especial en los splits más bajos. Gente haciéndose cuentas sólo para probar y que no tienen cuidado y además les da igual. No saben ni llevar los coches, ni tienen respeto por los demás. No me gusta decir nada "malo" de otros juegos, pero vamos, lo que comentan que pasa en otros simuladores en las salas públicas (ojo, yo es lo que leo, no he probado nunca ningún otro simulador en el online en una sala pública. A no ser que contemos GT5 como simulador y en ese caso lo probé unas pocas veces y era.... ).
Sobre el iRating. Pues bueno, como dices, te irás ajustando a tus niveles. Aunque se puede jugar con cualquier iR tenerlo por ahí, por los 2000 como mínimo, es más recomendable (para mí ) Así si entras en alguna carrera en la que se formen splits las probabilidades de encontrarte con gente que no controle mucho el coche que sea, es menor. Y digo que es menor porque, por ejemplo, si me pongo yo a competir con el Skip, seguro que soy más peligroso que todos los demás que estén en la misma sala conmigo, lo cual seguramente haría que provocara algún accidente que involucrara a alguien que estuviera haciendo las cosas bien. Y no creo que entrara en splits bajos precisamente,